Brands Hatch, Βρετανικό GP, Ιούλιος 1986: η Lady Virginia “Ginny” Williams σηκώνει το Κύπελλο Κατασκευαστών F1 μετά τη νίκη του Nigel Mansell (στο βάθρο με τον 2ο Nelson Piquet και τον 3ο Alain Prost) με Williams-Honda. Αυτή ήταν η πρώτη φορά, τέσσερις μήνες μετά το ατύχημα που τον άφησε παράλυτο, που ο Frank Williams βρέθηκε σε Grand Prix. (photo: Νetflix).

    Μέσα Φεβρουαρίου, Λονδίνο. Μετά από μια κουραστική μέρα κι ένα εξαιρετικό δείπνο, ανοίγω την τηλεόραση γιατί είμαι σίγουρος ότι όλο και κάτι καλό θα πετύχω. Bingo! Πέφτω στο ντοκιμαντέρ “Williams”, με θέμα την ιστορία του ιδρυτή και ιδιοκτήτη μιας από τις ιστορικότερες ομάδες της Formula 1.

    Οι γνώστες, βέβαια, ξέρουν ότι η Williams δεν είναι και στα καλύτερά της –μόλις 10η και τελευταία στο Πρωτάθλημα F1 του 2018–, αλλά δεν παύουν να υποκλίνονται στην ιστορία και στο παλμαρέ της: 114 νίκες, εννέα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και επτά Πρωταθλήματα Οδηγών. Κολλάω στην οθόνη, αλλά η κούραση της ημέρας και η νύστα υπερισχύουν…

    8 Μαρτίου, Αθήνα. Ψάχνω στο μενού του Netflix ένα έργο και –κατά τύχη!– μου βγαίνει το “Williams”. Το σύμπαν συνωμότησε. Το ντοκιμαντέρ –το οποίο έχει και στοιχεία ταινίας, καθώς χρησιμοποιεί και ηθοποιούς για αναπαράσταση κάποιων σκηνών– παρακολουθεί την πορεία του Frank Williams, από τα πρώτα του χρόνια ως οδηγού αγώνων, όταν «του έλειπαν 99 λίρες για να τις κάνει 100», μέχρι και σήμερα που αποτιμάται προσωπικά σε 135 εκατ. λίρες, έχοντας περάσει και στη σφαίρα του “Sir”. Πορεία που δεν ήταν καθόλου εύκολη.

    Η Ginny λειτούργησε ως πολύτιμος σύμβουλος σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις του Frank.

    Γεννήθηκε μέσα στον πόλεμο. Μεγάλωσε χωρίς τον πατέρα του, ο οποίος εγκατέλειψε τη μητέρα του. Για πολλά χρόνια, τα οικονομικά του ήταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ενώ τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκεύαζε ήταν συνήθως συνώνυμα της αναξιοπιστίας. Όταν επιτέλους βρήκε σοβαρό χρηματοδότη [τον Καναδό Walter Wolf] και συνεταιρίστηκε μαζί του, έφτιαξε μεν αυτοκίνητο που νικούσε, αλλά έχασε την ομάδα που είχε δημιουργήσει αυτός.

    Η Virginia “Ginny” Berry παντρεύτηκε τον Frank κόντρα στην οικογένειά της.

    Και όταν, καθιερωμένος πια, με την καινούρια του ομάδα [τη Williams Grand Prix Engineering, που ίδρυσε το 1977 με τον Patrick Head] στόχευε στο τρίτο του πρωτάθλημα, έμεινε παράλυτος μετά από αυτοκινητικό ατύχημα στη Γαλλία, τον Μάρτιο του 1986, επιστρέφοντας από δοκιμές στο Paul Ricard.

    Με την εξαίρεση του ατυχήματος, ο Sir Frank δεν διαφέρει σε τίποτα από άλλους αυτοδημιούργητους εκατομμυριούχους. Όλοι τους έχουν να επιδείξουν μια ιστορία επιτυχίας η οποία ξεκίνησε από το μηδέν και πέρασε από Συμπληγάδες. Εδώ όμως υπάρχει και κάτι άλλο. Αποκαλύπτεται η καθοριστική συμβολή της συζύγου του Williams, στο χτίσιμο του σημερινού κολοσσού.

    Μια από τις τελευταίες φωτογραφίες της Ginny. Εδώ, με τον Sir Frank, την Claire και τον τότε team manager της Williams-Renault, Toto Wolff, μετά την (τελευταία μέχρι και σήμερα) νίκη της ομάδας (και μοναδική του Pastor Maldonado) στο Ισπανικό GP του 2012. (photo independent.co.uk).

    Η Virginia “Ginny” Berry παντρεύτηκε τον Frank κόντρα στην οικογένειά της. Η Ginny τον στήριξε οικονομικά στα πρώτα του χρόνια, πουλώντας ακόμα και το σπίτι της στο Knightsbridge του Λονδίνου. Η Ginny λειτούργησε ως πολύτιμος σύμβουλος σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις του. H Ginny νοίκιασε την πρώην αποθήκη χαλιών στο Didcot, όπου βρίσκεται η ομάδα μέχρι σήμερα. Η Ginny ήταν συνέχεια κοντά του στο γαλλικό νοσοκομείο όπου μεταφέρθηκε μετά το ατύχημα – και τον μετέφερε σε αγγλικό όταν όλοι της έλεγαν ότι είναι χαμένη υπόθεση. Και, “last but not least”, η Ginny μεγάλωσε μόνη και τα τρία τους παιδιά, που ούτε στις διακοπές δεν έβλεπαν τον Frank.

    Η Ginny είναι η ήσυχη δύναμη πίσω από την επιτυχία του άντρα της και ο φύλακας-άγγελός του.

    Θα μπορούσαμε λοιπόν να μιλήσουμε εδώ για άλλο ένα παράδειγμα του κλισέ «πίσω από έναν επιτυχημένο άνδρα υπάρχει μια σημαντική γυναίκα – η οποία συνήθως μένει στο περιθώριο». Το 1991, όμως, η Ginny βγαίνει μπροστά. Με τη βοήθεια της φίλης της, Pamela Cockerill, γράφει και κυκλοφορεί το βιβλίο “A Different Kind of Life” όπου περιγράφει τη ζωή της πριν και μετά το ατύχημα του συζύγου της.

    Το “A Different Kind of Life”, ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα βιβλία για τον κόσμο της F1, περιγράφει τη ζωή της Virginia πριν και μετά το ατύχημα του συζύγου της. (photo amazon.co.uk).

    Εν τω μεταξύ, η κόρη της, Claire, κάνει τη δική της πορεία. Παίρνει πτυχίο Πολιτικών Επιστημών, αναλαμβάνει υπεύθυνη Τύπου του σιρκουί του Silverstone και μετά μετακομίζει στην οικογενειακή εταιρεία όπου ανέρχεται σταδιακά: υπεύθυνη Επικοινωνίας, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, μέλος στο ΔΣ, και αναπληρώτρια διευθύντρια της αγωνιστικής ομάδας, με ευθύνη για όλο το εμπορικό σκέλος.

    Τελικά, εκτός από ένα –εξαιρετικό– ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Williams, και, μέσα από την ιστορία της ομάδας, και του ιδρυτή της, ξεδιπλώνεται μια οικογενειακή ιστορία. Και σε ένα άλλο επίπεδο, βλέπουμε και τη γυναίκα μέσα στο χρόνο.

    Έχουμε τη Ginny, η οποία κάνει τον δικό της αγώνα δίπλα στον άντρα της ζωής της και είναι η ήσυχη δύναμη πίσω από την επιτυχία του και ο φύλακας-άγγελός του, αλλά κάποια στιγμή βγαίνει και μιλάει δημόσια. Όχι για να γνωστοποιήσει τη θέση της στο χώρο: την ήξεραν όλοι. Ούτε για το χρήμα: ήταν ήδη πλούσιοι. Αλλά επειδή θεώρησε ότι είχε δικαίωμα να τοποθετηθεί πάνω στη ζωή της. [Εκ των υστέρων βέβαια μίσησε το βιβλίο, θεωρώντας πως ήταν τελικά «πολύ αληθινό και πολύ οδυνηρό»].

    Από την άλλη πλευρά, η Claire καταλήγει να είναι η πρώτη τη τάξει διάδοχος του Sir Frank στην εταιρεία, παρόλο που στην οικογένεια υπάρχουν και δυο αγόρια – οι Jonathan και Jaime. Γιατί πολύ απλά, αυτή κρίθηκε ως καταλληλότερη. Σ’ έναν μάλιστα από τους πιο ανδροκρατούμενους χώρους.

    Την Ημέρα της Γυναίκας, ξεκίνησα να δω ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία μιας ομάδας Formula 1. Δεν είδα όμως μόνο αυτό. Είδα ένα παράδειγμα από την πορεία της γυναίκας τον τελευταίο αιώνα. Η οποία έχει κάνει άλματα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει δρόμο ακόμα…

    ΥΓ. Η Ginny προσβλήθηκε από καρκίνο το 2010 και πέθανε το 2013. Μέχρι το 2017 που γυρίστηκε το ντοκιμαντέρ, ο Frank δεν είχε διαβάσει το βιβλίο της.

    Δείτε το trailer για το “Williams”:

    // Ο Μωρίς Σιακκής σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες «εδώ» και «έξω» και είναι στέλεχος επιχειρήσεων. Έχει κάνει τη σειρά εκπομπών «Ροκ Ιστορίες» στο ραδιόφωνο, έχει γράψει άρθρα για διάφορα θέματα και έχει δημοσιεύσει δύο βιβλία για την ιστορική εξέλιξη του ροκ. Έχει μόνιμη αδυναμία στη μουσική, την ιστορική έρευνα και τα ταξίδια.

     

    Διαβάστε ακόμα: Ο Charles Leclerc θα είναι ο πρώτος 20χρονος πιλότος της Ferrari μετά από 6 δεκαετίες.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top