Μετά από μια δεκαετία μετριότητας, ο Γκάι Ρίτσι φέτος επέστρεψε και μας θύμισε παλιές καλές εποχές. (Φωτογραφία: Warner Bros.)

Κινηματογραφικό έτος 1998. Αν μη τι άλλο, μια χρονιά με πολλές καλές και δυνατές. Επειδή έχουν περάσει και χρόνια, ας κάνουμε ένα γρήγορο και μικρό flashback στις κινηματογραφικές αίθουσες εκείνης της περιόδου: «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν», «The Truman Show», «American History X», «Λεπτή Κόκκινη Γραμμή», «Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι», «Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας», «Η Ζωή Είναι Ωραία», «Αρμαγεδδών», «Ερωτευμένος Σαιξπηρ» (που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, να τρελαίνεσαι) και πολλές ακόμα.

Όπως κάποιος μπορεί να καταλάβει, δεν ήταν εύκολο για κάποιον να μπει σφήνα σε τέτοιες ταινίες και να κλέψει -έστω και λίγο- τα φώτα της δημοσιότητας. Ιδιαίτερα αν μιλάμε και για πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη. Κι όμως, κάποιος τα κατάφερε: το 1998 ο 30χρονος Γκάι Ρίτσι κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία «Δύο Καπνισμένες Κάννες» και η Βρετανία ανακαλύπτει το νέο της αγαπημένο παιδί.

Για μια δεκαετία ο Γκάι Ρίτσι ήταν η «κότα με τα χρυσά αυγά» του βρετανικού κινηματογράφου. (Φωτογραφία: Warner Bros.)

Το γκανγκστερικό φιλμ με ατελείωτες δόσεις αγγλικού χιούμορ του Ρίτσι καταφέρνει και κλέβει τις εντυπώσεις. Γρήγορες σκηνές, αλητεία, γέλιο, παράνοια, φανταστικό σάουντρακ συνθέτουν ένα εκρηκτικό, φρέσκο και απελευθερωτικό κινηματογραφικό μείγμα. Είναι τέτοιος ο ενθουσιασμός για την ταινία, που ο Τζον Φέργκιουσον στο του Radio Times γράφει «η καλύτερη βρετανική crime movie των τελευταίων 20 χρόνων».

Κι όλα αυτά για ένα φιλμ το οποίο κόστισε 800.000 λίρες και οι άνθρωποι πίσω από αυτό χρειάστηκαν 15 μήνες για να βρουν τα χρήματα! Ένας νέος, θαυμαστός και πολλά υποσχόμενος κόσμος ανοίγει από το πουθενά για τον Ρίτσι. Κι αυτός δεν αφήνει την ευκαιρία να πάει χαμένη και την αρπάζει από τα μαλλιά.

Με τον Μπραντ Πιτ για την ταινία «Snatch». (Φωτογραφία: Columbia Pictures)

Μέσα στην επόμενη δεκαετία γίνεται η «κότα με τα χρυσά αυγά» του βρετανικού κινηματογράφου, με τις ταινίες του να αποθεώνονται από κριτικούς και κοινό για τη σπιντάτι σκηνοθεσία, το μαύρο χιούμορ, τη βία και τη… βρωμιά τους. Ενώ ο γάμος του με τη Μαντόνα, πέρα από τον κόσμο της 7ης Τέχνης, τον βάζει και σε αυτό του lifestyle.

Όχι ότι δεν είχε και τα στραβοπατήματά του εκείνη την περίοδο -ποιος ξεχνάει το επικό φιάσκο «Swept Away» με πρωταγωνίστρια τη βασίλισσα της pop;- αλλά τουλάχιστον έδειχνε να ξέρει που βρίσκεται, που πατάει και τι θέλει να κάνει. Κάτι που απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο στα δύο καταπληκτικά φιλμ   «Sherlock Holmes», με ήρωα τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ.

Στα γυρίσματα της ταινίας «Sherlock Holmes: A Game of Shadows». (Φωτογραφία: Warner Bros.)

Και πάνω που οι περισσότεροι αναρωτιόμασταν «τι θα μπορούσε να πάει στραβά για τον Γκάι;» ήρθε ο ίδιος να μας δώσει την απάντηση. Λες και μετά το «Sherlock Holmes: A Game of Shadows» του 2011 έπαθε καλλιτεχνικό black out, με τη μια αποτυχία να διαδέχεται την άλλη.

«The Man from U.N.C.L.E.», «King Arthur: Legend of the Sword», «Wrath of Man», «Guy Ritchie’s The Covenant» είναι μερικά από τα φιλμ του που πέρασαν και δεν ακούμπησαν. Πάτωσαν εισπρακτικά και δέχθηκαν έντονη κριτική. Και μπορεί το «Aladin» να σάρωσε στο box office, αλλά δεν παύει να είναι ένα μιούζικαλ της Disney.

Στα γυρίσματα της σειράς του Netflix «The Gentlemen», μαζί με τον Βίνι Τζόουνς. (Φωτογραφία: Netflix)

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια τον είχαμε ξεγράψει, όσο κι αν προσπαθούσε ο ίδιος με διάφορες ταινίες να τραβήξει και πάλι πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας. Μέχρι που φέτος και εντελώς από το πουθενά, δοκίμασε τη δεύτερη τηλεοπτική απόπειρά του με τη σειρά «The Gentlemen» και είδαμε ξανά τον Γκάι Ρίτσι που αγαπήσαμε.

Γρήγορο, νευρικό, κομψό, έξυπνο και φυσικά αλήτικο, μας θύμισε τις παλιές καλές εποχές του. Γκάι Ρίτσι, καλώς σε βρήκαμε και πάλι.

 

Διαβάστε ακόμα: Ο Τζόναθαν Γκλέιζερ τόλμησε να πει όσα οι άλλοι φοβήθηκαν για τη Γάζα

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top