Ο Νίκος Νυφούδης κατάφερε να συνδέσει το Life Goddess, τη στήλη του στο Andro, την αγάπη του για τα κρασιά και τα αυτοκίνητα για ένα όμορφο road trip στην Ευρώπη. (Όλες οι φωτογραφίες είναι του Γιάννη Ιωακειμίδη)

Ένα ασυνήθιστα ζεστό και ξάστερο βράδυ είχαμε «δανειστεί» τις καρέκλες θαλάσσης από την αυλή του γείτονα και είχαμε κατηφορίσει στο Χάμστεντ Χιθ για να χαζέψουμε το City με την ησυχία μας. Δευτέρα, με το Λονδίνο να κοιμάται. Οι μόνες παρουσίες ήταν αρκετές -πιστέψτε με- αλεπούδες που μας παρατηρούσαν από απόσταση ασφαλείας, με μάτια που λαμπύριζαν στο σκοτάδι. Αφού βρήκαμε μια καλή γωνία με τον συγκάτοικο, στρογγυλοκαθίσαμε στο χορτάρι. Μέσα στο φορητό ψυγειάκι είχα ρίξει μερικές Septem, τις εξαιρετικές μπύρες από την Εύβοια που διαθέτουμε και στο The Life Goddess, στο εστιατόριο – deli – μπακάλικο που ανοίξαμε στο Λονδίνο.

Εκεί λοιπόν, χαζεύοντας τα αστέρια και πίνοντας μια ελληνική μπύρα στο πιο ξακουστό πάρκο της Λόνδρας, διηγούμουν στον συγκάτοικο Γιώργο, πόσο αναπολώ τη χρονιά του μεταπτυχιακού μου στο Πόρτσμουθ. Η οποία είχε κορυφωθεί με ένα ταξίδι-περιπέτεια με τον πατέρα μου και το θρυλικό mini, που οδηγεί πια η μάνα μου. Εγώ, ούτως ή άλλως μετά την φοιτητική mini mania, είχα καταλήξει ότι αγαπώ τα στιβαρά Audi.

«Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και γεμίζοντας το πορτ-μπαγκάζ με καλούδια από ολόκληρη την Ελλάδα θα φτάναμε στην καρδιά του Soho».

Τότε ακριβώς ήταν που πέσανε αρκετά αστέρια στο Χιθ και έκανα μια ευχή. Ακούγεται μελό; Είπα στον Γιώργο ότι θέλω να βρω λίγο χρόνο για μένα, όπως λένε στις ταινίες σε αντίστοιχες σκηνές. Και κακά τα ψέμματα, με την καθημερινότητα που έχω, όπως και οι περισσότεροι από εμάς, δεν γίνεται να το κάνω αυτό παρά μόνο όταν οδηγώ. Θα το καταφέρω, του είπα. Θα προσπαθήσω να το συνδέσω με το Life Goddess, τη στήλη μου στο Andro, την αγάπη μου για τα κρασιά και τα αυτοκίνητα αλλά την ακόμα πιο μεγάλη ανάγκη μου να καθαρίσει το μυαλό και να δω φίλους που σκορπίσαμε σε ολόκληρη την Ευρώπη, μετά τις σπουδές!

Ένα road trip που οργάνωσε για να δει τους φίλους του που έχουν διασκορπιστεί στην Ευρώπη, μετατράπηκε σε μια υπέροχη οδηγική εμπειρία.

Έτσι απλά μου μπήκε η ιδέα στο μυαλό και τώρα γράφω αυτό το άρθρο περιμένοντας το πλοίο στην Δουνκέρκη με τον συνταξιδιώτη μου στο πρώτο σκέλος της διαδρομής, τον οινολόγο Ανέστη Χαϊτίδη. Το πλοίο που θα μας βγάλει στη χώρα που οδηγούν ανάποδα. Αφού είχε μεσολαβήσει μια εκπληκτική εικόνα με τον ήλιο της βόρειας Ευρώπης να δύει και να λούζει το σκονισμένο από τη διαδρομή στους αμπελότοπους της Αυστρίας Audi A5 sportback.

«Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και γεμίζοντας το πορτ-μπαγκάζ με καλούδια από ολόκληρη την Ελλάδα θα φτάναμε στην καρδιά του Soho».

Είχε μεσολαβήσει φυσικά ένα τηλεφώνημα στον Κίμωνα ο οποίος έβαλε το μαγικό του ραβδάκι για να μας εμπιστευτεί η Audi το μοναδικό, κατάλευκο A5 (το άσπρο άλογο του παραμυθιού) και να κάνει το ταξίδι μας ακόμα πιο ασφαλές και απολαυστικό. Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και γεμίζοντας το πορτ-μπαγκάζ με καλούδια από ολόκληρη την Ελλάδα θα φτάναμε στην καρδιά του Soho. Και από εκεί, μετά από μια μικρή περιπλάνηση στο Brighton και στο Kent, θα «κατηφορίζαμε» προς τη Γαλλική ριβιέρα και την Ιταλική εξοχή.

Το Α5 Sportback έχει μια εντυπωσιακή αίσθηση σταθερότητας και ανταπόκρισης στις επιθυμίες του οδηγού. Ένα διακριτικό κύρος στο δρόμο χωρίς να το «φωνάζει».

Το δεύτερο μισό του ταξιδιού, το πιο καλό, το έχω φυλάξει για τη Χριστίνα (μου). Τη γυναίκα μου που θα με συντροφεύσει για να δοκιμάσουμε κορυφαία κρασιά Βουργουνδίας στο Chablis, και στη συνέχεια μετά από μια μικρή στάση στην Καμπανία και έναν Έλληνα οινολόγο της σαμπάνιας, θα κατευθυνθούμε στη Μασσαλία όπου θα βρεθούμε με τους παραγωγούς του Mas des Quernes για μας ξεναγήσουν στην περιοχή. Θα κάνουμε μια στάση στο Miraval για να μάθουμε αν το εμβληματικό Οινοποιείο της Προβηγκίας που αγόρασε το ζεύγος Brangelina, το κράτησε τελικά ο Brand ή η Angelina… Και στη συνέχεια από τις Ιταλικές Άλπεις θα επισκεφτούμε το εστιατόριο του αγαπημένου μου φίλου Κωνσταντίνου, το L’Officina Ristorante Culturale. Έπειτα Σιένα, Ρώμη, και όπου μας βγάλει το Audi A5 -με κινητήρα diesel παρακαλώ, για την απαραίτητα οικονομία καθώς θα μας παρασύρουν τα χιλιόμετρα.

«Φτάσαμε στη Βιέννη νωρίς το βράδυ μετά από 10 ώρες ευχάριστης και άνετης οδήγησης αφού μεταξύ άλλων τα καθίσματα κάνουν… μασάζ: Δεν το πίστευα!».

Ομολογώ πως είχα την αίσθηση πως έπειτα από μια δεκαετία με το A4 turbo quattro της Audi, δεν θα μπορούσα να οδηγήσω μη τετρακίνητο αυτοκίνητο. Ό,τι κι αν οδήγησα στο ενδιάμεσο, μου φαινόταν λίγο. Έως τώρα! Το Α5 Sportback, που όπως συνειδητοποίησα από το carspotting στη διαδρομή, έχει γίνει το αγαπημένο νέο αυτοκίνητο των Γερμανών (και δικαιολογημένα), έχει μια εντυπωσιακή αίσθηση σταθερότητας και ανταπόκρισης στις επιθυμίες του οδηγού. Ένα διακριτικό κύρος στο δρόμο χωρίς να το «φωνάζει». Τόσο στους στενούς δρόμους στα βουνά της Βουλγαρίας και της Σερβίας, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους των Οινοποιείων έξω από τη Βιέννη, μας έδωσε μια αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής «γλύκας». Ακόμα και όταν πέσαμε ξαφνικά σε ένα κάρο με 2 αξιολάτρευτα, κατά τα άλλα, γαϊδουράκια που μας κόψανε το δρόμο στη Σερβία, ήταν σαν να μη συνέβη τίποτα. Δεν κουνήθηκε καν ο καφές.

Η μεθοδευμένη, συντηρητική, αυτοκινητική εξέλιξη είναι τυπικό γερμανικό modus operandi. Και πολύ σωστά, μιας και, κατά κανόνα, έχει ως αποτέλεσμα όμορφα αυτοκίνητα. Και ποιος αλήθεια τολμά να κατηγορήσει την Audi που εμμένει σ’ ένα design που προέρχεται από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο (Α4) και το οποίο (α) παραμένει ελκυστικό και (β) εξακολουθεί να πουλάει καλά. Έτσι γίνονται οι δουλειές.

«Τόσο στους στενούς δρόμους στα βουνά της Βουλγαρίας και της Σερβίας, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους των Οινοποιείων έξω από τη Βιέννη, μας έδωσε μια αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής “γλύκας”».

Ουσιαστικά, το Audi Α5 Sportback είναι η 5θυρη έκδοση του A5 Coupé που ήταν η 2θυρη έκδοση του 4θυρου Α4. Κάτι που δεν προξενεί βέβαια έκπληξη, αφού μοιράζεται εσωτερικό, κινητήρες, μεταδόσεις και τεχνολογία γενικότερα με κάθε άλλο μεγάλο Audi που βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MLB του Ομίλου. Με όλα αυτά να μεταφράζονται σε ακλόνητη κατασκευή, ένα από τα ποιοτικότερα εσωτερικά, αποδοτική γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα και μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία.

«Οι Γερμανοί, τουλάχιστον όσο ζω εγώ, δεν σταματούν να με εκπλήσσουν για το πόσο διαχρονικά φιλέλληνες είναι. Παρά τα όσα στρεβλά συχνά νομίζουμε εν Ελλάδι».

Φτάσαμε στη Βιέννη νωρίς το βράδυ μετά από 10 ώρες ευχάριστης και άνετης οδήγησης αφού μεταξύ άλλων τα καθίσματα κάνουν… μασάζ: Δεν το πίστευα! Για το δείπνο  επιλέξαμε το νέο εστιατόριο του κορυφαίου Έλληνα σεφ -βραβευμένου με αστέρι Michelin- Kostantin Filippou, «o Boufés». Αυτή είναι η Ελλάδα του εξωτερικού στα καλύτερά της και αξίζει να το επισκεφτείτε αν σας φέρει ο δρόμος. Το επόμενο πρωί, επισκεφτήκαμε τον κορυφαίο οινοποιό Weingut Weininger μέσα από μία μαγευτική διαδρομή στον μεγαλύτερο αστικό αμπελώνα του κόσμου. Με ανοιχτά τα παράθυρα και το πρωινό δροσερό αεράκι να χτυπάει στα πρόσωπά μας. Στη συνέχεια, μοναδική στάση μας (που δεν μπορούσαμε να χάσουμε) ήταν το μνημείο του Walhalla στο Regensburg, ένα εκπληκτικό κατασκεύασμα που δημιουργήθηκε από τον αρχιτέκτονα Leo Von Klenze ως αντίγραφο του δικού μας Παρθενώνα. Οι Γερμανοί, τουλάχιστον όσο ζω εγώ, δεν σταματούν να με εκπλήσσουν για το πόσο διαχρονικά φιλέλληνες είναι. Παρά τα όσα στρεβλά συχνά νομίζουμε εν Ελλάδι…

Αφού γύρισε την Ευρώπη, τώρα ήρθε η στιγμή ο Νίκος Νυφούδης να συστήσει το Α5 Sportback με τις ελληνικές πινακίδες και στους Βρετανούς.

Κάπως έτσι, ολοκληρώνω αυτές τις γραμμές στο Life Goddess της Carnaby street, κάνοντας σχέδια για την πρώτη βόλτα της Κυριακής στο Kent. Να μην συστήσω το Α5 Sportback με τις ελληνικές πινακίδες στους «άσχετους», με τα αυτοκίνητα, Βρετανούς; Δεν λέει…

 

* Ακολουθήστε την πορεία μας μέσα και από το Facebook, πληκτρολογώντας τα hashtag #AudiA5Roadtrip και #Andro_gr.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top