«Τον Ιανουάριο το HAB θα είναι σε θέση να προσφέρει όλες τις υπηρεσίες του. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον πυρετό της προετοιμασίας», λένε ο Δημήτρης Κοκκινάκης και η Σόφη Λάμπρου.

    «Τον Ιανουάριο το HUB θα είναι σε θέση να προσφέρει όλες τις υπηρεσίες του. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον πυρετό της προετοιμασίας», λένε ο Δημήτρης Κοκκινάκης και η Σόφη Λάμπρου.

    Σόφη Λάμπρου: Με τον Δημήτρη γνωριστήκαμε στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της ΑΣΟΕΕ, το 2004. Αφού φοιτήσαμε για ένα εξάμηνο στη σχολή, φύγαμε για να δουλέψουμε στο εξωτερικό. Για πέντε χρόνια ταξιδεύαμε σε διάφορα μέρη του κόσμου, συμμετείχαμε σε διεθνή συνέδρια της AIESEC και ανακαλύπταμε τις αξίες της κοινωνικής επιχειρηματικότητας (σ.σ.: επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν κύριο γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον: επιχειρήσεις, δηλαδή, που δρουν προς όφελος της κοινωνίας και συγχρόνως αποφέρουν κέρδη). Όταν επιστρέψαμε, καταφέραμε να περάσουμε τα μαθήματα δύο ετών μέσα σε τέσσερις εξεταστικές. Κι αυτό, γιατί είχαμε δουλέψει πάνω στο γνωστικό μας αντικείμενο.

    Δημήτρης Κοκκινάκης: Θεωρούσαμε ότι το πανεπιστήμιο δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός οδηγός για το τι θέλουμε να κάνουμε. Το παγκόσμιο συνέδριο της AIESEC στη Βραζιλία το 2008 μας βοήθησε να καταλάβουμε σε ποιον τομέα θέλουμε να προσφέρουμε –εκεί μάθαμε για τα HUBS.

    «Το HUB απευθύνεται σε επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, ακτιβιστές, ελεύθερους επαγγελματίες κ.α., που ξέρουν με τι και με ποιον θέλουν να δικτυωθούν». (Σ. Λάμπρου)

    Σ. Λ.: Προτού πάρουμε πτυχίο, αποφασίσαμε να κάνουμε πρακτική άσκηση στα HUBS του εξωτερικού. Ο Δημήτρης δούλεψε στο HUB της Βιέννης κι εγώ στο HUB της Μαδρίτης.

    Δ. Κ.: Τον περασμένο Ιούνιο ιδρύσαμε το Impact HUB Athens: ένα δίκτυο που ενώνει άτομα, επιχειρήσεις και οργανισμούς, με σκοπό να ενισχύσει τη δράση τους, μια πλατφόρμα που προωθεί τη συλλογικότητα, ένας χώρος (σ.σ.: ένα διώροφο νεοκλασικό της οδού Καραϊσκάκη 28, στου Ψυρρή) που προτρέπει σε συνεργασίες και στηρίζει κάθε υπεύθυνη και βιώσιμη πρωτοβουλία. Αυτή τη στιγμή ζούμε τον πυρετό της προετοιμασίας: τον Ιανουάριο θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε όλες τις υπηρεσίες μας.

    Σ. Λ.: Το HUB δεν είναι μια γενική ατζέντα, ένα γενικό κασέ επαφών: σε συνδέει με άτομα με τα οποία μπορείς να συνεργαστείς. Απευθύνεται σε ανθρώπους όλων των ειδικοτήτων: επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, ακτιβιστές, ελεύθερους επαγγελματίες κ.α., που ξέρουν με τι και με ποιον θέλουν να δικτυωθούν.

    Members Wall

    Ο τοίχος των μελών του HUB. «Τα μέλη συμμετέχουν σ’ ένα κλειστό δίκτυο, το Hubnet, προβάλλοντας είτε το ατομικό τους προφίλ, είτε την επιχείρησή τους ή κάποιο πρότζεκτ και κατόπιν οργανώνονται σε θεματικά γκρουπ».

    Δ. Κ.: Στο HUB συμμετέχει κανείς είτε ως μέλος, είτε ως συνεργάτης, είτε αποσπασματικά, παρακολουθώντας μεμονωμένες δράσεις. Τα μέλη του HUB είναι μια κοινότητα τόσο τοπική όσο και παγκόσμια, έτοιμη να αλληλεπιδράσει, να καινοτομήσει, να προσφέρει και να κερδίσει.

    Σ. Λ.: Η δικτύωση γίνεται από τους hosts που δουλεύουν στο HUB. Επίσης, τα μέλη του HUB συμμετέχουν σ’ ένα κλειστό δίκτυο, το Hubnet, προβάλλοντας είτε το ατομικό τους προφίλ, είτε την επιχείρησή τους ή κάποιο πρότζεκτ και κατόπιν οργανώνονται σε θεματικά γκρουπ.

    Δ. Κ.: Εκτός από δικτύωση, όμως, το HUB παρέχει και υποδομές. Τα μέλη του μπορούν να κάνουν χρήση του ενιαίου χώρου εργασίας, να συναντηθούν με την ομάδα τους σε ιδιωτικές αίθουσες συσκέψεων, να ανοίξουν pop-up μαγαζιά (μικρής διάρκειας) αλλά και να διοργανώσουν παρουσιάσεις, εκθέσεις, σεμινάρια, είτε μόνοι τους, είτε με τη συμπαραγωγή του HUB. Μπορούμε, δηλαδή, να στηρίξουμε ένα γεγονός παρέχοντας live streaming, hosting, catering, αλλά και προώθηση μέσω newsletter ή μέσω του Hubnet.

    «Σήμερα λειτουργούν 60 HUBS σε 60 διαφορετικές πόλεις στον πλανήτη, ενώ ετοιμάζονται να λειτουργήσουν άλλα 18».

    Σ. Λ.: Στο HUB μπορεί κάποιος να δέχεται την αλληλογραφία του, να διατηρεί προσωπικό locker, να μιλήσει στον τηλεφωνικό θάλαμο, να μαγειρέψει στην κουζίνα, να στήσει το καβαλέτο του στο εργαστήρι, ακόμα και να επισκευάσει το ποδήλατό του σε ειδικό χώρο όπου θα βρει πάσης φύσεως εργαλεία.

    Δ. Κ.: Ο τρίτος βασικός πυλώνας του HUB είναι τα προγράμματα. Είτε σε συνεργασία με άλλους φορείς, είτε αποκλειστικά, εκπονούμε προγράμματα συντονισμένης δικτύωσης αλλά και εκπαιδευτικά με θέμα την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καινοτομία, την οικονομία, το περιβάλλον, τον πολιτισμό. Επίσης διεξάγουμε έρευνες και προσκαλούμε διακεκριμένους ομιλητές προκειμένου να απαντήσουμε σε βασικά ερωτήματα ενός μέλους που τυχαίνει να είναι νέος επιχειρηματίας.

    Σ. Λ.: Αυτή τη στιγμή η παγκόσμια κοινότητα των HUBS αριθμεί 7.000 μέλη. Σήμερα λειτουργούν 60 HUBS σε 60 διαφορετικές πόλεις στον πλανήτη, ενώ ετοιμάζονται να λειτουργήσουν άλλα 18.

    Sexy Salad

    Το event «Sexy Salad» των HUBS γίνεται θεσμός και στο The HUB Athens. Που κάθε Τετάρτη στις 14:00 προσκαλεί όποιον ενδιαφέρεται, να πάρει μαζί του ό,τι συστατικό θέλει, να έρθει στο νεοκλασικό της οδού Καραϊσκάκη 28, στου Ψυρρή, να μαγειρέψουν όλοι μαζί και να γνωριστούν μεταξύ τους.

    Δ. Κ.: Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το ελληνικό HUB θα διαφέρει. Η Αθήνα σήμερα έχει έντονα προβλήματα, τα οποία δεν μπορείς να παρακάμψεις. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αναπτύξουμε καινοτόμα μοντέλα και να προσφέρουμε λύσεις στο χάος της πόλης. Ήδη υπάρχουν τέτοιες κινήσεις υγειούς, κοινωνικής επιχειρηματικότητας, όπως το περιοδικό «Σχεδία» ή η «Αμφιτρίτη», μια εναλλακτική πλατφόρμα τουρισμού για ΑμεΑ και άτομα με κινητικές δυσκολίες.

    Σ. Λ.: Εγώ προσωπικά πάντα πίστευα ότι το ελληνικό HUB θα κυλήσει. Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει έντονη πολιτική χροιά, ο κόσμος είναι πιο συνειδητοποιημένος και πιέζει προς την κατεύθυνση των αλλαγών. Όπως, για παράδειγμα, ο Άγγελος Κουτουμάνος, κοινωνικός λειτουργός, ιδρυτής του ιστότοπου «Νόηση» και μέλος του HUB, που πίεσε φορείς και κατάφερε να εντάξει στο βιβλιάριο υγείας του παιδιού ένα ερωτηματολόγιο που συμπληρώνεται από γονείς και λειτουργεί σαν οδηγός για την εμφάνιση νοητικής υστέρησης.

    Δ. Κ.: Το κέρδος μιας επιχείρησης σήμερα εξισώνεται με το κατά πόσο μπορεί να προσφέρει. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις μπορούν να αντλήσουν πόρους από το εσωτερικό τους, από τις ίδιες τις κοινωνικές ομάδες στις οποίες απευθύνονται.

    Workshop

    «Τα μέλη του HUB μπορούν να κάνουν χρήση του ενιαίου χώρου εργασίας, να συναντηθούν με την ομάδα τους σε ιδιωτικές αίθουσες συσκέψεων, να ανοίξουν pop-up μαγαζιά (μικρής διάρκειας) αλλά και να διοργανώσουν παρουσιάσεις, εκθέσεις, σεμινάρια, είτε μόνοι τους είτε με τη συμπαραγωγή του HUB» (Δ. Κοκκινάκης).

    Σ. Λ.: Έχοντας δουλέψει σε εταιρείες στο εξωτερικό, είδαμε πρώτοι τους προϋπολογισμούς να πέφτουν το 2008. Η κρίση δεν μας ξάφνιασε. Αντίθετα, είχαμε αποφασίσει να κυνηγήσουμε το επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στη συλλογικότητα, το πάθος και τη διάθεση για προσφορά. Ξέραμε ότι θα ασχοληθούμε με τα HUBS και μαζεύαμε λεφτά γι’ αυτό το σκοπό.

    Δ. Κ.: Μέσα σε εννέα μέρες, με τη βοήθεια των φίλων και των γονιών μας, καταφέραμε να μετατρέψουμε το διώροφο νεοκλασικό που κάποτε στέγαζε το νυχτερινό κέντρο «Cubanita» σε λειτουργικό κτίριο. Ξηλώσαμε την πίστα, φτιάξαμε τα υδραυλικά, μαζέψαμε μαδέρια και παλέτες από οικοδομές για να φτιάξουμε τραπέζια και ράφια και συλλέξαμε παλιούς καναπέδες και έπιπλα από τα μπαρ που έκλειναν στου Ψυρρή.

    Σ. Λ.: Σε μια τέτοια δυστυχή συγκυρία για τη χώρα, εμείς είπαμε «ευτυχώς». Είχαμε γίνει μια εγωιστική και κακομαθημένη κοινωνία που είχε ξεχάσει να λειτουργεί συλλογικά.

    Φωτογραφίες: Bocho (BY B8 CC BY SA)

    www.athens.impacthub.net

    Logo


    «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το ελληνικό HUB θα διαφέρει. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αναπτύξουμε καινοτόμα μοντέλα και να προσφέρουμε λύσεις στο χάος της Αθήνας» (Δ. Κοκκινάκης)

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top