Αναστάσης Σιδέρης: «Να διαχειριστούμε το στρες και τον χρόνο. Να είμαστε παρόντες στο τώρα»

Τι τον κρατάει σε καλή φυσική κατάσταση; Πώς είναι να βλέπεις τον κόσμο από ψηλά και τι κάνει όταν τον πνίγει η καθημερινότητα; Ο αθλητής αλεξιπτωτισμού και ιδιοκτήτης της σχολής Skydive Athens, μοιράζεται μαζί μας τα fitness μυστικά του.

 

«Προσπαθώ να βλέπω την κάθε ημέρα ξεχωριστά στην οποία πρέπει να κάνω τα περισσότερα χωρίς να περιμένω πότε θα έρθει γρήγορα η επόμενη».

– Με τι ασχολείσαι;
Είμαι αθλητής Αλεξιπτωτισμού και ιδιοκτήτης της σχολής Skydive Athens.

– Τι ώρα ξυπνάς;
Ξυπνάω στις 08:00.

– Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Μπάνιο, θα χαϊδέψω τα σκυλιά μου και θα βάλω καφέ γαλλικό. Μετά θα ετοιμάσω πρωινό.

– Τι τρως για πρωινό;
Βρώμη με φρούτα ή φέτες ψωμί με φυστικοβούτυρο και αγαύη ή φτιάχνω smoothie.

– Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Έχω 3-5 φορές γυμναστήριο την εβδομάδα ανάλογα με το πόσο φορτωμένη θα είναι από άλλες δραστηριότητες.

– Υπάρχουν τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυμητό ρυθμό στην προπόνηση;
Σκέφτομαι ότι πολύ απλά κάποιος άλλος άνθρωπος εκείνη την ώρα στον κόσμο πιέζει περισσότερο για να γίνει καλύτερος. Αυτό με κινητοποιεί αρκετά.
– Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο πώς μένεις προσηλωμένος;
Προσπαθώ να βλέπω την κάθε ημέρα ξεχωριστά στην οποία πρέπει να κάνω τα περισσότερα χωρίς να περιμένω πότε θα έρθει γρήγορα η επόμενη. Αυτό με βοηθάει να μένω στο παρόν κάνοντας το καλύτερο δυνατό στο οποίο φυσικά χτίζεται και η επίτευξη ενός στόχου.

«Θα φάω πίτσα και σοκολατάκια όταν θελήσω χωρίς ενοχές».

– Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Είμαι τυχερός να έχω τα τελευταία 2 χρόνια πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο στο σπίτι μου το οποίο μου προσφέρει ιδανικές συνθήκες για προπόνηση. Κάποιο αξεσουάρ που να μην αποχωρίζομαι δεν έχω, αλλά μου αρέσει να κάνω προπόνηση χωρίς παπούτσια. Με γειώνει περισσότερο και βάζει σε λειτουργία περισσότερους μυς στην πατούσα και τα δάχτυλα κάτι το οποίο παραμελείται μέσα στα παπούτσια.

– Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Παν μέτρον άριστον. Με το να έχω μια συνέπεια και διάρκεια στα προπονητικά προγράμματα αλλά και στην διατροφή. Στην ουσία, πρέπει ότι κάνεις να μην γίνεται πιεστικά για κάποιο μικρό διάστημα αλλά να καταφέρεις να γίνει συνήθεια καθημερινότητας.

«Έχω ασχοληθεί με πολλά αθλήματα από παιδί. Όλα ήταν δραστηριότητες στην φύση, είτε windsurf, snowboard, motocross, mtb».

– Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Θα φάω πίτσα και σοκολατάκια όταν θελήσω χωρίς ενοχές.

– Ποια άσκηση μισείς;
Όταν καταλάβω ότι κάποια άσκηση δεν μου αρέσει, τότε θα την κάνω περισσότερο. Συνήθως όταν δεν μας αρέσει κάτι είναι γιατί μας είναι πιο δύσκολο. Οπότε επιμένοντας σε αυτό το κάνουμε πιο εύκολο και είμαστε τελικά διπλά κερδισμένοι.

– Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Νους υγιής εν σώματι υγιεί. Αυτό τα λέει όλα. Μυαλό και σώμα πρέπει να πηγαίνουν μαζί. Όσο δύσκολο και να είναι καμιά φορά. Όσο μεγαλώνουμε αφήνουμε το σώμα συνήθως. Μυστικό θεωρώ, να ζητάς να κάνεις δραστηριότητες που είναι απαιτητικές έτσι πρέπει να διατηρείς το σώμα σου σε φόρμα.

«Κάνω όλες τις απαραίτητες διατάσεις σχεδόν κάθε ημέρα. Ακόμη και στο σαλόνι όταν θα κάτσω να δω μια ταινία».

– Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το κολύμπι ή το ποδήλατο;
Σε μία εβδομάδα κάνω από λίγο και τα τρία. Σκοπός αυτών είναι να με κρατάνε σε φόρμα και να παίρνω τα θετικά από την κάθε δραστηριότητα. Δεν τα κάνω σαν αθλήματα αλλά σαν μορφή κίνησης. Θεωρώ ότι είναι σημαντικότερο να είσαι καλός σε περισσότερα πράγματα παρά άριστος σε ένα.

– Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Κάνω λειτουργική προπόνηση και δεν χρησιμοποιώ καθόλου κλασικά όργανα. Τα προγράμματα ποικίλουν από μεγάλης έντασης, ενδυνάμωσης, αντοχής, έκρηξης, πρόληψης τραυματισμών και περιλαμβάνουν ελεύθερα βάρη και ασκήσεις αντίστασης. Επίσης ασχολούμαι με ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας και ισορροπίας.

– Squats ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Τα Squat είναι μακράν πιο δύσκολα ιδιαίτερα όταν φορτώνομαι μαξ κιλά. Μου αρέσουν και τα δύο όμως εξίσου.

– Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Όταν δεν είμαι σε mood βαριέμαι να ξεκινήσω το ζέσταμα αλλά είναι και αυτό που θα με βάλει στο σωστό mood. Η αποθεραπεία είναι εύκολη.

«Μυαλό και σώμα πρέπει να πηγαίνουν μαζί. Όσο δύσκολο και να είναι καμιά φορά».

– Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου; Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Κατά καιρούς προσπαθώ να κάνω yoga αλλά δεν έχω καταφέρει να έχω συνέπεια σε αυτήν. Το κολύμπι με βοηθάει στην ελαστικότητα αλλά και το να κάνω όλες τις απαραίτητες διατάσεις σχεδόν κάθε ημέρα. Δεν χρειάζεται να είναι στο χώρο γυμναστηρίου. Μπορεί να είσαι και στο σαλόνι σου όταν θα κάτσεις να δεις μια ταινία.

– Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι, και ποια;
Είναι απαραίτητη η μουσική σαν κομμάτι της ζωής μου. Παίζω και ντραμς σαν χόμπι. Στη διαπασών όταν κάνω γυμναστική. Ακούω διάφορα ήδη Metal.

«Η διαχείριση του στρες και του χρόνου καθορίζει την ποιότητα της ζωής μου».

– Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Έχω ασχοληθεί με πολλά αθλήματα από παιδί. Όλα ήταν δραστηριότητες στην φύση, είτε windsurfsnowboardmotocross, mtb. Κάποια χρόνια ασχολήθηκα και με την ποδηλασία δρόμου και για ένα χρόνο με το τρίαθλο όπου έτρεξα το Ironman (το μεγάλο) στην Νίκαια της Γαλλίας. Φυσικά πέρα από τον αλεξιπτωτισμό που ήταν όνειρο ζωής να το κάνω επαγγελματικά, τελευταία ασχολούμαι και με το τεχνικό ποδήλατο που είναι κυρίως άλματα. Έχω την πολυτέλεια να έχω πίστα με άλματα σπίτι μου οπότε αυτό βοηθάει πάρα πολύ στο να κάνω συχνά.

– Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Η συμβουλή που μπορώ να δώσω και την οποία τελικά έχω ακολουθήσει τόσα χρόνια είναι η εξής: Βρες τι είναι αυτό που αγαπάς και σου αρέσει. Διάλεξε πώς θέλεις να είναι η καθημερινότητα σου και όχι το Σαββατοκύριακο. Βρες ένα τρόπο να βιοποριστείς από αυτό. Υπολόγισε το κατάλληλο timing. Και με θάρρος τόλμησε το.

– Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η διαχείριση του στρες και του χρόνου. Είναι το μυστικό για να είμαστε το μέγιστο αποδοτικοί. Η ικανότητα να είμαστε παρόντες στο τώρα. Η επαφή με την φύση και τα ζώα.

 

Διαβάστε ακόμα: Αλέξης Παππάς – «Σκέφτομαι όπως ένα παιδί και απολαμβάνω την προπόνηση σαν παιχνίδι».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top