Αυτοκίνητο αποκλειστικά πόλης με αυτονομία έως 150 km και τελική ταχύτητα 80 km/h. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Κινεζικής προέλευσης, μιας και η έδρα της XEV βρίσκεται στη Σαγκάη, αλλά το κέντρο σχεδιασμού βρίσκεται στο Τορίνο, όπου η XEV ιδρύθηκε το 2018, και όπου το ΥΟΥΟ έκανε το ντεμπούτο του, κερδίζοντας μάλιστα και βραβείο σχεδιασμού.

Πρόκειται για ένα, ομολογουμένως όμορφο, αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μια καλή πρόταση για καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Μάλιστα, αν και ανήκει στη κατηγορία των microcars (L7e), κατασκευάζεται όπως τα σύγχρονα «κανονικά» αυτοκίνητα, έτσι ώστε να προστατεύει πλήρως τους (δύο) επιβάτες του.

Το ΥΟΥΟ δεν περνάει απαρατήρητο και είναι ακριβώς αυτό που «γράφει στο κουτί»: ένα αυτοκίνητο αποκλειστικά πόλης.

Διαθέτει αυτοφερόμενο πλαίσιο από ατσάλι υψηλής αντοχής, με μπάρες ασφαλείας στις πόρτες, έτσι ώστε να προσφέρει κορυφαία ακαμψία και προστασία, ενώ ο ενισχυμένος κλωβός ασφαλείας εξασφαλίζει τον απαραίτητο ζωτικό χώρο σε περίπτωση ανατροπής.

Είναι εξοπλισμένο με δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, με ABS, Hill-start Assist Control, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής, Bluetooth, τρεις θύρες USB, είσοδο χωρίς κλειδί, σύζευξη με εφαρμογή στο κινητό για έλεγχο λειτουργιών και, το σημαντικότερο, A/C από τη βασική μάλιστα έκδοση.

Τιμές που ξεκινούν από €12.990, για την ήδη πλούσια εξοπλισμένη entry-level έκδοση… Entry με την κρατική επιδότηση των €3.000 του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και των €1.000 για νέους έως 29 ετών. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Εκτός από τον σχεδιασμό, την ποικιλία χρωματικών συνδυασμών (εννέα, μετρήστε τους) και τη δυνατότητα εξατομίκευσης, χαρακτηριστικό του ΥΟΥΟ, είναι η δυνατότητα «battery swapping», εύκολης δηλαδή αντικατάστασης της μπαταρίας των 10,4 kW με ήδη φορτισμένη στους «σταθμούς μπαταρίας» της εταιρείας Microsun σε μόλις 5’.

Που είναι η απλούστερη λύση του ενός από τα δύο προβλήματα που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: του χρόνου φόρτισης (το άλλο είναι η αυτονομία). Κάτι που είχε σκεφτεί και η Renault πριν από μία δεκαπενταετία ως λύση που μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτοκίνητα με μικρές μπαταρίες, όπως το ΥΟΥΟ.

Το YOYO προσφέρει αυτονομία έως 150 km, τελική ταχύτητα 80 km/h και χρειάζεται άδεια οδήγησης.

Στη σύντομη διαδρομή που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι, εκτός του ότι το ΥΟΥΟ δεν περνάει απαρατήρητο, είναι ακριβώς αυτό που «γράφει στο κουτί»: με μήκος 2,53 μ. (16 εκ. κοντύτερο από το Smart πρώτης γενιάς) και πλάτος 1,5 μ. είναι αυτοκίνητο αποκλειστικά πόλης.

Προσφέρει αυτονομία έως 150 km, τελική ταχύτητα 80 km/h και χρειάζεται άδεια οδήγησης. Σύμφωνα με την εταιρεία, η χρήση του κοστίζει €1/100 km, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας, από 30% έως 100%, μπορεί να γίνει από μονοφασική πρίζα 2kW OBC σε περίπου τέσσερις ώρες.

Δισκόφρενα παντού με ABS, Hill-start Assist Control, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, οθόνη αφής, Bluetooth, τρεις θύρες USB, είσοδος χωρίς κλειδί και A/C από τη βασική έκδοση. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η ορατότητα και ο εσωτερικός χώρος. Η μικρή ισχύς της μπαταρίας ήταν εμφανής στην επιτάχυνση, ενώ το πιο ρετρό στοιχείο του ΥΟΥΟ είναι το χειρόφρενο, που βρίσκεται, υπό τύπου πεντάλ, ψηλά αριστερά, θυμίζοντας Mercedes άλλων εποχών.

Το εργοστάσιο, διαβάζουμε, μπορεί να κατασκευάζει έως και 30 YOYO ανά ώρα, ένα δηλαδή κάθε 2’. Με αποτέλεσμα, το YOYO να διατίθεται ήδη σε 20 χώρες, 113 πόλεις και 655 εκθέσεις. Μια από αυτές είναι στην λ. Αμφιθέας 2, δίπλα στα κεντρικά της εισαγωγικής εταιρείας Σπανός Α.Ε., στη λ. Συγγρού.

Εννέα χρωματικοί συνδυασμοί και δυνατότητα εύκολης αντικατάστασης της μπαταρίας με ήδη φορτισμένη στους «σταθμούς μπαταρίας» της Microsun σε μόλις 5’. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Οι τιμές του YOYO ξεκινούν από τα €12.990, για την ήδη πλούσια εξοπλισμένη entry-level έκδοση… Entry, και φτάνουν τα €14.500 για τη Sprint. Περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση των €3.000 του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και αυτή των €1.000 για νέους έως 29 ετών.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέο MINI Countryman – MINI XL

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top