Ο Χρήστος Κλουβάτος είναι υπεύθυνος για το Line Athens, ένα από τα 50 καλύτερα μπαρ του κόσμου – το δωδέκατο της λίστας για να είμαστε ακριβείς.

Ο φετινός, διεθνής διαγωνισμός World Class Bartender της Diageo, διεξήχθη στο Σάο Πάολο, και εκεί το στυλ συνάντησε το mixology. Τουλάχιστον στην περίπτωση της ελληνικής συμμετοχής. Η παρουσίαση αποτελεί ένα στοιχείο που κρίνεται, γι’ αυτό και οι διαγωνιζόμενοι θέλουν να αποπνέουν φινέτσα. Ανάμεσα στους εξαιρετικούς μπαρτέντερ που διεκδίκησαν τον τίτλο του κορυφαίου στον κόσμο, εκείνος που ξεχώρισε για το στυλ και την ευρηματικότητα του, πέρα από τις ικανότητες του πίσω από την μπάρα ήταν ο Χρήστος Κλουβάτος.

Ποιος είναι ο Χρήστος Κλουβάτος; Αν έχεις πιει ένα καλό κοκτέιλ το βράδυ στην Αθήνα, είναι πιθανό να ήταν από τα χέρια του. Τώρα, είναι υπεύθυνος για το Line Athens, ένα από τα 50 καλύτερα μπαρ του κόσμου, το δωδέκατο της λίστας για να είμαστε ακριβείς.

Ο Χρήστος Κλουβάτος ήθελε να «συστήσει μια εμπειρία», για αυτό ήρθε σε επαφή με το brand SCALA του Νικόλα Μπαρελιέ, προκειμένου να ετοιμάσουν διαφορετικό outfit για κάθε διαφορετικό απόσταγμα.

Στον διαγωνισμό, ο Χρήστος Κλουβάτος συναγωνίστηκε με τους δώδεκα καλύτερους μπαρτέντερ στον κόσμο. Τα στοιχεία που εξέταζε η κριτική αφορούσαν την ταχύτητα προετοιμασίας, την γεύση, την τεχνογνωσία και τις πρακτικές, καθώς και το hospitality. Ωστόσο, εκείνο που μας τράβηξε την προσοχή ήταν ο τρόπος με τον οποίο επέλεξε να ταιριάξει κάθε ένα από τα ποτά που κλήθηκε να προετοιμάσει, με ένα ξεχωριστό outfit. Όπως μας εξήγησε, ήθελε να «συστήσει μια εμπειρία». Για να το πετύχει αυτό, ήρθε σε επαφή με το brand SCALA του Νικόλα Μπαρελιέ, προκειμένου να ετοιμάσουν διαφορετικό look για κάθε ποτό.

Στο πρώτο σκέλος του διαγωνισμού, το ποτό που έπρεπε να χρησιμοποιήσει ήταν το Tanqueray, με το εξεταζόμενο στοιχείο να είναι το hospitality.

Πώς το έκανε αυτό; Στο πρώτο σκέλος του διαγωνισμού, το ποτό που έπρεπε να χρησιμοποιήσει ήταν το Tanqueray με το χαρακτηριστικό πράσινο μπουκάλι. Εκεί, με το εξεταζόμενο στοιχείο να είναι το hospitality, ο Κλουβάτος διάλεξε να παρουσιάσει δύο κλασσικά twisted κοκτέιλ με αιγαιοπελαγίτικο θέμα και το ταίριαξε αναλόγως. Αξιοποίησε τις πράσινες λεπτομέρειες με την θερινή φρεσκάδα για να ταιριάξουν με την αρμπαρόριζα, το πεπόνι, το τριαντάφυλλο και την αγουρίδα από σταφύλι, σε μια μυθολογική αφήγηση της ιστορίας του Θησέα και της Αριάδνης.

Στο δεύτερο σκέλος του διαγωνισμού έπρεπε να σκοράρει καλά στην ταχύτητα και τη γεύση, αξιοποιώντας ένα Johnnie Walker Black Label και ένα secret box που το συνόδευε.

Στη συνέχεια, έπρεπε να σκοράρει καλά στην ταχύτητα και τη γεύση, αξιοποιώντας ένα Johnnie Walker Black Label και ένα secret box που το συνόδευε. Έτσι, αποφάσισε να υιοθετήσει ένα πιο σκούρο λουκ με το στιβαρό και κουλ κεραμιδί σακάκι SCALA, που θα προσομοίαζε σε έναν Σκωτσέζο μπάρμαν μιας ιστορικής έπαυλης και σέρβιρε highball με μήλο και ένα πιπεράτο spicy sour.

Μεγάλη επιτυχία ήταν και η Παλόμα του μέλλοντος, χρησιμοποιώντας μια φίνα τεκίλα Don Julio.

Μεγάλη επιτυχία ήταν και η Παλόμα του μέλλοντος, χρησιμοποιώντας μια φίνα τεκίλα Don Julio που παρουσιάστηκε με ένα σοφιστικέ και ανάλαφρο total white look SCALA. Εφόσον σ’ εκείνο το σημείο εξετάζονταν πολλαπλές τεχνικές προετοιμασίας, ήθελε να επιτρέψει στην κριτική επιτροπή να εστιάσει εκεί και όχι στο φανταχτερό ρούχο.

Για το malt ουίσκι Singleton, το οποίο θα σερβιριζόταν σε ένα disco party πέντε αστέρων, επέλεξε να παίξει με το δίπολο του ήλιου και του φεγγαριού, σε ένα παιχνίδι με το φως και την απουσία του.

Ενώ, για το malt ουίσκι Singleton, το οποίο θα σερβιριζόταν σε ένα disco party πέντε αστέρων, ο Κλουβάτος επέλεξε να παίξει με το δίπολο του ήλιου και του φεγγαριού, σε ένα παιχνίδι με το φως και την απουσία του. Στυλιστικά, επέλεξε ένα μουσταρδί σακάκι SCALA και ένα κομψό φουλάρι στον λαιμό. Στόχος, να πείσει τους κριτές ότι οφείλουμε να απολαμβάνουμε και να γιορτάζουμε κάθε μέρα.

Για τον τελικό, όπου πάλι εξετάζονταν κυρίαρχα η ταχύτητα και η γεύση, ο δημιουργικός mixologist, κατάφερε να καλιμπράρει τον ενθουσιασμό και την εμπειρία του και να προσφέρει γευστικές ποιότητες χωρίς να υστερήσει σε χρόνο. Ανάμεσα σε 10.000 συμμετέχοντες (στην πρώτη φάση του διαγωνισμού), το να διακρίνεσαι στην πρώτη δεκάδα παγκοσμίως (στον τελικό), είναι ένα επίτευγμα.

Ανάμεσα σε 10.000 συμμετέχοντες, το να διακρίνεσαι στην πρώτη δεκάδα παγκοσμίως, είναι ένα επίτευγμα.

Εδώ στο Andro, γνωρίζοντας πως συχνάζουν πολλοί επαγγελματίες της εστίασης, και ίσως ορισμένοι να θέλουν να προσπαθήσουν να βαδίσουν στο μονοπάτι του Χρήστου Κλουβάτου, η συμβουλή μας είναι: sky is the limit. Χρειάζεται αδιάκοπη προσπάθεια, με πάθος και φαντασία, και το μεράκι να εμβαθύνεις σε πολιτισμούς και ιστορίες. Προπάντον η όρεξη να εξυπηρετείς τους πελάτες. Και ίσως, με λίγο παραπάνω στυλ, να καταφέρεις να μεταδώσεις αυτό τον ενθουσιασμό στο ποτήρι.

 

Διαβάστε ακόμα: Στο Οινόραμα ανακαλύψαμε τα διαμαντάκια που θα πίνουμε όλη τη χρονιά.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top