Βασιλιάδες για τρία χρόνια

    Μια εκκεντρική ομάδα τεσσάρων αντρών. Τρία χρόνια γεμάτα αδρεναλίνη, αλκοόλ, γυναίκες και ταχύτητα. Από το 1973 ως τη διάλυσή της, το 1976, η Hesketh Racing πρόλαβε –με το ένα της μονοθέσιο– να βάλει για πάντα τη σφραγίδα της στη Formula 1. Αυτή εδώ είναι η ιστορία της. Από τον Φαμπρίτσιο Λαζάκι.

     
    15th December 1975: British racing driver James Hunt (1947 - 1993), shortly after leaving the Hesketh team and joining the McLaren Formula One team. He is seated in a Formula One McLaren of the type in which he would win the 1976 season's F1 Drivers' World Championship title. (Photo by Evening Standard/Getty Images)

    Ο Τζέιμς Χαντ, ένας από τους πιο ατίθασους οδηγούς που γνώρισε ποτέ η Formula 1, αποτελούσε μαγνήτη για τις γυναίκες.

    Στα πάντοκ του Μονακό, στις 3 Ιουνίου του 1973, τα μέλη των ομάδων της Ferrari, της ΜcLaren, της Lotus και της Brabham υποδέχονταν με ανοιχτό το στόμα την έλευση μιας καινούργιας ομάδας στη Formula 1. Παρότι διέθετε μόνο ένα μικρό φορτηγό για να μεταφέρει το μοναδικό της μονοθέσιο –για το οποίο δεν υπήρχαν καν ανταλλακτικά–, η Hesketh Racing είχε το θράσος να εμφανιστεί στο Πριγκιπάτο για τον πρώτο της αγώνα με δύο γιοτ (το ένα εκ των οποίων, μήκους 50 μ., ήταν το μεγαλύτερο της κοσμοπολίτικης μαρίνας), ένα ελικόπτερο, ένα ιδιωτικό τζετ, μια Rolls Royce, περισσότερες γυναίκες από όσες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για διαφημιστικό ή για οποιονδήποτε άλλο σκοπό κι έναν μπάτλερ που σέρβιρε αφειδώς σαμπάνιες στους μηχανικούς της – και όλα αυτά ενώ τα μέλη της διέμεναν σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων! Το βράδυ μετά τον πρώτο αγώνα, παρόλο που ο πιλότος της, Τζέιμς Χαντ, είχε εγκαταλείψει, η Hesketh Racing διοργάνωσε ένα από τα πιο εξωφρενικά πάρτι που έχει δει ποτέ το Πριγκιπάτο. Η διασκέδαση αποτελούσε τη βασική προτεραιότητα στο μυαλό του ιδιοκτήτη της.

    Η Hesketh Racing: Συγκεντρώστε στο μυαλό σας όλα όσα γνωρίζετε για τη σημερινή, politically correct, επιχειρηματική και δίχως –εμφανές τουλάχιστον– πάθος εικόνα που παρουσιάζει η Formula 1 και αντιστρέψτε τα. Τοποθετήστε τα ύστερα στα 70’s, την πιο απελευθερωμένη σεξουαλικά δεκαετία του 20ού αι. –όπου σχεδόν εν σώματι η νέα γενιά, δοσμένη στο ανηλεές κυνήγι των ονείρων της, έπινε ή κάπνιζε κάτι (όχι απαραιτήτως αθώο)–, προσθέστε τέσσερις επιβλητικές και ασυμβίβαστες προσωπικότητες που αντιμετώπιζαν τη ζωή με αυτόν ακριβώς τον τρόπο και έχετε μία, πρώτη μόνο, ιδέα της Hesketh.

    Μιας ομάδας που κατανάλωνε περισσότερα λίτρα σαμπάνιας απ’ ό,τι βενζίνη στα Grand Prix –ανεξαρτήτως αποτελέσματος–, είχε για μασκότ ένα… αρκουδάκι («γιατί άρεσε στα όμορφα κορίτσια») και τα κότσια να πει όχι στους κινητήρες του Enzo Ferrari, θεωρώντας υπερβολικό το αντίτιμο (την αποκάλυψη της τεχνογνωσίας του μονοθέσιού της) που απαιτούσε ο Commendatore. Ίσως τώρα έχετε μια πιο πλήρη εικόνα για το πνεύμα της εκκεντρικής εκείνης «ερασιτεχνικής» ομάδας που, κάνοντας απλώς το κέφι της και αψηφώντας κάθε ισχύοντα κανόνα, κατάφερε να υποσκελίσει τα μεγαθήρια της Formula 1, με έναν πιλότο που στις μέρες μας δεν θα του επιτρεπόταν καν να πλησιάσει ένα μονοθέσιο, πόσο μάλλον να το οδηγήσει!

    Στο Ρίο ντε Τζανέιρο, η Hesketh νοίκιασε ολόκληρο τον πάνω όροφο του ξενοδοχείου και έβαλε σύνολα σάμπα να παίζουν με βάρδιες επί 24ώρου βάσεως.
    Lord Hesketh, head of Hesketh Racing, standing beside the track at Silverstone, at the very moment when he realised that his driver, james Hunt, had won the international Trophy race (April 1974); it was the team's first great international success, and established Lord Hesketh among the leading racing personalities. 25436-24 Special Price Applies - consult Camera Press or it's local agent

    Ο Χέσκεθ και τα υπόλοιπα μέλη της Hesketh Racing (με τα γυαλιά ο Άντονι Χέρσλεϊ) εν αναμονή του Χαντ.

    Καρέ του άσου 

    Τέσσερις άντρες αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της Hesketh Racing, η οποία έμοιαζε περισσότερο με ροκ συγκρότημα παρά με ομάδα της Formula 1. Ο ιδιοκτήτης της, Λόρδος Τόμας Αλεξάντερ Φέρμορ-Χέσκεθ (τρίτος βαρόνος του Χέσκεθ), ο οποίος εγκατέλειψε το σχολείο στα δεκαέξι του για να περάσει τα πέντε επόμενα χρόνια της ζωής του στην Αμερική και το Χονγκ Κονγκ, ακονίζοντας το επιχειρηματικό του ένστικτο μέχρι να ενηλικιωθεί και να κληρονομήσει την περιουσία του πατέρα του (η οποία αποτελούνταν από κτήματα 9.000 εκταρίων στα Midlands, δίπλα στην πίστα του Silverstone, και αρκετά εκατομμύρια στερλίνες), ήταν ένας άντρας σε μόνιμη αναζήτηση προκλήσεων, ενώ αποτελούσε συχνότατα αγαπημένο θέμα των βρετανικών ταμπλόιντς, λόγω των ερωτικών του περιπετειών και των βουτηγμένων στο αλκοόλ νυχτοπερπατημάτων του.

    Η γνωριμία του Αλεξάντερ (προτιμούσε να τον αποκαλούν με το μεσαίο του όνομα) με τον οδηγό αγώνων (και στενό φίλο του Φρανκ Γουίλιαμς) Άντονι «Bubbles» Χόρσλεϊ, σε ένα γάμο, το 1971, ήταν καταλυτικής σημασίας. Την ημέρα εκείνη, ο 21χρονος Χέσκεθ πούλησε στον Χόρσλεϊ τη Mercedes του έναντι μετρητών. Όταν το πρωί της επομένης η μητέρα του Λόρδου τηλεφώνησε στον Χόρσλεϊ ζητώντας του να αγοράσει πίσω το πολυτελές αυτοκίνητο, ο τελευταίος αντιλήφθηκε πως είχε μόλις γνωρίσει έναν πολύ ενδιαφέροντα άνθρωπο! Οι δυο τους έγιναν φίλοι και σύντομα ο Χέσκεθ άρχισε να χρηματοδοτεί τις αγωνιστικές προσπάθειες του Χόρσλεϊ. Εφόσον ο σωματότυπος του υπέρβαρου «Bubbles» ήταν ασύμφορα επιζήμιος για τα υπερβολικά ελαφριά μονοθέσια της Formula Ford, οι δυο άντρες αποφάσισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους κατευθείαν στη Formula 3. Τον ίδιο καιρό (το 1972), στην κατηγορία αυτή αγωνιζόταν και ο 25άχρονος Τζέιμς Χαντ.

    19th October 1974: British racing driver James Hunt (1947 - 1993) at his wedding with his best man Lord Hesketh. (Photo by Evening Standard/Getty Images)

    Χέσκεθ και Χάντ: κότσια και στυλ.

    Έχοντας δει, στα δεκαοκτώ του, για πρώτη φορά έναν αγώνα από κοντά, ο Χαντ είχε αποφασίσει επιτόπου ότι μια μέρα θα γινόταν παγκόσμιος πρωταθλητής και, θέτοντας άμεσα σε εφαρμογή το φιλόδοξο σχέδιό του, άρχισε να εργάζεται πυρετωδώς σε ό,τι δουλειά του καθόταν (καθαριστής νοσοκομείου, γαλατάς κ.λπ.), με σκοπό να συγκεντρώσει γρήγορα τα απαραίτητα για το ξεκίνημα χρήματα.

    Ο όμορφος ξανθός πλέιμποϊ με την αριστοκρατική αγγλική προφορά –ο οποίος είχε κερδίσει στην F3 το παρατσούκλι «Hunt the Shunt» λόγω της υψηλής συχνότητας των ατυχημάτων που προκαλούσε, αλλά και του γεγονότος ότι δεν είχε ενδοιασμό να έρθει με κάποιον στα χέρια σχεδόν για το παραμικρό– ήταν μανιώδης καπνιστής, τακτικός χρήστης μαριχουάνας και άλλων ναρκωτικών, κατανάλωνε αλόγιστες ποσότητες αλκοόλ και επιδιδόταν σε τόσα πολλά one night stands που ήταν απορίας άξιον το πώς κατάφερνε να σταθεί στα πόδια του, πόσο μάλλον να οδηγεί στους αγώνες!

    Η αμοιβαία εκτίμηση που έτρεφαν ο ένας για τον άλλο, οδήγησε τους Χέσκεθ και Χαντ σε συνεργασία: όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, η εκκολαπτόμενη ομάδα δεν θα μπορούσε να έχει βρει καταλληλότερο πιλότο να την εκπροσωπεί – ο Χόρσλεϊ κράτησε το ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή.

    Der britische Formel 1-Rennfahrer James Hunt (r) verspritzt Sekt aus Freude όber seinen Sieg, den er am 18.07.1976 beim Groίen Preis von Groίbritannien in Brands Hatch errungen hat.

    Σαμπάνιες για τη μοναδική νίκη της Hesketh, τον Ιούνιο του 1975 στην Ολλανδία.

    Εφόσον η Hesketh είχε αποτύχει να παράξει αξιόλογα αποτελέσματα στη Formula 3 και τη Formula 2, ως λογικότερο επόμενο βήμα για την εκκεντρική ομάδα φάνταζε… η Formula 1. Όντας, όμως, προφανές ότι στην ανώτερη κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι νίκες δεν θα ήταν πλέον εφικτές με πελατειακά μονοθέσια, η Hesketh Racing προσέλαβε τον Χάρβεϊ Ποσλθγουέιτ, ο οποίος μετέπειτα αναδείχθηκε σε έναν από τους πιο αναγνωρισμένους σχεδιαστές του σπορ.

    Οι Χέσκεθ και Χόρσλεϊ κανόνισαν μια συνάντηση με τον τότε μηχανικό της March και, για να τον πείσουν να υπογράψει το συμβόλαιο, τον μέθυσαν μέχρι τελικής πτώσεως! Με τις τζίφρες ζεστές, ο Ποσλθγουέιτ πήρε την εντολή να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το μονοθέσιο της ομάδας. Για να κάνει απερίσπαστος τη δουλειά του, ο Λόρδος του παραχώρησε τις εγκαταστάσεις της Hesketh, το στάβλο αλόγων της οικογένειάς του! Το καρέ του «larger than life» attitude είχε μόλις συμπληρωθεί.

    Κατά τις δοκιμές του γερμανικού Grand Prix, το μονοθέσιο της Hesketh Racing παρουσίασε δύο φορές βλάβη στη γραμμή εκκίνησης. Στα γιουχαΐσματα των θεατών, η ομάδα… γκάζωσε τόσο που τα αντιγύρισε στις κερκίδες.

    Hesketh Racing: Τα στατιστικά
    Ιδρύθηκε: 1971
    Σεζόν στη Formula 1: 6 (1973-1978)
    Συμμετοχές σε Grand Prix: 62
    Νίκες: 1
    Παρουσίες στο βάθρο: 9
    Ταχύτεροι γύροι: 3
    Αγώνες στους οποίους κατέλαβε την πρωτοπορία: 5
    Συνολικοί βαθμοί: 62
    Καλύτερη θέση σε πρωτάθλημα οδηγών: 4η (1975, Τζέιμς Χαντ)
    Καλύτερη θέση σε πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η (1975).

    29th August 1975: Lord Hesketh, who has a great interest in motor racing, at his London office. (Photo by Hulton Archive/Getty Images)

    O ιδιοκτήτης της Hesketh Racing, λόρδος Χέσκεθ, κυκλοφορούσε στα πάντοκ πλαισιωμένος μονίμως από τουλάχιστον τρεις αιθέριες υπάρξεις, πάντοτε σε κατάσταση ευφορίας από το αλκοόλ.

    Ταχύτητα και dolce vita 

    Όταν έχεις γεννηθεί γαλαζοαίματος, γνωρίζοντας πως, αν θες, μπορείς να μη σηκωθείς ποτέ στη ζωή σου πρωί για το μεροκάματο, οι συγκινήσεις δεν είναι εύκολο να βρεθούν. Το πρόσωπο του βάρους 120 κιλών Αλεξάντερ Χέσκεθ απέπνεε με σαφήνεια αυτήν τη σπάνι, πριν καν ο ίδιος συμπληρώσει ένα τέταρτο του αιώνα ζωής (ήταν ο μικρότερος της παρέας), παρότι η αυτοπεποίθησή του ζύγιζε περισσότερο κι από αυτήν ενός φτασμένου άντρα με τη διπλάσια ηλικία.

    Για τον Χέσκεθ, η πρόκληση που άξιζε τη σπατάλη μεγάλου μέρους της περιουσίας του ήταν μία: να νικήσει τις ομάδες που ασχολούνταν επαγγελματικά με τη Formula 1 στο ίδιο τους το παιχνίδι, φροντίζοντας, κατά τη διάρκεια αυτής της περιπέτειας, να διασκεδάζει τον εαυτό του όσο το δυνατόν περισσότερο.

    Αρχικά, κανείς από τους ανταγωνιστές της Hesketh Racing δεν ήταν διατεθειμένος να πάρει στα σοβαρά (η περιφρόνηση που επιδείκνυαν τα υπόλοιπα μέλη του πάντοκ έφτανε στα όρια της απέχθειας…) μια ομάδα, τα μέλη της οποίας κυκλοφορούσαν στα πιτς με μπλούζες όπου ήταν ραμμένα τα παρατσούκλια του καθενός (Le Patron για τον Χέσκεθ, Superstar για τον Χαντ, Bubbles για τον Χόρσλεϊ, The Doc για τον Πόσλθγουεϊτ) και είχε το θράσος να μη φέρει λογότυπα χορηγών στο μονοθέσιό της, πέραν των σημαιών της Σκοτίας και της Αγγλίας – όχι τη Union Jack, αλλά τη λευκή με τον κόκκινο σταυρό. Η μόνιμη δραστηριοποίηση του Χέσκεθ στο σπορ αμφισβητούνταν σθεναρά, το ίδιο και οι ικανότητες του Χαντ.

    Mandatory Credit: Photo By CHARLES KNIGHT / Rex Features JAMES HUNT WITH ALEXANDER HESKETH, WITH HESKETH MOTHER IN BACKGROUND. 1975 James Hunt motor racing driver sportsman formula one driver sitting in racing car with Alexander Hesketh

    Η δημιουργία μιας ομάδας F1 ήταν για τον Χέσκεθ όνειρο ζωής. Στο πρόσωπο του Τζέιμς Χαντ βρήκε τον ιδανικό πιλότο για να το…οδηγήσει στην επίτευξη.

    Παραδόξως όμως–για τους υπόλοιπους– τα θετικά αποτελέσματα για την ομάδα ήρθαν, και μάλιστα άμεσα, καθώς στο δεύτερο μόλις αγώνα σημείωσε τον πρώτο της βαθμό! Στην τέταρτη κιόλας συμμετοχή, ο Τζέιμς Χαντ ανέβηκε στο βάθρο και ολοκλήρωσε τη σεζόν του 1973 με μια δεύτερη θέση. Οι δύο ταχύτεροι γύροι σε μόλις επτά συμμετοχές αποδείκνυαν την ταχύτητα του Βρετανού πιλότου. Την επόμενη σεζόν, η Hesketh παρουσίασε το πρώτο δικό της μονοθέσιο, την 308, η οποία ωστόσο (όποτε ο Χαντ δεν την κατέστρεφε κατά τη διάρκεια του αγώνα) αποδεικνυόταν αναξιόπιστη. Παρ’ όλα αυτά, κατάφερε να τον ανεβάσει στο βάθρο άλλες τρεις φορές, αν και η συνολική συγκομιδή βαθμών τον διατήρησε στην ίδια θέση της τελικής βαθμολογίας με το 1973: την 8η.

    Για να γιορτάσει τη 2η θέση της στο Grand Prix των ΗΠΑ, το 1973, η ομάδα διοργάνωσε ένα διαγωνισμό κατανάλωσης Dom Perignon. Μετά από ατέλειωτα κιβώτια, το σιρκουί του αλκοόλ κατέληξε με τον Χόρσλεϊ να ξερνάει μπροστά στη σύζυγο του πρωθυπουργού της Βενεζουέλας.

    Στην πρεμιέρα της τρίτης σεζόν της ομάδας στη Formula 1, o Τζέιμς Χαντ κατόρθωσε για πρώτη φορά στην καριέρα του να προηγείται σε έναν αγώνα, τερματίζοντας τελικά δεύτερος. Η αδυναμία του, ωστόσο, αποκαλύφθηκε στην Ισπανία: βρέθηκε και πάλι να οδηγεί την κούρσα, ασυνήθιστος όμως στο να μην έχει κανένα πλέον να καταδιώξει στην πίστα, έχασε την αυτοσυγκέντρωσή του και κατέστρεψε το μονοθέσιο – και μαζί τις ελπίδες του για νίκη. Σενάριο πάντως που δεν επαναλήφθηκε στην Ολλανδία, όπου ένα ρίσκο με την επιλογή ελαστικών στις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες απέδωσε θαυμάσια, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να τερματίσει στην πρώτη θέση.

    Στους τελευταίους γύρους, ο Νίκι Λάουντα, με μια Ferrari που υπερτερούσε εμφανώς, λόγω της υψηλότερης ιπποδύναμης στη γρήγορη πίστα του Zandvoort, του είχε ασκήσει ασφυκτική πίεση, την οποία όμως δεν κατάφερε να μετατρέψει σε προσπέρασμα. Οι πανηγυρισμοί για την πρώτη –και μοναδική– νίκη της ομάδας ξεκίνησαν αμέσως μετά τον τερματισμό (με τον Χέσκεθ να σουλατσάρει κατά μήκος του pit lane κάνοντας χειρονομίες σε όλες τις υπόλοιπες ομάδες) και τελείωσαν την επομένη το πρωί, στο σπίτι του στην Αγγλία…

    200601_keegan_06

    Το “ασθενές φύλο” ήταν η κινητήριος δύναμη της Hesketh Racing -και βεβαίως του ιδιοκτήτη της, Λόρδου Τόμας Αλεξάντερ Φέρμορ Χέσκεθ.

    Επρόκειτο ωστόσο για την τελευταία σεζόν της ομάδας στη Formula 1, με τον Χαντ να ολοκληρώνει το πρωτάθλημα στην 4η θέση της βαθμολογίας. O Χέσκεθ δεν ήταν πλέον σε θέση να καλύψει τα έξοδά της και, αποτυγχάνοντας να προσεγγίσει κάποιους χορηγούς (οι οποίοι δεν διανοούνταν να ανοίξουν παρτίδες με έναν… περιφερόμενο θίασο), αποφάσισε να στραφεί σε άλλες πηγές ικανοποίησης. Έτσι κι αλλιώς, μετά από μερικές παρουσίες στο βάθρο, η κατάσταση, κατά δήλωσή του, είχε αρχίσει να γίνεται σχεδόν καταθλιπτική για τον ίδιο…

    Οι πανηγυρισμοί για την πρώτη νίκη της Hesketh, στην πίστα του Zandvoort της Ολλανδίας, ξεκίνησαν αμέσως μετά τον τερματισμό και τέλειωσαν την επομένη το πρωί, στο σπίτι του στην Αγγλία…

    Η  ζωή στο όριο 

    Ο Χέσκεθ πίστευε πάντοτε ότι ο Τζέιμς Χαντ θα είναι ο επόμενος Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής. Πράγμα που δεν άργησε να αποδειχτεί. Την ερχόμενη σεζόν, το 1976, έχοντας μεταγραφεί στη McLaren (με ένα συμβόλαιο το οποίο τον απάλλασσε από υποχρεώσεις χορηγών), ο Χαντ κατέκτησε πράγματι τον τίτλο στο Φούτζι, όταν ο Νίκι Λάουντα, ο μοναδικός αντίπαλός του στο κυνήγι της πρωτιάς, αρνήθηκε να αγωνιστεί, λόγω της καταρρακτώδους βροχής που είχε πλήξει την ιαπωνική πίστα. Στο motorhome της Marlboro, βασικού σπόνσορα της νέας του ομάδας, ο Χαντ βρισκόταν στο φυσικό του περιβάλλον, περιτριγυρισμένος από όμορφες γυναίκες και κρατώντας ένα ποτήρι στο ένα χέρι κι ένα τσιγάρο (πολλές φορές διαφορετικής μάρκας!) στο άλλο.

    Μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ωστόσο, τα κίνητρα του Βρετανού άρχισαν να αδυνατίζουν, ώσπου τελικά, στη μέση της σεζόν του 1979, εγκατέλειψε την ενεργό δράση «για λόγους αυτοσυντήρησης», παραδεχόμενος ότι στην πραγματικότητα η οδήγηση στο όριο δεν του άρεσε ποτέ και απλώς απολάμβανε κάθε στιγμή των καταστάσεων που την πλαισίωναν. Η συνεπακόλουθη έλλειψη συγκινήσεων τον οδήγησε στην κατάθλιψη και τον αλκοολισμό, η προσωπική του ζωή του επιφύλασσε δύο διαζύγια (η πρώτη του γυναίκα τον εγκατέλειψε για τον Ρίτσαρντ Μπάρτον) και μια χρεωκοπία, λόγω αλόγιστων εξόδων και λανθασμένων επενδύσεων.

    Μην έχοντας τη δυνατότητα να πληρώνει τους φόρους της Mercedes του, κατέληξε να κυκλοφορεί με ποδήλατο στο Λονδίνο. Ταυτόχρονα, αντιμετώπιζε δυσκολίες στο να μπορέσει να πάρει στα σοβαρά την καινούργια του δουλειά, αυτή του σχολιαστή αγώνων στο BBC: στην πρώτη του μετάδοση εμφανίστηκε μεθυσμένος, έχοντας κατεβάσει δυο μπουκάλια κρασί, ενώ στη συνέχεια ο συνάδελφός του συχνά τον δικαιολογούσε στη μέση του αγώνα, λέγοντας ότι πάει στην τουαλέτα, όταν στην πραγματικότητα ο θερμοκέφαλος Βρετανός απολάμβανε στη λούφα ένα –όχι απαραιτήτως νόμιμο– τσιγάρο.

    Μέσα από τη θέση του σχολιαστή, ωστόσο, λέγοντας τα πράγματα με το όνομά τους και μη διστάζοντας να κατακρίνει οποιονδήποτε και οτιδήποτε δεν του γέμιζε το μάτι, κατάφερε να προσελκύσει κοινό που δεν περιοριζόταν σε συζητήσεις για ελαστικά, βενζίνες και σασμάν, το δε στυλ του γνώρισε θερμή απήχηση, κάνοντάς τον αγαπητό στους θεατές, γεγονός που τον βοήθησε να παλέψει –και να νικήσει– τους προσωπικούς του δαίμονες, κόβοντας το αλκοόλ και το κάπνισμα.

    Hesketh-lord of the motor track. James Hunt bu Christopher simon sykes

    Για τον Τζέιμς Χαντ, το σεξ ήταν ένα σπορ υψηλών επιδόσεων, όπως ακριβώς και η Formula1 .Δεν διέπρεψε μόνο ως πιλότος, αλλά και ως πλέιμποϊ.

    Τέλος εποχής 

    Ο λόρδος Τόμας Αλεξάντερ Φέρμορ-Χέσκεθ ξεκίνησε την εμπλοκή του με το σπορ στα 22 του χρόνια και τα παράτησε στα 25 του – πράγματι ιλιγγιώδες ρεκόρ για έναν άνθρωπο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι οι μέρες εκείνες ήταν οι καλύτερες της ζωής του. Αφήνοντας πίσω του τα πάντοκ, ο Χέσκεθ, μετά από μια ανάπαυλα μακρύτερη, είναι αλήθεια, από αυτήν των κοινών θνητών, άρχισε να αναζητά τις επόμενες προκλήσεις που θα έδιναν νόημα στη ζωή του.

    Το 1980, καταρχάς, ίδρυσε τη Hesketh Motorcycles, η οποία συνεχίζει ακόμα και σήμερα να κατασκευάζει χειροποίητες μοτοσικλέτες κατά παραγγελία. Το 1986 έγινε αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας στην κυβέρνηση της Μάργκαρετ Θάτσερ, ενώ την επόμενη τετραετία ορίστηκε από τον νέο πρωθυπουργό της Βρετανίας, Τζον Μέιτζορ, υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, για να προαχθεί στη συνέχεια στο Συμβούλιο του Βρετανικού Θρόνου!

    Η «αγία τετράδα» της Hesketh Racing δεν ήξερε να σπάει τα κοντέρ μόνο στην πίστα, αλλά και στον τρόπο που χαιρόταν τη ζωή.

    Όταν η εξουσία στη Βρετανία άλλαξε χέρια, το 1994, ο Χέσκεθ ανέλαβε την προεδρία του Βρετανικού Κλαμπ Οδηγών Αγώνων, πόστο στο οποίο παρέμεινε μέχρι το 1999. Παντρεμένος με μια πλούσια Αμερικανίδα (η περιουσία της οποίας τον έσωσε από τη χρεωκοπία) και πατέρας τριών παιδιών, ασχολείται πλέον με διάφορα επιχειρηματικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα είναι πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας British Mediterranean Airlines.

    AP97042304269_STATUS-1190

    Ο πιλότος Τζέιμς Χαντ ήταν πραγματική περίπτωση. Είχε ραμμένο στη φόρμα του το σύνθημα «Sex is a high performance thing»· προτού μπει στο μονοθέσιό του, έκανε πάντα εμετό από το στρες, ενώ έτρεμε ολόκληρος από το φόβο του περιμένοντας την εκκίνηση.

    Ο Άντονι Χόρσλεϊ, μετά την αποχώρηση του Χέσκεθ, διατήρησε για μια διετία τη Hesketh Racing, βρίσκοντας περιστασιακούς σπόνσορες και οδηγούς που πλήρωναν για να οδηγήσουν το μονοθέσιο της ομάδας. Τη δεκαετία του ’80, ασχολήθηκε με την ανοικοδόμηση υποβαθμισμένων περιοχών, ενώ σήμερα έχει αφοσιωθεί στην ανακύκλωση απορριμμάτων, ζώντας στη Γαλλία με τη γυναίκα του.

    Ο Χάρβεϊ Πόσλθγουεϊτ συνέχισε μια επιτυχημένη πορεία στη Formula 1, κατακτώντας δύο παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών (1982 και 1983) ως τεχνικός διευθυντής της Ferrari. Συνέχισε να εργάζεται σε διάφορες ομάδες μέχρι το 1999, όταν, ενώ επέβλεπε στην πίστα τις δοκιμές εξέλιξης του μονοθέσιου της Honda, το νήμα της ζωής του κόπηκε ξαφνικά από καρδιακή προσβολή. Ήταν 55 ετών.

    Ο Τζέιμς Χαντ, έχοντας ξεκινήσει μια νηφάλια ζωή, στα 42 του χρόνια, το 1989 ερωτεύτηκε την 24άχρονη Σάρα Λόμαξ και σχεδίαζε να παντρευτεί για τρίτη φορά. Ενόσω εκείνη βρισκόταν στην Ελλάδα για διακοπές, στις 15 Ιουνίου του 1993, της έκανε τηλεφωνικά πρόταση γάμου, λίγες ώρες αργότερα όμως η καθόλου φλεγματική καρδιά του χτύπησε για τελευταία φορά. Ήταν μια καρδιά αληθινά εξαντλημένη από τις καταχρήσεις, αφού ο Βρετανός πιλότος κατάφερε να στριμώξει μέσα στα 46 χρόνια μιας ζωής συνεχώς σε σπριντ εμπειρίες που οι περισσότεροι άντρες βλέπουν με το κιάλι ακόμα και στα 90 τους.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top