Άγχος, κατάθλιψη, μπούλινγκ και FOMO είναι μερικά από τα πράγματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο Instagram, σύμφωνα με έρευνα. (Φωτογραφία: TIME)

    Ήταν το 1971 όταν στάλθηκε το πρώτο e-mail. Ήταν μια εποχή που ακόμα και οι πιο φανατικοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν φανταζόντουσαν πόσο θα μπορούσε να εξελιχθεί αυτός ο κόσμος μέσα στις επόμενες δεκαετίες.

    Σήμερα, που το internet έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το mail μοιάζει στα μάτια πολλών σαν κάτι «αρχαίο», ένα αναγκαίο κακό της επαγγελματικής επικοινωνίας. Και ίσως όχι άδικα, αν σκεφτεί κανείς ότι καθημερινά νέα social media και apps κάνουν την εμφάνισή τους.

    Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υπολογίζεται ότι το Facebook έχει 1.9 δισ. ενεργούς χρήστες, το Instagram 700 εκ., το Snapchat 166 κ.ο.κ. Όπως ήταν αναμενόμενο αυτή η «έκρηξη» των social media οδήγησε και σε πολλές έρευνες, για τα οφέλη και τις αρνητικές επιπτώσεις τους, με τις περισσότερες να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν τόσο θετικά όσο και αρνητικά στη χρήση τους.

    Το social medium με την πιο θετική επίδραση στους νέους αποδείχθηκε το YouTube, ενώ ακολούθησαν το Twitter, το Facebook, το Snapchat και το Instagram.

    Η τελευταία έρευνα έρχεται από τη Βρετανία και την πραγματοποίησαν το Young Health Movement και Royal Society for Public Health, θέλοντας να δουν πώς τα social επηρεάζουν την ψυχική μας υγεία. Οι υπεύθυνοι της έρευνας επέλεξαν 1.500 νέους, από 14 έως 24 ετών, ο οποίοι για 4 μήνες απαντούσαν με βάση 14 κριτήρια σε ερωτήσεις για την την ψυχική και σωματική τους υγεία, σε σχέση με 5 μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτυώσης (Facebook, YouTube, Twitter, Snapchat και Instagram).

    Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το Instagram επηρεάζει περισσότερο από κάθε άλλο αρνητικά την ψυχική υγεία των νέων. Στην έκθεση που δημοσιεύτηκε με τον τίτλο #StatusOfMind, οι ερευνητές τονίζουν ότι το Instagram προκαλεί άγχος, κατάθλιψη, μπούλινγκ και FOMO -δηλαδή τον φόβο να μην χάσεις ότι συμβαίνει- στους νέους που το χρησιμοποιούν συστηματικά, κυρίως επειδή δίνει μεγάλη βάση στην εικόνα.

    Το social medium με την πιο θετική επίδραση στους νέους αποδείχθηκε το YouTube, ενώ ακολούθησαν το Twitter, το Facebook και το Snapchat.

     

    Διαβάστε ακόμα: Οι φωτογραφίες που το Instagram δεν θέλει να δεις

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top