«Ξεκίνα τη μέρα σου με άσκηση. 20 με 30 λεπτά είναι αρκετά»

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Ιστιοπλοΐας Κωνσταντίνος Τριγκώνης μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
kostas-trigonis

Ετοιμάζοντας το Tornado του για μια ακόμα μάχη –μαζί με το alter ego του, Ντάνη Πασχαλίδη– με τα κύματα. (Φωτογραφία: Predrag Vuckovic/Red Bull Content Pool)

Τι ώρα ξυπνάς το πρωί;
Μεταξύ 6:30 και 7:00.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Πίνω ένα ποτήρι νερό, έναν καφέ και φεύγω για τρέξιμο ή κολύμπι. Πρωινό τρώω μετά.

Τι τρως για πρωινό;
Συνήθως δημητριακά ή φρούτα.

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Ανάλογα με την ημέρα και το υπόλοιπο πρόγραμμά μου. Κολύμπι ή τρέξιμο για φυσική κατάσταση, ασκήσεις ενδυνάμωσης σε κρίκους, μονόζυγο και δίζυγο (ενόργανη γυμναστική), όπως και ασκήσεις ισορροπίας (τραμπολίνο, μπάλα). Επίσης, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα παίζω τένις.

Υπάρχουν τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυμητό ρυθμό στην προπόνηση;
Με βοηθά να συγκεντρώνομαι η ίδια η διαδικασία της προπόνησης.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο, πώς μένεις προσηλωμένος;
Ακολουθώντας την καθημερινή μου ρουτίνα όσο πιο πιστά μπορώ.


Διαβάστε ακόμα: Ο Κώστας Τριγκώνης και ο Ντάνης Πασχαλίδης εξηγούν το νόημα της φιλίας τους –στη ζωή και στη θάλασσα– και γιατί ο ένας δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή του δίχως τον άλλον.


Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Τρώω σταθερά, ανάλογα πάντα με την δρατσηριότητά μου. Δίνω έμφαση στα φρούτα, στα λαχανικά και στις καθαρές πηγές πρωτεΐνης.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Το παγωτάκι – χειμώνα καλοκαίρι!

Ποια άσκηση μισείς;
Βαριέμαι –δίχως να τις μισώ– τις διατάσεις.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Το ότι διατηρώ το σώμα μου και τα επίπεδα της υγείας μου. Η άσκηση, η σωματική προσπάθεια, μου φτιάχνει τη διάθεση. Με βοηθά να ανταπεξέρχομαι καλύτερα στην καθημερινότητά μου και, ψυχολογικά, να βλέπω τα πράγματα θετικά.

image001

«Για να διατηρώ την αντοχή μου, το τελευταίο διάστημα προτιμώ το τρέξιμο και το κολύμπι. Περισσότερο το τρέξιμο» (Στη φωτογραφία μετά τον τερματισμό του στον Αλεξάνδρειο Δρόμο, στο Διεθνή Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος», 3/4/2016)

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το κολύμπι ή το ποδήλατο;
Το τελευταίο διάστημα το τρέξιμο και το κολύμπι είναι τα αγαπημένα μου. Περισσότερο το τρέξιμο, μιας και γίνεται σε εξωτερικό χώρο, που τα τοπία εναλλάσσονται.

Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Οι ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης ταιριάζουν περισσότερο στο άθλημά μου, αλλά μια φορά την εβδομάδα κάνω και ένα συνολικό πρόγραμμα με βάρη.

«Η άσκηση μού φτιάχνει τη διάθεση. Με βοηθά να ανταπεξέρχομαι καλύτερα στην καθημερινότητά μου και, ψυχολογικά, να βλέπω τα πράγματα θετικά».

Squat ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Όταν προπονούμαι δεν με ενδιαφέρει το ευκολότερο. Και οι δυο ασκήσεις έχουν πολύ καλά αποτελέσματα, άρα είναι απαραίτητες.

Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Δεν έχω «μυστικές» διατάσεις. Για μένα το μυστικό είναι να δουλεύεις το μυικό σου σύστημα σε όλο το εύρος κίνησης.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Η αποθεραπεία δεν είναι και το καλύτερό μου, αν και –μαζί με το ζέσταμα– είναι απαραίτητη!

Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι;
Ναι, συνήθως από ραδιόφωνο. Το είδος της εξαρτάται ανάλογα με την ένταση της προπόνησης και τη διάθεσή μου.

unnamed

Ασκήσεις ενδυνάμωσης σε κρίκους. Στο ημερήσιο πρόγραμμά του έχει εντάξει επίσης, τρέξιμο, κολύμπι, ενόργανη γυμναστική και ασκήσεις ισορροπίας. Επίσης, μια φορά την εβδομάδα κάνει ένα συνολικό πρόγραμμα με βάρη και τουλάχιστον δυο φορές παίζει τένις.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Τα αγαπημένα μου σπορ είναι δύο: το τένις και το μπάσκετ – κυρίως το πρώτο. Επίσης, μια δραστηριότητα άσχετη με την άσκηση, αλλά που με χαλαρώνει, είναι το ψάρεμα.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του, αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Να ξεκινά τη μέρα του με άσκηση. 20 με 30 λεπτά είναι αρκετά για να του δώσουν αυτό που χρειάζεται, ώστε να έχει μια καλή και αποδοτική ημέρα.

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η οικογένεια, η συνεύρεση με αγαπημένους φίλους και το γράψιμο. Γράφω αρκετά και μου αρέσει πολύ. Με βοηθά να συμμαζεύω το μυαλό μου!


Ο Κωνσταντίνος Τριγκώνης είναι εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ιστιοπλοΐας (έξι χρυσός, δύο αργυρός και μια χάλκινος) στις κατηγορίες 470 και Tornado καταμαράν. Έχει συμμετάσχει σε τέσσερις Ολυμπιακούς Αγώνες (8ος Ολυμπιονίκης το 2000 στο Σίδνεϊ) και, μεταξύ άλλων, έχει κερδίσει δέκα μετάλλια σε Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (έξι χρυσά, τρία αργυρά και ένα χάλκινο).


 

Διαβάστε ακόμα: Ο Ολυμπιονίκης της Κωπηλασίας Βασίλης Πολύμερος και ο ρόλος του μπαμπά-πηδαλιούχου σε… δίκωπο κορασίδων.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close