Τα L1 και L2 δεν πρόκειται να τα βρείτε όπου και όπου, καθώς η Leica θα παράγει μόλις 2.500 κομμάτια τον χρόνο (400 αρχικά).

    Σε ό,τι αφορά τα ρολόγια, στην πραγματικότητα όλα άρχισαν για τον περίφημο γερμανικό οίκο φωτογραφικών μηχανών στο Μέλανα Δρυμό (και τελευταίο Ευρωπαίο κατασκευαστή) από το 1980, μαρτυρώντας τις φιλοδοξίες της στον τομέα των ειδών πολυτελείας.

    Αμέσως έκαναν την εμφάνισή τους μαϊμούδες made in China. Αλλά κυκλοφορούσαν και τα αληθινά (ενίοτε quartz), με πιο πρόσφατο ένα χρονογράφο του 2014, προϊόν της συνεργασίας με την ελβετική Valbray, του οποίου το μαύρο καντράν εμπνέεται από το μηχανισμό ενός διαφράγματος. Κανένα από αυτά δεν κρίθηκε ότι βρίσκεται στο ύψος της μάρκας από τον Andreas Kaufmann.

    Το αφεντικό και βασικός μέτοχος της Rolls των φωτογραφικών μηχανών έβαλε να επανεξεταστούν τα πάντα, βάζοντας ως προτεραιότητα την ποιότητα των μηχανισμών. Σημειωτέον ότι ο Kaufmann είναι πρώην καθηγητής φιλολογίας και κληρονόμος μιας σεβαστής περιουσίας, λόγω της ενασχόλησης της οικογένειας με τη βιομηχανία χαρτοποιίας.

    H Lehmann Präzision είναι η κατασκευάστρια εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το design των L1 και L2.

    Η νέα προσπάθεια, υπό την καθοδήγηση της Lehmann Präzision, ενός Γερμανού κατασκευαστή φημισμένου για τους μηχανισμούς του, λύνει επιτέλους το σταυρόλεξο. Λειτουργικό και δίχως φιοριτούρες, το design των δύο πρώτων μοντέλων L1 και L2 (με την περιστρεφόμενη στεφάνη για τις αλλαγές χρονικής ζώνης) διαθέτει το μινιμαλισμό μιας Porsche 911 και της Leica M, το εμβληματικό μοντέλο του οίκου. Πλήθος είναι τα κοινά χαρακτηριστικά στις λεπτομέρειες, όπως η φινέτσα των δεικτών, το σχήμα της κάσας από προσεκτικά δουλεμένο ανοξείδωτο ατσάλι (το L2 θα κυκλοφορήσει και σε ροζ χρυσό) ή οι ραβδώσεις στις πατενταρισμένες κορώνες.

    Το design των δύο πρώτων μοντέλων L1 και L2 διαθέτει το μινιμαλισμό μιας Porsche 911 και της Leica M, το εμβληματικό μοντέλο του οίκου.

    Ο σχεδιασμός και η κατασκευή είναι 100% γερμανικά. Μόνο το καμπύλο γυαλί είναι ελβετικής προέλευσης, όπως και οι φακοί της εταιρείας. Και ήδη έχει προαναγγελθεί η κυκλοφορία του μηχανικού L3 για το 2019, με λειτουργία αφύπνισης. Οι τιμές είναι πάνω από το μέσο όρο, ξεκινώντας από τα €9.900 και θ’ αρχίσουν να διατίθενται απ’ το φθινόπωρο. Η διάμετρός τους είναι 41 mm και διαθέτουν αυτονομία 60 ωρών.

    Δεν πρόκειται να τα βρείτε όπου κι όπου. Τα κοσμήματα αυτά παράγονται σε ρυθμούς κρουαζιέρας: 2.500 κομμάτια το χρόνο (έναντι των 18.000 της Leica M) που θα αναζητήσετε σε κάποια Leica Stores και διατίθενται με το σταγονόμετρο. Σ’ ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν 300. Θα τα βρείτε μόνο σε καμιά δεκαριά απ’ αυτά: στη Γερμανία, το Τόκιο, τη Σιγκαπούρη.

    O Kaufmann ευελπιστεί η φίρμα να επεκταθεί στη κοσμηματοποιία και την ωρολογοποιία υψηλών προδιαγραφών, με αποτέλεσμα να εμπιστευτεί στον Jérôme Auzanneau (πρώην Rolls Royce και Audemars Piguet) το τιμόνι της Ernst Leitz Werkstätten, της νέας διεύθυνσης ειδών πολυτελείας, από το όνομα του ιδρυτή της φίρμας.

    Τα L1 και L2 αναμένεται να κυκλοφορήσουν και με κόκκινο καντράν.

    Για τον Γάλλο μάνατζερ, αυτό το « brand stretching» σκοπό έχει να διευρύνει τον κύκλο των fan της Leica που θυμούνται τις αθάνατες λήψεις του Τσε με το μπερέ και της μικρής Βιετναμέζας καμμένης από τις ναπάλμ. Θέλει να προσελκύσει τους ανθρώπους εκείνους που αγαπούν τα όμορφα πράγματα και νοιάζονται για όσα η κατοχή τους φανερώνει για τους ίδιους. Αυτό το άυλο κεφάλαιο θέλει να εκμεταλλευτεί, χωρίς να φιλοδοξεί να μετατραπεί σε μία διεθνή φίρμα στυλ Vuitton.

    Η Leica επιδιώκει να μετατραπεί σε βιτρίνα της ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας. Μια μάρκα πολυτελείας που θα βασίζεται σε όσα οι Γερμανοί διαπρέπουν, όπως οι μηχανισμοί ακριβείας. Με επόμενο στάδιο τα δερμάτινα είδη. Μην ξεχνάμε ότι η Hermès κατείχε μέχρι το 2005 το 30% του γερμανικού μύθου, στον οποίο έμαθε ότι το μυστικό κρύβεται στη διανομή.

    Προικισμένος μαθητής, ο Kaufmann κατάφερε να φέρει και πάλι στο προσκήνιο τη Leica παρά την άφιξη των smartphones. Γιατί η γενικευμένη χρήση τους έχει οδηγήσει στην κατάρρευση της αγοράς φωτογραφικών μηχανών, η οποία έχει πλέον περιοριστεί στα 45 εκατ. κομμάτια το χρόνο. Ωστόσο, η μάρκα κατάφερε οι πωλήσεις της να φτάσουν τα €400 εκατ. έναντι των €145 εκατ. το 2007.

     

    Διαβάστε ακόμα: Top 5 Andro ρολόγια με μπλε «καρδιά»

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top