Ο Αργύρης Πανταζάρας υποδύεται τον εμπνευσμένο συνιδιοκτήτη του «Παραδείσου των κυριών».

Δεν γίνεται να προσαρμόσει ο εχέφρων άνθρωπος τις καταστάσεις τις οποίες καθημερινά βιώνει στις απόψεις και στις ανάγκες του, μπορεί όμως χωρίς να αλλάξει τον αξιακό και τον ιδεολογικό του κώδικα να κάνει τις αναγκαίες προσαρμογές για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και τις καταστάσεις που αλλιώς θα έρθουν ως χιονοστιβάδα κατά  πάνω του και θα τον καταπιούν.

Στο πέρασμα των αιώνων γνωρίζουμε πια, ότι δύναμη είναι του ατόμου είναι η προσαρμοστικότητα  και οι απαραίτητες αλλαγές για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που καθημερινά παρουσιάζονται στο διάβα του.

Όλα τα κοινωνικά στρώματα μαζί σμίγουν στον «Παράδεισο των Κυριών» εκεί που συμπτύσσονται τα στερεότυπα, οι ανάγκες του βιοπορισμού και οι ρηξικέλευθες ιδέες.

Αρχές της δεκαετίας του ’60 στο κέντρο της Αθήνας ανοίγει ένα μεγάλο κατάστημα με το βαρύγδουπο όνομα «Ο Παράδεισος των κυριών» το οποίο έρχεται να καταβροχθίσει τα μικρομάγαζα της περιοχής και να καταπιεί την εποχή που φεύγει και χάνεται ανεπιστρεπτί. Στα ενδότερα αναπτύσσεται μια φιλία, ένας έρωτας  και λαμβάνει χώρα ένας φόνος, ο οποίος θα δώσει κίνηση στα δρώμενα, θα αποκαλύψει καλά κρυμμένα μυστικά και συμφωνίες, θα ανατρέψει δεδομένα και αποφάσεις.

Η Αθήνα και μέσω αυτού του πολυκαταστήματος, προσπαθεί να αφήσει πίσω τον επαρχιωτισμό, την φτώχεια και την ανέχεια, μιμούμενη τις μεγάλες ευρωπαϊκές πολιτείες. Μαζί της προσπαθεί να παρασύρει και τους κατοίκους της, που άλλοι λόγω της αστυφιλίας, κατέβηκαν από τα χωριά τους για να βρουν μια δουλειά να ξεφύγουν από τη δυστυχία, άλλοι προσπαθούν είτε λαθραία είτε νομότυπα ν’ ανέβουν στο μεγάλο τρένο του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης.

Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος παίζει το ρόλο ενός διοικητή τράπεζας από την οποία εξαρτώνται τα δάνεια του Ντίνου και της επιχείρησης «Ο Παράδεισος των Κυριών».

Όλα τα κοινωνικά στρώματα μαζί σμίγουν στον «Παράδεισο των Κυριών» εκεί που συμπτύσσονται τα στερεότυπα, οι ανάγκες του βιοπορισμού, οι ρηξικέλευθες ιδέες, οι προκαταλήψεις με την ανάγκη, τον πλούτο και την σπατάλη. Νέοι ανερχόμενοι επιχειρηματίες ανοίγουν ένα λαμπερό πολυκατάστημα στο κέντρο της Αθήνας με σκοπό να σαγηνεύσουν τα όνειρα και τη ματαιοδοξία κάθε γυναίκας.

Η τηλεοπτική σειρά στηρίζεται σε βιβλίο του Εμιλ Ζολά.

Οι δυο ανερχόμενοι νέοι επιχειρηματίες θέλουν να τα αλλάξουν όλα στον κόσμο των επιχειρήσεων και του εμπορίου. Αφετηρία και σκοπός του Ντίνου Παπακώστα του φιλόδοξου και ερωτευμένου επιχειρηματία είναι να κάνει τον «Ο Παράδεισος των κυριών» το μεγαλύτερο κατάστημα μόδας στην πόλη και παράλληλα να ολοκληρώσει τον έρωτά του με την Αμαλία την κόρη του Χριστόφορου Μπουραντά διοικητή της Τράπεζας η οποία έχει δανειοδοτήσει το νεαρό επιχειρηματία.

Όλα όμως ανατρέπονται πριν πάρουν τον δρόμο τους. Μέσα σε μια βραδιά αποκαλύπτονται μυστικά, βγαίνουν στην επιφάνεια κρυμμένες αλήθειες, αναπτύσσονται  φοβερές δολοπλοκίες, στήνονται ομιχλώδεις μηχανορραφίες και εξελίσσονται πυκνές ραδιουργίες.

Η σειρά στηρίζεται σε βιβλίο του Εμιλ Ζολά. Όπως αναφέρει στον πρόλογο του βιβλίου ο Christophe Chantepy, Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, το αριστούργημα του Εμίλ Ζολά είναι ένα από τα κύρια έργα της σειράς Les Rougon-Macquart, ένας από τους θεμέλιους λίθους του νατουραλιστικού μυθιστορήματος, όπου η ίντριγκα γεννιέται σε ένα ντεκόρ και ένα περιβάλλον απόλυτα καταγεγραμμένα.

Η Ευαγγελία Συριοπούλου υποδύεται τη διευθύντρια προσωπικού του «Παραδείσου».

Η πρόθεση του Ζολά ήταν να απεικονίσει όσο το δυνατόν καλύτερα την κοινωνική άνοδο μιας οικογένειας και το βιβλίο αποτελεί το χρονικό της ανέλιξης μιας ταπεινής αλλά φιλόδοξης γυναίκας στο χώρο του εμπορίου. Για να το επιτύχει, ο συγγραφέας συσσωρεύει κολοσσιαίο όγκο πληροφοριών και περιπλανιέται στα πολυκαταστήματα, γεγονός που του επιτρέπει να αποδώσει πιστά την ατμόσφαιρα που αναδύεται μέσα από απολαυστικές περιγραφές.

Στον Παράδεισο των κυριών οι χαρακτήρες συναντώνται, διαπλέκονται και τέμνονται συνεχώς και αδιαλείπτως.

Το μυθιστόρημα «Στον Παράδεισο των Κυριών», γραμμένο το 1883, στον κολοφώνα της συγγραφικής επιτυχίας του Ζολά, πραγματεύεται τον ανταγωνισμό, την κατάκτηση και τον θρίαμβο του εμπορίου των «νεωτερισμών», που εγκαινίασαν με την εμφάνιση τους τα πολυκαταστήματα του Παρισιού. Θέμα του έχει την παντοδυναμία του χρήματος αλλά και του έρωτα, για την αναπόδραστη πρόοδο που ισοπέδωσε και σκότωσε όμως ένα κομμάτι της γαλλικής κοινωνίας, αυτό των μικρο-εμπόρων, το οποίο δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον τρόπο σκέψης των καιρών και να αντιληφθεί την λειτουργία των νέων εμπορικών κανόνων.

Πριν από κάμποσα χρόνια δημιουργήθηκε μια σειρά στην ιταλική τηλεόραση λίγων επεισοδίων στηριγμένη στο βιβλίο του Εμιλ Ζολά, η επιτυχία ήταν αναπάντεχη και προκάλεσε τη δημιουργία και άλλης σειράς με πολλά επεισόδια αυτή τη φορά που κι αυτή  συνέχισε την μεγάλη επιτυχία της πρώτης. Ο ALPHA αξιοποίησε την πρώτη ύλη και με τον ίδιο τίτλο «Ο Παράδεισος των Κυριών» αξιοποιώντας μια σειρά από πολύ καλούς ηθοποιούς προσάρμοσε το βιβλίο του μεγάλου Γάλλου συγγραφέα στην ελληνική πραγματικότητα των αρχών της δεκαετίας του ’60.

Η σειρά προσάρμοσε το βιβλίο του μεγάλου Γάλλου συγγραφέα Εμίλ Ζολά στην ελληνική πραγματικότητα των αρχών της δεκαετίας του ’60.

Οι βασικοί χαρακτήρες είναι ο Ντίνος Παπακώστας (Αργύρης Πανταζάρας) είναι ο εμπνευσμένος συνιδιοκτήτης του «Παραδείσου των κυριών». Ο Ντίνος είναι κοσμοπολίτης, με καλές σπουδές, φιλόδοξος που ρισκάρει για να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Κάποιες φορές δεν ζυγίζει σωστά τα πράγματα, εκρήγνυται με τις αποτυχίες του. Είναι δίκαιος, ευγενής και τίμιος άνθρωπος και εργοδότης πολλές φορές όμως πείσμων και άκαμπτος.

Ο Χριστόφορος Μπουραντάς (Λάζαρος Γεωργακόπουλος) είναι ο διοικητής τράπεζας από την οποία εξαρτώνται τα δάνεια του Ντίνου και της επιχείρησης «Ο Παράδεισος των Κυριών», είναι πατέρας της Αμαλίας και του Άγη και ένας δύσκολος άνθρωπος. Πριν αρκετά χρόνια έχασε τη γυναίκα του και μεγάλωσε τα παιδιά του έχοντας στήριγμα του και όχι μόνο, την αδελφή της γυναίκας του τη Βικτώρια. Συντηρητικός άνθρωπος, έχει αδυναμία στην κόρη του και στη γνώμη της κοινωνίας και του περίγυρού του.

Στη σειρά υπάρχει πολλή λάμψη, αλλά και πολύ μυστήριο, μυστικά, πάθη, ίντριγκα,  μπόλικη υποκρισία και αρκετό ψέμα σε μια μικροαστική κοινωνία που προσπαθεί να βρει τον βηματισμό της.

Η Βικτωρία Καρτεζίνη (Θεοδώρα Τζήμου): Είναι η αδελφή της νεκρής συζύγου του Χριστόφορου, έμεινε στο πλευρό του γαμπρού της και τον βοήθησε να μεγαλώσει τα δυο του παιδιά. Η Βικτωρία κινεί τα νήματα όλων των υποθέσεων και ιδιαίτερα των πιο σκοτεινών. Επιβάλει τη θέλησή της δια πυρός και σιδήρου, μηχανορραφώντας ασταμάτητα και δημιουργώντας το ιδανικό πλαίσιο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά της.

Αμαλία Μπουραντά (Νατάσα Εξηνταβελώνη): Είναι η κόρη και η αδυναμία του τραπεζίτη  του Χριστόφορου. Έχει σπουδάσει φωτογραφία και βιώνει μια ανείπωτη συναισθηματική παραζάλη, γιατί δεν μπορεί να ζήσει τον πραγματικό της έρωτα και αναπτύσσει σχέσεις κάτω από την πίεση των πραγμάτων και την εξυπηρέτηση των αναγκών της οικογένειάς της. Λεπτεπίλεπτη και ευαίσθητη φύση δεν μπορεί να επιβάλει τις επιθυμίες της, δίνοντας χώρο σε όλους γύρω της να την πιέζουν και να της επιβάλλονται.

Το τελευταίο επεισόδιο της σειράς «Ο Παράδεισος των Κυριών» θα προβληθεί την ερχόμενη Παρασκευή 16 Ιουνίου.

Μιράντα Παπά (Ευαγγελία Συριοπούλου): Είναι η διευθύντρια προσωπικού του «Παραδείσου», κατάγεται από φτωχή οικογένεια. Ο πατέρας της ήταν θυρωρός και η μητέρα της καθάριζε διαμερίσματα. Εργατικός άνθρωπος, δίκαιος και αυστηρός. Είναι στυλοβάτης της προσπάθειας που γίνεται στον  Παράδεισος των Κυριών. Είναι σημαντικό πρόσωπο στην εξέλιξη της υπόθεσης και ρυθμιστής των καταστάσεων που θα δρομολογηθούν. Κρύβει πολλά μυστικά τα οποία θα ανατρέψουν τη ομαλή ροή των καταστάσεων.

Στον Παράδεισο των κυριών οι χαρακτήρες συναντώνται, διαπλέκονται και τέμνονται συνεχώς και αδιαλείπτως ο Ντίνος εξ αιτίας της Αμαλίας βλέπει τη Μιράντα μόνο σαν συνεργάτη, η Δάφνη πιέζει τον Άγη, οι αρραβώνες του Άγη και της Γεωργίας σβήνουν πριν ολοκληρωθούν. Ο Ντίνος καλεί την Ντέπι να φύγει από το σπίτι του, ο Χριστόφορος Μπουραντάς άγεται και φέρεται από τα πράγματα, τη στιγμή που νομίζει ότι ελέγχει το σύμπαν, η Βικτώρια δολοπλοκεί συνεχώς, πιέζει τους πάντες γύρω της για να επιτύχει τους στόχους της.

Στο ζαχαροπλαστείο φτάνει ένας φίλος της Σύρμως κι αυτή τον ξαποστέλνει ενώ ο Μεμάς προσεγγίζει την κατάσταση με λεπτότητα και ανθρωπιά. Ο Ντίνος παίρνει από τη Ματούλα μια πολύ σημαντική πληροφορία για τη δολοφονία του Αριστείδη, η Ζηνοβία στο πλάι του Ντίνου προσπαθεί να βρει λύσεις στα μεγάλα προσωπικά και επαγγελματικά του προβλήματα. Η οικογένεια Μπουραντά βρίσκεται σε συνεχή αναβρασμό και η σειρά σε αδιάλειπτη αναταραχή.

Η σειρά γοήτευσε το κοινό και εκείνο την αντάμειψε με υψηλά νούμερα τηλεθέασης.

Το σενάριο διασκευάζει η Δήμητρα Τσόλκα με τους συνεργάτες της, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Βασιλειάδης με τη συνεργασία του Σταμάτη Πατρώνη σε μια προσεγμένη παραγωγή που τράβηξε την προσοχή του κοινού. Πολλή λάμψη, αλλά και πολύ μυστήριο, μυστικά, πάθη, ίντριγκα,  μπόλικη υποκρισία και αρκετό ψέμα σε μια μικροαστική κοινωνία που προσπαθεί να βρει τον βηματισμό της κινούμενη σε μια νέα εποχή, αλλά όπως έλεγε και ο Γάλλος συγγραφέας Maurice Chapelan, «Το ψέμα είναι το οξυγόνο της αναπνοής της κοινωνίας» και είναι μια από τις πρώτες βασικές ύλες με τις οποίες χτίζει τον προβληματικό κόσμο γύρω της.

Το σενάριο διασκευάζει η Δήμητρα Τσόλκα με τους συνεργάτες της, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Βασιλειάδης με τη συνεργασία του Σταμάτη Πατρώνη.

Στον ALPHA, το τελευταίο επεισόδιο της σειράς «Ο Παράδεισος των Κυριών» θα προβληθεί την ερχόμενη Παρασκευή 16 Ιουνίου. Την τελευταία εβδομάδα θα δούμε έναν άνθρωπο από το παρελθόν της Μιράντας να έρχεται στον «Παράδεισο» και φέρνει στην επιφάνεια ένα μυστικό θαμμένο για χρόνια. Η Μιράντα αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα που βάζει τον Ντίνο σε έντονη ανησυχία και η Βικτώρια περιμένει το πολυπόθητο χαρτί της αποφυλάκισης, ενώ ο Θανάσης συνεχίζει να την απειλεί μέσω του Δούβλη.

Η Πιπίτσα ανακοινώνει στον Μάρκο ότι θα φύγει από το σπίτι του μετά τον γάμο του Ντίνου και της Μιράντας. Ο γάμος του Ντίνου και της Μιράντας έφτασε και όλοι καταφθάνουν χαρούμενοι να γιορτάσουν μαζί τους, αλλά ένα απρόσμενο γεγονός θα ανατρέψει τα πάντα.

Η σειρά γοήτευσε το κοινό και εκείνο την αντάμειψε με υψηλά νούμερα τηλεθέασης κι επειδή τα πράγματα που μας αρέσουν, μας ευχαριστούν και επιλέγουμε να μας συντροφεύουν, αν και δείχνουν ποιοι τελικά είμαστε, κάποιες φορές είναι καλύτερα να αποφεύγουμε μια σπουδαία κόλαση και να προτιμούμε έναν διασκεδαστικό, κάπως ανάλαφρο αλλά χαριτωμένο παράδεισο.

 

Διαβάστε ακόμα: «Ένα Όμορφο Πρωινό». O έρωτας της -single mum- Λεά Σεϊντού.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top