Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα στα γυρίσματα του «Megalopolis».

Τέλη Μαρτίου 2024. «Όσοι την είδαν μου είπαν ότι η ταινία δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο έχουν δει ποτέ» λέει χαμογελαστός ο Μπάρι Χιρς, επί χρόνια δικηγόρος και δεξί χέρι του Φράνσις Φορντ Κόπολα, καθώς μόλις έχει ολοκληρωθεί η ειδική προβολή του φιλμ «Megalopolis» στο Λος Άντζελες. Όπως όλα δείχνουν, η ταινία μυστήριο του γνωστού σκηνοθέτη είναι έτοιμη να βρει τον δρόμο της προς τις μεγάλες οθόνες – «μάλλον τον φθινόπωρο του 2024», όπως υποστηρίζει ο ίδιος.

Αρκούν, όμως, τα λόγια του Φράνσις Φορντ Κόπολα για να «κλειδώσει» η προβολή του «Megalopolis» στις κινηματογραφικές αίθουσες; Φυσικά και όχι. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο πολυβραβευμένος δημιουργός φέρνει στο προσκήνιο το επικό φιλμ του. Αυτό που ελπίζει να γίνει «η καλύτερή του ταινία».

Η πρώτη φορά που αποφάσισε να δώσει «σάρκα και οστά» στο «Megalopolis» ήταν το 1983, όταν ο Κόπολα άρχισε να γράφει το σενάριο της ταινίας.

Άλλωστε η ιστορία της «γέννησης» του «Megalopolis» μετράει πάνω από 5 δεκαετίες – και πιο συγκεκριμένα από τα τέλη της δεκαετίας του ’70. Όπως έχει αποκαλύψει ο μηχανικός ήχου Ρίτσαρντ Μπεγκς, ο Κόπολα εμπνεύστηκε την συγκεκριμένη ταινία, ενώ γύριζε το φιλμ «Αποκάλυψη Τώρα».

Ο Άνταμ Ντράιβερ είναι ο πρωταγωνιστής του «Megalopolis». (Φωτογραφία: imdb)

Η πρώτη φορά που αποφάσισε να δώσει «σάρκα και οστά» στο «Megalopolis» ήταν το 1983, όταν ο Κόπολα άρχισε να γράφει το σενάριο της ταινίας. Πάνω από 400 σελίδες έγραψε ο σκηνοθέτης, προτού αφήσει την ιδέα στην άκρη καθώς παράλληλα «έτρεχε» κι άλλα projects.

Και από εκείνη το σημείο και μετά θα ξεκινήσει ένας φαύλος κύκλος με το «Megalopolis» να κάνει την εμφάνισή του στα κινηματογραφικά πηγαδάκια, να συζητιέται, να φαντάζει το μεγάλο όραμα του Κόπολα, αλλά ποτέ να μην μπαίνει σε διαδικασία παραγωγής.

Για να γίνει το «Megalopolis» πραγματικότητα, ο Κόπολα αποφάσισε να πουλήσει ένα μερίδιο της οινοποιίας του έναντι 120 εκ. δολαρίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσει ο ίδιος το φιλμ.

Για παράδειγμα, το 1991 η εταιρία παραγωγής που έφτιαξε ο Κόπολα μαζί με τον Τζορτζ Λούκας, η American Zoetrope, ανακοινώνει τα σχέδιά της για τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσα στα σχέδιά της ήταν η κυκλοφορία του «Megalopolis», αλλά «όχι πριν το 1996».

Fast forward, μια δεκαετία αργότερα, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα ξεκινάει κάτι σαν μίνι οντισιόν, με ηθοποιούς όπως οι Νίκολας Κέιτζ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Ράσελ Κρόου, Ρόμπερτ Νρε Νίρο, Ούμα Θέρμαν και πολλούς ακόμα, η ομάδα του τσεκάρει τοποθεσίες για τα γυρίσματα, ενώ ο ίδιος ο σκηνοθέτης δηλώνει ανοιχτά πως «το “Megalopolis” είναι η επόμενη ταινία που θα σκηνοθετήσω». Μάλιστα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό τους, το μπάτζετ του φιλμ θα κυμαίνεται στα 60-70 εκ. δολάρια, ενώ με τίποτα δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 80 εκ. δολάρια. Ο ενθουσιασμός είναι μεγάλος, αλλά το project μπαίνει και πάλι στο συρτάρι.

Αριστερά: Ο Τζον Βόιντ. Δεξιά: Ο Σάια ΛαΜπεφ. (Φωτογραφίες: imdb)

Είναι τόσες οι αναβολές του συγκεκριμένου project που πολλοί πιστεύουν ότι αυτό που έχει οραματιστεί ο Κόπολα μάλλον δεν είναι εφικτό να κινηματογραφηθεί.  Ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η δημιουργία (και η αποτυχία) του «Megalopolis» μπορεί να πάρει στον λαιμό της τον γνωστό δημιουργό. Βέβαια, μην ξεχνάμε, ότι έχουμε να κάνουμε με τον Κόπολα: έναν άνθρωπο που έχει συνηθίσει τις χαοτικές καταστάσεις – κι αν όχι «συνηθίσει», σίγουρα έχει ζήσει πολλές.

Και ξαφνικά, όσο ξαφνικά μπορεί να είναι κάτι που αφορά το συγκεκριμένο project, το 2019 το «Megalopolis» έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Κι αυτή τη φορά μοιάζει αποφασισμένος: πούλησε ένα μερίδιο της οινοποιίας του έναντι 120 εκ. δολαρίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσει ο ίδιος το φιλμ.

Ο «πονοκέφαλος» για τον Κόπολα δεν έχει τελειώσει, καθώς αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εταιρείες διανομής και μεγάλα στούντιο, ώστε να βγάλει το «Megalopolis» στις αίθουσες.

Αρχικά ανακοινώνει τους Τζουντ Λο και Σάια ΛαΜπεφ ως πρωταγωνιστές, ενώ στην πορεία στο «παιχνίδι» μπαίνουν κι άλλα ονόμα, όπως οι Όσκαρ Άιζακ, Κέιτ Μπλάνσετ, Ζεντάγια, Τζέιμς Κάαν, Τζον Βόιτ κτλ. Οι καθυστερήσεις, ωστόσο αλλάζουν τα πλάνα και πάλι: ο Κάαν πεθαίνει, ο Άιζακ αποχωρεί, η Μπλάνσετ και ο Λο δεν υπάρχουν πλέον στα σχέδια. Το καστ κλειδώνει τελικά το 2021: Άνταμ Ντράιβερ, Νάταλι Εμάνουελ, Τζιανκάρλο Εσποσίτο, Όμπρεϊ Πλάζα, Λόρενς Φίσμπερν, Βόιτ, ΛαΜπεφ είναι τα «σιγουράκια».

Μέσα του 2022 ξεκινούν τα γυρίσματα, με σκοπό να ολοκληρωθούν σε διάστημα 5-6 μηνών. Όμως οι «φήμες» επέμεναν ότι κάτι δεν πάει καλά: «το μπάτζετ ξεπεράστηκε;». «Αποφάσισε ο Κόπολα να αλλάξει στρατηγική στα εφέ;». «Γιατί παραιτούνται μέλη του συνεργείου του;». «Όλα κρέμονται από μια κλωστή;» αναρωτιούνται τα μίντια. Τελικά τα πράγματα θα βάλουν στη… θέση τους (;) ο Κόπολα με τον Ντράιβερ οι οποίοι μέσω ανακοινώσεών τους ξεκαθάρισαν ότι όλα προχωρούν βάση προγράμματος και δεν καταλαβαίνουν αυτά τα δημοσιεύματα.

Από αριστερά: Νάταλι Εμάνουελ, Κλόε Φάινμαν, Μαντλίν Γκαρντέλα, Ισαμπέλ Κούσμαν. (Φωτογραφία: imdb)

Και, όπως φαίνεται, είχαν δίκιο. Η ταινία έχει ολοκληρωθεί – ή τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος της, καθώς ο Κόπολα έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να γυριστούν ξανά ορισμένες σκηνές-, αλλά το πότε θα βγει στις αίθουσες συνεχίζει να είναι πρόβλημα. Ο «πονοκέφαλος» για τον Κόπολα δεν έχει τελειώσει, καθώς αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εταιρείες διανομής και μεγάλα στούντιο, ψάχνοντας να βρει την καλύτερη συμφωνία. Για αυτό και οι ειδικές προβολές με VIP καλεσμένους.

Τέλη Μαρτίου 2024. «Ήμουν τόσο συγκλονισμένος που δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο για το υπόλοιπο της ημέρας. Ο Κόπολα έχει πάει τον κινηματογράφο σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο». Αυτά ήταν τα λόγια του σκηνοθέτη Γκρέγκορι Νάβα, ενός από τους λίγους καλεσμένους στη νέα ειδική προβολή του φιλμ «Megalopolis», που αυτή τη φορά στο Λονδίνο.

Αρκούν, όμως, αυτά τα λόγια για να «κλειδώσει» η προβολή του «Megalopolis» στις κινηματογραφικές αίθουσες; Φυσικά και όχι.

 

Διαβάστε ακόμα: Πώς η Πατρίτσια Χάισμιθ έγραψε τον «Ταλαντούχο Κύριο Ρίπλεϊ»

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top