Οι millennials ανά τον κόσμο απορρίπτουν τα παραδοσιακά φυλετικά στερεότυπα, πειραματίζονται, θέλουν να είναι μοναδικοί (lofficielmalaysia.com).

Τον περασμένο Αύγουστο ήρθε η είδηση για την κυκλοφορία ολοκληρωμένης σειράς καλλυντικών Chanel για άνδρες. Οταν λέμε «καλλυντικά» εννοούμε foundation, lip balm και μολύβι για τα φρύδια. Στο website του οίκου Chanel, μάλιστα, υπάρχει και tutorial, μερικών δευτερολέπτων, για το πώς να απλώσεις το foundation. «Η ομορφιά δεν είναι θέμα φύλου, είναι θέμα στυλ».

Το ίντερνετ ξεκίνησε το γνωστό γλέντι, μια σπίθα περιμένει το twitter για να ανάψει φωτιά. Το ίδιο καλοκαίρι μάθαμε και ότι ο Εμανουέλ Μακρόν ξοδεύει χιλιάδες ευρώ τον μήνα για make up και μαλλιά. Δύσκολη ζωή για τους προέδρους, δεν συμφωνείτε;

«Η ομορφιά δεν είναι θέμα φύλου, είναι θέμα στυλ», ήταν το tutorial της Chanel.

Η σειρά Boy de Chanel πήρε το όνομά της από τον Arthur Capel (και το ψευδώνυμό του), την μεγάλη αγάπη, βασικό χρηματοδότη και πηγή έμπνευση της Gabriel Chanel πίσω στο 1909, τότε που ούτε οι γυναίκες φορούσαν παντελόνια ούτε οι άνδρες πούδρα. Η αναφορά στη λέξη Boy, την εποχή του Timothée  Chalamet και του “Call me by your name”, έχει σαφές κριτήριο: το νέο κοινό, τους Gen Z, τους νεότερους ακόμη κι από τους millennials που αμφιβάλουν για τα όρια των φύλων. Gender fluid θα διαβάσετε να το αναφέρουν.

Οι millennials ανά τον κόσμο απορρίπτουν τα παραδοσιακά φυλετικά στερεότυπα, πειραματίζονται, θέλουν να είναι μοναδικοί. Απεχθάνονται το mainstream, έστω κι αν επιλέγουν το δικό τους mainstream. Οι εταιρείες, που έχουν καταλάβει το κενό στην αγορά αλλά και τη διάθεση του άνδρα να ξοδέψει σε προϊόντα ομορφιάς, σε υπηρεσίες που θα τον κάνουν να αισθανθεί καλύτερα, κάνουν ανοίγματα σε νέα προϊόντα. Σαφή στοιχεία για τις πωλήσεις Boy de Chanel δεν υπάρχουν, καθώς τώρα  σιγά σιγά βρίσκουν τον δρόμο τους στην αγορά. Την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου, ανέβηκαν τα πρώτα posts στο instagram του οίκου. Στο αντίστοιχο hashtag, είναι οι Ασιάτες που ποστάρουν κατά κύριο λόγο, καθώς στη δική τους κουλτούρα, το make up δεν είναι μόνο για γυναίκες.

Η σειρά της Chanel έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια.

Το μακιγιάζ στους άνδρες είναι αρχαία ιστορία: στους Αιγύπτιους, τα έντονα μάτια, με μολύβι ή πράσινη σκιά ήταν απόδειξη πλούτου και δύναμης, ενώ οι Ρωμαίοι έβαζαν blush στα μάγουλα. Στην εποχή της Ελισάβετ, οι άνδρες βάφονταν λευκοί φτιάχνοντας πούδρα από φύλλα μόλυβδου, ουσία εξαιρετικά επιβλαβή για τον οργανισμό. Στα χρόνια της βασίλισσας Βικτώρια, στέμμα και εκκλησία επέβαλαν τρόπον τινά, το make up ως καθαρά γυναικεία υπόθεση, ως έργο του διαβόλου σε ό,τι αφορά τους άνδρες. Μέχρι που Κάρι Γκραντ, Κλαρκ Γκέιμπλ, Γκάρι Κούπερ, φέρνουν στο προσκήνιο το θέμα «ανδρική περιποίηση».

Μαζί με τους νέους, τους αληθινά πιτσιρικάδες, εθίζονται και baby boomers και Gen Xers.

Τι θέλει να αποδείξει κάποιος που σήμερα βάφεται, που χρησιμοποιεί make up και μολύβι φρυδιών; Τίποτα, απολύτως τίποτα. Δεν είναι ένδειξη πλούτου, δεν αποτελεί απόδειξη δύναμης όπως στους Αιγύπτιους, δεν συνδέεται με τη σεξουαλικότητα και τον ανδρισμό. Τα στερεότυπα σπάνε. Το θέμα δεν είναι ποιος θα το χρησιμοποιήσει αλλά ποιος θα παραδεχτεί ότι το κάνει. Για να καλύψει ένα σπυρί, επειδή του το ζήτησαν στο γύρισμα για το βίντεο του γάμου, επειδή βαρέθηκε να βάζει φίλτρα στο snapchat και το instagram.

Μαζί με τους νέους, τους αληθινά πιτσιρικάδες, εθίζονται και baby boomers και Gen Xers – εμείς σε μια νέα φίλαυτη, ναρκισιστική καθημερινότητα που μας κατακλύζει: από μία σέλφι στο ασανσέρ, σε βίντεο στο μπαρ, σε no reason σέλφι, στο facetime και το skype. Η ψηφιακή εικόνα οφείλει να είναι τέλεια καθώς έτσι φλερτάρεις, ερωτεύεσαι, υπάρχεις.

Για ποιο λόγο να λανσάρει η Chanel μια τέτοια σειρά προϊόντων, όταν η νέα γενιά ψωνίζει ακομπλεξάριστα τα προϊόντα που θέλει, χωρίς προκατάληψη; Η Coco ήταν η πρώτη που έκανε το παντελόνι μόδα, που με τα μπατζάκια της άλλαξε τον ρου της ιστορίας. Για μια τέτοια πρωτοπόρα δημιουργό, ενδεχομένως το Boy de Chanel να θεωρηθεί και ρατσιστική κίνηση: το make up δεν έχει φύλο. Το marketing όμως, ακόμη, πρέπει να χωρίζει σε κουτάκια την αγορά, να ξέρει πού απευθύνεται, ακόμη κι όταν δεν έχει ιδέα.

 

Διαβάστε ακόμα: Δώσε στο πρόσωπό σου τη φρεσκάδα που του αξίζει.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top