Άσχημα τα νέα: η καθιστική ζωή μπορεί να σε σκοτώσει

    Έρευνα που πραγματοποίησε το Columbia University της Νέας Υόρκης δείχνει πώς όσο περισσότερο κάθεται κάποιος μέσα στη μέρα τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου. Και η γυμναστική δεν μπορεί να το αποτρέψει αυτό.

     

    Σύμφωνα με τον Keith Diaz, κατά την διάρκεια της ημέρας, δεν πρέπει να ξεχνάμε να «σπάμε» την καθιστική ζωή μας, τουλάχιστον κάθε μισή ώρα. (Φωτογραφία: GQ)

    Καλώς ή κακώς -κακώς φυσικά- πολλοί από εμάς κάνουμε μια καθιστική ζωή. Και όταν λέω «καθιστική ζωή» δεν εννοώ ότι δεν γυμναζόμαστε. Εννοώ ότι οι δουλειές που έχουμε επιλέξει είναι περισσότερο γραφείου, με αποτέλεσμα από 8 μέχρι 10 ώρες (καμιά φορά και 12 ώρες, αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης) να το περνάμε μπροστά σε έναν υπολογιστή.

    Και όταν έρθει εκείνη η ώρα και «χτυπήσει το κουδούνι», τι κάνουμε για να αδειάσουμε το μυαλό μας; Είτε θα πάμε σε ένα μπαρ -κοινώς θα καθίσουμε σε μια μπάρα για 2 ώρες- είτε θα πάμε στο γυμναστήριο να ξεδώσουμε μια ώρα στον διάδρομο. Και το βράδυ, θα βολευτούμε στον καναπέ, παρέα με την αγαπημένη μας σειρά μέχρι να μας πάρει ο ύπνος και την επόμενη ημέρα ξανά από την αρχή.

    Θα μου πεις ότι πας μια ώρα στο γυμναστήριο, δεν αρκεί αυτό; Όπως φαίνεται από την έρευνα που έκανε το Columbia University της Νέας Υόρκης, όχι. Εδώ και δεκαετίες οι γιατροί μας προειδοποιούν ότι η καθιστική ζωή προκαλεί προβλήματα στην υγεία μας. Τώρα όμως οι έρευνες δείχνουν ότι όσο περισσότερο κάθεται κάποιος μέσα στη μέρα τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου.

    Σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος χρόνος σωματικής ακινησίας μέσα στη μέρα ήταν 12,3 ώρες, από τις περίπου 16 ώρες που ήταν κάποιος ξύπνιος.

    Ο καθηγητής Keith Diaz και η ομάδα του τοποθέτησαν επιταχυνσιόμετρα σε 8.000 ανθρώπους άνω των 45 ετών και μελέτησαν τις (καθιστικές) συνήθειες τους για μια εβδομάδα. Στη συνέχεια ανέλυσαν τα στοιχεία που συγκέντρωσαν και τα συνέκριναν με τη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία σε βάθος τετραετίας, στη διάρκεια της οποίας πέθαναν 340 άνθρωποι που συμμετείχαν στην έρευνα.

    Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Annals of Internal Medicine, ο μέσος χρόνος σωματικής ακινησίας μέσα στη μέρα ήταν 12,3 ώρες, από τις περίπου 16 ώρες που ήταν κάποιος ξύπνιος μέσα στο 24ωρο. Το μέσο διάστημα σωματικής ακινησίας χωρίς διακοπή ήταν 11,4 λεπτά. Διαπιστώθηκε ότι όσο περισσότερο χρόνο περνούσε κανείς καθισμένος (στο σπίτι, στη δουλειά, στα μέσα μεταφοράς κ.α.), τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα είχε να πεθάνει πρόωρα από κάποια αιτία. Επίσης, ο κίνδυνος ήταν μεγαλύτερος, όσο μεγαλύτερα ήταν τα χρονικά διαστήματα συνεχόμενου καθισιού, χωρίς διακοπές στο ενδιάμεσο.

    Σύμφωνα με τον Keith Diaz η μια ώρα άσκηση την ημέρα δεν βοηθάει το σώμα και την υγεία μας τόσο όσο νομίζουμε. Αυτό που μετράει περισσότερο είναι κατά την διάρκεια της ημέρας να μην ξεχνάμε να «σπάμε» την καθιστική ζωή μας, είτε στο γραφεί είτε στο σπίτι, κάθε μισή ώρα τουλάχιστον. Σκέψου το λίγο, την ώρα που θα είσαι ένα ακόμα 8ωρο καθισμένος μπροστά στον υπολογιστή του γραφείου σου.

     

    Διαβάστε ακόμα: Τέσσερις σοβαροί λόγοι που αξίζει να ξυπνάς νωρίς το πρωί

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close