COVID-19

Οι συμβουλές των Αman resorts για διαλογισμό και ευεξία κατ’οίκον

Ο εγκλεισμός στο σπίτι λόγω της καραντίνας μαζεύει αρνητική ενέργεια. Ακολουθείστε τις συμβουλές των ειδικών των Aman, από τα κορυφαία resort του πλανήτη, για να αισθανθείτε καλύτερα. Τι ώρα να ξυπνάμε, τι να τρώμε, πώς να διώχνουμε τις φορτισμένες σκέψεις και το άγχος.

 

Χώρος διαλογισμού στο Amansara στο Siem Reap της Καμπότζης (aman.com).

Περισσότερο από ποτέ, αυτή την περίοδο που αποζητούμε παρηγοριά στα οικεία μας πρόσωπα ή στην περίκλειστη ζωή εντός του σπιτιού, λόγω της γενικευμένης καραντίνας, η αίσθηση της πνευματικής ηρεμίας είναι αναγκαία και εμψυχωτική. Οι ειδικοί λένε πως το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να ακολουθήσουμε τα βήματα του διαλογισμού.

Σαν να λέμε: να αφήσουμε κατά μέρους τη συνείδησή μας και να τραβήξουμε το δρόμο της διαίσθησης. Να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματά μας χωρίς να τα παραγεμίζουμε με σκέψεις. Να τις αφήνουμε να έρχονται και να φεύγουν όπως τα σύννεφα στον ουρανό. Να τους επιτρέψουμε να γίνονται αβαρείς, φευγαλέες και αιθέριες.

Στα Aman, από τα κορυφαία resort του πλανήτη, οι ειδικοί του διαλογισμού και της ανατολικής φιλοσοφίας ακολουθούν συγκεκριμένα βήματα και πρακτικές για να προσφέρουν στους πελάτες μια νότα ευεξίας. Ιδού κάποιες από τις συμβουλές τους που μπορούν να μας φανούν χρήσιμες, καθώς περιφερόμαστε άπραγοι μέσα στο σπίτι μας.

Ξυπνήστε νωρίς για να εκτιμήσετε την ανατολή του ηλίου. Αφιερώστε χρόνο να αναλογιστείτε πως πρέπει να είμαστε πιο συχνά ευγνώμονες για απλά πράγματα.

Η δύναμη της αναπνοής

Ο Geshe YongDong διδάσκει ότι η επιβράδυνση της αναπνοής μας βοηθά να αναλάβουμε τον έλεγχο των συναισθημάτων. Έχοντας επικεντρωθεί στην αναπνοή μας, έχουμε μεγαλύτερη επίγνωση της παροδικότητας των συναισθημάτων. Αντί για γρήγορες, ρηχές αναπνοές ή αναχαιτιστικές αναπνοές, η ανάπτυξη βραδείας, επίμονης αναπνοής συνδέει την αναπνοή με το μυαλό και μειώνει την πιθανότητα να προκληθεί άγχος και αρνητικά συναισθήματα. Ακολουθώντας τη βουδιστική παράδοση, οι ασκήσεις αναπνοής Tsa Lung μπορούν να χαλαρώσουν το σώμα και να συντονίσουν το μυαλό στην παρούσα στιγμή, προωθώντας την εσωτερική ειρήνη.

Η θεραπευτική δύναμη της ανατολής

Ξυπνήστε νωρίς για να εκτιμήσετε την ανατολή του ηλίου. Αφιερώστε χρόνο να αναλογιστείτε πως πρέπει να είμαστε πιο συχνά ευγνώμονες για απλά πράγματα. Είναι κάτι αποτελεσματικό και τονωτικό. Ο αμβροσιακός χρόνος πριν από την αυγή -οι ώρες πριν από την ανατολή- θεωρείται ο βασικός χρόνος για την άσκηση του διαλογισμού στην παράδοση του Sikh.

Αυτή η πολύτιμη στιγμή, όταν η καινούργια ημέρα είναι ακόμα στο σκοτάδι είναι φυσικά ευνοϊκή για την προσοχή που θα επιδείξουμε και σύμφωνα με τον David Melladew (φωτό) που ασχολείται με την παραδοσιακή ανατολική ιατρική να είναι και μια ανακάλυψη της ειρήνης που αποζητάμε στο μυαλό μας.  «Πολλές ανατολικές φιλοσοφίες αναγνωρίζουν από τις 3-5 το πρωί, είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας όπου οι πνεύμονες είναι ισχυρότεροι και πιο αποτελεσματικοί στην κυκλοφορία ενέργειας μέσω του σώματος. Ο διαλογισμός αυτή τη στιγμή μεγιστοποιεί τη δύναμη και την αποτελεσματικότητα της αναπνοής.

Ο David Melladew εν ώρα διαλογισμού στο Amanyara των Turks & Caicos της Καραϊβικής (aman.com).

Καλό είναι να αποφεύγουμε το αλκοόλ όσο κι αν νομίζουμε ότι μπορεί να μας χαλαρώσει.

Ο καπνός του Navajo

Aνήκει στη θεραπευτική παράδοση του Ναβάχο, ενός αρχαίου πνευματικού τελετουργικού που καθαρίζει ένα χώρο για να προσκαλέσει στη ροή της θετικής ενέργειας. Όπως διδάσκουν οι γέροντες Ναβάχο στο Αμανγκίρι, στις ερήμους της Γιούτα, το καμένο φασκόμηλο διώχνει τα κακά συναισθήματα και αρνητική ενέργεια. Μέσα στο σπίτι ανάψτε φασκόμηλο, γλυκόριζα ή κέδρο και αφήστε τον καπνό να κυκλοφορήσει προς την κατεύθυνση που πρέπει να καθαριστεί από την κακή ενέργεια. Μπορείτε να το κάνετε από δωμάτιο σε δωμάτιο. Μπορείτε να το κάνετε και στο σώμα σας πλησιάζοντας κοντά στον καπνό.

Πέντε βασικές συμβουλές

Ο Δρ Shreekanth Nair,  ιατρός της Αγιουρβέδα στο Αμανμπάχ του Ρατζαστάν, αντλεί τις συμβουλές του από το αρχαίο σύστημα προληπτικής ιατρικής της Ινδίας και προσφέρει πέντε συμβουλές για να μένουμε υγιείς στο σπίτι. Να πίνουμε ζεστό νερό βρασμένο με σπόρους κύμινου κατά τη διάρκεια των γευμάτων για να βοηθούμε την πέψη και να αποφεύγουμε το φούσκωμα. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, καλό είναι ναπίνουμε ζεστό νερό βρασμένο με τζίντζερ. Μπορεί να διατηρήσει το μεταβολισμό σε εγρήγορση και το σύστημα μας ενυδατωμένο.

Κάντε μια μίξη κουρκουμά, λάδι καρύδας, μια πρέζα πιπεριού, ζεστό νερό και γάλα ή τσάι με βότανα. Ο κουρκουμάς είναι αντιφλεγμονώδης και περιέχει ένα φυσικό αντιισταμινικό που μπορεί να βοηθήσει στους πνεύμονες.

Για το βήχα συνηθίζουμε να πίνουμε κάτι που έχει ανακατευτεί με μέλι. Ωστόσο, αυτό μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση. Καλύτερα να προσθέτουμε λίγο βούτυρο Ghee σ’ αυτό που πίνουμε.

Η κολύμβηση, ένα χαλαρωτικό μπάνιο και η αρωματοθεραπεία βοηθούν να φύγει το άγχος, να απαλύνουμε το κουρασμένο μας δέρμα.

Καλό είναι να αποφεύγουμε το αλκοόλ όσο κι αν νομίζουμε ότι μπορεί να μας χαλαρώσει. Αυτό που κάνει το αλκοόλ είναι να προκαλεί ανισορροπία στην πεπτική χλωρίδα μας.

Να αποφεύγουμε να τρώμε μετά τις 5 το απόγευμα. Έτσι μπορούμε να διατηρήσουμε την ενέργειά μας μέσα στο σπίτι. Η πέψη απαιτεί πολλή ενέργεια, που σημαίνει ότι αν σταματήσουμε να τρώμε από κάποια στιγμή και μετά, οι μπαταρίες μας θα παραμένουν φορτισμένες.

Μια παρηγοριά στη μοναξιά

Πρέπει να βρίσκουμε χρόνο και την ευκαιρία για να επιδιώκουμε να κάνουμε πράγματα για τον εαυτό μας. Μικρές στιγμές που βοηθούν στην ανάπτυξη των συναισθημάτων μας και προσφέρουν σωματική ευεξία. Φερ’ ειπείν, η κολύμβηση, ένα χαλαρωτικό μπάνιο, η αρωματοθεραπεία. Ολα αυτά βοηθούν να φύγει το άγχος, να απαλύνουμε το κουρασμένο μας δέρμα, ενώ ταυτόχρονα προωθούν τη συναισθηματική σταθερότητα και τη συνολική αίσθηση ευεξίας.

 

Διαβάστε ακόμα: Από το σπίτι μου σπιτάκι μου, στη φυλακή της καραντίνας.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top