«Με 20 λεπτά άσκηση την ημέρα, η ζωή σου θα αποκτήσει άλλο νόημα!»

Ο ειδικός γυμναστής, διαθλητής/τριαθλητής και μαραθωνοδρόμος Σταμάτης Ρώμας μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
2nd part-Cycling 150km Powerman 2015-1190

Ποδηλατώντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Διάθλου 2015 μεγάλης απόστασης, στο οποίο βελτίωσε το χρόνο του κατά 3′ από πέρυσι, με επίδοση 7:57:46, τερματίζοντας δέκατος στον κόσμο στο age group του.

Με τι ασχολείσαι;
Είμαι καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ειδικός γυμναστής, ιδρυτής της εταιρείας romasprotraining.gr (παροχή αθλητικών υπηρεσιών –σε επαγγελματίες και χομπίστες– σε ποδηλασία, δρομικά αγωνίσματα, τρίαθλο, δίαθλο, μαραθώνιο, καθώς και σε παιδιά/ενήλικες με «ειδικές» ικανότητες). Παράλληλα, είμαι ενεργός διαθλητής, τριαθλητής και μαραθωνοδρόμος, με επιτυχίες σε πανελλήνιο και παγκόσμιο επίπεδο.

Τι ώρα ξυπνάς το πρωί;
Στις 6.30.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Μετράω τους πρωινούς παλμούς, για να δω τη «φόρμα» μου.

Τι τρως για πρωινό;
Τις περισσότερες φορές δυο-τρεις φέτες ταχίνι με μέλι και μπανάνα, μαζί με πράσινο τσάι. Όταν έχω πολύωρη πρωινή προπόνηση σε ποδήλατο ή τρέξιμο, τρώω επιπλέον Bran flakes, musli με γάλα και τοστ ολικής αλέσεως και φυσικό χυμό πορτοκάλι.

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Καθημερινές διπλές προπονήσεις σε τρέξιμο (80-100 χλμ./εβδ.) και ποδήλατο (200 χλμ./εβδ.) και δύο φορές επιπλέον κολύμβηση ή γυμναστήριο, ανάλογα με την αγωνιστική περίοδο.

4484266_orig-1190

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Διάθλου 2014 μεγάλης απόστασης (10km run-150km cycling-30km run) στο Zofingen της Ελβετίας, έβδομος στον κόσμο στο ηλικιακό γκρουπ του (40-44).

Υπάρχουν τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυμητό ρυθμό στην προπόνηση;
Eπειδή καθημερινά είναι πολλές οι ώρες της προπόνησης, επικεντρώνομαι στους άμεσους στόχους, σε επερχόμενους αγώνες ή ακόμα και σε επόμενες προπονήσεις.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο πώς μένεις προσηλωμένος;
Ουσιαστικά κάνω νοερή προπόνηση πάνω στο πώς θα συμπεριφερθώ στον αγώνα με όλες τις παραμέτρους και συνθήκες.

– Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις; – Θα μπορούσα να πω ότι ένα «μυστικό» είναι οι επιπλέον διατάσεις ενώ κάνω ντους με ζεστό νερό.

Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Είμαι «εξαρτημένος» από το τριαθλητικό μου ρολόι. Δεν το αποχωρίζομαι ποτέ, σε τρέξιμο, ποδήλατο και κολύμβηση.

Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Μετά από τόσα πολλά χρόνια καθημερινής προπόνησης μπορώ εύκολα να ελέγχω το βάρος μου χωρίς να αγχώνομαι ποτέ για αυτό, καθώς πάντα κινούμαι εκεί που πρέπει.

Ποια άσκηση μισείς;
Τα squats στο γυμναστήριο, για αυτό πολλές φορές προτιμώ να κάνω δύναμη σε ανηφόρα με ποδήλατο.

Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο Μαραθώνιο Ορεινής Ποδηλασίας, Περικλής Ηλίας.

Powerman 2015 first run 10km-1190

Στο δρομικό μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Διάθλου 2015.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Μου αρέσουν τα γλυκά γενικά, οπότε καθημερινά κάνω μια ατασθαλία, πάντα όμως με «μέτρο» και χωρίς υπερβολές.

Πώς διατηρείς την αντοχή σου;
Λατρεύω το τρέξιμο και το ποδήλατο, ακολουθεί το κολύμπι.

Πώς δυναμώνεις τους μύες σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Προτιμώ ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης, γιατί θέλω να είμαι στη φύση.

«Αυτό που με εμπνέει να συνεχίζω την άσκηση είναι η ευεξία που νιώθω στο τέλος κάθε προπόνησης και τα οφέλη που παίρνω από αυτήν σε υγεία, ψυχολογία, θετική ενέργεια και καλή διάθεση».
4485469_orig-1190

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Διάθλου 2014 μεγάλης απόστασης (10km run-150km cycling-30km run) στο Zofingen της Ελβετίας, όπου κατέλαβε την έβδομη θέση στον κόσμο στο ηλικιακό γκρουπ του (40-44).

Squat ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Εννοείται ότι προτιμώ τα pushups.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Συνήθως το ζέσταμα, γιατί ανυπομονώ να μπω σε «αγωνιστικούς» ρυθμούς.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου; Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Δεν υπάρχουν μυστικά στις διατάσεις. Θα μπορούσα να πω ότι ένα «μυστικό» είναι οι επιπλέον διατάσεις ενώ κάνω ντους με ζεστό νερό.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Αυτό που με εμπνέει να συνεχίζω την άσκηση είναι η ευεξία που νιώθω στο τέλος κάθε προπόνησης και τα οφέλη που παίρνω από αυτή σε όλους τους τομείς: υγεία, ψυχολογία, θετική ενέργεια, καλή διάθεση.

Διαβάστε ακόμα: Νίκος Καλοφύρης: «Η φυσική κατάσταση είναι αλληλένδετη με την ψυχική κατάσταση»

9os_Marathonios_Romas1-1190

Στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος», στη Θεσσαλονίκη, 23ος στους 1.400 στη γενική κατάταξη και τέταρτος στην κατηγορία του, με νέο προσωπικό ρεκόρ (2 ώρες 55 λεπτά).

Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι;
Έχω περασμένα στο κινητό τα πάντα από κλασική μουσική, όπερα, τζαζ, μέχρι χιπ χοπ και ελληνικά! Είναι πολλές οι ώρες προπόνησης, οπότε μου αρέσει η ποικιλία.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Ως γυμναστής μου αρέσουν όλα τα αθλήματα, αλλά δυστυχώς το τρίαθλο είναι πολύ απαιτητικό και δεν μου αφήνει πολλά περιθώρια για να παίζω πινγκ-πονγκ, για παράδειγμα, που το λατρεύω.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Αν κάνει την αρχή και αφιερώνει έστω και 20 λεπτά καθημερινά σε μια οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα που τον ευχαριστεί, η ζωή του θα αποκτήσει άμεσα ένα άλλο νόημα!

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η οικογένειά μου, οι φίλοι μου και η αγάπη μου για τη φύση και τα ταξίδια.

Αττικό κύπελλο no 3

Στο Αττικό Κύπελλο (Φωτογραφία Yannis Gazetas 2015).

Διαβάστε ακόμα: Αργύρης Παπαθανασόπουλος: «Όλη μου η ύπαρξη είναι συνυφασμένη με το τρέξιμο!»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close