Όταν το Μάιο του 2013 η Emmanuelle Seigner περπάτησε το κόκκινο χαλί του 66ου Φεστιβάλ των Καννών ήταν σαν ένας τορέρο γένους θηλυκού να έκανε την είσοδό του στην αρένα των φωτογράφων. Συνοδευόταν από τον σύζυγό της Ρομάν Πολάνσκι και είχε έρθει για την προβολή της ταινίας τους Η Αφροδίτη με τη Γούνα.
Το θέαμα έκοβε την ανάσα: επιδερμίδα αλαβάστρινη, κάρμινα χείλη, ένα αβυσσαλέο ντεκολτέ που μετά βίας κάλυπτε τα εξαίσια στήθη της συν ένα ατελείωτο σκίσιμο που δρόσιζε ένα άψογο πελβικό σύστημα. Μια κινούμενη φλόγα.
H πιο σέξι από τις αδελφές Σενιέ είναι κατ’ αρχάς ένα ταμπεραμέντο. Βγάζει αστείρευτη ενέργεια, ειλικρίνεια, φυσικότητα μαζί με μια γενναιόδωρη δόση αυτοσαρκασμού. Κι ύστερα, έχεις μπροστά σου μια ομορφιά δαιμονική, σχεδόν εκφοβιστική.
Όχι γιατί το πρόσωπο έχει κάτι το ιδιαίτερο, όχι γιατί το κορμί είναι μοναδικό. Όμως, έτσι και τολμήσεις να την κοιτάξεις στα μάτια, σε καταπίνει η κόλαση.
Στις ταινίες της, όλες εκλεκτικού DNA, δίνει την εντύπωση μιας γυναίκας υπερσεξουαλικής και επικίνδυνης -ο ορισμός της μοιραίας- αλλά στην ουσία δεν είναι παρά ένα αγοροκόριτσο, γερό σαν βράχος, θυμωμένο, ανεξάρτητο, που αντιμετωπίζει τις αναποδιές της ζωής βαστώντας το κεφάλι ψηλά. Στην πρώτη της ταινία, τον Ντετέκτιβ, όταν ο Γκοντάρ της ζήτησε να εμφανιστεί γυμνή, σηκώθηκε κι έφυγε.
Με τον Πυγμαλίωνά της, τον Ρόμαν Πολάνσκι, είναι παντρεμένη από το 1989. Της ρίχνει 33 χρόνια. Εκείνη του ρίχνει κάμποσα εκατοστά σε ύψος, ιδιαίτερα όταν φοράει τακούνια. Έχουν δυο παιδιά. Είναι το στήριγμά του, η μούσα του. Η ανοιχτή επιστολή της προς την Ακαδημία των Όσκαρ, όταν της πρότειναν να γίνει μέλος κι εκείνη ευγενικά τους έστειλε στον αγύριστο, έχει κάνει το γύρο του κόσμου. Η Ακαδημία ως γνωστόν έχει αποκλείσει τον Πολάνσκι, λόγω του εντάλματος σύλληψης που εκκρεμεί εις βάρος του εδώ και χρόνια στην Αμερική, για αποπλάνηση ανηλίκου.
Δεν την πολυκόφτει η αναγνώριση και οι συμβάσεις δεν είναι του στυλ της. Ξέρει πως πολύς κόσμος τη σιχαίνεται, άλλοι τη βρίσκουν θεσπέσια. Σκασίλα της. Αυτό που θέλει είναι να πολεμάει, να μη χάνει το κουράγιο της. Κι ας μην αξιοποιήθηκε το ταλέντο της όσο της άξιζε.
Αυτό το ελεύθερο ηλεκτρόνιο, προϊόν του 1966 μιας οικογένειας ηθοποιών της Comédie-Française, είναι και φεμινίστρια με τον τρόπο της: «Θα μπορούσα να γίνω η κα Πολάνσκι και να κάθομαι να πλέκω στην avenue Montaigne, αλλά προτίμησα να κρατήσω το όνομά μου και να επαγγέλλομαι κάτι».
Σε τούτη τη μετά #MeToo περίοδο, που η ίδια βρίσκει μπερδεμένη, αφηγείται: «Στα 14 μου ξεκίνησα ως μανεκέν. Αν καθόμουνα να καταγγείλω όλους τους άντρες που μου την έπεσαν άθλια, δεν θά ‘χε τελειωμό». Άλλο ένα κοινό σημείο με την Κατρίν Ντενέβ, το ίνδαλμά της. Καθότι θεωρεί πως οι σχέσεις γοητείας αποτελούν μέρος της ζωής.
Αυτό που θαυμάζει στην Ντενέβ, είναι η αρσενική πλευρά της και το θάρρος της. Το θάρρος το δικό της εν προκειμένω είναι να υποστηρίζει τον σύζυγό της έναντι όλων. «Είμαι μια γυναίκα ελεύθερη. Τουλάχιστον προσπαθώ. Τίποτα και κανένας δεν μπορεί να μου υποδείξει τι πρέπει να πω ή να κάνω. Είμαι μια punk, αλλά μια punk συγκροτημένη. Έπαιξα στο Frantic μόνο και μόνο για να κάνω τη χάρη στον Ρομάν». Έκτοτε έχει γυρίσει έξι ταινίες μαζί του. Τελευταία, το «Κατηγορώ…!» του 2019.
«Εγώ αυτό που ανέκαθεν ήθελα να κάνω ήταν μουσική. Ονειρευόμουν να γίνω ένας Lou Reed, όχι μια Marilyn Monroe…». Το να γίνει ηθοποιός πρόεκυψε αργότερα. Το τελευταίο της δημιούργημα (2019) είναι το άλμπουμ Diabolique με το συγκρότημά της L’Εpée, αποτελούμενο από τους Limiñanas και τον Anton Newcombe, τον πάπα της ψυχαδελικής ροκ. Έχουν προηγηθεί άλλα τρία: Ultra Orange & Emmanuelle (2007), Dingue (2010), Distant Lover (2014). Ροκάρει κοροϊδεύοντας, κάνοντας νάζια, άλλοτε σκοτεινή κι άλλοτε σέξι, μελωδική σίγουρα, hard rock επίσης.
Αγαπημένοι της οι σχεδιαστές Tom Ford και Marc Jacobs, ο σκηνοθέτης Julian Schnabel και το Chelsea Hotel μαζί μ’ όλη τη βίντατζ Νέα Υόρκη. Και τι περίεργο, είναι προληπτική. Έχει ένα σωρό γούρια: ένα μεταλλικό βατραχάκι, μια θαυματουργή μικρή Παρθένο που αγόρασε στη Rue du Bac στο Παρίσι, ένα κολιέ μ’ ένα ελληνικό μάτι που της χάρισε η Marie Limiñana… Κανείς δεν είναι τέλειος.
Διαβάστε ακόμα: H oδυνηρή ομορφιά της Τζένιφερ Κόνελι.