Πώς να προφυλαχθείτε από τις ιώσεις του φθινοπώρου

    Γρίπη; Εξάντληση; Υπάρχει τρόπος να οχυρώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να μην πέσουμε στο κρεβάτι. Ακολουθούν επτά χρήσιμες συμβουλές.

     

    Ποιος ο λόγος να καταλήξουμε στο κρεβάτι; Υπάρχουν τρόποι άμυνας (nadia_bormotova/Getty Images).

    Oσο και αν δεν θέλουμε να το παραδεχθούμε και συνεχίζουμε να κοιτάμε περιπαθώς τις φωτογραφίες που τραβήξαμε στις διακοπές του καλοκαιριού, το φθινόπωρο ήρθε – είναι εδώ. Μαζί του δεν φέρνει μόνο την επιστροφή στην κανονικότητα και τη ρουτίνα της δουλειάς ή το φόρτο από τις αυξημένες υποχρεώσεις μας. Φέρνει και τις γνωστές ιώσεις της εποχής.

    Υπάρχει τρόπος να μην πέσουμε στο κρεβάτι ή να μην ταλαιπωρηθούμε αρκετά από αυτά τα εποχιακά κρυώματα που αν δεν τα προσέξουμε μπορούν να μας ακολουθούν για καιρό. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, όμως, κάποια «οχυρωματικά» πλάνα μπορούμε να κάνουμε έτσι ώστε να ενδυναμώσουμε τον εαυτό μας. Ιδού κάποια βασικά:

    Τρόφιμα

    Η μαγική λέξη είναι: τζίντζερ. Βάλτε το στη διατροφή σας καθημερινά. Μπορείτε να το τρώτε είτε ωμό είτε στο τσάι ή τη σούπα σας. Δεν θα χάσετε. Επίσης, το σκόρδο είναι ένας καλός αγωγός ενδυνάμωσης. Μάλιστα, αν είστε ήδη άρρωστοι, το σκόρδο βοηθάει αρκετά το ανοσοποιητικό σας σύστημα να επανέλθει. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται τους ανθρώπους που πιπίλιζαν το σκόρδο (ναι, το έκαναν) γνωρίζοντας τις μαγικές του ικανότητες. Μην ξεχάσετε τις θεραπευτικές ιδιότητες του καρότου και του παντζαριού.

    Συμπληρώματα

    Ειδικά για εκείνους που εργάζονται σκληρά και καταπονούν το σώμα τους καθημερινά, αλλά και για εκείνους που η πνευματική τους εργασία τους απομυζά κάθε ικμάδα του μυαλού τους, τα συμπληρώματα είναι ό,τι πρέπει για να τους τονώσουν. Φυσικά, είναι γνωστό τοις πάσι πως τα συμπληρώματα δεν πρέπει ποτέ να τα θεωρήσουμε ως ατόφια τροφή ή πανάκεια και ούτε μπορούμε να λαμβάνουμε επ’ άπειρον. Θέλει μέτρο και καλό είναι να συμβουλευόμαστε έναν γιατρό που θα μας υποδείξει το κατάλληλο.

    Η κρυοθεραπεία ακούγεται ως βασανιστήριο, αλλά θα αποδειχθεί σωτήρια.

    Έκθεση στο κρύο

    Για πολλούς είναι αδιανόητο, όμως, έχει αποδειχθεί πως κάνει καλό. Η έκθεση στο κρύο (ας πούμε: στο παγωμένο νερό) μπορεί να ενισχύσει τον μεταβολισμό μας, κάτι που αναμφίβολα οδηγεί σε αυξημένη ανοσολογική δύναμη. Δοκιμάστε να το κάνετε στο πρωινό σας ντους και θα δείτε σταδιακά τα οφέλη. Η κρυοθεραπεία ακούγεται ως βασανιστήριο, αλλά θα αποδειχθεί σωτήρια.

    Γυμναστική

    Αν υπάρχει ένας ασφαλής τρόπος για να διώξουμε μακριά τη γρίπη, αυτός είναι η καθημερινή άσκηση. Η προπόνηση δεν είναι μόνο ένας σημαντικός παράγοντας ελάττωσης των στρεσογόνων παραγόντων του νευρικού μας συστήματος, αλλά και μια μορφή άμυνας σε όλο το σώμα. Κι εδώ, όμως, θέλει προσοχή: η υπερβολική προπόνηση μπορεί να μας κάνει πιο ευάλωτους από όσο είμαστε. Άρα, θέλει μέτρο και πάλι την καθοδήγηση ενός ειδικού.

    Ο διαλογισμός, το μασάζ, η γιόγκα και τα χόμπι θα σας βοηθήσουν να ξεφύγετε από τις τοξίνες του άγχους.

    Ύπνος

    Είναι η φάση όπου το ανοσοποιητικό μας σύστημα επαναφορτίζεται. Ο ύπνος είναι ό,τι το ρεύμα για το κινητό μας. Του δίνει νέα δύναμη εκεί που έχει εξασθενίσει. Καλό είναι να προσπαθήσετε να κοιμηθείτε σε απόλυτο σκοτάδι, δίχως κάποια τηλεόραση να είναι ανοιχτή ή κάποιος άλλος φωτισμός. Αυτού του είδους οι περισπασμοί θα σας αλλοιώσουν την ποιότητα του ύπνου.

    Ζυμωμένα τρόφιμα

    Ξεκινήστε να τρώτε ξινολάχανο ή kimchi. Οι διαδικασίες ζύμωσης με τις οποίες παρασκευάζονται αυτά τα τρόφιμα παράγουν ευεργετικά βακτήρια (προβιοτικά) που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του εντέρου σας. Τα περισσότερα από τα κύτταρα του ανοσοποιητικού σας βρίσκονται στο έντερο σας. Επομένως, όσο πιο υγιές είναι το έντερό μας, τόσο πιο υγιές είναι και το ανοσοποιητικό μας. Ερευνες έχουν δείξει πως μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη εμποδίζειτο ανοσοποιητικό σας σύστημα έως και τέσσερις ώρες. Καλό είναι, λοιπόν, να την αποφεύγουμε γι ‘αυτό αποφύγετε, όπως επίσης αλκοόλ, κρασί και σιτηρά.

    Διαχείριση άγχους

    Το γνωστό ζήτημα: το άγχος λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Αυτό που θέλεις να αποφύγεις, αλλά το γυροφέρνεις με πίεση στο μυαλό σου, τελικά, ενδέχεται να συμβεί. Ο διαλογισμός, το μασάζ, η γιόγκα και τα χόμπι (ειδικά αυτά που προϋποθέτουν πνευματική άσκηση), θα σας βοηθήσουν να ξεφύγετε από τις τοξίνες του άγχους και να δείτε τα πράγματα πιο σφαιρικά και λιγότερο δεσμευτικά. Το ανοσοποιητικό σας μόνο κερδισμένο θα βγει από αυτή τη νέα κατάσταση.

     

    Διαβάστε ακόμα: Τελειώστε με παγωμένο νερό, αναζωογονεί.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Παράδειγμα ευψυχίας και αγάπης για τη ζωή. Ο Αλέξανδρος Ταξιλδάρης μετέτρεψε το κινητικό του πρόβλημα σε ακατάβλητη δύναμη προσφοράς. Μιλάει στο Andro για το νόημα της ζωής, την μετά θάνατον ζωή, τις χαρές και τις λύπες του, αλλά τα όνειρά του για το μέλλον.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Μπορεί να ήταν εκνευριστικό, ειδικά όταν ταξίδευες στην εθνική οδό, όμως το «σύνδρομο του παρμπρίζ» τείνει να εκλείψει σε ανησυχητικό βαθμό. Αιτία και πάλι ο άνθρωπος και ο τρόπος που συμπεριφέρεται στο οικοσύστημα. Κοινώς: την βάψαμε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Είναι κάτι παραπάνω από χαζομπαμπάς που χαίρεται με τις επιτυχίες του γιου του. Είναι ο προπονητής και μέντοράς του. Είναι ο άνθρωπος που τον έσωσε από βέβαιο πνιγμό πριν από χρόνια.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο γνωστός σεφ του κρητικού εστιατορίου «Χαρούπι», αν και Χανιώτης, γράφει μια ερωτική -σχεδόν- επιστολή προς τη Θεσσαλονίκη.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro