Στέφεν Κάρι, ο άνθρωπος που άλλαξε τις συντεταγμένες του σύγχρονου μπάσκετ (Φωτογραφία: AP).

    Το να κοιτάς το έδαφος από ύψος 1.88 μ. δεν είναι λίγο. Αν είσαι ένας «κανονικός» άνθρωπος που δεν ενδιαφέρεται να χωθεί στη μούρη των ψηλών, τότε αισθάνεσαι μια χαρά με τα εκατοστά που σου έδωσε η φύση. Αν, όμως, είσαι παίκτης του μπάσκετ και μάλιστα στο υψηλότερο επίπεδο (βλ. ΝΒΑ), τότε, όχι, αυτό το ύψος σε καθιστά κοντό. Παράδοξο; Είναι απλώς θέμα συγκρίσεων.

    Για δείτε, όμως, κάτι: το πρωί της Παρασκευής οι Γουόριορς κατέκτησαν το τέταρτο δαχτυλίδι του πρωταθλητή στο ΝΒΑ κόντρα στους Σέλτικς κι αυτός που τους οδήγησε στη Γη της Επαγγελίας ήταν ένας κοντός, ο Στεφ Κάρι. Ολοκλήρωσε τη σειρά των τελικών με κάτι παραπάνω από 30 πόντους και, όπως είχε κάνει και στα προηγούμενα τρία πρωταθλήματα της ομάδας του, έτσι και τώρα, ήταν η αρχή και το τέλος του. Ανευ αυτού δύσκολα το Γκόλντεν Στέιτ θα έφτανε στα… Ιμαλάια. Άντε μέχρι τους πρόποδες κάποιας μικρής οροσειράς να σκαρφάλωνε.

    Ο Κάρι έχει μετατρέψει τη γραμμή του τρίποντου σε προσωπική παιδική χαρά.

    Ο Στεφ δεν είναι ένας ακόμη κοντός που τα βάζει με το άθλημα με των ψηλών. Δεν είναι ένας ακόμη challenger από τους πολλούς που πάτησαν κατά καιρούς τα παρκέ του ΝΒΑ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση παίκτη που άλλαξε το ρυθμό και τη λογική του αθλήματος. Θεωρείται ο… Μάικλ Τζόρνταν των τριπόντων. Ορθώς και δικαίως.

    Ο Κάρι έχει μετατρέψει τη γραμμή του τρίποντου σε προσωπική παιδική χαρά. Σουτάρει με τέτοια ευκολία (συνακόλουθα και ευστοχία) λες και κάνει ένα απλό λέι απ κάτω από την μπασκέτα. Είναι ικανός να σουτάρει ακόμη και από τα δέκα μέτρα. Εξαιτίας του το γήπεδο του μπάσκετ μοιάζει σαν να ανοίγει ή να κλείνει κατά το δοκούν. Το δικό του παιχνίδι είναι αυτό που έχει αλλάξει ριζικά τις συντεταγμένες. Από ποιο σημείο πρέπει να τον μαρκάρουν οι αντίπαλοί του; Στα 4/4 του γηπέδου; Αυτός είναι ικανός να σουτάρει ακόμη κι από τις εξέδρες και να το βάλει.

    Το τρίποντο ήταν πάντα σημείο τριβής μεταξύ των ειδικών του μπάσκετ και των προπονητών. Μήπως κάποιες ομάδες το παρακάνουν; Μήπως, τελικά, καταλήγει μπούμερανγκ όλη αυτή η… υπερέκθεση πίσω από το γραμμή των 7,24μ; Ο Κάρι πιστώνεται την αλλαγή σ’ αυτή τη νοοτροπία. Στην ουσία έφερε επανάσταση τοποθετώντας το τρίποντο στην ουσία του. Είναι μια ευκαιρία να γεμίσεις το σακούλι της ομάδας σου με πόντους, αρκεί να ξέρεις να το κάνεις σωστά.

    Το έκτο ματς με τους Σέλτικς μόλις έχει τελειώσει και ο Κάρι ξεσπάει σε κλάματα (Φωτογραφία: Adam Glanzman).

    Πολύ σωστά έχει αναφερθεί πως ζούμε στην «Steph Effect» εποχή κάτι που σημαίνει πως το άθλημα έχει ένα πριν τον Κάρι και ένα μετά τον Κάρι.

    Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καλύτερος σουτέρ στο ΝΒΑ από τον Κάρι. Πολύ σωστά έχει αναφερθεί πως ζούμε στην «Steph Effect» εποχή κάτι που σημαίνει πως το άθλημα έχει ένα πριν τον Κάρι και ένα μετά τον Κάρι. Ο τύπος έφερε τα πάνω κάτω με τον τρόπο που παίζει.

    Τι έκαναν οι αντίπαλοί του για να τον νικήσουν; Σκέφτηκαν το πιο λογικό: αφού δεν μπορούμε να τον σταματήσουμε (όχι, αποδεδειγμένα δεν μπορούν), ας κάνουμε ό,τι κάνει. Αποτέλεσμα; Η ραγδαία αύξηση των προσπαθειών από τη γραμμή του τριπόντου. Να πώς ένας παίκτης μπορεί να αλλάξει ένα ολόκληρο άθλημα. Όπως έκανε, άλλωστε, πριν από πολλά χρόνια ο Μάικλ Τζόρνταν.

    Με τους συμπαίκτες του αμέσως μετά την απονομή του πρωταθλητή (Φωτογραφία: AP).

    Ο Κάρι είναι μια αγωνιστική ορχήστρα. Μπορεί να κατεβάσει την μπάλα με έναν ελιτίστικο τρόπο, να δει γήπεδο, να μοιράσει μπάλα και να εκτελέσει. Πολλές φορές τα συνδυάζει όλα αυτά σε μια φάση ή σε πολλές περισσότερες. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι το στυλ… φωτοβολίδα. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα θα σηκώσει το χέρι και θα αφήσει την μπάλα. Εκτελεί λες και είναι πιο γρήγορος από τη σκιά του.

    Ο Kirk Goldsberry του ESPN είχε πει ότι «ένα από τα κλειδιά για το μεγαλείο του Κάρι είναι η εμβέλειά του. Δεν είναι απλώς ο καλύτερος σουτέρ 3 πόντων, είναι ο καλύτερος σουτέρ των πιο μακρινών τρίποντων που είδαμε ποτέ» Η Sally Jenkins της Washington Post δήλωσε ότι «κινείται πίσω από τη γραμμή των τριών πόντων σε ένα ολοένα διευρυνόμενο τόξο, βυθίζοντας τα σουτ μεγάλων αποστάσεων τόσο καθαρά που το δίχτυ φαίνεται να σπάει σαν φρέσκια μπουγάδα στο αεράκι».

    Ο Στιβ Νας λέει πως ο Κάρι δεν παίζει μπάσκετ, αλλά χορεύει.

    Δεν χωράει αμφιβολία πως ο Κάρι με το ταλέντο που διαθέτει θα μπορούσε να υπάρξει σε οποιαδήποτε εποχή του ΝΒΑ, ακόμη και σε εκείνες τις παλιές όπου οι μεγάλοι σταρ ήταν πραγματικοί σταρ και όχι κατασκευάσματα του μάρκετινγκ ή των ΜΜΕ.

    Ο Στιβ Νας, ένας από τα σημαντικότερα πλέι μέικερ -δεινός σουτέρ, επίσης- του ΝΒΑ, παραδέχθηκε πως ο Κάρι είναι ο σπουδαιότερος όλων. Μάλιστα, θέλοντας να εξηγήσει τους λόγους που κάποιοι αμφισβητούν την αξία του, σημείωσε: «Κάποιοι τον αμφισβητούν επειδή δεν κυριαρχεί στο παιχνίδι σωματικά. Χορεύει. Πληρώνει φόρο για αυτό. Πληρώνει φόρο για τους σπουδαίους συμπαίκτες του».

    Δικαιωματικά αναδείχθηκε ο MVP των τελικών (Φωτογραφία: AP).

    Ηδη στα 34 του, ο Κάρι οδηγείται σιγά σιγά προς το τελευταίο κεφάλαιο της αθλητικής του καριέρας. Ναι, το μέλλον ανήκει στους Αντετοκούνμπο, τους Γιόκιτς και τους λοιπούς -νέους-συγγενείς. Όμως, η αλκή του είναι τέτοια που δεν σταμάτησε να εκπλήσσει καθόλη τη διάρκεια των φετινών τελικών. Το πράγμα φαινόταν ήδη από την κανονική περίοδο όπου έπαιζε, θαρρείς, σαν αφιονισμένος ή, απλώς, σαν προσηλωμένος σε έναν μόνο στόχο: το δαχτυλίδι του πρωταθλητή.

    Το τέλος του έκτου και τελευταίου αγώνα της σειράς με τους Σέλτικς, βρήκε τον Κάρι να κλαίει με λυγμούς.

    Το τέλος του έκτου και τελευταίου αγώνα της σειράς με τους Σέλτικς, βρήκε τον Κάρι να κλαίει με λυγμούς για το γεγονός ότι στέφθηκε πρωταθλητής για 4η φορά. Κι ύστερα σου λένε πως η επιτυχία συνηθίζεται και μόνο η πρώτη φορά σου κάνει αίσθηση.

    Όσο για το μήνυμα της επιτυχίας που θέλησε να περάσει προς άπαντες, κρατώντας τη βαρύτιμη κούπα του πρωταθλητή, ήταν το εξής: «Ήμουν κοντά τρεις φορές, τώρα είναι σπίτι μου. Θέλω να είμαι έξυπνος. Είναι απίστευτο. Φίλε, είναι πραγματικά απίστευτο. Κράτα χαμηλά το κεφάλι, δούλεψε σκληρά, μείνε στον δρόμο σου. Καταλαβαίνεις τι λέω; Αυτό είναι το μήνυμα. Αυτό». Οκ, το καταλάβαμε…

     

    Διαβάστε ακόμα: Γιώργος Μπαρτζώκας, ο αναμορφωτής του Ολυμπιακού.

     

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top