Όταν εμείς κυκλοφορούσαμε με Fiat 850, Mini, Σκαραβαίους ή συχνότερα με το λεωφορείο, ο Αντώνης οδηγούσε μια τέτοια 7λιτρη Ford Mustang Mach 1 (photo The Mustang Source).

Ο Αντώνης ήταν ελληνοαμερικανός λοχίας σε μια από εκείνες τις αξέχαστες «βάσεις του θανάτου» που όλο έμεναν πριν (μερικές) φύγουν. Τη δεκαετία του ‘70, όταν εμείς κυκλοφορούσαμε με Fiat 850, Mini, Σκαραβαίους ή με το λεωφορείο, ο Αντώνης οδηγούσε μια μπλε Ford Mustang Mach 1 με 7λιτρο V8 κινητήρα και 3άρι αυτόματο κιβώτιο – και πινακίδες ΞΑ, για «Ξένη Αποστολή».

Τα καλοκαίρια ερχόταν στη Ραφήνα, όπου τότε βρισκόμουν, και τα βράδια βγαίναμε για μπύρες. Πολλές μπύρες. Καταστρέφοντας στην πορεία πολλά κύτταρα φαιάς ουσίας, γεγονός που εξηγεί το γιατί έχω αρχίσει εδώ και κάμποσο καιρό να ξεχνάω σε ποιο δωμάτιο έχω μπει και για ποιον λόγο.

Α ναι… Ατελείωτες βόλτες λοιπόν με τη Mustang στην καλοκαιρινή Ραφήνα, στο Μάτι, στη Νέα Μάκρη, τριγυρνώντας χωρίς συγκεκριμένο σκοπό, σαν υπερήλικας με Alzheimer, και καίγοντας κάθε βράδυ σε βενζίνη το ΑΕΠ του Λεσότο.

Ο ήχος των ηχείων της Mustang ήταν πρωτόγνωρος – ειδικώς δια την ησυχίαν, τάξιν και ασφάλειαν των θερινών νυκτών του επιθανατίου ρόγχου της Εθνοσωτηρίου Α’.

Με μουσική από τις μεγάλες κασέτες του 8-track της Lear. Isaac Hayes, Temptations, O’ Jays, Bobby Womack… Εκείνο δε το Across 110th Street του τελευταίου, που ακουγόταν και το ‘97 στο Jackie Brown του Tarantino, το είχα μάθει απέξω. (Άχρηστη πληροφορία δωρεάν: ο Bill Lear, εκτός από ιδρυτής της Lear Jet Corporation, είχε εξελίξει και το κασετόφωνο 8-track).

Την εποχή λοιπόν που τα δικά μας αυτοκίνητα είχαν «μεγάφωνα» από κόρνφλεϊκς στις πόρτες και από παπιέ μασέ στο πίσω ράφι, ο ήχος των ηχείων της Mustang, συνοδεία εκείνου του V8, ήταν πρωτόγνωρος – ειδικώς δια την ησυχίαν, τάξιν και ασφάλειαν των θερινών νυκτών του επιθανατίου ρόγχου της Εθνοσωτηρίου Α’.

Φέρτε, σαν να λέμε, στο μυαλό σας κάτι σαν το ηχητικό tsunami που δημιουργούν, αποκλειστικά μετά τα μεσάνυχτα, αυτά τα χτισμένα γύρω από subwoofer smart τού σήμερα, αλλά στο πιο μελωδικό και στο πολύ πιο soulful φυσικά.

Την εποχή που τα δικά μας αυτοκίνητα είχαν «μεγάφωνα» από κόρνφλεϊκς στις πόρτες και από παπιέ μασέ στο πίσω ράφι, ο ήχος των ηχείων της Mustang ήταν πρωτόγνωρος (photo Mecum Auctions).

Μια τέτοια καλοκαιρινή βραδιά λοιπόν, είχαμε διπλαρώσει στη Λ. Μαραθώνος ένα λιλιπούτειο Innocenti 90 με δυο μικρές που ελπίζαμε να ρίξουμε με τη βοήθεια του Ellie’s Love Theme από το Shaft του Isaac Hayes, του ξανθού crew-cut του Αντώνη, των δικών μου σγουρών βοστρύχων και της εξωτικής εικόνας της Mustang – όχι απαραίτητα μ’ αυτή τη σειρά.

Υπηρετούσα τότε στο Ναυτικό, σιγά μη φορούσα την υποχρεωτική στολή βραδιάτικα και όσο να ‘ναι τα χρειάστηκα.

Πριν το πλήρωμα του Innocenti συναινέσει τουλάχιστον να σταματήσει, μας σταματάει ένα περιπολικό (Vauxhall Cresta, ή ίσως Opel Rekord) με νυσταγμένο μπλε φάρο πάνω και ακόμα πιο νυσταγμένους χωροφύλακες μέσα, κάπου κοντά στο Ζούμπερι, αν θυμάμαι καλά – τα είπαμε για τις μπύρες.

Υπηρετούσα τότε στο Ναυτικό, σιγά μη φορούσα την υποχρεωτική στολή βραδιάτικα και όσο να ‘ναι τα χρειάστηκα, παρά το don’t worry, ρε” του Αντώνη. Οι χωροφύλακες βγήκαν απ’ το περιπολικό με την αυταρχική μεγαλοπρέπεια που εξ επαγωγής τούς προσέδιδε το στρατιωτικό καθεστώς της εποχής.

Ο ένας άναψε τσιγάρο κι ακούμπησε στην πόρτα του περιπολικού, ενώ ο άλλος πλησίασε τη Mustang με το ύφος που φυλάνε οι ηλίθιοι για όσους θεωρούν πιο ηλίθιους από τους ίδιους. Και με τον αέρα που συνοδεύει κάθε επικίνδυνα κουτό όταν χρεώνεται υπηρεσιακό περίστροφο και αυτοκίνητο.

Άδεια δίπλουμα!

I’m sorry, officer?

Αδειαδίπλουμα! (μια λέξη τώρα) Κι έξ’ απ’ τ’ αμάξ’!

Έπρεπε να το έχω σε video αυτό που ακολούθησε… Με το που ο Αντώνης έβγαλε, πολύ προσεκτικά, κάτι πλαστικό απ’ την τσέπη του –τι είδους «ταυτότητα» ήταν εκείνη ποτέ δεν ρώτησα– το όργανον στάθηκε κλαρίνο και το περιπολικό εξαϋλώθηκε σε δευτερόλεπτα.

Το ίδιο και το Innocenti με τις μικρές βέβαια, αλλά η βραδιά (και η Mustang) μου έχει μείνει αξέχαστη…

 

Διαβάστε ακόμα: H Βασίλισσα της Bugatti – Η άγνωστη ιστορία της Hellé Nice.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top