Έπιπλα, χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα, παιχνίδια, ακόμα και ρούχα που στην προηγούμενη «ζωή» τους ήταν δίχτυα ψαρέματος ή άλλο αλιευτικό υλικό. Η BlueCycle, η μοναδική ελληνική, κοινωνική πρωτοβουλία-εταιρία Γαλάζιας και Κυκλικής οικονομίας, μεταμορφώνει με απίστευτο τρόπο όλα αυτά τα θαλάσσια απορρίμματα και το αποτέλεσμα έρχεται να τη δικαιώσει.
Πριν από λίγες ημέρες διακρίθηκε μέσω παγκόσμιου διαγωνισμού από τη Maison&Objet, τον θεσμό που ενώνει τη διεθνή κοινότητα διακόσμησης, σχεδίου και αισθητικής. Η BlueCycle αντιμετωπίζοντας ολιστικά τον στόχο της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αναδείχθηκε ως πρωτοπόρος στον τομέα του design, που αξιοποιεί καινοτόμες τεχνικές και βιώσιμες πρακτικές με θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο και της απονεμήθηκε το βραβείο στην κατηγορία «Future On Stage».
Αυτή η διεθνής διάκριση αποτελεί την πρώτη και μοναδική βράβευση ελληνικής συμμετοχής στο θεσμό και ειδικότερα στην κατηγορία βραβείου «Future On Stage», η οποία επιβραβεύει start-up εταιρίες που καινοτομούν στον τομέα του design, διαμορφώνοντας ένα πιο αισιόδοξο περιβαλλοντικά μέλλον.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Στο πλαίσιο της βράβευσης, η Maison&Objet θέτει στο επίκεντρο και φιλοξενεί την BlueCycle στην επετειακή έκθεση των 30 ετών, η οποία διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Παρίσι (διαρκεί ως τη Δευτέρα 22 Ιανουαρίου). Στην εμβληματική αυτή έκθεση με φετινό θέμα «Tech Eden» αναδεικνύεται η σύγχρονη σύνδεση της επιστήμης με τη φύση, προάγοντας ένα πιο βιώσιμο, ένα καλύτερο μέλλον.
Η BlueCycle, συμμετέχοντας λοιπόν στην επετειακή Maison&Objet 2024 παρουσιάζει για πρώτη φορά τη νέα της συλλογή με τίτλο «Kάvos». Πρόκειται για αντικείμενα και έπιπλα εμπνευσμένα από τους κάβους πρόσδεσης των πλοίων, κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα δίχτυα και θαλάσσια απορρίμματα, σε συνδυασμό με το επίσης βραβευμένο για το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα υλικό, την επιφάνεια BlueTerra της BlueCycle.
Η διάκριση αυτή της BlueCycle ενισχύει με ένα ακόμα βραβείο τη διεθνή της αναγνώριση ως το ελληνικό success story Γαλάζιας και Κυκλικής οικονομίας που αντιμετωπίζει ολιστικά τον στόχο της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ξεχωρίζοντας για ακόμα μία φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο στο πεδίο της προστασίας του περιβάλλοντος, όσο και στο πεδίο της αισθητικής και του design.
Η BlueCycle, εφαρμόζοντας ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, έχει συλλέξει πάνω από 550 τόνους θαλάσσιων πλαστικών απορριμμάτων, τα οποία συλλέγονται από περισσότερα από 40 σημεία στην Ελλάδα. Τα απορρίμματα αυτά μεταφέρονται στον Πειραιά, όπου λειτουργεί το BlueCycle Lab, ένα zero-waste εξειδικευμένο εργαστήριο για την επεξεργασία τους, δημιουργώντας με τη βοήθεια υψηλής τεχνολογίας, ανακυκλωμένη πρώτη ύλη υψηλής ποιότητας και αναβαθμισμένα προϊόντα προστιθέμενης αξίας, όπως έπιπλα και αντικείμενα χρηστικά, αλλά και design, τα οποία είναι διαθέσιμα στο e-shop της εταιρίας.
Επιστρέφοντας στη Μaison& Object να σημειώσουμε πως η αποστολή της είναι να αποκαλύψει ταλέντα, να προσφέρει ευκαιρίες έμπνευσης online και offline, και να διευκολύνει την επιτάχυνση της ανάπτυξης των εταιρειών. Φιλοξενεί εποικοδομητικές διεθνείς συναντήσεις, συμβάλλει στην ανάδειξη των brands που συμμετέχουν στις εκθέσεις ή την ψηφιακή πλατφόρμα της, αλλά και καθορίζει δραστικά τις παγκόσμιες τάσεις. Με δύο ετήσιες εμπορικές εκθέσεις για επαγγελματίες και τη Paris Design Week, που λαμβάνει χώρα τον Σεπτέμβριο, η Maison&Objet αποτελεί βαρόμετρο του κλάδου.
Η βράβευση της BlueCycle ψηφίστηκε ομόφωνα από την κριτική επιτροπή του «Future On Stage»: Πρόεδρος ήταν η Mélanie Leroy – Managing Director της SAFI/Maison&Objet και μέλη οι Vincent Grégoire – Director of Consumer Trends & Insights της NellyRodi, Philippe Lehr – Director of Sales and Development του Designerbox, Franck Millot – Director του Paris Design Week, Florence Delage – Director of Sales της Le Bon Marché, Cristiano Benzoni – co‑founder του Studio REV και Vincent Romeo – founder του Blog Esprit Design και Director του Agence 14 septembre. Βραβέυτηκαν επίσης – ανάμεσα σε εκατοντάδες συμμετοχές από όλο τον κόσμο – η Anga από τη Γαλλία και το Tosco studio από την Πορτογαλία.
Διαβάστε ακόμα: Η Coca-Cola Τρία Έψιλον αναπτύσσεται με ορίζοντα ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους.