Οι αλλαγές στους κανονισμούς από το 2021 ίσως οδηγήσουν την Ferrari εκτός Formula 1. (Φωτογραφία: Scuderia Ferrari)

    Ήταν Μάιος του 1950. Ήταν τότε που η Ferrari συμμετέχει για πρώτη φορά σε αγώνα της Formula 1, στο Grand Prix του Μονακό. Για να έχετε μια ιδέα, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν τότε η αυτοκρατορία που γνωρίζουμε όλοι σήμερα. Το αντίθετο μάλλον: μετρούσε μόλις 11 χρόνια ζωής, ενώ το πρώτο τετράτροχο που έφερνε το όνομά της το είχε κατασκευάσει το 1947 – το θρυλική πλέον 125 S.

    Όμως το μεγάλο πάθος, όνειρο και τρέλα του Enzo Ferrari ήταν η ταχύτητα. Και πιο συγκεκριμένα οι αγώνες ταχύτητας. Όταν το 1950 «γεννιέται» ο κόσμος της F1 (μέχρι τότε ονομαζόταν Grand Prix racing), ο Enzo δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό. Δεν καταφέρνει να συμμετάσχει στον πρώτο αγώνα, στο Βρετανικό Grand Prix, αλλά στο Μονακό η ομάδα του θα δώσει το παρών με την 125 F1. Τα αποτελέσματα δεν θα είναι καλά -οι τρεις οδηγοί του θα τερματίσουν στις θέσεις 18, 19 και 20- ωστόσο ήταν η αρχή της δημιουργίας ενός μύθου – αυτού των κόκκινων μονοθεσίων.

    Στα 67 χρόνια που υπάρχει στην Formula 1, οι καλύτεροι οδηγοί έχουν πιλοτάρει τα μονοθέσια της Ferrari, ανάμεσά τους και ο Niki Lauda. (Φωτογραφία: Wikipedia)

    Από τότε έχουν περάσει 67 χρόνια και ότι και να πούμε για τη Scuderia Ferrari είναι πραγματικά λίγο. Μιλάμε για την πιο επιτυχημένη ομάδα του πιο γρήγορου αθλήματος του πλανήτη, που δεν έχει λείψει από κανένα πρωτάθλημα της F1 όλα αυτά τα χρόνια, έχοντας κατακτήσει 16 πρωταθλήματα κατασκευαστών, 15 πρωταθλήματα οδηγών, που έχει δει τους μεγαλύτερους οδηγούς να πιλοτάρουν τα μονοθέσιά της και έχει ορκισμένους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

    Βέβαια την τελευταία δεκαετία τα πράγματα δεν πάνε ιδιαίτερα καλά για τη Ferrari. Το τελευταίο πρωτάθλημα οδηγών το κέρδισε το 2007 με τον Kimi Raikkonen, ένα χρόνο μετά πήρε και το τελευταίο πρωτάθλημα κατασκευαστών και από τότε -αρχικά εξαιτίας της κυριαρχίας της Red Bull και στη συνέχεια αυτής της Mercedes- έχει μείνει μακριά από την κορυφή.

    Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η εικόνα της έχει τσαλακωθεί. Η Ferrari συνεχίζει να είναι η πιο σημαντική ομάδα της F1 – για την ακρίβεια στο μυαλό των περισσοτέρων ανθρώπων Formula 1 = Ferrari. Όπως έχει πει ο πρώην team manager της ομάδας, δημοσιογράφος και συγγραφέας Peter Windsor «η Ferrari έχει καταφέρει να είναι το μεγαλύτερο brand της F1 σήμερα, ίσως μεγαλύτερη και από την ίδια της F1, επειδή αυτό που μετράει στην τελική είναι το αυτοκίνητο και όχι ο οδηγός».

    Ο Michael Schumacher είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ferrari έχοντας κατακτήσει 5 πρωταθλήματα με το κόκκινο μονοθέσιο. (Φωτογραφία: Wikipedia)

    Κι όμως, από το 2021 ίσως να μην βλέπουμε πλέον τα κόκκινα μονοθέσια. Τι συνέβη; Οι αλλαγές που θέλει να κάνει η η Liberty Media και οι οι νέοι κανονισμοί σχετικά με τις υβριδικές μηχανές που θέλει να εφαρμόσει στην Formula 1, ίσως αναγκάσουν τη Ferrari να αποχωρήσει. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο πρόεδρος της ιταλικής ομάδας Sergio Marchionne.

    «Η Liberty έχει καλές προθέσεις, μία από αυτές αφορά στην μείωση του κόστους, πράγμα που είναι καλό. Υπάρχουν όμως και πράγματα με τα οποία δεν συμφωνούμε. Όπως το γεγονός πως η μοναδικότητα κάθε υβριδικής μηχανής δεν θα μπορεί να επηρεάσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Δεν θεωρώ πως αυτό είναι βήμα προς τα μπροστά» δήλωσε ο Marchionne και πέταξε τη βόμβα: «Κατανοώ πως η Liberty ίσως να το είχε υπόψη της παρουσιάζοντας τις ιδέες της αλλά νομίζω πως πρέπει να καταστεί απολύτως σαφές πως αν δεν βρούμε τις κατάλληλες συνθήκες, τα αποτελέσματα που θα μπορέσουν να βοηθήσουν την διατήρηση του κύρους της μάρκας μας και το πεδίο που θα μπορεί από πλευράς μάρκετινγκ να ενισχύει τη μοναδικότητα της Ferrari, η Ferrari δεν θα συνεχίσει να αγωνίζεται».

    Το τελευταίο της πρωτάθλημα οδηγών η Ferrari το κατέκτησε το 2007 με τον Kimi Raikkonen. (Φωτογραφία: Scuderia Ferrari)

    Το τι θα συμβεί δεν θα το μάθουμε τώρα. Ούτε αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ferrari πετάει βόμβες στην F1 για να περάσει το δικό της. Απλά, ίσως είναι η πρώτη φορά, που η ιταλική ομάδα το σκέφτεται σοβαρά. Και ο κόσμος της Formula 1 άρχισε να ανησυχεί.

     

    Διαβάστε ακόμα: Silverstone – Εδώ γεννήθηκε η Formula 1

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top