Ήρθε η Καταιγίδα που τη λένε Stormy Weather

    Νέα άφιξη στην Αθήνα και δεν είναι καφέ. Βρίσκεται στη Στοά Νικολούδη και αποτελεί έναν καταιγισμό ωραίων αντικειμένων. Εδώ θα βρεις τα πάντα όλα της Μoleskine και όχι μόνο.

     
    IMG_3093

    Κάθε σχέδιο, σειρά και ημερολόγιο της Moleskine, σε κάθε χρώμα που βάζει ο νους σου, είναι εδώ, στη δεξιά πλευρά του Stormy Weather.

    Stormy Weather σημαίνει «καταιγίδα». Σε ελεύθερη μετάφραση, όμως, είναι και η δημιουργική θύελλα. Διαλέγουμε το δεύτερο για να συστήσουμε ένα νέο χώρο που ήρθε και προσγειώθηκε στη Στοά Νικολούδη στο κέντρο της Αθήνας. Αποφεύγουμε τα κλισέ περί νέας ζωής της πρωτεύουσας, γιατί όταν ζεις το γεγονός δύσκολα γίνεσαι συγχρόνως παρατηρητής του. Καλύτερα να το βιώνεις. Όπως αυτή τη βόλτα που σε βγάζει στο Stormy Weather. Πίσω από αυτό βρίσκεται ο Ηλίας Βλαχάκης του Mah Jong, ο οποίος έγραψε και γράφει καλοντυμένες ιστορίες για επίγειους και τζέντλεμεν.

    Η ιστορία λοιπόν του Stormy Weather ξεκινά κάπου στα μέσα της άνοιξης, όταν η Alpha Bank, στο πλαίσιο της προοπτικής αναβάθμισης της Στοάς Νικολούδη -ανακαινισμένης πλέον- συνεργάστηκε με τους ανθρώπους του Mah Jong και εγένετο το νέο κατάστημα μέσα σε σχεδόν ένα μήνα. Κι ένα «σπίτι» για τη Moleskine δημιουργήθηκε, τουτέστιν εδώ βρίσκεις τα πάντα όλα του οίκου αυτού που συνδέεται με το ταξίδι. Με άλλα λόγια, κάθε σχέδιο, σειρά και ημερολόγιο της Moleskine, σε κάθε χρώμα που βάζει ο νους σου, είναι εδώ, στη δεξιά πλευρά του καταστήματος.

    Και ποιος είναι ο ιθύνων νους για το σχεδιασμό του χώρου; Ο γνώριμός μας Σταύρος Παπαγιάννης, o oποίος μαζί με τον Γιώργο Κυριαζή κρατάνε την μπαγκέτα της Stage Design. «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο που να καλύπτει το μάτι. Καθώς είχαμε να κάνουμε με μικρά αντικείμενα, προσθέσαμε χρώμα με σκούρες και έντονες αποχρώσεις (μπλε, κόκκινο, κίτρινο, μαύρο). Με άλλα λόγια, δώσαμε έντονη και ατμοσφαιρική χρωματολογία, που να μην αλλοιώνεται από το μεσογειακό φως του ήλιου» λέει ο Σταύρος στην κουβέντα μας για το Stormy Weather.

    IMG_3144

    «Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο που να καλύπτει το μάτι» λέει ο Σταύρος Παπαγιάννης.

    Tο Stormy Weather «μιλάει» και σε όσους αποζητάνε μια αισθητική ανάσα σε ένα γενικώς… αναίσθητο τόπο.

    Έχει πράγματι ενδιαφέρον πώς αντιμετωπίζεις και «τακτοποιείς» ένα χώρο που τα αντικείμενα-προϊόντα του είναι σχεδιαστικά υποδείγματα από μόνα τους. Πόσο σε περιορίζουν και πόσο σε απελευθερώνουν; Κι αυτό γιατί στην αριστερή πλευρά του καταστήματος υπάρχει μια παρέλαση αντικειμένων που έχουν άποψη και χαρακτήρα. Για παράδειγμα, η ιδιαίτερη σειρά ταξιδίου Fedon, ο αγαλματένιες μικρογραφίες σκαφών της δεκαετίας 1950-1960 της γαλλικής Kiade, τα αρχοντικά αρωματικά χώρου Dr. Vranjes από τη Φλωρεντία, οι «επιμελώς ατημέλητοι» και κυρίως τσαλακωμένοι χάρτες Palomar, οι όμορφες σκάλες της ιαπωνικής Hasegawa.

    Όλα αυτά λοιπόν παρατάσσονται στο δικό τους χώρο, δημιουργώντας μια αυτοφυή ιστορία που ενισχύεται μέσα από τη διαρρύθμιση. Μια σκηνοθεσία που ταξιδεύει στο κίνημα Memphis και στον Ettore Sottsass, και πιο πίσω στο Bauhaus. Ένταση δίνει και η μοκέτα που, όπως λέει ο Σταύρος Παπαγιάννης, θυμίζει σχέδιο του εικαστικού Sol LeWitt.

    IMG_3151

    Έχει πράγματι ενδιαφέρον πώς αντιμετωπίζεις και «τακτοποιείς» ένα χώρο που τα αντικείμενα-προϊόντα του είναι σχεδιαστικά υποδείγματα από μόνα τους.

    Το γυαλί επίσης δίνει τον τόνο: «Το χρησιμοποιήσαμε γιατί είναι διαφανές και μοιάζει να χάνεται, οπότε δεν αποτελεί σπουδή στο χρώμα. Είναι πιο σύγχρονο και αφαιρετικό στοιχείο και δημιουργεί πιο σαφείς ενότητες στην παρουσίαση των αντικειμένων», διευκρινίζει ο Σταύρος Παπαγιάννης.

    Κι εδώ προκύπτει το ερώτημα: σε ποιους απευθύνεται το Stormy Weather; Σίγουρα στους επισκέπτες της Αθήνας που αναγνωρίζουν μια οικεία εικόνα αντικρίζοντας τα Moleskine. «Μιλάει», όμως, και σε όσους αποζητούν μια αισθητική ανάσα σε ένα γενικώς… αναίσθητο τόπο. Εξάλλου, η γκάμα των τιμών του Stormy Weather το επιτρέπει, αφού εδώ βρίσκεις και προσιτά πράγματα και κάποια που κοστίζουν (προφανώς με το δίκιο τους)!

    IMG_3125

    Stormy Weather σημαίνει «καταιγίδα». Σε ελεύθερη μετάφραση, όμως, είναι και η δημιουργική θύελλα.

    ΥΓ: Ως προς το μυστήριο του ονόματος: Stormy είναι η εταιρεία που εισάγει τα Moleskine στην Ελλάδα και ανήκει στον Ηλία Βλαχάκη. Τόσο απλά!

    //«Stormy Weather», Πανεπιστημίου 41, Στοά Νικολούδη, 2103221564.

     

    Διαβάστε ακόμα: Moleskine – Το σημειωματάριο με το μικρό μαύρο φόρεμα

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Πήγαμε στο Truman της Βαλαωρίτου για να τσεκάρουμε μια πρωτοποριακή υπηρεσία: σχεδιάζεις τα δερμάτινα sneakers που σου ταιριάζουν επιλέγοντας δέρμα, χρώμα και σχέδιο. Σε λίγες εβδομάδες έρχονται από την Ιταλία με το όνομα σου τυπωμένο στο εσωτερικό. Ταιριάζουν με όλα τα looks -και είναι πολύ φρέσκα με κοστούμι.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Αυτό που διαφοροποιεί τους καλοντυμένους από όλους τους υπόλοιπους, είναι ότι επιλέγουν τα ρούχα τους ανάλογα με το αν τους ταιριάζουν, αδιαφορώντας για το μέγεθος που γράφει η ετικέτα. Σας το επιβεβαιώνει ο Παναγιώτης Κούστας, που επί πέντε χρόνια έβγαζε τα προς το ζην βοηθώντας άντρες να ντύνονται «σωστά», στο γνωστότερο πολυκατάστημα του κέντρου.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το καινούργιο SUV της Volkswagen είναι ευρύχωρο, νεανικό και διασκεδαστικό και κοστίζει 2.500 ευρώ περισσότερο από ένα αντίστοιχο Polo. Γράφει και συγκρίνει ο Βασίλης Χαρίτος.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Tον αγαπάμε, είναι κουλ, αλλά δεν είναι και Don Draper. Ο Don δεν θα ένιωθε την ανάγκη να περιφέρεται με ύφος "μάθε μπαλίτσα από τον άρχοντα", ούτε να κάνει "μυτούλες" στο μαλλί. Και τί είναι αυτό κυρ-Χάρβεϊ; Μονόγραμμα στη μανσέτα; Όχι ρε φίλε...

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top Andro