Λευκό Vs λευκό: Σακάκι σε στυλ ρεντικότας για τον Στέλιο Καφαντάρη και χαλαρό T-Shirt για τον Σπύρο Χαμάλη.

H λευκή βελάδα του Στέλιου Καφαντάρη

Τα ανώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας του επίσημου ανδρικού ενδύματος είναι κάπως αχαρτογράφητα νερά για μια χώρα στην οποία τα δυτικά πρότυπα εφαρμόστηκαν μόνο σαν χαλινάρι της κάποτε άρχουσας τάξης. Ο γράφων σκόπιμα επίλεξε τον επτανήσιο όρο βελάδα, αντί της ρεντικότας, γιατί θέλει να δείξει ότι η νεότερη ελληνική ιστορία δεν έχει γραμμική αφήγηση. Αντίστοιχα και ο θεράπων της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων Στέλιος Καφαντάρης επιλέγει ένα μακρύ σακάκι σε στυλ ρεντικότας σε ένα αγγελικό λευκό για να δείξει ότι οι κανόνες, όσο αυστηροί κι αν είναι, πάντα χωρούν προσωπική ερμηνεία.

Το αιώνια cool λευκό t-shirt του Σπύρου Χαμάλη

Δεν χρειάζεται και πολλή ανάλυση, κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού όλων των ανδρών υπάρχει μια εικόνα του James Deen σαν στυλιστικό πρότυπο, άρα το λευκό Τ-shirt έχει ενταχθεί κάπως υποσυνείδητα στους άγραφους κανόνες του τι θεωρούμε cool. Το θέμα είναι το πώς το φοράμε χωρίς να μοιάζει με εσώρουχο ή υπερβολικά πρόχειρο και την απάντηση μας δίνει ο φωτογράφος Σπύρος Χαμάλης που ξέρει ένα-δυο πράγματα από αισθητική. Ακόμα κι αν δεν έχει κάποιο διακριτικό τύπωμα όπως το δικό του, το λευκό Τ-shirt δείχνει πολύ καλύτερο μέσα από ένα μάλλινο παντελόνι, παρά έξω από ένα τζιν.

Το shawl collar δημιουργεί αυτή την ευχάριστη σύγχυση στο μάτι καθώς προσπαθεί να «μαλακώσει» την επισημότητα του tuxedo.

Το επίσημο outfit του Αργύρη Πανταζάρα στο πάρτι της Vogue και του Grey Goose και το buisines casual του Μιχάλη Τυράκη (φωτό: Andro.gr).

Το shawl collar στο tuxedo του Αργύρη Πανταζάρα

Σε ένα κλικ χαμηλότερα στην κλίμακα του formality βρίσκεται το μαύρο tuxedo του ηθοποιού Αργύρη Πανταζάρα ο οποίος ρίχνει σωσίβιο στο εξίσου πολύπαθο ελληνικό black tie. Δεν είναι πολλές οι φορές που έχει ένας άνδρας την τύχη -και την τιμή αν θέλετε- να φοράει ένα τέτοιο ένδυμα, άρα ας το κάνουμε να αξίζει αυτή την ευκαιρία. Γιατί να επιλέξει κάποιος ένα tuxedo με πέτα συμβατικού σακακιού, ενώ μπορεί να επενδύσει σε ένα shawl collar; Εκτός από πιο χαρακτηριστική για το ένδυμα σιλουέτα δημιουργεί και αυτή την ευχάριστη σύγχυση στο μάτι γύρω από το ενδεχόμενο της επιλογής να στοχεύει στο άνω άκρο της επισημότητας ή να προσπαθεί να «μαλακώσει» λίγο. Εκτός της ομορφιάς, και οι προθέσεις μας είναι στη ματιά του παρατηρητή και αυτό μας κάνει πιο ευπροσάρμοστους στις ελάχιστες, αλλά απαιτητικές κοινωνικές εκδηλώσεις που απαιτούν tuxedo.

To μιλανέζικο pinstripe του Μιχάλη Τυράκη

Λένε πως το πανετόνε είναι από τα πιο δύσκολα γλυκά στην παρασκευή τους, περίπου όσο δύσκολο είναι και να σετάρεις ένα pinstripe κοστούμι χωρίς να μοιάζει υπερβολικά στημένο. Ο Μιχάλης Τυράκης έχει καταφέρει και τα δύο, φτιάχνει ένα από τα καλύτερα πανετόνε του Μιλάνου, και επιλέγει μια σχετικά ανοιχτή απόχρωση του ανθρακί, για να μην κάνει και μεγάλη αντίθεση. Τα βραχιόλια δίνουν μια επιπλέον unstructured πινελιά και το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας καλός ορισμός του business look. Σαν συνοδευτικό ενός «σοβαρού» κοστουμιού μπορεί να είναι και ένα καταδυτικό ρολόι ή οποιοδήποτε άλλο αξεσουάρ που προσθέτει «ρωγμές» σε μία καθώς πρέπει εικόνα.

Το καρό στο κοστούμι με το ριγέ στο πουκάμισο παίζουν διελκυστίνδα στο πιο μοτίβο τραβάει περισσότερο την προσοχή.

Η απάντηση του Νικόλα Γιαννόπουλου στην ερώτηση “ποιο είναι το καλύτερο ανδρικό δαχτυλίδι;” και ο ριψοκίνδυνος πλην πετυχημένος συνδυασμός καρό-ριγέ του Κώστα Σαξώνη (φωτό: Andro.gr).

Η chevalière του Νικόλα Γιαννόπουλου

Πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε ο Μιχάλης Τυράκης, ένας από τους top Έλληνες σομελιέ το έφτασε στην άλλη άκρη. Ο χρονογράφος δρα επίσης σαν «ρωγμή» στο στήσιμο του κοστουμιού, ενώ το δακτυλίδι chevalière (το δακτυλίδι ειναι θηλυκό στα γαλλικά) είναι η εύκολη και μονολεκτική απάντηση στο διαχρονικό ερώτημα για το ποιο είναι τελικά το καλύτερο ανδρικό δαχτυλίδι. Ένα τέτοιο αξεσουάρ, ειδικά σε μαύρη οπαλίνα όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι όσο επίσημο ή ανεπίσημο το δει κανείς ανάλογα το POV ή τα ρούχα τα οποία πλαισιώνει. Ένα casual σύνολο αποκτά βάθος, ενώ στρογγυλεύει ένα πιο business σύνολο. Τα δακτυλίδια συνήθως έχουν και μια καλή αφορμή για άνοιγμα συζήτησης, πολύτιμο εργαλείο στο φλερτ.

Το pattern on pattern του Κώστα Σαξώνη

Όταν ένα πουκάμισο κοστουμιού δεν είναι λευκό, τότε αυτόματα μπαίνει σε ριψοκίνδυνα νερά, εκτός κι αν καπετάνιος σε αυτή την πορεία είναι κάποιος που γνωρίζει από αισθητική, όπως ο Κώστας Σαξώνης που «συλλάβαμε» στην γκαλερί Ζουμπουλάκη. Ο συνδυασμός δύο διαφορετικών μοτίβων χρειάζεται και μια αυτοπεποίθηση παραπάνω. Το καρό στο κοστούμι με το ριγέ στο πουκάμισο παίζουν διελκυστίνδα στο πιο μοτίβο τραβάει περισσότερο την προσοχή και το τελικό αποτέλεσμα είναι ταυτόχρονα ομοιογενές και μαγνητίζει το βλέμμα. Το λουκ συμπληρώνουν μια όμορφη ροζ γραβατα -σε διάλογο με τα χρώματα του ζωγράφου Φίλιππου Θεοδωρίδη από πίσω- και τα σοφιστικέ πολυγωνικά γυαλιά.

 

Διαβάστε ακόμα: Οι στυλάτοι της… προηγούμενης εβδομάδας. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top