Το XCeed και η υπέρβαση της Kia

Πώς η Kia, αυτοκινητικό κάποτε ανέκδοτο, έφτασε σήμερα να θεωρείται αυτοκινητικό (και όχι μόνο) “success story”; Και, σημαντικότερα, μπορεί η μάρκα να διατηρήσει αυτό το εντυπωσιακό της momentum; Μια ολοκληρωμένη πλέον γκάμα μοντέλων δείχνει πως ναι, μπορεί. Γράφει ο Βασίλης Χαρίτος.

 

Αυτό που έλειπε από την οικογένεια Ceed ήταν ένα crossover. Και εγένετο XCeed. Από την Ευρώπη και για την Ευρώπη (photo Kia).

Γεγονός είναι πως η νοτιοκορεατική εταιρεία η οποία, ως Kyungsung Precision Industry, ξεκίνησε (το 1944) να φτιάχνει μεταλλικούς σωλήνες και (το 1952) ποδήλατα, πτώχευσε (το 1997), διασώθηκε από τη Hyundai (το 1998) κατάφερε να γίνει, στα μέσα της δεκαετίας του ’00, η μάρκα με τη μεγαλύτερη άνοδο στην Ευρώπη.

Τα τελευταία 20 χρόνια, η Kia –kiA, αν ήμασταν σχολαστικοί [που δεν είμαστε, άρα Kia επέκεινα] μιας και η ονομασία προέρχεται από το σινοκορεατικό “ki” (=που αποδίδεται σε κάτι σαν «ανατέλλω») και το “Α” (από την Ασία), ήτοι «ανατέλλω από την Ασία»– έχει μεταμορφωθεί από μια περιθωριακή, πρακτικά ασήμαντη και κάποτε χρεοκοπημένη εταιρεία σε μια από τις ταχύτατα ανερχόμενες μάρκες στην Ευρώπη.

Η KIA δικαιολογεί απόλυτα το εταιρικό motto «The Power to Surprise».

Το δε 2012, μπήκε στις 100 πρώτες εταιρείες («μπράντες», στα ελληνικά) παγκοσμίως, φτάνοντας στην 69η θέση το 2017, με περισσότερους από 6.100 dealers σε όλον τον κόσμο. Όλα δε αυτά την εποχή που η παγκόσμια ύφεση δοκίμαζε τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, συρρικνώνοντας παραγωγή και οικονομικά αποτελέσματα. Πώς διάολο τα κατάφερε η Kia;

Πολύ απλά, μ’ έναν συνδυασμό ποιότητας κατασκευής και αξιοπιστίας, που αντικατοπτρίζονται στα αξιοθαύμαστα εφτά (7) χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, μια ολοκληρωμένη γκάμα περισσότερων από 25 επιβατικών αυτοκινήτων [την τελευταία φορά που μέτρησα, τουλάχιστον] η οποία περιλαμβάνει πλέον και τα απαραίτητα υβριδικά και plug-in ηλεκτρικά μοντέλα, μια σταθερά βελτιούμενη τεχνολογία και, κυρίως, μια στρατηγική προσαρμοσμένη στο μέλλον και για κάθε αγορά.

Το Kia Brisa του 1974 ήταν το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της εταιρείας που, ως Kyungsung Precision Industry, ιδρύθηκε το 1944 και το 1952 κατασκεύαζε ποδήλατα (photos kiabrisa.com.br, Kia).

Στρατηγική η οποία, συμπληρώνοντας το δεδομένο και διαχρονικά αποδεδειγμένο value-for-money μ’ ένα ευρωπαϊκό, up-market design, έχει δημιουργήσει μερικά από τα κομψότερα αυτοκίνητα σήμερα. Τα οποία, εκτός από ομορφότερα, είναι και ευχάριστα στην οδήγηση – χαρίσματα αξιοζήλευτα, ειδικά τώρα που η σχέση τιμής/αξίας είναι αποκλειστικότητα ουδενός.

Αυτά, λοιπόν, ήταν που αφενός έφεραν τη μάρκα, εν μέσω μάλιστα ύφεσης, μπροστά από καταξιωμένους ανταγωνιστές της και αφετέρου δικαιολογούν απόλυτα το εταιρικό motto “The Power to Surprise”. Ως αποτέλεσμα, η Kia κατασκευάζει σήμερα σχεδόν 2,000,000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο (τα 330.000 απ’ αυτά στην Ευρώπη και αποκλειστικά για την Ευρώπη), σε εννέα εργοστάσια, σε πέντε χώρες [επίσης την τελευταία φορά που μέτρησα].

Αξιοθαύμαστοι αριθμοί, θα συμφωνήσετε, για μια μάρκα που κατασκεύασε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο μόλις το 1974 (το Brisa, ένα Mazda Familia, στην ουσία), σε λιγότερα μάλιστα από 7.000 κομμάτια και το δεύτερο το 1986, το Pride. Με την αφορμή, εκείνο το μικρό hatchback, που βασιζόταν σ’ ένα bon pour l’Orient Ford Festiva, ήταν το πρώτο Kia που, το 1990, εξήχθη στην Ευρώπη – αν και σε κάποιες χώρες, όπως εδώ, κυκλοφόρησε ως Mazda 121.

Η επιτυχία του Ceed έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία παραγώγων μοντέλων.

Το μοντέλο όμως που η Kia σχεδίασε και παράγει αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά είναι το Ceed. Το αυτοκίνητο, το όνομα του οποίου, χωρίς πλέον εκείνη την άβολη απόστροφο του αρχικού Cee’d, παραπέμπει, πολύ βολικά, στο “Community of Europe with European Design”, ήταν αυτό με το οποίο έπιασε δουλειά, το 2006, το μεγάλο εργοστάσιο της Kia στη Zilina της Σλοβακίας –όπου επίσης κατασκευάζονται και τα Sportage και Venga.

Η επιτυχία του Ceed, όπως συνήθως συμβαίνει, έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία παραγώγων μοντέλων όπως τα ProCeed και Ceed Sportswagon. Τα οποία ακολουθεί τώρα το XCeed, από το exceed=υπερβαίνω, με το Χ να προδιαθέτει στον crossover χαρακτήρα του μοντέλου, αν και το XCeed, για την ώρα τουλάχιστον, είναι μόνο μπροστοκίνητο.

Το ευρωπαϊκά κομψό XCeed crossover coupé είναι ένα μοντέλο που η Kia θα ήταν αφελής αν δεν κατασκεύαζε (photo Kia).

Διότι αυτό που έλειπε από την οικογένεια Ceed ήταν ένα crossover. Βλέπετε, το πάθος της αυτοκινητοβιομηχανίας, παγκοσμίως, με τα crossover/SUV παραμένει άσβεστο. Ως εκ τούτου, μπορεί κάποιος σήμερα να επιλέξει μεταξύ μεγάλων και μικρών crossover, μεγάλων και μικρών SUV, δικίνητων και τετρακίνητων crossover/SUV, ηλεκτρικών crossover/SUV, crossover που νομίζουν πως είναι SUV, SUV που νομίζουν πως είναι crossover, hatchback που νομίζουν πως είναι crossover, crossover που φέρνουν σε coupé, κ.ο.κ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το XCeed είναι ένα από αυτά τα τελευταία, ένα crossover coupé, δηλαδή. Και, σύμφωνα τουλάχιστον με τον γράφοντα, μοντέλο που η Kia θα ήταν αφελής αν δεν έβγαζε στη σημερινή αγορά, την οποία η συγκεκριμένη κατηγορία λυμαίνεται. Όπως δε το Ceed και τα ξαδέλφια του, και το XCeed σχεδιάστηκε στο κέντρο σχεδιασμού της εταιρείας, στη Φρανκφούρτη, και αυτό κατασκευάζεται στη Zilina και, όπως όλη η οικογένεια, προορίζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη.

Το Ceed –το γένος Cee’d– και τα παράγωγά του ήταν το μοντέλο με το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή το εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία (photo Kia).

Πριν λίγες μέρες, στο πλαίσιο της παρουσίασης, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το XCeed με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi με τα 120 άλογα, για λίγο – κάτι για το οποίο βέβαια ευθύνεται ο δικός μου περιορισμένος χρόνος και όχι βέβαια η αντιπροσωπεία, που μας άφησε λυτούς για όσο θέλαμε και με όσα αυτοκίνητα θέλαμε.

Πολύ επιγραμματικά λοιπόν, η αίσθηση ήταν ενός λίγο πιο ψηλού, λίγο πιο ενδοτικού, όσον αφορά την ανάρτηση, Ceed, με σαφές τιμόνι και μεστή ροπή, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, παρά το άστρωτο ακόμα του 1000άρη κινητήρα – μισώ να πιέζω αροντάριστο αυτοκίνητο.

Πολύ σύντομα, θα έχω την ευκαιρία να οδηγήσω το XCeed για περισσότερο και συνεπώς τον χρόνο να διαπιστώσω, αν όχι και την ευκαιρία να επιβεβαιώσω, αν πράγματι το νέο «αστικό crossover (CUV)» της Kia, εκτός από κομψό, είναι όσο ικανό στο δρόμο όσο το απρόσμενα ικανότατο Ceed το οποίο οδήγησα πρόσφατα.

Προς το παρόν, δείτε περισσότερα για το Kia XCeed εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Γιατί η σημερινή Porsche 911 είναι το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close