Μια γυναίκα που θέλεις να κοιμάσαι και να ξυπνάς δίπλα της, για χίλιους δύο λόγους.

 

Τα καλά του γαλλικού σινεμά: βγάζει σταρ που όχι μόνο δεν ξεχνιούνται, αλλά εγγράφονται ανεξίτηλα στο σινεφίλ φαντασιακό μας. Γυναίκες γλυκές, ποικιλμένες με φινέτσα και χάρη. Γυναίκες που δίχως να δείχνουν τα κάλλη τους με εκκωφαντικό τρόπο, γίνονται διαρκής φαντασίωση στους άρρενες ανά τον κόσμο.

Από την Ντενέβ έως την Σινιορέ κι από την Ατζανί έως την Μπεάρ. Φυσικά, η Φανί Αρντάν και η Ζιλιέτ Μπινός. Οσο για την Μπριζίτ Μπαρντό, αυτή είναι μια κατηγορία μόνη της. Μήπως η Μαριόν Κοτιγιάρ προέρχεται από αυτή την αναλλοίωτη -γαλατική- μήτρα; Ρητορικό το ερώτημα. Αναμφίβολα, ναι.

Στα 49 της όχι μόνο δεν έχει δει τα πικρά άνθη του χρόνου να την ζώνουν, αλλά παραμένει ποθητή (ίσως και περισσότερο τώρα) όσο κι όταν πρωτοεμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη.

Έντονο βλέμμα, αμυγδαλωτά μάτια, χαμόγελο όλο μέλι, ώμοι από αλάβαστρο, σώμα που ξεκουνάει ακόμη και τα στάσιμα νερά αυτού του κόσμου. Θα έλεγε κανείς, εκ προοιμίου μάλιστα, πως η Μαριόν είναι αυτό που λέμε -καταχρηστικά- η «τέλεια» γυναίκα. Ολόδροση, ταλαντούχα, δεν μασάει τα λόγια της, εύμορφη και με έναν αέρα που τον ραίνουν άστρα. Τι άλλο να ζητήσεις;

Στα 49 της όχι μόνο δεν έχει δει τα πικρά άνθη του χρόνου να την ζώνουν, αλλά παραμένει ποθητή (ίσως και περισσότερο τώρα) όσο κι όταν πρωτοεμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη κι αμέσως έκανε τους πάντες να υποκλιθούν στο ταλέντο και τη θηλυκή ζωτικότητά της.

Αν θέλει γίνεται και μοιραία.

Προέρχεται από μια οικογένεια όπου η καλλιτεχνία ήταν τρόπος ζωής: Η μητέρα της είναι κωμικός και ο πατέρας της σκηνοθέτης. Επίσης και οι δύο διδάσκουν τη δραματική τέχνη. Επίσης, έχει δύο δίδυμους μικρότερους αδερφούς, τον Κουεντέν και τον Γκιγιόμ, ο πρώτος γλύπτης και ζωγράφος κι ο δεύτερος συγγραφέας.

Η ίδια θα στρέψει πολύ νωρίς το βλέμμα της στην υποκριτική. Μάλιστα, από πολύ μικρή θα πάρει μέρος σε τηλεοπτικές σειρές, ενώ στις αρχές του ’90 την κερδίζει ο κινηματογράφος. Θα κάνει τα πρώτα, δειλά, βήματα που όμως θα εγγράψουν υποθήκες για το μέλλον.

Ήδη, τη δεκαετία του 2000 θα δείξει πως το ταλέντο της είναι για μεγάλα πράγματα. Θα είναι υποψήφια για τα σεπτά βραβεία Σεζάρ λόγω της εμφάνισή της στο φιλμ «Ταξί».

Το βλέμμα της είναι μια υπόσχεση.

Ένα χρόνο μετά θα είναι δεύτερη φορά υποψήφια για τα ίδια βραβεία έπειτα από την ταινία «Pretty Things» (2001). Ναι, ήταν εξαρχής αυτό που λέμε πολλά υποσχόμενη και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις. Το 2003, με το «Αγάπα με αν Τολμάς», δίπλα στον έως σήμερα σύντροφό της (δεν έχουν παντρευτεί, έχουν δύο παιδιά) Γκιγιόμ Κανέ, μετέχει σε μια ταινία (μέτρια κατ’ άλλα) που γνώρισε εμπορική επιτυχία.

Στην ταινία «Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο» η Κοτιγιάρ είναι σαν να μας κλείνει το μάτι και να μας λέει πως πρέπει να την αντιμετωπίζουμε πλέον ως σταρ.

Το Χόλιγουντ δεν άργησε να της ανοίξει την πόρτα. Θα το κάνει, βασικά, ο Τιμ Μπάρτον που θα της δώσει ρόλο στην ταινία του «Big Fish». Θα ακολουθήσει η ταινία «Οι Ατέλειωτοι Αρραβώνες» που θα είναι μια μεγάλη επιτυχία τόσο για το καστ όσο και για την  ιδία που θα πάει -τελικά- το Σεζάρ.

Το 2006 πρωταγωνιστεί ξανά σε μεγάλη χολιγουντιανή παραγωγή, το «Μια Καλή Χρονιά» του Ρίντλεϊ Σκοτ δίπλα στο Ράσελ Κρόου, που είναι ένα ακόμη «συν» στην καριέρα της. Ωστόσο, εκεί που θα δείξει πραγματικά τι μπορεί να κάνει είναι με την πληθωρική παρουσία της στην ταινία «Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο» (2007). Εκεί η Κοτιγιάρ είναι σαν να μας κλείνει το μάτι και να μας λέει πως πρέπει να την αντιμετωπίζουμε πλέον ως σταρ. Γίνεται κάτι παραπάνω από μια πειστική Εντίθ Πιάφ, γίνεται ένα σύμβολο.

Μια από τις πιο σέξι φωτογραφίσεις της ήταν, προ δεκαετίας, για το περιοδικό W.

Από την παρουσία της στην ταινία δεν πετάς τίποτα. Είναι επιβλητική, ονειρική, σε κάνει να πιστέψεις πως είναι η Πιάφ. Τα βραβεία θα πέσουν βροχηδόν: BAFTA, Σεζάρ, Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ για τον ρόλο της. Θα ήταν η πρώτη, έως σήμερα, ηθοποιός που θα κέρδιζε το Όσκαρ για ρόλο εξολοκλήρου στα γαλλικά και μόλις η τρίτη, μετά την Σινιορέ και την Μπινός, Γαλλίδα με Όσκαρ.

Το 2009, επανέρχεται σε δύο μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές, τον «Δημόσιο Κίνδυνο» του Μάικλ Μαν, δίπλα στον Τζόνι Ντεπ και το «Εννέα» ως σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις στο μιούζικαλ «Οκτώμισι» του Ρομπ Μάρσαλ.

Το 2012 θα θριαμβεύσει. Από τη μια το «Σώμα με Σώμα» του Ζακ Οντιάρ θα την φέρει υποψήφια για πλήθος βραβείων, ενώ θα συναντηθεί ξανά με τον Νόλαν.

Το ταλέντο της, πλέον, έχει εισέλθει σε μια ώριμη φάση και είναι η ώρα του Κρίστοφερ Νόλαν να της εμπιστευτεί έναν ρόλο δίπλα στον ΝτιΚάπριο για το «Inception», ενώ παράλληλα η ίδια μετέχει ακόμη στην ταινία «Μικρά Αθώα Ψέματα» του Κανέ, σημειώνουν μια σημαντική εμπορική επιτυχία.

Το 2011 θα παίξει για τον μέγα Γούντι Άλεν («Μεσάνυχτα στο Παρίσι») και τον επίσης σημαντικό Στίβεν Σόντερμπεργκ («Contagion»). Δεν υπάρχει σημαίνον σκηνοθέτης που να μην τη θέσει στο καστ της ταινίας του.

Στην ταινία του μέγα Γούντι Άλεν «Μεσάνυχτα στο Παρίσι».

Το 2012 θα θριαμβεύσει: Από τη μια το «Σώμα με Σώμα» του Ζακ Οντιάρ θα την φέρει υποψήφια για πλήθος βραβείων, ενώ θα συναντηθεί ξανά με τον Νόλαν, σε έναν ρόλο ιδιότυπης μοιραίας γυναίκας, στον τρίτο και καλύτερο «Σκοτεινό Ιππότη».

Το 2013 παίζει στην ταινία του συζύγου της, το «Blood Ties», παίζει στο βιντεοκλίπ του Bowie «Next Day», και φυσικά παίζει στο «Κάποτε στη Νέα Υόρκη» όπου ο Τζέιμς Γκρέι έφτιαξε το «πατρόν» στα μέτρα της. Δεν υπάρχει κριτικός κινηματογράφου που δεν θα υμνήσει την εμφάνισή της σ’ εκείνη την ταινία.

Με τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο στο «Inception».

Το 2014 θα φέρει την δικαιότατη δεύτερη υποψηφιότητά της για Όσκαρ για την ταινία «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα» των αδελφών Νταρντέν. Σχεδόν αλλάζει, μεταμορφώνεται για τις ανάγκες του ρόλου της. Αν πείθει; Μα χρειάζονται τέτοια ερωτήματα;

Το 2015 παίζει την Λαίδη Μακμπέθ, έναν κόντρα ρόλο στο ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό σαιξπηρικό δράμα του Τζάστιν Κέρζελ, δίπλα στον Μάικλ Φασμπέντερ. Η χημεία τους είναι απτή.

Γήινη, ευάλωτη, στην ταινία «Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα» των αδελφών Νταρντέν.

Πριν από λίγους μήνες διαμαρτυρήθηκε για τη διάλυση της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Les Soulèvements de la Terre» – «Εξεγέρσεις της Γης» από την γαλλική κυβέρνηση.

Η Κοτιγιάρ είναι μια ηθοποιός που πλέον είναι στην Α-list των σκηνοθετών του Χόλιγουντ. Θα ακολουθήσουν ουκ ολίγες παραγωγές στις οποίες θα είναι παρούσα. Μετρήστε και θα συμφωνήσετε: Ντολάν στο «Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου», «Σύμμαχοι» του Ζεμέκις με τον Μπραντ Πιτ, «Assassin’s Creed» του Κέρζελ.

Το φιλόδοξο «Annette» του Λεός Καράξ την επανέφεραν στους σημαντικούς ρόλους, όπως και το βιογραφικό «Lee» της Έλεν Κούρας δίπλα στην Κέιτ Γουίνσλετ. Πάντως ούτε το Annette (2021) ούτε το Αστερίξ και Οβελίξ θα αλλάξουν την ιδέα που έχουμε γι’ αυτή την πολυτάλαντη γυναίκα που παίζει, τραγουδάει, βρίσκεται στην καρδιά του χώρου της μόδας (όλοι οι μεγάλοι οίκοι την θέλουν ως «πρόσωπο»), έχει έντονη φιλανθρωπική δράση και γενικώς δεν φοβάται να λέει δημόσια τη γνώμη της.

Η απαλή ομορφιά της Μάριον.

Πριν από λίγους μήνες διαμαρτυρήθηκε για τη διάλυση της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Les Soulèvements de la Terre» – «Εξεγέρσεις της Γης» από την γαλλική κυβέρνηση. Με μια μακροσκελή ανάρτησή της στο Instagram στηλιτεύει την απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών που διέταξε την διάλυση της περιβαλλοντικής οργάνωσης. «Αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας είναι εξαιρετικά σοβαρό και νομίζω ότι πρέπει να θέσουμε στους εαυτούς μας τα ακόλουθα ερωτήματα: Πού είναι η πραγματική βία; Ποιοι είναι οι πραγματικοί εγκληματίες;», κατήγγειλε η Μαριόν Κοτιγιάρ.

Ακολουθήστε τη και θα δείτε πως το προφίλ της βρίθει τέτοιων αναφορών και δεν εξαντλείται σε νέα για τις ταινίες της ή διαφημίσεις καλλυντικών. Η γυναίκα αυτή φαίνεται πως θα συνεχίσει να μας εμπνέει με πολλούς τρόπους.

 

Διαβάστε ακόμα: Celeste Dalla Porta. Αφού τη διάλεξε ο Σορεντίνο, την αγαπάμε κι εμείς!

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top