Για τον φωτογράφο και ονομαστό blogger, Scott Schuman, οι δρόμοι της Νέας Υόρκης και των μεγάλων πόλεων του κόσμου είναι σημεία συνάντησης του αυθεντικού στιλ. Εκεί που τελειώνουν οι πασαρέλες και οι επιδείξεις των μεγάλων οίκων ξεκινάει η πραγματική, ζώσα καθημερινότητα, από την οποία συλλέγει το εκλεκτό υλικό του.
Για πάνω από δύο δεκαετίες, ο Schuman, ως The Sartorialist όπως είναι γνωστός στην μπλογκόσφαιρα, έχει αποτυπώσει με τη φωτογραφική του μηχανή τον αληθινό παλμό των πόλεων. Είναι ένας συλλέκτης τάσεων από ρούχα και συμπεριφορών ανδρών και γυναικών. Η δουλειά του άνοιξε νέους δρόμους σ’ αυτό που ονομάζουμε street style και επηρέασε ακόμη και οίκους μόδας που πήραν έμπνευση από τις δικές του φωτογραφίες.
Εχουμε να κάνουμε με έναν σύγχρονο αφηγητή του στυλ και ευτυχώς πρόκειται για άνθρωπο ιδιαίτερης αισθητικής που δεν περιορίζεται μόνο στο να αποτυπώσει τις ενδυματολογικές προτιμήσεις καθημερινών ανθρώπων των μεγαλοπούλεων, αλλά και να δώσει ένα στίγμα για το πώς ζει το προσωπικό στυλ έξω από τις νόρμες των περιοδικών.
Άνθρωποι από διαφορές κουλτούρες, ιδεολογικές τοποθετήσεις ή σεξουαλικές προτιμήσεις έχουν αποτυπωθεί στον φακό του δείχνοντας πως το δικό του φίλτρο στην τέχνη του είναι μόνο οτιδήποτε είναι (και δεν δείχνει απλώς) αυθεντικό. Σ’ αυτό που ομνύει ο Schuman είναι μόνο στο αληθινό, όχι στο φτιαχτό και το ποζάτο.
Ως Νεοϋορκέζος, ζει στην πόλη εδώ και τρεις δεκαετίες, δεν γίνεται να μην παίρνει το περισσότερο υλικό του από τους πολύβουους δρόμους του Μεγάλου Μήλου. Κι αν μη τι άλλο, η πανίδα στη συγκεκριμένη πόλη είναι ιδιαίτερη, ξεχωριστή και ενίοτε μαγική. Σαν να ξετυλίγει καθημερινά ένα καινούργιο παραμύθι, μια νέα αφήγηση. Έχει ζήσει την πόλη όταν ήταν μεγαλοστέλεχος επιχείρησης (ήταν μια μεγάλη απόφαση γι’ αυτόν να εγκαταλείψει κάτι σίγουρο για να κάνει αυτό που πραγματικά ήθελε), έπειτα από την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, αλλά και στη σημερινή της κατάσταση εν μέσω κορωνοϊού.
Τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να κυκλοφορήσει από τον εκδοτικό οίκο Rizzoli το νέο του βιβλίου «The Sartorialist: Man» που περιλαμβάνει τις τελευταίες φωτογραφικές αποτυπώσεις του από τη Νέα Υόρκη. Μια ακόμη συνεισφορά του στο ευρύ πλαίσιο που ονομάζουμε «στυλ». Δεν είναι όλες οι φωτογραφίες του καινούργιες, αλλά ακολουθούν μια συγκεκριμένη αισθητική που διαπνέει όλο το υπό έκδοση λεύκωμα.
Mιλώντας πρόσφατα στο GQ παραδέχθηκε πως η καραντίνα που επιβλήθηκε παγκοσμίως λόγω του κορωνοϊού, άλλαξε αρκετά και το δικό του πρόγραμμα. Άλλωστε, η δική του δουλειά έχει να κάνει άμεσα με την αστική συνάφεια και τη σχέση του ανθρώπου με την πόλη του. «Καταλαβαίνεις αμέσως την αλλαγή, την αισθάνεσαι. Ωστόσο, για εμένα η φωτογραφία είναι σαν μαραθώνιος. Θέλω να φωτογραφίσω για 40 χρόνια κι ακόμη βρίσκομαι μόλις στα 15. Άρα, δεν είμαι καν στο μέσο αυτού που θέλω να κάνω. Επομένως, ακόμη και σ’ αυτή την κατάσταση δεν έχω άλλη επιλογή από το να μπω στο τρένο και να συνεχίσω αυτό που κάνω».
Επειδή, όμως, οι προφυλάξεις αυτή τη φορά είναι πιο επιτακτικές από ποτέ, σημείωσε πως: «Ηταν η πρώτη φορά στα 15 χρόνια που χρειάστηκε να κάνω ένα διάλειμμα. Δεν ήταν εύκολο, αλλά από την άλλη ήταν ένα καλό μπρέικ για να φορτίσω τις μπαταρίες μου και να επανενωθώ με τον εαυτό μου. Θυμήθηκα ξανά γιατί ξεκίνησα να το κάνω όλο αυτό, γιατί χαίρομαι όταν το κάνω, τι άλλο επιθυμώ να κάνω και τι θέλω να κάνω όσο το δυνατόν λιγότερο. Αυτή η κατάσταση σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς τη δουλειά σου και τι πραγματικά επιθυμείς να κάνεις».
Η άδεια Νέα Υόρκη, όπως λέει, του θύμισε την κατάσταση που επικρατούσε όταν έγινε η φονική επίθεση την 11 Σπετεμβρίου: «Ήμουν στην πόλη όταν συνέβη το 9/11 και ολόκληρο εκείνο το σκηνικό. Αυτό που περνάμε τώρα μοιάζει με εκείνη την περίοδο, ήταν μια από τις στιγμές που πραγματικά σκέφτηκα και είπα: ”Τι θέλω να κάνω με τη ζωή μου ; “. Πραγματικά δεν το έκανα για να πουλήσω. Ήθελα να κάνω κάτι πιο δημιουργικό. Πάντα έπαιζα με τη φωτογραφία και ήταν εκείνη η στιγμή που έμοιαζε να είναι το σημείο εκκίνησης. Αυτές οι στιγμές με έφεραν κοντά στο στυλ του δρόμου και κάπως έτσι βρήκα έναν τρόπο να μοιραστώ τις φωτογραφίες μου με τον κόσμο».
Διαβάστε ακόμα: Η Ινδία του Sartorialist.