«Tο αντίδοτο στην αμείλικτη καθηµερινότητα»

Ο ηθοποιός Πάνος Βλάχος μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

Φωτογραφία :
Νίκος Καρανικόλας
 
Nikos_Karanikolas-8277

«Όταν δεν προετοιµάζοµαι για κάποιο συγκεκριµένο αγώνα δεν ακολουθώ αντίστοιχα συγκεκριµένο πρόγραµµα. Προσπαθώ να κάνω αερόβια άσκηση (ποδήλατο-τρέξιµο) τρεις φορές την εβδοµάδα µαζί µε yoga και κυκλική προπόνηση».

Με τι ασχολείσαι;
Είµαι ηθοποιός. Αυτήν την περίοδο κάνω πρόβες για τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη για το Εθνικό Θέατρο και γυρίσµατα για το «Μην αρχίζεις τη µουρµούρα» στον Alpha.

Τι ώρα ξυπνάς το πρωί; Και ποιο είναι το πρώτο πράγµα που κάνεις;
Ξυπνάω γύρω στις 8 με 9. Σχεδόν με το που ανοίξω τα μάτια μου πίνω έναν espresso ristretto.

Τι τρως για πρωινό;
Δηµητριακά µε βρώµη, φράουλες, µπανάνα και κοµµάτια µαύρης σοκολάτας, ή scrambled eggs (ένας κρόκος αυγού-5 ασπράδια) µε ανθότυρο.

«Η διαλειµατική προπόνηση και οι ταχύτητες είναι ιδανική προπόνηση για όποιον έχει περιορισµένο χρόνο άθλησης».

Τι ηµερήσιο πρόγραµµα γυµναστικής ακολουθείς;
Όταν δεν προετοιµάζοµαι για κάποιο συγκεκριµένο αγώνα δεν ακολουθώ αντίστοιχα συγκεκριµένο πρόγραµµα. Προσπαθώ να κάνω αερόβια άσκηση (ποδήλατο-τρέξιµο) τρεις φορές την εβδοµάδα µαζί µε yoga και κυκλική προπόνηση.

Υπάρχουν τεχνικές πνευµατικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυµητό ρυθµό στην προπόνηση;
Αδειάζω το µυαλό μου από όλα τα περιττά και αφοσιώνοµαι στο τι µου δίνει µεγαλύτερη χαρά στην άσκηση.

Όταν προετοιµάζεσαι για ένα µεγάλο στόχο πώς µένεις προσηλωµένος;
Προσπαθώ συνεχώς να μένω συγκεντρωμένος στο τι είναι αυτό που με ωθεί να κατακτήσω τον συγκεκριμένο στόχο. Ποια πνευματική ανάγκη και ποιο κενό θέλω να καλύψω με το να ξεπεράσω τα όριά μου και να φτάσω ένα βήμα πιο ψηλά.

Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο αρχιτέκτονας Γιώργος Λαμπαθάκης;

Nikos_Karanikolas-8933

«Το αγαπηµένο µου σπορ είναι, επίσημα, το τρίαθλο. Προσπαθώ να εκτελώ τις αερόβιες µου προπονήσεις σύµφωνα µε τις ανάγκες του εκάστοτε αγώνα στον οποίο θα συµµετάσχω».

Κάποια αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυµναστήριο;
Παγούρι µε ηλεκτρολύτες και compression shorts.

Πώς διατηρείς σταθερό το σωµατικό σου βάρος;
Με μικρά συχνά γεύµατα που έχουν όσον το δυνατόν λιγότερους υδατάνθρακες, και φυσικά με γυµναστική.

Πες µας µια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Θα σας πω δυο. Την πίτσα και το παγωτό σοκολάτα-φράουλα.

Ποια άσκηση µισείς;
Καµιά, νοµίζω. Αν σκεφτώ πολύ, ίσως τις άρσεις στον πάγκο.

Nikos_Karanikolas-ACM2011

«Για να διατηρήσω την αντοχή μου, προτιμάω το τρέξιµο. Ειδικά το ορεινό τρέξιμο, το οποίο ήταν και το άθληµα που µου άνοιξε την πόρτα στο τρίαθλο».

Ποιο είναι το νόηµα που αντλείς από τη σωµατική προσπάθεια, αυτό που σε εµπνέει να συνεχίζεις;
Πιστεύω πως το πνεύμα θέλει και το σώμα ακολουθεί –κανένα από τα δυο δεν μπορεί να υπάρξει χωριστά. Η υπέρβαση των ορίων του καθενός μας δεν μπορεί να επιτευχθεί δίχως έναν ξεκάθαρο συναισθηματικό στόχο. Νομίζω πως αυτό είναι που με εμπνέει: να βουτάω στον μέσα μου κόσμο, προσπαθώντας να αντλήσω δύναμη, κουράγιο, αλλά κυρίως «λύσεις».

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιµάς το τρέξιµο, το κολύµπι ή το ποδήλατο;
Νοµίζω η διαλειµατική προπόνηση και οι ταχύτητες είναι ιδανική προπόνηση για όποιον έχει περιορισµένο χρόνο άθλησης. Αγαπηµένο µου, φυσικά, είναι το τρέξιµο, ειδικά το ορεινό τρέξιμο, το οποίο ήταν και το άθληµα που µου άνοιξε την πόρτα στο τρίαθλο.

Πώς δυναµώνεις τους µυς σου; Προτιµάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Έχω αλλεργία στα βάρη. Μένω πιστός στην κυκλική προπόνηση, όπου χρησιμοποιείς το σωµατικό σου βάρος καθώς και πολλές-πολλές διατάσεις που σε κρατούν σε υψηλό αγωνιστικό επίπεδο για μεγαλύτερο χρονικό διάστηµα.

Squat ή push-ups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Θα έλεγα τα push-ups, µιας και το κάτω µέρος του σώµατός µου είναι πιο δυνατό και δυσκολεύοµαι στον κορµό.

Γυμνάζεσαι: Πόσα άλογα έχεις κάτω απ’ το καπό;

Nikos_Karanikolas-AK2013

«Βουτάω στον μέσα μου κόσμο, προσπαθώντας να αντλήσω δύναμη, κουράγιο, αλλά κυρίως ‘’λύσεις’’. Αυτό είναι που με εμπνέει να συνεχίζω».

Ζέσταµα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Το ζέσταµα. Μετά από µια προπόνηση (brick) ποδηλάτου-τρεξίµατος δεν υπάρχει τίποτα πιο λυτρωτικό και αναζωογονητικό από µια καλή αποθεραπεία.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των µυών σου; Ποιες είναι οι «µυστικές» σου διατάσεις;
Δεν υπάρχουν μυστικά. Ο χορός και η yoga!

Ακούς µουσική όταν γυµνάζεσαι, και ποια;
Ανάλογα µε το πρόγραµµα προπόνησης, ετοιµάζω playlists που µπορεί να περιλαµβάνουν από Θανάση Παπακωνσταντίνου µέχρι Michael Jackson. Φυσικά η προπόνηση στο βουνό απαιτεί απόλυτη ησυχία και εναρµόνιση µε τον «φυσικό» µου χώρο.

Ποιο είναι το αγαπηµένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραµµά σου;
Το επίσηµα αγαπηµένο µου σπορ είναι, φυσικά, το τρίαθλο. Προσπαθώ να εκτελώ τις αερόβιες µου προπονήσεις σύµφωνα µε τις ανάγκες του εκάστοτε αγώνα στον οποίο θα συµµετάσχω.

«Μετά από µια προπόνηση (brick) ποδηλάτου-τρεξίµατος δεν υπάρχει τίποτα πιο λυτρωτικό και αναζωογονητικό από µια καλή αποθεραπεία».

Ποια είναι η συµβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αµείλικτη καθηµερινότητα;
Πιστεύω ότι το µόνο που πραγµατικά µπορεί να µας «πνίξει» είναι ο ίδιος μας ο εαυτός και η νοοτροπία µας. Ο αθλητικός τρόπος ζωής είναι το καλύτερο αντίδοτο στην όποια καθηµερινότητα.

Ποια τρία πράγµατα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Οι άνθρωποι που βρίσκονται κοντά µου, το πόσο καταφέρνω να καλλιεργώ το πνεύµα µου και η πόλη στην οποία ζω, δρω και δουλεύω.

Θες να γίνεις «ανηφορίστας»; Αυτά είναι τα μυστικά!

Nikos_Karanikolas-9888

«Πώς κρατάω τον επιθυµητό ρυθµό στην προπόνηση; Αδειάζω το µυαλό μου από όλα τα περιττά και αφοσιώνοµαι στο τι µου δίνει µεγαλύτερη χαρά στην άσκηση».

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top