Η Pitti Uomo είναι η μεγαλύτερη και η πιο επιδραστική έκθεση για το αντρικό στυλ. Οι stylish… απεσταλμένοι μας, μας μίλησαν αποκλειστικά.

Είναι η μεγαλύτερη και η πιο επιδραστική έκθεση για το αντρικό στυλ. Είναι όμως και μία παγκόσμια πασαρέλα καθώς στη Φλωρεντία όπου γίνεται κάθε Γενάρη, συρρέουν πάνω από είκοσι χιλιάδες επισκέπτες, από CEOs πολυεθνικών brands μέχρι influencers για να δούνε την έκθεση, να συμμετάσχουν στα events ή απλά να φωτογραφήσουν και να φωτογραφηθούν. Στην πρόσφατη 105η Pitti Uomo η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 9 εως τις 12 Ιανουαρίου, συναντήσαμε δεκαέξι Έλληνες και τους ζητήσαμε τις εντυπώσεις τους από αυτήν την ξεχωριστή φιέστα του ανδρικού στυλ.

Νίκος Δάλλας: «Στην Pitti Uomo πας για να δεις και να σε δούνε».

Αριστερά: Αντώνης Τσαπατάκης. Δεξιά: Νίκος Δάλλας.

Αντώνης Τσαπατάκης, παραολυμπιονίκης της κολύμβησης

Η επίσκεψη μου στην Pitti Uomo ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία. Για χρόνια έβλεπα φωτογραφίες της έκθεσης στο internet και ήθελα να βρεθώ εκεί. Οπότε φέτος πήγα και μάλιστα με ελληνικά χειροποίητα ρούχα υψηλής ραπτικής της Sartoria Nikos Dallas. Η ατμόσφαιρα ήταν μοναδική, συνάντησα ανθρώπους από όλον τον κόσμο: Φινλανδία, Πολωνία, Αμερική που όλους μας συνέδεε η κουλτούρα του αντρικού χειροποίητου ενδύματος. Όλη η πόλη γιόρταζε στους ρυθμούς της Pitti Uomo. Υπήρχε παντού κόσμος στα στενά, με χαρούμενη διάθεση, όλοι καλοντυμένοι και όλοι φιλικοί. Το μόνο που θεωρώ αρνητικό είναι πως σε αρκετά σημεία η Φλωρεντία δεν είναι προσβάσιμη για ανθρώπους με αναπηρικό αμαξίδιο.

Νίκος Δάλλας, δημιουργός της Sartoria Nikos Dallas

Στην Pitti Uomo πας για να δεις και να σε δούνε. Φέτος ειδικά, καθώς είχε ωραία λιακάδα, κυριαρχούσε μία πολύ καλή διάθεση, μια αισιοδοξία, και η αυξημένη κίνηση έδινε θετικά μηνύματα. Σε ότι αφορά το ντύσιμο επικρατούσε το sartorial, ακόμα και στον εξωτερικό χώρο όπου είχε περιοριστεί το street style. Τα κυρίαρχα χρώματα ήταν τα μπεζ, τα καμηλό, τα σκονισμένα παστέλ. Οι γραμμές ήταν πιο χαλαρές, τα ρούχα πιο vintage, γενικότερα επικρατούσε μία ήσυχη πολυτέλεια. Η Φλωρεντία είχε πολλά events: ζήσαμε ένα φοβερό πάρτυ στο Harry’s Bar και γενικά τα μπαρ και οι τρατορίες ήταν γεμάτα. Υπήρχε παντού μία διάχυτη αίσθηση ότι έρχεται κάτι καλύτερο.


Βασίλης Μπουρτσάλας: «Η Φλωρεντία μετατρέπεται ολόκληρη σε ένα σκηνικό γεμάτο από στυλάτους ανθρώπους».

Χρήστος Νυφλής, συνιδιοκτήτης του Οίκου Christakis Athens

Από μικρό παιδί πήγαινα στην Pitti Uomo, όταν ακόμα ήταν μία καθαρά εμπορική έκθεση για επαγγελματίες και για μεγάλα brands. Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει καθώς έχει γίνει μία έκθεση πιο ανοιχτή σε μικρότερα brands, σε influencers, σε social media, ένα ωραίο και ενδιαφέρον χωνευτήρι. Δεν είναι πια μία έκθεση οικονομικά αποδοτική, αλλά είναι περισσότερο ένα social event. Οι διοργανωτές έχουν αποδείξει ότι είναι ευέλικτοι και η έκθεση, παρά τις αντιξοότητες, δεν έχει χάσει το κύρος της.
Στη φετινή έκθεση είδα τον φρέσκο και κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της, οι άντρες ήταν ντυμένοι με ενδιαφέροντα τρόπο, λιγότερο extreme, με πιο σοφιστικέ εμφανίσεις και τα events είχαν ωραίο vibe.

Βασίλης Μπουρτσάλας, δημιουργός του Bespoke Athens

Φέτος, καθώς έφυγε πια η πανδημία, η έκθεση ήταν διαφορετική. Ήμασταν τρείς γενιές, εμείς που ζήσαμε την έκθεση ως καθαρά επαγγελματική, η γενιά του internet που καθιέρωσε το red carpet και η γενιά των social media. Ήταν ωραία που βρεθήκαμε τρείς γενιές σε συνοχή, σε αρμονία, σε μία έκθεση που τώρα ήταν πολύ πιο sartorial. Γενικά η Pitti Uomo έχει αλλάξει. Δεν είναι πια αυστηρά εμπορική, είναι περισσότερο μία εμπειρία για νέους ανθρώπους που θέλουν να συμμετέχουν σε αυτό το φεστιβάλ. Τα events είναι πολλά και ενδιαφέροντα όπου μπορεί κάποιος να προβάλλει τη δουλειά του, να κάνει αν θέλετε δημόσιες σχέσεις. Είναι και η Φλωρεντία που μετατρέπεται ολόκληρη σε ένα σκηνικό γεμάτο από στυλάτους ανθρώπους. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε μία νεά αρχή. Οι τρεις γενιές έπαψαν να είναι σε κόντρα και η συνύπαρξή τους προσφέρει ζωντάνια. Να προσθέσω ως θετικό και την επιστροφή των ιαπωνικών εταιριών οι οποίες παραμένουν στην κορυφή της ποιότητας.


Νίκος Μακριδάκης: «Η Pitti Uomo είναι η “Αρχαία Αγορά” της παγκόσμιας ανδρικής ένδυσης».

Αριστερά: Νίκος Μακριδάκης. Δεξιά: Κώστας Μεταξάς.

Νίκος Μακριδάκης, δημιουργός του brand ΟraGentleman

Η Pitti Uomo είναι η μεγαλύτερη συνέλευση λαών, πολιτισμών και ιδεών του ανδρικού στυλ. Κλασσική, νεωτερική και σουρεάλ μαζί. Ενα φαινόμενο άμεσης δημοκρατίας. Είναι η «Αρχαία Αγορά» της παγκόσμιας ανδρικής ένδυσης. Δεν κουράζεσαι ποτέ εδώ, πάντα την ανακαλύπτεις και πάντα σε αποκαλύπτει. Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος είχε δοθεί το «βήμα» και σε μικρότερους παίκτες. Οπότε έρχεσαι σε επαφή απευθείας με τους παραγωγούς και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων και όχι μόνο με τους CEOs των μεγάλων Brands. Επίσης υπάρχουν περισσότερα προϊόντα, όπως επίσης όλο και περισσότερα «κλαδικά» περίπτερα συγκεκριμένων χωρών. Η μόνη αρνητική εντύπωση, είναι η παντελής απουσία της Ελλάδας απο αυτό το παγκόσμιο forum. Μετά λύπης παρατηρείς τις συμμετοχές άλλων μικρότερων χωρών ακόμα και Αραβικών. Μια Ελληνική εταιρεία γυαλιών, η WEAREEYES έσωσε τα προσχήματα. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον θα ξαναγίνουμε δημιουργοί και παραγωγοί.


Τάκης Γιαννέτος: «Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο φέτος ήταν η εστίαση στη βιωσιμότητα και την καινοτομία».

Αριστερά: Τάκης Γιαννέτος. Δεξιά: Ανδρονίκη Ξημέρη.

Τάκης Γιαννέτος, ιδιοκτήτης του Οίκου Giannetos Tailor

H φετινή έκθεση ξεχώρισε για την αξιοσημείωτη αύξηση εκθετών από το εξωτερικό. Αυτό αποτέλεσε μια ένδειξη της ανάκαμψης και της δυναμικής του κλάδου μετά την πανδημία. Ακόμα είδαμε μια φρέσκια και πιο πολυπολιτισμική προσέγγιση, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία και την καινοτομία στον κόσμο της ανδρικής μόδας. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν η έντονη εστίαση στη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Η παρουσίαση προϊόντων με έμφαση στις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και η προώθηση της οικολογικής συνείδησης διαμορφώνει ένα νέο όραμα για την μόδα.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο ήταν η αναπόφευκτη αύξηση του κόστους στις τιμές των προϊόντων λόγω του ενεργειακού κόστους. Αυτό το επιπλέον κόστος, μεταβιβάζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στον τελικό καταναλωτή. Παρόλα αυτά, είναι εμφανές ότι οι σχεδιαστές και οι μάρκες έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη πιο ποιοτικών και βιώσιμων προϊόντων. Η βελτιωμένη ποιότητα και η έμφαση στην αειφόρο μόδα, παρόλο που συνοδεύονται από αυξημένο κόστος, προσφέρουν στον καταναλωτή υψηλότερη αξία και δικαιολογούν την τελική τιμή. Καθώς η Pitti Uomo ολοκληρώθηκε, έμεινα με μια αίσθηση ανανέωσης και εμπνευσμένης δημιουργικότητας. Η φετινή έκθεση όχι μόνο επιβεβαίωσε την σημασία της ως πυλώνα της ανδρικής μόδας, αλλά υπογράμμισε και την αναζωογόνηση που διαπνέει τον κλάδο.

Ανδρονίκη Ξημέρη, δημοσιογράφος, δημιουργός του PR Agency ‘La Vie Rebelle’

Η Pitti είναι το σταθερό ραντεβού μου εδώ και πολλά χρόνια, λόγω της ενασχόλησης μου με το αντρικό ντύσιμο αλλά και χάρη στο θαυμασμό μου για το αντρικό στυλ και την πόλη που φιλοξενεί την έκθεση, την πανέμορφη Φλωρεντία. Η φετινή Pitti είχε δυναμικό turnout και θετικό πρόσημο, με ακόμα περισσότερα διεθνή brands από άλλες χρονιές. Όπως τους Γερμανούς που έκαναν δυναμικό ξεκίνημα, τους Σκανδιναβούς που έχουν εδραιώσει το μινιμαλισμό και τη σύγχρονη κομψότητα τους, τους Ιάπωνες που έχουν σταθερά εμβληματική παρουσία αλλά και τους Γάλλους και Έλληνες που διακρίνονται και αποκτούν φωνή στον αγαπημένο θεσμό.

Στα highlights της Pitti εκτός από τις χιλιοφωτογραφημένες φιγούρες που όλοι περιμένουν να δουν στα σοσιαλ μίντια, τα offsite υπέροχα γεμάτα negroni events, το φαντασμαγορικό Brunello Cucinelli dinner, ήταν τα γήινα χρώματα σε συνδυασμό με comfort και casual καπέλα, τα boho και country στοιχεία που αναδείκνυαν την χρωματική παλέτα στην έκθεση αλλά και η έμφαση στην λεπτομέρεια και στα ενδιαφέροντα layers που δίνουν το 3D και ενδιαφέροντα χαρακτήρα στο χειμερινό σκηνικό.

Το δικό μου αγαπημένο όμως ήταν τα αμέτρητα ρολόγια που έντυναν τη Fortezza και ο χρόνος που ήταν το βασικό θέμα της φετινής έκθεσης, κάτι το οποίο επιδέχεται πολλές αναγνώσεις: Το ξεκίνημα του νέου χρόνου και μίας νέας μετά Covid εποχής, την διαχρονικότητα του sartorial στυλ, την ποικιλομορφία των επισκεπτών που ανήκουν όλοι σε διαφορετικό time zone αλλά δίνουν ένα κοινό ραντεβού και ο χρόνος σταματά… Σε αυτή την κατά τ’αλλα γεμάτη στυλ εβδομάδα που συνδέει το κλασσικό με το συγχρονο, αλλά και το τώρα με το μέλλον. Στην Pitti απλά ο χρόνος σταματά. Και θέλουμε να κρατήσει για πάντα.


Κατερίνα Θεοχάρη: «Φέτος είδα λιγότερα κουστούμια και περισσότερες casual στυλάτες εμφανίσεις».

Αριστερά: Κατερίνα Θεοχάρη. Δεξιά: Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης.

Κατερίνα Θεοχάρη, fashion editor του Itsamansclass

Πιστεύω ότι η Pitti Uomo αλλάζει καθώς φέτος είδα λιγότερα κουστούμια και περισσότερες casual στυλάτες εμφανίσεις. Γενικότερα επικρατούσε μία καλή διάθεση από όλο τον κόσμο ήταν όλοι καλοντυμένοι εκεί που πιο παλιά διέκρινες μια υπερπροσπάθεια. Τώρα οι περισσότεροι κύριοι φαίνονταν πιο χαλαροί, πιο λιτοί και λυμένοι στο ντύσιμο τους. Στο κάτω-κάτω, η Pitti Uomo είναι πάνω απ΄όλα μία γιορτή της μόδας με όμορφα πάρτι, νύχτες με ποτά στα μπαρ και παντού στυλάτους ανθρώπους.


Αλέξανδρος Κρητικός: «Με έκπληξη παρατήρησα ότι οι πλέον καλοντυμένοι ήταν οι Ιάπωνες».

Αριστερά: Παναγιώτης Μπλέτσας, Αλέξανδρος Κρητικός. Δεξιά: Νικόλας Μπαρελιέ.

Παναγιώτης Μπλέτσας, δικηγόρος

Βρέθηκα με το brand Scala στην έκθεση Pitti Uomo για πρώτη φορά. Στο εσωτερικό της με τα περίπτερα των εκθετών είχε ενδιαφέρον. Αλλά το πιο εντυπωσιακό ήταν αυτό που γινόταν έξω από την έκθεση όπου ο καθένας είχε ντυθεί με ρούχα που αναδείκνυαν το γούστο και την προσωπικότητα του. Η Φλωρεντία «μύριζε» Pitti Uomo, η έκθεση παντρεύεται με την ξεχωριστή ομορφιά της πόλης. Ιδιαίτερα τα events ήταν εξαιρετικά καθώς τα ιστορικά κτίρια αισθητικά έδεναν απόλυτα με το καλαίσθητο ντύσιμο των συμμετεχόντων και τα κοκτέιλ: μία πανδαισία αρχιτεκτονικής, μόδας και γεύσης. Αν υπήρχε κάτι που χαλούσε τη αίσθηση του μέτρου ήταν ο ναρκισσισμός και η υπέρμετρη επιδεικτικότητα κάποιων ατόμων έξω από την έκθεση.

Αλέξανδρος Κρητικός, επιχειρηματίας, longevity expert

Βρέθηκα για πρώτη φορά στη Μέκκα του αντρικού στυλ με το brand Scala. Ήταν μία φανταστική εμπειρία καθώς όλοι ήταν προσαρμοσμένοι στο κλασικό στυλ προσθέτοντας και μια πιο street διάθεση. Με έκπληξη παρατήρησα ότι οι πλέον καλοντυμένοι ήταν οι Ιάπωνες: ό,τι και να φορέσουν, ξεχωρίζουν ως οι πιο στυλάτοι. Όσο για την Φλωρεντία είναι η ιδανική πόλη για να φιλοξενεί μία τέτοια έκθεση. Είναι ένας τόπος γεμάτος τέχνη που αρμόζει στην μόδα, την αρχιτεκτονική, στο αντρικό ντύσιμο.

Νικόλας Μπαρελιέ, δημιουργός του brand Scala

Επισκεφτήκαμε την έκθεση με ένα crew 15 ατόμων και μιλήσαμε για την φιλοσοφία του brand στο event Salon of Excellence, στα πλαισια της Pitti Uomo οργανωμένο από τον Alexander DeGorsi. H Pitti Uomo ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο κομμάτια. Το ένα είναι το εμπορικό κομμάτι με τα χαοτικά περίπτερα και τις δαιδαλώδεις εγκαταστάσεις, όπου προσέρχονται οι προσεγμένα ντυμένοι επισκέπτες. Από πλευράς προσέλευσης ήταν πιο πετυχημένη από την περσινή. Το υπόλοιπο είναι ο εξωτερικός χώρος όπου συρρέουν όσοι θέλουν να ζήσουν την αύρα της έκθεσης. Εκεί επικεντρώνονται και τα social media, οι φωτογράφοι και όπως παρατήρησα φέτος το επίπεδο ήταν πιο ανεβασμένο.

Το πραγματικό όμως πρόσωπο της έκθεσης, εκεί που χτυπάει κάθε χρόνο ο «παλμός» της, βρίσκεται στα events που γίνονται τα απογεύματα σε χώρους που σε ταξιδεύουν στην αίγλη άλλης εποχής. Εκεί δίνεται η δυνατότητα, μεσα από ποτό και χαλαρή διάθεση, για περαιτέρω συζητήσεις και γνωριμίες.


Αλέξανδρος Πηρούνης: «Φέτος παρατήρησα μία επιστροφή στο κλασικό στυλ. Τα παγώνια, οι άντρες με εκκεντρικές εμφανίσεις, ήταν πιο μετρημένοι».

Αριστερά: Τάσος Βλάχος, Πάνος Κουβέλης. Δεξιά: Αλέξανδρος Πηρούνης.

Τάσος Βλάχος, επιχειρηματίας

Βρέθηκα στην Pitti με το crew του brand Scala. Ήταν μία μαγική, ξεχωριστή εμπειρία, καθώς έβλεπες παντού μια επίδειξη αντρικής μόδας υψηλής καλαισθησίας. Η Φλωρεντία είναι μία πόλη που σε μεταφέρει σε μία άλλη εποχή, περπατούσες ανάμεσα στα εκπληκτικά κτίρια και συναντούσες σε κάθε γωνιά καλοντυμένους ανθρώπους. Όπου και να κοιτούσες έβλεπες κοστούμια, καπέλα, γραβάτες. Ακόμα και στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης, η ποιότητα των influencers ήταν διαφορετική: ήταν όλοι πολύ πιο προσεγμένοι εμφανισιακά και αποτύπωναν όμορφα τις νέες τάσεις.

Αλέξανδρος Πηρούνης, δημιουργός του brand Pirounis

Μεγάλωσα στη Ρώμη και πηγαίνω στην Pitti Uomo από δέκα χρόνων συνοδεύοντας τον πατέρα μου. Πριν περίπου μία δεκαετία παρέμενε μία έκθεση καθαρά για επαγγελματίες όπου κυριαρχούσαν τα μπλε και γκρι κοστούμια. Τα τελευταία χρόνια λόγω της εισβολής των social media και των influencers η εκθεση έχει αλλάξει. Εγώ παραμένω κλασικός -δεν ακολουθώ τις επιταγές της μόδας. Οπότε μου φαίνεται παράξενο που τα μεγάλα brands υιοθετούν extreme τάσεις, προσπαθώντας να δείξουν κάτι καινούργιο, λες και ανακάλυψαν τον τροχό. Αν παρατήρησα κάτι φέτος, ήταν μία επιστροφή στο κλασικό στυλ. Τα παγώνια όπως τους λέμε, οι άντρες με εκκεντρικές εμφανίσεις, ήταν πιο μετρημένοι. Η πλειοψηφία ήταν ντυμένη με τα χρώματα της γης, με μπλε σκούρο και με γκρι σκούρο. Η Φλωρεντία είναι ρομαντική. Ο συνδυασμός είναι μοναδικός όταν μία τόσο όμορφη πόλη γεμίζει με πάνω από είκοσι χιλιάδες επισκέπτες καλαίσθητα ντυμένους.


Μιχάλης Τεκέρταλης: «Μου έκανε εντύπωση ότι είδα και αρκετές γυναίκες, όμορφες και στυλάτες».

Αριστερά: Μιχάλης Τεκέρταλης. Δεξιά: Βαγγέλης Λάιος.

Μιχάλης Τεκέρταλης, watch editor του Andro.gr

Ήμασταν μία ωραία ομάδα με το brand Scala, τραβήξαμε την προσοχή γιατί είμασταν πιο γελαστοί, φερόμασταν πιο αυθόρμητα και ξεχωρίσαμε από τους σοβαροφανείς. Βρέθηκα στην έκθεση πρώτη φορά και μου έκανε εντύπωση ότι είδα και αρκετές γυναίκες, όμορφες και στυλάτες. Τώρα σε ότι αφορά τους άντρες παρατήρησα ότι οι γραμμές στα ρούχα γίνονται όλο και πιο κλασικές. Ενώ το χρώμα που επικρατούσε ήταν οι αποχρώσεις της άμμου. Εξαίρεση στην καλαισθησία αποτελούσαν, όπως πάντα, τα Pitti peacocks με τα φαντεζί κοστούμια.

Βαγγέλης Λάιος, ηλεκτρολόγος μηχανικός, ΜΒΑ

Πήγα για πρώτη φορά στην έκθεση με το crew του brand Scala. Κάναμε ιδιαίτερη εντύπωση, προκαλέσαμε πολλές συζητήσεις και μάλιστα με φωτογράφισε η επίσημη ομάδα της Barbour ενώ φορούσα κοστούμι Scala. Σε ότι αφορά την ίδια την έκθεση μου έκανε εντύπωση ότι ήταν άψογα οργανωμένη, είχε ωραίο vibe χωρίς όμως να είναι «στημένη».

 

Διαβάστε ακόμα: Οι 30 πιο στυλάτοι Έλληνες της χρονιάς.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top