Ο Andris Nelsons διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης με τον Λεωνίδα Καβάκο να είναι ο σολίστ. Ακριβώς πριν από ένα χρόνο στο Carnegie Hall (φωτογραφία: Chris Lee).

 Συναντήσεις κορυφής

Έντονο ελληνικό χρώμα είχε η επίσημη παρουσίαση της επόμενης σαιζόν του Carnegie Hall καθώς όπως ανακοινώθηκε στην αρχή της καθιερωμένης εκδήλωσης, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά με φυσική παρουσία μετά το 2020, από τον καλλιτεχνικό και εκτελεστικό διευθυντή του θεσμού Sir Clive Gillinson ο Λεωνιδάς Καβάκος θα είναι ο τιμώμενος σολίστας της εναρκτήριας συναυλίας της σαιζόν 2023-2024. Ο κορυφαίος Έλληνας βιολονίστας θα συμπράξει στο Stern Auditorium με την επίσης κορυφαία Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγο υπό τη διεύθυνση του χαρισματικού αρχιμουσικού Riccardo Muti, ο οποίος βέβαια δε χρειάζεται συστάσεις.

Ο Έλληνας σολίστας θα ερμηνεύσει το κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Τσαϊκόφσκι.

 Υψηλός συμβολισμός

Ο Έλληνας σολίστας θα ερμηνεύσει το κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Τσαϊκόφσκι, κάτι που εμπεριέχει και έναν συμβολισμό, αφού δύσκολα μπορεί κανείς να μη σκεφτεί ότι στο πόντιουμ του Carnegie Hall, στο οποίο θα στέκεται δίπλα στο Λεωνίδα Καβάκο, στις 4 Οκτωβρίου για την έναρξη της επόμενης σαιζόν, ο Riccardo Muti, είχε σταθεί για να διευθύνει στα εγκαίνια του κτιρίου στις 5 Μαΐου του 1891 ο ίδιος ο Pyotr Ilyich Tchaikovsky!

O Λεωνίδας Καβάκος διατηρεί πολύ καλή σχέση τόσο με τη Νέα Υόρκη, όπου ο Έλληνας σολίστας εμφανίζεται τακτικά εδώ και δεκαετίας, όσο και ειδικότερα με το Carnegie Hall (φωτογραφία: Chris Lee).

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τον Λεωνίδα. Είναι αναπόσπαστο μέλος της καλλιτεχνικής οικογένειας τα χρόνια που έρχονται», σημειώνει ο Sir Clive Gillinson.

Με διάρκεια στην κορυφή

Η τιμητική αυτή πρόσκληση είναι απλώς μια ακόμα επιβεβαίωση της μακροχρόνιας σχέσης του αναμφισβήτητα κορυφαίου Έλληνα μουσικού τόσο με τη Νέα Υόρκη, όπου ο Έλληνας σολίστας εμφανίζεται τακτικά εδώ και δεκαετίας, όσο και ειδικότερα με το Carnegie Hall με το οποίο επίσης διατηρεί μια μοναδική σχέση, το αποκορύφωμα της οποίας ήταν ως τώρα η πρόσκλησή του να είναι ο Perspective Artist της χρονιάς που μας πέρασε.

Για αυτή τη σχέση του Λεωνίδα Καβάκου με τον κορυφαίο θεσμό, μας έκανε την τιμή να μιλήσει, με λόγια που μιλούν από μόνα τους, αποκλειστικά στο Άντρο, ο καλλιτεχνικός και εκτελεστικός διευθυντής του Carnegie Hall, διακεκριμένος μουσικός και ίδιος με πολυετή πορεία ως τσελίστας στη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, της οποία αργότερα ηγήθηκε, πριν την έλευσή του το 2005 στην Νέα Υόρκη, Sir Clive Gillinson.

«Ο Λεωνίδας είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους και συνεργατικούς μουσικούς που έχω γνωρίσει ποτέ», σημειώνει ο Sir Clive Gillinson (φωτογραφία: Chris Lee).

Μοναδική σχέση με τον κορυφαίο θεσμό – Sir Clive Gillinson

«Ο Λεωνίδας είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους και συνεργατικούς μουσικούς που έχω γνωρίσει ποτέ. Είναι ιδιαίτερα αγαπητός ανάμεσα στους συναδέλφους του, στους οποίους περιλαμβάνονται μερικοί από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του κόσμου και με τους οποίους εμφανίζεται σε διάφορα σχήματα. Τον παρουσιάζουμε στο Carnegie Hall τόσο ως σολίστα όσο και σε προσωπικά ρεσιτάλ, αλλά επιπλέον εκτιμάμε απεριόριστα την καλλιτεχνική του περιέργεια και την αφοσίωσή του στο να εξερευνά συνέχεια νέο ρεπερτόριο αλλά και νέα μουσικά σχήματα, κάτι το οποίο αποτελεί έμπνευση για όλους τους μουσικούς με τους οποίους συμπράττει.

Έχω συνεργαστεί μαζί του συνέχεια από την εποχή που ήμουν στη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου και από τότε που ανέλαβα το Carnegie Hall, και δεν μπορώ να σκεφτώ κανέναν άλλον, ο οποίος να είναι τόσο αγαπητός σε προσωπικό επίπεδο αλλά και ως μουσικός και είμαστε και θα είμαστε ενθουσιασμένοι να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε και να τον θεωρούμε ως ένα αναπόσπαστο μέλος της καλλιτεχνικής οικογένειας τα χρόνια που έρχονται.

Επιλέξαμε μάλιστα (στο σημείο αυτό αναφέρεται στη σαιζόν 2021-2022) να τον τιμήσουμε σαν έναν από τους Perspective Artists του Carnegie Hall, μια πρωτοβουλία στο πέρασμα του χρόνου εστιάζει με προσοχή σε έναν πολύ μικρό αριθμό ξεχωριστών καλλιτεχνών, κάτι το οποίο αποτελεί το δικό μας τρόπο να τιμήσουμε την υψηλή τέχνη τους. Δίνουμε αυτή την ιδιότητα αποκλειστικά σε μουσικούς, οι οποίοι δεν είναι μόνο μεγάλοι καλλιτέχνες, αλλά που έχουν επίσης ιδιαίτερα ανεπτυγμένη καλλιτεχνική δημιουργική φαντασία και χρησιμοποιούν την ιδιότητά τους αυτή για δημιουργικές εξερευνήσεις».

Aπό παλιότερη εμφάνιση τους με τους Γιο Γιο Μα και Αξ (φωτογραφία: Jennifer Taylor).

Ο Καβάκος σπάνια απουσιάζει από το ετήσιο πρόγραμμα της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νέας Υόρκης.

Σοστακόβιτς με τη Φιλαρμονική το Μάιο

Μπορεί τα ευχάριστα νέα του τίτλου να αναφέρονται στον επόμενο Οκτώβριο, όμως ο Λεωνίδας Καβάκος, στα πλαίσια της τρέχουσας σαιζόν θα βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και στις αρχές Μαΐου για να συμπράξει για πρώτη φορά μετά την πανδημία και επίσης για πρώτη φορά στο ανακαινισμένο David Geffen Hall με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Σοστακόβιτς.

Ο Καβάκος είναι επίσης για πάρα πολλά χρόνια τακτικός επισκέπτης της Φιλαρμονικής με αποκορύφωμα τη σαιζόν όταν ήταν Artist in Residence και είχε, εκτός από τα σολιστικά του καθήκοντα, αναλάβει, σε μια ιστορική, δεν θα ήταν υπερβολή να την χαρακτηρίσουμε στιγμή,  όταν ανέβηκε και στο πόντιουμ της ορχήστρας, η πρώτη φορά για Έλληνα αρχιμουσικό μετά τον εμβληματικό Δημήτρη Μητρόπουλο.

Ο Καβάκος σπάνια απουσιάζει από το ετήσιο πρόγραμμα της Φιλαρμονικής, το οποίο όμως, σε αντίθεση με το Carnegie Hall, δεν είχε ακόμα ανακοινωθεί τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές και στο οποίο θα επανέλθουμε.

 

Διαβάστε ακόμα: «Μεταμορφώσεις» στα ερείπια του πολιτισμού. Ο Στράους πιο επίκαιρος από ποτέ.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top