COVID-19

    Η μάσκα, το νέο αξεσουάρ

    Θα χρειαστεί να την φοράμε για καιρό. Είναι άβολη, μας κρύβει το πρόσωπο, αλλά είναι βέβαιο πως θα αποκτήσει τη δύναμη ενός item της μόδας. Ηδη μεγάλοι οίκοι σπεύδουν να φτιάξουν τις δικές τους ξεχωριστές μάσκες. Βάλτε την και ντυθείτε αναλόγως. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

     

    Η Nuo 3D Mask θα εκτυπώνεται τρισδιάστατα στα μέτρα σας. Προσοχή στη ζέστη το καλοκαίρι… (kickstarter.com).

    Μπορεί οι ασιατικές χώρες που ασφυκτιούν από την ατμοσφαιρική ρύπανση να  είχαν εξοικειωθεί εδώ και καιρό με τις προστατευτικές μάσκες, αλλά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ ο περισσότερος κόσμος αποστρεφόταν αυτήν την πρακτική. Ποιος Αθηναίος δεν έχει χαμογελάσει ειρωνικά στη θέα του Κινέζου που κυκλοφορεί με καλυμμένο το πρόσωπο στη Διονυσίου Αεροπαγίτου;

    Έλα μου όμως που τώρα κοροϊδίες και χάχανα κόπηκαν μαχαίρι. Όπως όλα δείχνουν, η μάσκα μετατρέπεται σε είδος καθημερινής χρήσης, απαραίτητο όπως το σώβρακο ένα πράμα. Ή το προφυλακτικό. Μπορεί να μην είναι υποχρεωτική παντού, αλλά πολλοί από μας την υιοθετούν για περισσότερη ασφάλεια, «σε περίπτωση που…»

    Με θέματα μόδας δεν πολυασχολούμαι. Προτιμάω να μιλάω για στυλ. Κι αυτό γιατί ελάχιστες τάσεις ικανοποιούν μια αληθινή ανάγκη, αποτελούν μια απάντηση της κοινωνίας στην πραγματικότητα του κόσμου. Αλλά με τη μάσκα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

    Δεν μπορεί να γίνει αξεσουάρ μόδας από τη μια μέρα στην άλλη. Όσο, όμως, ο καιρός περνάει τόσο πιο αποδεκτή θα γίνεται.

    Το αντικείμενο ανταποκρίνεται σε μια εξέλιξη που δεν εξαρτάται μόνον από το προσωπικό μας γούστο ή σε μια επιθυμία ανανέωσης, αλλά σε μια βαθιά αλλαγή στην κουλτούρα μας, τις αξίες μας, τις τεχνολογίες και τα ήθη μας.

    H Νike δεν έχασε την ευκαιρία και έφτιαξε τη δική της μάσκα.

    Βέβαια, αυτό για να παγιωθεί θα πάρει κάποιο χρόνο. Κι είναι φυσικό, αφού η χειρουργική μάσκα στη συλλογική συνείδηση αποτελεί σύμβολο υγειονομικής κρίσης, ανεπάρκειας, πειθαναγκασμού. Δεν μπορεί να γίνει αξεσουάρ μόδας από τη μια μέρα στην άλλη. Όσο, όμως, ο καιρός περνάει τόσο πιο αποδεκτή θα γίνεται.

    Οι μάρκες το έχουν ήδη αντιληφθεί κι ετοιμάζονται. Ήδη ο Ολλανδός σχεδιαστής Ronald van der Kemp ενορχήστρωσε στις 28/4 ντεφιλέ μασκών με 30 μανεκέν. Η Αμερικανίδα designer Eugenia Kim πρόσθεσε στην ιστοσελίδα της την κατηγορία «μάσκες προσώπου» προς $20 εκάστη. Όσο για τη Chanel, τον Alexandre McQueen, τον Fendi, οι τιμές ξεκινούν από τα $65 και φτάνουν τα $130. Παρέα o YSL, η Gucci, ο όμιλος LVMH κι η Nike.

    Ακόμα και η Disney έσπευσε να μπει στο παιχνίδι. Αφού πρώτα ανακοίνωσε απώλειες της τάξης του $ 1,4 δις, λόγω «αποστασίωσης», στη συνέχεια λάνσαρε μάσκες για παιδιά από 2 ετών.

    Αν η μάσκα φορεθεί μαζικά και τακτικά, θα λέμε «facewear», δίπλα στο «homewear» και το «swimwear».

    Η Ιρέν Μαμφρεντός του οίκου Kimalé, προτείνει τις πιο φάνκι μάσκες -από τριπλό βαμβάκι με θήκη φίλτρου- σε σχέδια γεμάτα ένταση και χρώμα.

    Και οι Έλληνες σχεδιαστές κινητοποιήθηκαν. Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι παρουσίασε μάσκες για τον οίκο Zeus&Dione, από μετάξι Σουφλίου. Ο Βασίλης Ζούλιας λάνσαρε κοκέτικες μάσκες με vintage σχέδια της δεκαετίας του ’60, αλλά δέχτηκε επικρίσεις για τις υψηλές τιμές. Η Ιρέν Μαμφρεντός του οίκου Kimalé, προτείνει τις πιο φάνκι μάσκες -από τριπλό βαμβάκι με θήκη φίλτρου- σε σχέδια γεμάτα ένταση και χρώμα.

    Όλοι αυτοί ξέρουν πως το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να περάσουν οι άνθρωποι από το χρηστικό στο κοκέτικο είναι μικρό, πως πρόκειται για ανάγκη. Θα θελήσουν να το αισθητικοποιήσουν, να το ποθήσουν, να το κάνουν μέσο έκφρασης. Θα επινοηθούν σχέδια, χρώματα, υλικά. Όπως γίνεται και μ’ ένα τραπέζι. Ή τις θήκες των smartphones.

    Λίγη σημασία έχει αν δεν γουστάρουμε να ζούμε σ’ έναν κόσμο όπου τριγυρνάς με κρυμμένο το πρόσωπο, μ’ ένα πανί στη μούρη που θυμίζει την αρρώστια και την κλινική ψυχρότητα. Ωστόσο, θα θέλεις να αποδραματοποιήσεις την κατάσταση. Αν η μάσκα φορεθεί μαζικά και τακτικά, θα γίνει αξεσουάρ μόδας, με την ίδια βεβαιότητα που η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο. Τότε, αντί για μάσκα θα λέμε «facewear», δίπλα στο «homewear» και το «swimwear».

    Και πέρα από επιλογές υφασμάτων και εμπριμέ, δεν αποκλείεται να δούμε στυλάτες μάσκες «techwear ninja» ή bespoke μάσκες που αναδεικνύουν τη γραμμή του προσώπου μας. Όπως γίνεται και με τα γυαλιά. Και, φυσικά, θα σκάσουν μύτη προϊόντα που υπόσχονται εργονομία, ισοθερμία και εποχικότητα. Εφοδιασμένα με bluetooth ή οθόνη LED. Χώρια τα αδιαβροχοποιημένα και τα διαφανή. Με παγιέτες, από μετάξι, από βελούδο… Να πουλιούνται ασορτί με τα πουκάμισα…

    Θα πεθάνουμε στα γέλια.

     

    Διαβάστε ακόμα: Μην ντρεπόμαστε, μας έλκει η ανθρώπινη οσμή. Υπάρχει εξήγηση;

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close