Η femme fatale των 60 ταινιών γεννιέται το 1957 στο Neuilly-sur-Seine.

Ξεχάστε την παγωμένη αστή περιωπής στο εξώφυλλο της Madame Figaro. Την ηθοποιό του στυλ «πολύ σου πέφτω», που έγινε γνωστή χάρη στον Μπερτράν Μπλιέ, τις διαφημίσεις της Chanel, τα χλιδάτα εστιατόρια συνοδεία του Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τις εκστρατείες κατά των παιδόφιλων. Υπάρχει και μια άλλη Καρόλ Μπουκέ, πιο απόκρυφη, πιο συναινετική και πιο βιτριολική ταυτόχρονα.

Είμαστε στο 1977. Ο Λουίς Μπουνιουέλ, στα 77 του, γυρνάει την τελευταία του ταινία, «Το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου». Για το ρόλο της Κονσίτα, στρέφεται κατ’ αρχάς στη Μαρία Σνάιντερ, η οποία μόλις έχει πρωταγωνιστήσει στο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι», αλλά δεν έχει ακόμα ξεπεράσει την τραυματική εμπειρία με το βούτυρο.

Στο «Σκοτεινό αντικείμενο του πόθου».

Οπότε αποφασίζει μια αξιοπερίεργη διανομή: Η Ισπανίδα Άντζελα Μολίνα θα είναι η «καυτή» Κονσίτα και η Γαλλίδα Καρόλ Μπουκέ, στα 19 της, η ψυχρή της εκδοχή, μελαχρινή και βεργολύγερη, λες και μόλις βγήκε από το ατελιέ του Μοντιλιάνι.

Μετά την επιτυχία αυτή, ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες, αλλά οδηγούν σε ετερόκλητες κατευθύνσεις. Κάποιες ελαφρές ιταλικές κωμωδίες από τη μια, και το Blank Generation του Ulli Lommel π.χ. από την άλλη, με θέμα τη μυθική φιγούρα της πανκ Ρίτσαρντ Χελ.

Ως ηγερία της Chanel.

«Δεν καταλάβαινα Χριστό απ’ την ταινία, αλλά ήταν πολύ πρώτο να ζεις στη Νέα Υόρκη και να νταραβερίζεσαι με τον Άντι Γουόρχολ και την Πάτι Σμιθ που λάτρευα. Στην αρχή, έμενα στο Chelsea Hotel, αλλά ο Άντι με πήρε από κει, μετά την απόπειρα εναντίον του».

Τα γυρίσματα του Τζέιμς Μποντ διήρκεσαν μήνες στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Τα deadlines του Σρόιτερ πλησίαζαν, κι εγώ πέθαινα από ανυπομονησία και βαρεμάρα».

Προσλαμβάνει έναν Αμερικανό ατζέντη, στον οποίο ξεκαθαρίζει πως ενδιαφέρεται να συνεργαστεί μόνο με δυο ανθρώπους: τον Φασμπίντερ και τον Ντέιβιντ Μπόουι, με τον οποίο είχε πάθει πλάκα στο «Ο άνθρωπος που έπεσε στη Γη» του Νίκολας Ρεγκ.

Είχε σχέσεις με τον Μιτεράν; Η ίδια το αρνήθηκε.

Τον Φασμπίντερ τον γνωρίζει στις Κάννες. Η κομπανία περιλαμβάνει κι έναν κάποιον Werner Schroeter. Θα γράψει για κείνη τη «Μέρα των ηλιθίων». Το σενάριο αποκτά μορφή στο σπίτι ενός Ιταλού παραγωγού, παρέα με τον Ρομπέρτο Μπενίνι και τον Ζαν-Πιέρ Ρασάμ.

The telephone is ringing. « Ήταν ο casting director του James Bond, ο οποίος μου προτείνει να πάω για δοκιμαστικό στη Ρώμη». Ήταν το “Για τα μάτια σου μόνο”, δίπλα στον Ρότζερ Μουρ. Ως άλλη πριμαντόνα, διστάζει. Ζητάει τη γνώμη της ομήγυρης. Άπαντες της λένε να δεχτεί. «Αλλά τα γυρίσματα διήρκεσαν μήνες στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Τα deadlines του Σρόιτερ πλησίαζαν, κι εγώ πέθαινα από ανυπομονησία και βαρεμάρα».

Ωστόσο, για την Μπουκέ, το πιο σημαντικό ήταν η γνωριμία της με τον Ρασάμ, τον μυθικό κινηματογραφικό παραγωγό των ‘70s (Γκοντάρ, Πιαλά, Φερέρι, Μπρεσόν, Πολάνσκι), κολλητό του Κόπολα και του Κιθ Ρίτσαρντς, με έφεση στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, ο οποίος αφού πραγματοποίησε το όνειρό του να εξαγοράσει την Gaumont, ξεκίνησε το ταξίδι του στην κόλαση μέσα από αλλεπάλληλες επαγγελματικές αποτυχίες και καταθλιπτικά επεισόδια.

Με τον Ρότζερ Μουρ ως κορίτσι του James Bond στο «For your eyes only».

Φημολογήθηκε ότι διατηρούσε σχέσεις με τον Μιτεράν. «Ο κόσμος φανταζόταν πράγματα, γιατί  του άρεσαν οι ωραίες γυναίκες με μακριά μαλλιά. Αλλά δεν συνέβαινε τίποτα: αν ήθελε να με γνωρίσει, θα είχε βρει τον τρόπο».

Η Καρόλ ήταν δεν ήταν 21 χρόνων τότε. Εκείνος επέκρινε τα πάντα πάνω της. Αλλά την έκανε να σκάει στα γέλια, την ανακούφιζε, την καθησύχαζε. Τον ερωτεύεται τρελά. Το οικοσύστημα του διεθνούς jet-set κοιτάει το ζευγάρι λοξά, λίγοι καταλαβαίνουν τούτο το remake του «Η Ωραία και το Τέρας». Της Μπουκέ σκασίλα της. Καθότι ανέκαθεν αντιδραστική, αυτό τη διασκέδαζε. Έκαναν ένα παιδί και σκόπευε να ζήσει μια ζωή μαζί του. Όμως, οι δαίμονες του Ρασάμ βγαίνουν νικητές. Το 1985, στα 43 του χρόνια, χαπακώνεται και χάνεται.

Ο θάνατός του της στοίχισε πολύ. Όπως και το γεγονός ότι για καιρό μετά παρακολουθούσαν το τηλέφωνό της. Στην πραγματικότητα, παρακολουθούσαν το δικό του, γιατί πίστευαν πως είχε σχέσεις με τον Καντάφι, εξαιτίας της ταινίας που ετοίμαζε με θέμα τον Αμίν Νταντά. Της είχαν, πάντως, δώσει και κωδικό όνομα: «Κούτσουρο»…

Φημολογήθηκε ακόμα ότι διατηρούσε σχέσεις με τον Φρανσουά Μιτεράν. «Ο κόσμος φανταζόταν πράγματα, γιατί εκείνου του άρεσαν πολύ οι ωραίες γυναίκες με μακριά μαλλιά. Αλλά δεν συνέβαινε τίποτα: αν ήθελε να με γνωρίσει, θα είχε βρει τον τρόπο».

Αλλά προτού περάσουμε στο «έπεται», να τι προηγείται: Η femme fatale των 60 ταινιών γεννιέται το 1957 στο Neuilly-sur-Seine. Αφού πέρασε μια μοναχική παιδική ηλικία μεταξύ ενός πατέρα πολιτικού μηχανικού το επάγγελμα και μιας πρωτότοκης αδελφής, στα 10 της καταλήγει οικότροφος. Μεγαλώνει με την εικόνα της μητέρας απούσα, η οποία πολύ νωρίς την είχε κάνει για να φτιάξει αλλού τη ζωή της. Και γράφεται στο Κονσερβατουάρ το 1976. Ο Μπουνιουέλ ακολουθεί. Μαζί ένα σωρό ρόλοι, όπως και το César Καλύτερης Ηθοποιού.

Αγαπημένο της πιάτο η pasta και motto της «Δεν έμαθα να είμαι γυναίκα, έμαθα όμως να είμαι ανεξάρτητη».

Έκτοτε, η ηγερία της Chanel και του parfum No 5 αυτοεξορίζεται στο μαγικό ηφαιστειογενές νησί της Παντελερία, κάπου στα ανοιχτά ανάμεσα σε Σικελία και Τυνησία (το οποίο ανακάλυψε χάρη στην Ιζαμπέλα Ροσελίνι), όπου από το 2005 παράγει σε έναν αμπελώνα 10 εκταρίων ένα vino passito: το Sangue d’ Oro. Αγαπημένο της πιάτο η pasta και motto της «Δεν έμαθα να είμαι γυναίκα, έμαθα όμως να είμαι ανεξάρτητη».

Στην ταινία «Mystere».

Στρατευμένη, θέτει το όνομά της στην υπηρεσία των αστέγων, ενώ από το 1987, είναι η εκπρόσωπος του συνδέσμου «Η φωνή του παιδιού». Τα έσοδα της 63χρονης πλέον Καρόλ υπολογίζονται για το 2020 στα 96 εκατ. ευρώ, γεγονός που θα πρέπει να της έχει αναπτερώσει το ηθικό.

Όσο για την ιδιωτική της ζωή, απέκτησε και δεύτερο παιδί το 1987, καρπό της σχέση της με τον φωτογράφο Francis Giacobetti. Μετά το χωρισμό της με τον γιατρό Jacques Leibowitch (1992–1996), θα γίνει η σύντροφος του Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Το έγκλημα θα λάβει τέλος το 2005. Από τούδε, η πεθερά της Σαρλότ Καζιράγκι (η Σαρλότ Καζιράγκι είναι παντρεμένη με τον γιο της Καρόλ, Ντιμίτρι Ρασάμ) έχει επισημοποιήσει τη σχέση της με τον Philippe Sereys de Rothschild, ιδιοκτήτη του περίφημου château Mouton Rothschild.

 

Διαβάστε ακόμα: Paolo Roversi, o ποιητής του εύθραυστου γυμνού.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top