Vettel και Hamilton: κατά πολλούς οι δύο πιλότοι που θα πρωταγωνιστήσουν και τη φετινή χρονιά στην F1. (Φωτογραφία: Dan Istitene / Getty Images / Ideal Image)

    Mercedes; Ή Ferrari; Ή Red Bull; Ή κάποιος άλλος; Ποιος θα κυριαρχήσει στη Formula 1 το 2018; Η Mercedes κατόρθωσε να ξαναπάρει το νταμπλ το 2017, παρά τη σημαντική αλλαγή κανονισμών, πράγμα που δεν έχει κατορθώσει άλλος κατασκευαστής στην ιστορία του αθλήματος, αφού κάθε φορά που άλλαζαν οι κανονισμοί είχαμε αλλαγές στην κορυφή· όμως η αίσθηση στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν ήταν πως η Ferrari έχει καλύτερο αυτοκίνητο και ο λόγος που έχασε το πρωτάθλημα ήταν η ανοργανωσιά της και λάθη του Σεμπάστιαν Φέτελ από τη μια καθώς και ο εκπληκτικός τρόπος που οδήγησε ο Λιούις Χάμιλτον στο 2ο μισό της σεζόν. Έμαθαν άραγε από τα λάθη τους; Και θα βρουν τρόπο να κινητοποιήσουν τον Κίμι Ράικονεν να οδηγεί κι αυτός σύμφωνα με το ταλέντο του; Πέρσι πήραν περισσότερες νίκες και pole απ όσες τα 5 προηγούμενα χρόνια μαζί. Φέτος θα κάνουν το τελικό βήμα, θα κατορθώσουν να επιστρέψουν στα πρωταθλήματα, ύστερα από ξηρασία 11 χρόνων; Ή θα γλιστρήσουν πάλι στη μετριότητα;

    Ή μήπως οι πρωταγωνιστές του 2018 δεν έχουν ούτε ασημένιο ούτε κόκκινο χρώμα; Ο Μαξ Φερστάπεν νίκησε τους δύο από τους έξι τελευταίους αγώνες του 2017 και συγκέντρωσε σε αυτό το διάστημα περισσότερους βαθμούς από κάθε άλλον οδηγό πλην του Λιούις Χάμιλτον. Και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, που δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στα νέα φαρδύτερα λάστιχα, παραμένει ο ικανότερος οδηγός στην τέχνη της προσπέρασης και θέλει να εντυπωσιάσει και τη Red Bull και άλλες ομάδες, καθώς ως το καλοκαίρι θα διαπραγματευθεί το επόμενο πολυετές του συμβόλαιο.

    O Max Verstappen είναι στα μάτια όλων ο επόμενος μεγάλος σταρ της F1. (Φωτογραφία: Mark Thompson / Getty Images / Ideal Image)

    Το σασί τους είναι πλέον κορυφαίο, αφού ο μάγος της αεροδυναμικής, Άντριαν Νιούι, καθώς ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις του στην εξέλιξη της Valkyrie, του υπεραυτοκινήτου της Aston Martin, έριξε και πάλι από τη μέση της περσινής σεζόν κι ύστερα όλο του το ταλέντο στην εξέλιξη της Red Bull F1. Κορυφαία επίσης είναι και η οργάνωσή τους σε επίπεδο ομάδας, ενώ η αναβαθμισμένη χορηγία της Aston Martin, πέρα από τους αυξημένους πόρους για εξέλιξη, ανοίγει ενδιαφέρουσες προοπτικές και για συνεργασία σε επίπεδο κινητήρων από το 2021. Αν η συνεργασία της Red Bull με τη Renault δεν σκιαστεί από τις μεταξύ τους εντάσεις, αναμένεται να τους δούμε να πρωταγωνιστούν σε όλη τη σεζόν, παρά το γεγονός ότι η μονάδα ισχύος τους υπολείπεται σε άλογα από Mercedes και Ferrari.

    Η Renault λοιπόν βρίσκεται ξαφνικά να προμηθεύει με κινητήρες και τις δύο μεγάλες ιδιωτικές ομάδες της Formula 1, αφού καταφεύγει στο δικό της στρατόπεδο και η McLaren, ύστερα από το διαζύγιο με τη Honda. Έχουν περάσει 4 χρόνια από το τελευταίο πόντιουμ της McLaren, 6 από την τελευταία νίκη, 10 από το τελευταίο πρωτάθλημα οδηγών και 20 από το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το σασί της McLaren, εφ όσον προσαρμοστεί σωστά στο μοτέρ της Renault, παραμένει από τα καλύτερα και ο Φερνάντο Αλόνσο πεινασμένος για διακρίσεις. Όμως οι δοκιμές της Βαρκελώνης έδειξαν ότι η McLaren προς το παρόν εξακολουθεί να έχει το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο του 2018.

    Το σασί της McLaren, εφ όσον προσαρμοστεί σωστά στο μοτέρ της Renault, παραμένει από τα καλύτερα και ο Φερνάντο Αλόνσο πεινασμένος για διακρίσεις. Όμως οι δοκιμές της Βαρκελώνης έδειξαν ότι η McLaren προς το παρόν εξακολουθεί να έχει το λιγότερο αξιόπιστο αυτοκίνητο του 2018. (Φωτογραφία: Dan Istitene / Getty Images / Ideal Image)

    Ο Αλόνσο πάντως πρόσφερε το καλύτερο επιχείρημα υπέρ της προστατευτικής άλω που πλέον θα περιβάλει τα κόκπιτ, ρωτώντας, δε θα θέλαμε κάποιοι από τους οδηγούς που έχασαν τη ζωή τους στο παρελθόν να βαδίζουν ανάμεσά μας; Θα προσθέταμε ότι η άλως καθώς δίνει αυξημένη αίσθηση ασφάλειας ίσως κάνει τους οδηγούς να πιέζουν περισσότερο δίνοντας καλύτερο θέαμα, ότι από κάποιες γωνίες κάνει τα αυτοκίνητα να δείχνουν πιο επιθετικά και ότι, όπως είπε ο Τζορτζ Ράσελ, δοκιμαστής της Mercedes και μελλοντικό μεγάλο αστέρι της Formula 1, η άλως λειτουργεί επίσης ως σκιάδιο για τον ήλιο, βελτιώνοντας την ορατότητα κάποια καλοκαιρινά απογεύματα. Στα μείον ότι από άλλες γωνίες μοιάζει με στεφάνη βαρελιού και ότι κάποιοι οδηγοί παραπονιένται για την ορατότητα ευθεία εμπρός.

    Η άλως επίσης μολονότι κατασκευάζεται από τιτάνιο είναι αρκετά βαριά ώστε να επηρεάζει το ζύγισμα των αυτοκινήτων. Επιπλέον κάποιοι οδηγοί θα φεύγουν πια πάνω από το ελάχιστο όριο βάρους οδηγού και αυτοκινήτου. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ λοιπόν της Renault, που είναι πιο μεγαλόσωμος από τους άλλους οδηγούς, αναμένεται να χάνει αρκετά εκατοστά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο και αρκετά δευτερόλεπτα σε κάθε αγώνα λόγω σωματικού βάρους, πράγμα που δίνει το πλεονέκτημα στον άλλο οδηγό της ομάδας, Κάρλος Σάινθ Jr.

    Αν ο Λιούις Χάμιλτον συνεχίσει να οδηγεί όπως στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν σαρώνοντας ρεκόρ που είχαν αντέξει δεκαετίες, ίσως η Mercedes πάει για 5η συνεχόμενη σεζόν στην κορυφή του πιο απαιτητικού αθλήματος στον κόσμο.

    Η Honda βρήκε καταφύγιο για τα μοτέρ της στην Toro Rosso. Kι εδώ έχουμε ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία των πρώτων δοκιμών του 2018. Πείσμωσαν οι Γιαπωνέζοι από τις εξελίξεις, κι επιπλέον ανάσαναν καθώς έφυγε η πίεση της McLaren, και διοχέτευσαν το πείσμα τους και τη νέα πνοή τους φτιάχνοντας για το 2018 το καλύτερο μοτέρ που έφτιαξαν από την επιστροφή τους στη Formula 1. Η Toro Rosso επιπλέον γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία της επίσημη ομάδα ενός μεγάλου κατασκευαστή κινητήρων. Οι ελεύθερες δοκιμές στη Βαρκελώνη στέφθηκαν από απόλυτη επιτυχία και όλα δείχνουν ότι ο Ιταλοϊαπωνικοαυστριακός γάμος θα ευτυχήσει. Οι δύο νέοι οδηγοί της ομάδας, Πιερ Γκασλι και Μπρέντον Χάρτλεϊ, έχουν μεν πολλές διακρίσεις σε άλλα πρωταθλήματα, στη Formula 1 όμως ακόμα δεν έχουν αποδείξει την αξία τους. Αντιθέτως, ο Ντανιίλ Κβίατ που εκδιώχθηκε από την Red Bull το 2016 και από την Toro Rosso το 2017, βρήκε καταφύγιο ως δοκιμαστής οδηγός της Ferrari ως φυσικό ταλέντο που απλώς δε βρήκε τις κατάλληλες συνθήκες για να αποδείξει τη δική του αξία.

    Charles Leclerc: ο πιο πολυδιαφημισμένος νεοσύλλεκτος της χρονιάς. (Φωτογραφία: Charles Coates / Getty Images / Ideal Image)

    Ο πιο πολυδιαφημισμένος νεοσύλλεκτος της χρονιάς είναι ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ, που έχει επιδείξει σπάνιο ταλέντο στις μικρότερες κατηγορίες. Αναμένουμε πολλά από αυτόν, στο τιμόνι κατ αρχήν της Sauber που πλέον τρέχει στα χρώματα της Alfa Romeo, που επιστρέφει στη Formula 1 προσφέροντας τεχνική υποστήριξη στην ελβετική ομάδα καθώς και τα μοτέρ της Ferrari τελευταίας γενιάς. Η Haas, η άλλη ομάδα με μοτέρ της Ferrari, ενδιαφέρεται κι αυτή για ανάλογη συνεργασία, ίσως κάτω από την ομπρέλα της Maserati, αλλά πρώτα πρέπει να αποδειχτεί στην πράξη καλή η ιδέα της Alfa Romeo Sauber. Στο μεταξύ η Haas έδειξε στη Βαρκελώνη πως έχει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα του 2018, και ότι θα παίξει δυνατά πίσω από τις τρεις μεγάλες ομάδες.

    Οι 10 ομάδες της Formula 1. Από πάνω αριστερά: Mercedes, Force India, Renault, Haas, Sauber. Από κάτω αριστερά: Mclaren, Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso (Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image)

    Force India και Williams συνεχίζουν με τα μοτέρ της Mercedes. H μεν πρώτη έχει να επιδείξει τον Εστεμπάν Οκόν, που σύμφωνα με κάποιους είναι εξίσου μεγάλο ταλέντο με τον Μαξ Φερτσάπεν, η δε δεύτερη, αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα, συνταξιοδότησε τον Μάσα, οπότε για πρώτη φορά από το 1969 δε θα υπάρχει ούτε ένας Βραζιλιάνος στη Formula 1, και πήρε στη θέση του τον ταλαντούχο νεαρό Ρώσο, Σεργκέι Σιρότκιν, που φέρνει μαζί του γενναιόδωρους χορηγούς· οπότε στη Williams, όπου ο σερ Φρανκ λόγω της υγείας του δεν μπορεί πλέον να προσφέρει τη μοναδική του εμπειρία, έχουν επιπλέον δύο πολύ νέους οδηγούς, αφού ο Λανς Στρολ είναι μόλις 19. Έτσι προσέλαβαν σε ρόλο δοκιμαστή τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα, που επιστρέφει ύστερα από 7 χρόνια και έναν σχεδόν ακρωτηριασμό στην ενεργό δράση.

    Στις αλλαγές του 2018 η κατάργηση για λόγους πολιτικής ορθότητας των grid girls, που χαρακτηρίζεται ως ιεροσυλία από πολλούς φίλους του αθλήματος, οι αλλαγές στην ώρα εκκίνησης ώστε ν αυξηθεί η τηλεθέαση και το γεγονός ότι ο νέος κανονισμός προβλέπει τρία μόνο μοτέρ για τους 21 αγώνες της σεζόν ώστε να περιοριστεί το κόστος και ν αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Ο χρόνος θα δείξει αν επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι.

    Η φετινή Mercedes μοιάζει εξελιγμένη εφ όλης της ύλης σε σχέση με την περσινή. (Φωτογραφία: Guido De Bortoli / Getty Images / Ideal Image)

    Πολλά κι ενδιαφέροντα τα ερωτήματα της νέας σεζόν. Πιο ενδιαφέρον όμως απ’ όλα είναι αν στη Mercedes βρήκαν άραγε τρόπους να αξιοποιούν το καπριτσιόζικο σασί της ντίβας τους, όπως αποκαλούν το αυτοκίνητό τους. Καταφατικά απαντά ο πολύπειρος μηχανικός Τζέιμς Άλισον, που ήταν παλιότερα στη Ferrari και επιστρέφει στη δράση με τη Mercedes ύστερα από τα δύο σχεδόν χρόνια που τον κράτησε μακριά από τους αγώνες το πένθος της απώλειας της γυναίκας του. Και οι δοκιμές της Βαρκελώνης έρχονται να τον επαληθεύσουν. Η φετινή Mercedes μοιάζει εξελιγμένη εφ όλης της ύλης σε σχέση με την περσινή. Εφόσον λοιπόν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον συνεχίσει να οδηγεί φέτος όπως στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν σαρώνοντας ρεκόρ που είχαν αντέξει δεκαετίες, με τρόπο που έκανε πολλούς να τον κατατάξουν στους μεγαλύτερους όλων των εποχών, και αν ο Βάλτερι Μπότας σταθεροποιηθεί σε μια υψηλή απόδοση, ίσως η Mercedes πάει για 5η συνεχόμενη σεζόν στην κορυφή του πιο απαιτητικού αθλήματος στον κόσμο. Φαίνεται επίσης πως η Mercedes έχει την πιο ισχυρή μονάδα ισχύος, που ξεπερνά φέτος τους 1.000 ίππους και μάλιστα παραμένοντας αξιόπιστη και φειδωλή σε καύσιμο, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία του κινητήρα εσωτερικής καύσης οι μηχανικοί της Mercedes κατόρθωσαν να μετατρέψουν πάνω από 50% της χημικής ενέργειας του καυσίμου σε κινητική.

    Το μεγάλο στοίχημα στη Ferrari είναι αν οδηγοί και ομάδα έμαθαν από τα περσινά τους λάθη. (Φωτογραφία: Mark Thompson / Getty Images / Ideal Image)

    Πάντως στις 25 Μαρτίου στην Αυστραλία παρατάσσονται για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 δύο τετράκις παγκόσμιοι πρωταθλητές, Χάμιλτον και Φέτελ· κι ένας δις παγκόσμιος, ο Αλόνσο, άλλος ένας άπαξ παγκόσμιος, ο Ραϊκόνεν, κι αρκετοί φιλόδοξοι νεαροί μνηστήρες. Η σεζόν έχει όλες τις προϋποθέσεις να είναι συναρπαστική,

    // Ο Βασίλης Γούσιας είναι MSc του Πολυτεχνείου Πατρών και υποψήφιος PhD του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

     

    Διαβάστε ακόμα: Silverstone – Εδώ γεννήθηκε η Formula 1

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top