Ολα ξεκίνησαν το 1919 με το όραμα του W.O. Bentley (Assouline).

Η ιστορία ξεκινάει κάπως έτσι: πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας δαιμόνιος μηχανικός αυτοκινήτων ο Walter Owen Bentley (για τους φίλους του W.O.), μαζί με τον αδελφό του, Horace Millner Bentley, πούλησαν τα γαλλικά αυτοκίνητα DFP που κατείχαν. Όμως, ο Walter δεν μπορούσε να σταθεί ήσυχος.

Πάντα ονειρευόταν να φτιάξει τα δικά του αυτοκίνητα. Το 1913, είχε παρατηρήσει πως το αλουμίνιο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το βαρύ χυτοσίδηρο για την κατασκευή των εμβόλων. Οπερ και εγένετο: τα πρώτα έμβολα αλουμινίου Bentley τοποθετήθηκαν σε αεροκινητήρες Sopwith Camel κατά τη διάρκεια του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου.

Τον Αύγουστο του 1919, ο W.O. ίδρυσε την Bentley Motors Ltd. και τον Οκτώβριο παρουσίασε ένα αμάξωμα αυτοκινήτου, με ομοιόμορφο κινητήρα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λονδίνου. Εν συνεχεία, ο πρώην αξιωματικός των Flying Corps, Clive Gallop, σχεδίασε έναν καινοτόμο κινητήρα τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο για το πλαίσιο. Μέχρι τον Δεκέμβριο ο κινητήρας χτίστηκε και λειτουργούσε.

To λεύκωμα είναι ένας ύμνος στην κορυφαία βρετανική εταιρεία (Assouline).

Η παράδοση των πρώτων οχημάτων είχε προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 1920, αλλά η ανάπτυξη χρειάστηκε περισσότερο χρόνο από ό, τι εκτιμήθηκε, οπότε η ημερομηνία επεκτάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1921. Η ανθεκτικότητα των πρώτων αυτοκινήτων Bentley κέρδισε ευρεία αναγνώριση. Από εκεί και πέρα ήρθε η καταξίωση.

Η αλήθεια είναι ότι ούτε ο εμβριθής Walter θα μπορούσε να φανταστεί τις επιπτώσεις που θα είχε το όραμά του στην αυτοκινητοβιομηχανία στις επόμενες δεκαετίες. Η εταιρεία που δημιιούργησε ανδρώθηκε με τη λογική ότι δεν επιθυμεί να κατασκευάσει μόνο τα γρήγορα και καλά αυτοκίνητα, αλλά και τα καλύτερα της κατηγορίας τους.

Τα Bentley Boys στο Le Mans (Assouline).

Κάπως έτσι, από την Αγγλία επεκτάθηκε παγκοσμίως αυτός ο θησαυρός της μηχανικής υπεροχής διασφαλίζοντας στην Bentley το όνομα της κατεξοχήν βρετανικής εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων. Ποιος μπορεί να το αμφισβητήσει ακόμη και σήμερα;

Εκατό χρόνια μετά, ο εκδοτικός οίκος Assouline (γνωστός για την καλαισθησία των εκδόσεών του) παρουσιάζει έναν συλλεκτικό τόμο αφιερωμένο στην κορυφαία βρετανική εταιρεία αυτοκινήτων.

Μοντέλο από το μακρινό 1922 (Assouline).

Ο τόμος περιλαμβάνει μια εξαντλητική λίστα με τα εκατό πιο σημαντικά και πρωτοποριακά μοντέλα της Bentley, με λεπτομερείς κριτικές και εξηγήσεις για την τεχνολογική αρτιότητα κάθε μοντέλου. Από το πρώτο Bentley που κέρδισε τους αγώνες αυτοκινήτου στο Le Mans (εκείνος ο τρίλιτρος τίγρης) έως το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα V8, αλλά και έως το πανέμορφο Continental GT του 2018.

Mια Mark VI του 1946 (Assouline).

Το βιβλίο περιλαμβάνει τον κατάλογο των αριστοκρατικών μοντέλων που βοήθησαν την Bentley να γίνει ο κυρίαρχος κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων και, στην ουσία, ένα status symbol όλων των επιφανών ανδρών.

Η σπάνια και συλλεκτική έκδοση του οίκου Assouline (Assouline).

H συλλεκτική έκδοση υπό τον τίτλο: « The Impossible Collection of Bentley: The 100 at 100» είναι ένα θαυμαστό δείγμα τυπογραφίας. Είναι δερματόδετη (χειροποίητη, παρακαλώ) και φυλαγμένη σε ένα κομψό μποξ. Πρόκειται για μια έκδοση απέριττη, όπως αξίζει σε μια σπουδαία εταιρεία. Για όποιον ενδιαφέρεται κοστίζει (για προ-αγορά) 1.450 δολάρια.

 

Διαβάστε ακόμα: Με τη Luxury Hire στο Bespoke Athens – η Bentley συναντά την υψηλή ραπτική για τζέντλεμεν. 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top