Ο Φίντσερ πλάθει επιδέξια μια ιστορία δράσης με υψηλά ρίσκα και ηθική ασάφεια.

Η προδοσία είναι κατάπτυστη και ποτέ δεν κερδίζει, γιατί όταν συμβαίνει αυτό, αυτόματα μεταμορφώνεται σε δικαίωση, σε αγνό αγώνα επί του ισχυρού και τότε ξεχνούν όλοι ότι η δαφνοστεφανωμένη επικράτηση και νίκη δεν είναι τίποτα άλλο από μια μοχθηρή, ιταμή προδοσία που βρήκε τον τρόπο να επικρατήσει και αυτόματα εξαγνίστηκε.

Η ταινία «The Killer» του Ντειβιντ Φίντσερ σε παραγωγή του Netflix, (που παίζεται από αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες) ξεκινά με έναν εξαιρετικά εξειδικευμένο επαγγελματία εκτελεστή (Μάικλ Φασμπέντερ) ο οποίος έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει  μια σχολαστικά σχεδιασμένη δολοφονία. Ωστόσο, στην επιχείρηση πηγαίνουν όλα ανάποδα εξαιτίας μιας μοιραίας αστοχίας, με αποτέλεσμα να υπάρξουν ακούσια θύματα. Οι ανώτεροί του, φοβούμενοι την αποκάλυψη της σκοτεινής οργάνωσής τους, στρέφονται γρήγορα εναντίον του.

Ο ήρωάς μας με οδηγό την εσωτερική φωνή που τον καλεί συνεχώς και αδιαλείπτως «μείνε πιστός στο σχέδιο σου»,  βρίσκεται ως στόχος ενός διεθνούς ανθρωποκυνηγητού, το οποίο ενορχηστρώνουν οι ίδιοι οι εργοδότες του, οι οποίοι επιμένουν ότι πρόκειται απλώς για δουλειά και όχι για κάτι προσωπικό.

Με τη ζωή του να κινδυνεύει, ο ήρωάς μας μπαίνει σε έναν ύπουλο κόσμο κατασκοπείας, διπλών προδοσιών και σκοτεινών προσώπων. Στην προσπάθειά του να επιβιώσει και να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από την αποτυχημένη επιχείρηση, ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι που τον οδηγεί να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους εχθρούς του αλλά και τους δαίμονες μέσα του. Καθώς  παλεύει να αποφύγει τη σύλληψη και να εξοντώσει αυτούς που τον θέλουν νεκρό, ανακαλύπτει ότι το παρελθόν του είναι γεμάτο με μυστικά που επέστρεψαν για να τον στοιχειώσουν.

Αναγκάζεται ο «δολοφόνος» να αντιμετωπίσει μια προδοσία που έχει ξεχάσει από καιρό και έχει αφήσει σημάδια εντός του. Στην πορεία, συναντά την Τίλντα Σουίντον, μια μυστηριώδη σύμμαχο που μπορεί να κρατά το κλειδί για την επιβίωσή του, τον Τσαρλς Παρνέλ, έναν πρώην συνάδελφο με διφορούμενες διαθέσεις και προθέσεις, τον Άρλις Χάουαρντ, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της οργάνωσης, και τη Σόφι Σάρλοτ, μια γυναίκα της οποίας η εμπλοκή στην ίντριγκα παραμένει καλυμμένη από μυστήριο.

Ο Φίντσερ, γνωστός για τη σχολαστική προσοχή του στη λεπτομέρεια, επιδεικνύει για άλλη μια φορά την ευφυΐα και τη μαεστρία του.

Η ικανότητά του Φασμπέντερ να μεταφέρει συναισθήματα με ένα απλό βλέμμα ή μια διακριτική χειρονομία προσθέτει στρώματα πολυπλοκότητας στον χαρακτήρα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας η αγωνία κορυφώνεται καθώς εξερευνά το ψυχολογικό τίμημα μιας ζωής αφιερωμένης στη δολοφονία επί συμβάσει και τα όρια που θα φτάσει ένας άνθρωπος προκειμένου να επιβιώσει και να επανορθώσει για τις πράξεις του παρελθόντος. Το φιλμ υφαίνει μια σύνθετη αφήγηση κατασκοπείας, προδοσίας και εξιλέωσης, με τον χαρακτήρα του Μάικλ Φασμπέντερ να αντιμετωπίζει συνεχείς κινδύνους και ηθικά διλήμματα.

Σε αυτό το παλλόμενο θρίλερ με νεονουάρ απολήξεις, ο Ντέιβιντ Φίντσερ πλάθει επιδέξια μια ιστορία δράσης με υψηλά ρίσκα και ηθική ασάφεια, όπου η γραμμή μεταξύ σωστού και λάθους γίνεται όλο και πιο θολή. Η ταινία είναι ένα αδυσώπητο κυνηγητό γεμάτο ανατροπές που μας αφήνει να αναρωτιόμαστε για τα αληθινά κίνητρα των εμπλεκόμενων χαρακτήρων και για το τελικό τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για μια ζωή που ορίζεται από τη βία και την εξαπάτηση.

Η ταινία βασίζεται σε ένα γαλλικό graphic novel των Ματζ και Λικ Ζακαμόν.  Το “Killer”, του Ντέιβιντ Φίντσερ, είναι ένα κινηματογραφικό ταξίδι που διεισδύει στον ψυχισμό του αδίστακτου δολοφόνου, τον οποίο ζωντανεύει ο Μάικλ Φασμπέντερ. Η ικανότητά του ταλαντούχου ηθοποιού να μεταφέρει συναισθήματα με ένα απλό βλέμμα ή μια διακριτική χειρονομία προσθέτει στρώματα πολυπλοκότητας στον χαρακτήρα, κάνοντάς μας ταυτόχρονα  να τον φοβόμαστε αλλά και να συμπάσχουμε μαζί του. Με μια συναρπαστική υπόθεση, κορυφαίες ερμηνείες και την χαρακτηριστική στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία του Φίντσερ, αυτό το θρίλερ είναι γεμάτο αγωνία και ψυχολογικές μεταπτώσεις.

Αλλά και το υπόλοιπο καστ είναι εξίσου σημαντικό. Η Τίλντα Σουίντον, ο Τσαρλς Παρνέλ, ο Άρλις Χάουαρντ και η Σόφι Σάρλοτ δίνουν δυνατές ερμηνείες που συμπληρώνουν την παρουσία του Φασμπέντερ στην οθόνη. Κάθε ηθοποιός φέρνει το μοναδικό του στυλ στους ρόλους του, ενισχύοντας το σύνολο και το πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

Η ταινία αμφισβητεί τις συμβάσεις του θρίλερ και του νεονουάρ χωρίς να τις αποδιοργανώνει.

Κάθε ηθοποιός (εδώ η Τίλντα Σουίντον) φέρνει το μοναδικό του στυλ στους ρόλους του, ενισχύοντας το σύνολο και το πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

Ο σεναριογράφος  Άντριου Κέβιν Γουόκερ συνεργάζεται πάλι με τον σκηνοθέτη, μετά το “Seven”, προσαρμόζοντας  το γαλλικό graphic novel και επιτυγχάνει ένα σφιχτό και δεμένο αποτέλεσμα. Εξερευνά το ψυχολογικό μαρτύριο του δολοφόνου, εμβαθύνοντας στα ηθικά και δεοντολογικά διλήμματα που αντιμετωπίζει. Οι διάλογοι είναι αιχμηροί και γεμάτοι υποβόσκουσα ένταση.

Το “Killer” είναι μια ταινία που αμφισβητεί τις συμβάσεις του είδους του θρίλερ και του νεονουάρ χωρίς να τις αποδιοργανώνει. Δεν πρόκειται μόνο για δράση και σασπένς – είναι μια κατάδυση στον ανθρώπινο ψυχισμό, εξερευνώντας θέματα ταυτότητας, ηθικής και τα θολά όρια μεταξύ καλού και κακού. «Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να παλεύει να εξαφανίσει τα σύνδρομά του, αλλά να συντονιστεί με αυτά, γιατί αυτά είναι που κατευθύνουν την επαφή του με τον κόσμο» έγραφε ο σπουδαίος Αυστριακός.

Η ταινία μας κρατά σε εγρήγορση και διερωτάται συνεχώς για τα κίνητρα των χαρακτήρων. Ο Φίντσερ, γνωστός για τη σχολαστική προσοχή του στη λεπτομέρεια, επιδεικνύει για άλλη μια φορά την ευφυΐα και τη μαεστρία του. Η χαρακτηριστική του σκοτεινή και κυκλοθυμική κινηματογράφηση, σε συνδυασμό με την στοιχειωτικά ατμοσφαιρική μουσική, δημιουργεί μια απτή αίσθηση ανησυχίας σε όλη την ταινία.

Αν θέλει να δει κατάματα και να αντιμετωπίσει κανείς τη σκοτεινή πλευρά των ανθρώπων γύρω του, δεν έχει καλύτερο τρόπο παρά να ρίξει φως στα δικά του αιώνια σκοτάδια. Ο δε καλύτερος τρόπος να φωτίσει κάποιος το χάος που υπάρχει γύρω του κι εντός του, είναι να ακουμπήσει κάπου τα συναισθήματά του και να απλώσει την αγάπη του για τους άλλους στην ράχη της απόλυτης ανάγκης.

 

Διαβάστε ακόμα: Είδαμε τους «Δολοφόνους του ανθισμένου φεγγαριού», η επική επιστροφή του Μάρτιν Σκορσέζε.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top