AP FILM REVIEW AMERICAN HUSTLE A ENT

3. Οδηγός Διαπλοκής (American Hustle, 2013)

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ο. Ράσελ.

Παίζουν: Κρίστιαν Μπέιλ, Έιμι Άνταμς, Μπράντλι Κούπερ.

What’s up doc? Το «American Hustle» είναι μια μαύρη σάτιρα, βασισμένη στην πραγματική ιστορία του μικροαπατεώνα Μέλβιν Γουίνμπεργκ, ο οποίος στην ταινία αποκαλείται Ίρβιν Ρόζενφελντ (Κρίστιαν Μπέιλ). Το έτερον ήμισυ στις κομπίνες και το κρεβάτι του είναι η σέξι και με βρετανικό αξάν Σίντνεϊ Πρόσερ (Έιμι Άνταμς). Τη δράση του ζευγαριού θα εντοπίσει ο πράκτορας του FBI, Ρίτσι ντι Μάσιο (Μπράντλι Κούπερ), ο οποίος συλλαμβάνει τη Σίντνεϊ και ζητάει τη συνδρομή του παρτενέρ της, ώστε να παγιδέψει πολιτικούς που χρηματίζονται από ανθρώπους της μαφίας. Το ούτως ή άλλως ριψοκίνδυνο σχέδιο θα δοκιμαστεί έντονα, όταν στο κόλπο θα μπει η ανεξέλεγκτη σύζυγος του Ρόζενφελντ, η Ρόζαλι (μια σπουδαία ερμηνεία από την Τζένιφερ Λόρενς), η οποία θα βάλει φωτιά εντός και εκτός οθόνης.

That ’70s fashion show: Επιστροφή στα ’70s από έναν σκηνοθέτη που ειδικεύεται στις δραμεντί και τη στυλιστική υπερβολή. Μπορεί εδώ το κύριο θέμα να αφορά στην πολιτική διαφθορά και το οργανωμένο έγκλημα και η επιρροή να είναι εμφανώς σκορσεζική, ωστόσο η ταινία μένει στη μνήμη του θεατή για διαφορετικούς λόγους. Από την πρώτη σκηνή που βλέπουμε τον Μπέιλ να φτιάχνει επιμελώς το περουκίνι του με αντίθετο χτένισμα και να τακτοποιεί με αυθεντική ιεροτελεστία το κοστούμι του, καταλαβαίνουμε ότι κάτι άλλο «παίζει» στον «Οδηγό Διαπλοκής»!
Ακραίο χιούμορ, σεξ που ξεχειλίζει σε κάθε σκηνή και μια κραυγαλέα αίσθηση υπερβολής στα πάντα ανακατεύονται μοναδικά με δεκάδες στυλιστικές αναφορές που δίνουν χρώμα και, ναι, προσθέτουν άποψη στην εξέλιξη της ίντριγκας. Κάποια ακραία φαινόμενα δεν λείπουν (δεν έχετε ξαναδεί σε ταινία πιο πολλές αφάνες, φαβορίτες, παντελόνια καμπάνα και ορθάνοιχτα μέχρι τον αφαλό πουκάμισα!), αλλά το Lauren Hatton style στις σέξι εμφανίσεις των ηρωίδων με τα δερμάτινα ή τα αέρινα Chanel φορέματά τους συμπληρώνεται κατάλληλα με τις αντίστοιχες πρωτοπορίες των αρσενικών συντρόφων τους. Εκεί που το Halston dress οργιάζει με τους γιακάδες στο μέγεθος της Αφρικής, τους κραυγαλέους συνδυασμούς χρωμάτων και την αίσθηση «don’t give a damn».
Και όπως πολύ σωστά λέει ο υπεύθυνος στυλίστας του φιλμ Μάικλ Γουίλκινσον «ήταν μια εποχή όπου το μέγεθος μετρούσε, γι’ αυτό και όλα στην ταινία είναι τόσο large»! Ο Μπράντλι Κούπερ πρωτοσυστήνεται στα καρέ του Ράσελ, φορώντας ανοικονόμητα κοστούμια από πολυεστέρα και φανταχτερές γραβάτες. Όλα αυτά και άλλα τόσα, όμως, μένουν στο παρελθόν από τη στιγμή που γνωρίζει τον Κρίστιαν Μπέιλ και την Έιμι Άνταμς: είναι η ώρα για three-piece suits, για μεταξωτά πουκάμισα, για sports jackets, για cool γυαλιά ηλίου και για γούνινο παλτό.
Aπό την άλλη πλευρά, ο Μπέιλ δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να επιβάλει τη σοφιστικέ και αναμφίβολα κοσμοπολίτικη στάση του: τα ρούχα του συνδυάζουν ρίγες, πουά και λαχούρια σε μια τρικυμιώδη αποθέωση της μεταψυχεδελικής ντίσκο έκρηξης, ενώ το «μπλέξιμο» των φουλαριών του με τα γιλέκα που επιλέγει αποτελεί τη μεταφορά του εγελιανού σχήματος της σύνθεσης από το χώρο των ιδεών σε εκείνο της ενδυματολογίας.

Το επίσημο trailer της ταινίας:

Στην επόμενη σελίδα: Oι Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι – Ένα «σεξουαλικό συμβόλαιο» με «κόκκινες γραμμές».

1 2 3 4 5

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top