AirInk_GA1

Air Ink. Ή αλλιώς όταν η ρύπανση των αυτοκινήτων μετατρέπεται σε μελάνι.

Το να μετατρέψεις τη ρύπανση σε καλλιτεχνικό μέσο είναι μια ιδέα κάπως κουφή, αλλά εντέλει φαεινή. Την είχε το Graviky Labs και την έβαλε σε εφαρμογή σε συνεργασία με μια ομάδα σχεδιαστών, καλλιτεχνών, επιστημόνων και μηχανικών αυτοκινήτων.

Αφού πρώτα ανακάλυψε μια μέθοδο ώστε να «αιχμαλωτίζει» τη ρύπανση, η Graviky άρχισε να την ανακυκλώνει σε μελάνι, το οποίο ακούει στο όνομα «Air-Ink». Σκοπός του νέου αυτού μέσου είναι να μειώσει τη ρύπανση της ατμόσφαιρας, να ανακυκλώσει το διοξείδιο του άνθρακα για καλλιτεχνικούς σκοπούς και να κάνει τον κόσμο να συνειδητοποιήσει ότι η αιθάλη είναι κι αυτή ένας πόρος σε όποιον διαθέτει έστω και ελάχιστη φαντασία.

Όλοι ξέρουν ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά τοξικές κι αλλάζουν τα φώτα στο αναπνευστικό μας σύστημα. Με ιδρυτές τον Anirudh Sharma, που μεγάλωσε στο Δελχί, τον Nikhil Kaushik και τον Nitesh Kadyan, η Graviky καταφέρνει να ενώσει τεχνολογία και design ώστε να φέρει βόλτα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ο Sharma, στο ΜΙΤ είχε την ιδέα να παγιδέψει τη ρύπανση και να τη μετατρέψει σε μελάνι.

AirInk_GA6

Η τεχνολογία Kaalink, η οποία αιχμαλωτίζει έως και το 95% της αιθάλης που εκπέμπεται απ’ τ’ αυτοκίνητα και τις μηχανές μέσω της εξάτμισης.

«Η ιδέα πίσω από όλο αυτό ήταν η ρύπανση της ατμόσφαιρας να μετατραπεί σε τέχνη, σε εικονογράφηση, σε graffitis παρά να μπει στα πνευμόνια μας», λέει ο Sharma. Κάθε στυλό με μελάνι εμπεριέχει 40 με 50 λεπτά αυτοκινητιστικής ρύπανσης.

«Το μηχάνημα ανάβει αυτομάτως μόλις ο κινητήρας μπει σε λειτουργία και τα αέρια αρχίζουν να βγαίνουν απ’ την εξάτμιση. Όλα τα σωματίδια συλλαμβάνονται στη συνέχεια και κολλάνε στα τοιχώματα».

«Για να παραχθεί αυτή η μελάνη, η ρύπανση μετατρέπεται σε μια διαδικασία που ακολουθεί τρία στάδια: Κατ’ αρχάς, χρησιμοποιούμε τη δική μας τεχνολογία Kaalink, η οποία αιχμαλωτίζει έως και το 95% της αιθάλης που εκπέμπεται απ’ τ’ αυτοκίνητα μέσω του σωλήνα της εξάτμισης», εξηγεί ο Sharna. «Το μηχάνημα ανάβει αυτομάτως μόλις ο κινητήρας μπει σε λειτουργία και τα αέρια αρχίζουν να βγαίνουν απ’ την εξάτμιση. Όλα τα σωματίδια συλλαμβάνονται στη συνέχεια και κολλάνε στα τοιχώματα του μηχανήματος.

Στο δεύτερο στάδιο, η αιθάλη συλλέγεται από το Kaalink με διάφορους τρόπους, ώστε να ξεμπερδέψουμε με τα καρκινογόνα βαρέα μέταλλα. Το τελικό προϊόν είναι ένα είδος καθαρής χρωστικής του διοξειδίου του άνθρακα. Για το τρίτο και τελευταίο στάδιο, το καθαρό διοξείδιο του άνθρακα χρησιμοποιείται για την παρασκευή διαφόρων ειδών μελανιών και χρωμάτων».

AirInk_GA3

Κάθε στυλό με μελάνι εμπεριέχει 40 με 50 λεπτά αυτοκινητιστικής ρύπανσης.

Και ο Sharma συνεχίζει: «Κάθε στάδιο είχε δυσκολίες κι ακόμα δουλεύουμε για να βελτιώσουμε την απόδοση και την αποτελεσματικότητα της κάθε διαδικασίας, γι’ αυτό και ζητάμε ενίσχυση μέσω Kickstarter». Σε πρακτικό επίπεδο, το Air-Ink προσφέρει όσες δυνατότητες και οποιοδήποτε άλλο μέσο. «Υπάρχουν επτά τύποι, μαζί με αντίστοιχη ποικιλία εφαρμογών: για τα υφάσματα, τη ζωγραφική εξωτερικών χώρων, τις Καλές Τέχνες, το γκραφίτι, τη μεταξοτυπία κ.λπ.»

Προς το παρόν, τα μελάνια και οι μπογιές Air-Ink διατίθενται σε διάφορες αποχρώσεις του γκρι και του μαύρου, ενώ η Graviky θλει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και σε άλλες πηγές ρύπανσης, υποσχόμενη και μία μεγαλύτερη γκάμα χρωμάτων. Προς το παρόν, βασικός σκοπός της είναι να εφοδιάσει με Kaalinks ταξί και λεωφορεία.

 

Διαβάστε ακόμα: Top 5 εφευρέσεις του 2016 που αλλάζουν τη ζωή μας.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top