«Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η καθημερινότητα είναι πολύ εύκολο να μας πνίξει…»

Ο χρυσός Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Κολύμβησης Χαράλαμπος Ταϊγανίδης μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
taiganidis_cover

«Το ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθώ είναι το πρωί κολύμπι, το μεσημέρι γυμναστήριο και το απόγευμα πάλι κολύμπι», λέει ο Χαράλαμπος Ταϊγανίδης (στη φωτογραφία αριστερά στο γυμναστήριο με τα χρώματα του χορηγού του 4+NUTRION BIO GENIC στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο).

Με τι ασχολείσαι;
Με την κολύμβηση.

Τι ώρα ξυπνάς το πρωί;
Στις 6.30.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Να πάω στα δωμάτια των παιδιών μου και να τα φιλήσω.

Τι τρως για πρωινό;
Ψωμί με μέλι και γάλα με corn flakes.

FB_IMG_1466924541695

«Όταν προετοιμάζομαι για ένα μεγάλο στόχο, δεν υπάρχει τίποτε άλλο για μένα πέρα από αυτόν το στόχο».

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Το πρωί κολύμπι, το μεσημέρι γυμναστήριο και το απόγευμα πάλι κολύμπι.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο πώς μένεις προσηλωμένος;
Για μένα σε τέτοιες περιόδους δεν υπάρχει τίποτε άλλο πέραν του στόχου μου…


Διαβάστε ακόμα: «Ξεκίνα τη μέρα σου με άσκηση. 20 με 30 λεπτά είναι αρκετά»


Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Το MP3 μου.

Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Προσέχω τη διατροφή μου.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Μια φορά την εβδομάδα τρώω πίτσα.

Ποια άσκηση μισείς;
Τις κάμψεις.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Ο πρωταθλητισμός έχει τα πάνω του και τα κάτω του: υπάρχουν οι καλές και οι καλές μέρες, οι δύσκολες και οι εύκολες. Έχω όμως πάντα στο νου μου ότι το να ηττηθείς δεν σημαίνει να πέσεις. Το να ηττηθείς σημαίνει να μην είσαι σε θέση να ξανασηκωθείς.

– Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; – Με ένα συνδυασμό ασκήσεων, ο οποίος περιλαμβάνει όργανα, βάρη, καθώς και ελεύθερες ασκήσεις.

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το κολύμπι ή το ποδήλατο;
Το κολύμπι και το ποδήλατο.

Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Για να δυναμώσω τους μυς μου κάνω ένα συνδυασμό ασκήσεων, ο οποίος περιλαμβάνει όργανα, βάρη, καθώς και ελεύθερες ασκήσεις. Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Όταν όμως δεν το κάνεις απλώς για χόμπι, αλλά επειδή είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προπόνησής σου, σαφώς υπάρχουν μέρες που τα προτιμώ όλα και μέρες που δεν θέλω τίποτα.

13076754_264170593928101_138264587717885566_n2

«Όταν το σώμα και η ψυχή είναι υγιή μπορούμε να ξεφύγουμε από καθετί που νομίζουμε ότι μας πνίγει, ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις μας».

Squat ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Τα pushups, γιατί χρησιμοποιείς περισσότερες μυικές ομάδες, εκ των οποίων ίσως κάποια να είναι πιο κουρασμένη, άρα να μην μπορεί να συνεργαστεί με τις άλλες και τότε τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και το αποτέλεσμα όχι το αναμενόμενο.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Την αποθεραπεία. Επειδή είναι το τελευταίο μέρος της προπόνησης, η κούραση είναι μεγάλη κι αυτό που θέλεις είναι μόνο να τελειώσει η προπόνηση και να βγεις από το νερό.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου;
Με διατάσεις, ευλυγισία και μασάζ.


Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής στα 10 χλμ. ανοιχτής θάλασσας Σπύρος Γιαννιώτης


Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Αφού είναι «μυστικές», δεν μπορώ να σας τις πω (χα-χα).

Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι, και ποια;
Ναι. Κυρίως Ντέμη Ρούσσο.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Το ποδήλατο στο γυμναστήριο είναι μια άσκηση που κάνω συνέχεια.

13567119_297080573970436_2071843842833172566_n

Στην παραλία της Νικήτης, στη Χαλκιδική, σε μια (σπάνια) ανάσα από την πολύ σκληρή προπόνηση αυτή την εποχή ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Το να αξιολογείς και να βάζεις προτεραιότητες στη ζωή σου είναι κάτι που σου το μαθαίνει ο αθλητισμός και δη ο πρωταθλητισμός. Η καθημερινότητα είναι πολύ εύκολο να μας πνίξει χωρίς να το καταλάβουμε και μετά, κάνοντας τον απολογισμό μας, βλέπουμε ότι κάτι δεν πήγε όπως το θέλαμε, όπως το είχαμε φανταστεί, όπως το είχαμε προγραμματίσει. Όλα είναι μια στιγμή που μπορεί να μας αλλάξει τα πάντα, κι αυτό νομίζω μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τον αθλητισμό, την άσκηση, γιατί, σύμφωνα με το ρητό, «νους υγιής εν σώματι υγιεί»: όταν το σώμα και η ψυχή είναι υγιή μπορούμε να ξεφύγουμε από καθετί που νομίζουμε ότι μας πνίγει, ότι είναι πάνω από τις δυνάμεις μας.

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η οικογένειά μου (τα δυο μου παιδιά και η σύζυγός μου) και οι φίλοι μου.

 

Διαβάστε ακόμα: Κοιλιακοί και ραχιαίοι – προσοχή, στραβώνουν το σασί!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top