Οι δύο πλευρές…

    Mέρες που είναι, μιλάμε για τους εκ Τουρκίας ερχόμενους «καλλιτέχνες». Αλλοι της μπάλας, όπως ο Φατίχ Τερίμ που έγινε ξαφνικά «θέμα» για τον Παναθηναϊκό, κι άλλοι των τεχνών, όπως ο φωτογράφος Koray Erkaya. Σαφώς, λιγότερο γνωστός ο δεύτερος στο ευρύ κοινό (και δη στο ποδοσφαιρικό), ωστόσο αρκετά επιτυχημένος στο χώρο της διαφήμισης και της καλλιτεχνικής φωτογραφίας.

    Έντονη η δραματοποίηση στη σκηνοθεσία των φωτογραφιών του.

    Γεννήθηκε το 1964 στην Άγκυρα, αλλά εδώ και χρόνια ζει και εργάζεται στο Τορόντο του Καναδά. Ξεκίνησε την καριέρα του στη φωτογραφία μέσω του χώρου της μόδας και της διαφήμισης για διάφορα γραφεία και ΜΜΕ ανά την υφήλιο. Ωστόσο, η χρονιά ορόσημο για την καριέρα του ήταν το 2010.

    Μέσω αντανακλάσεων.

    Τότε προσκλήθηκε ως τιμώμενος καλεσμένος στη φωτογραφική έκθεση «Festival European de la photo de Nu» και εκεί παρουσίασε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό μια σειρά από φωτογραφίες με γυμνά μοντέλα που την ονόμασε «Don’t Tell Mamma» (σ.σ.: «Μην το πεις στη Μαμά»).

    Από τη σειρά: «Don’t Tell Mamma».

    Εκείνες οι φωτογραφίες με το αισθητικό τους αποτέλεσμα επιβεβαίωσαν την πρόθεσή του να δει τελείως διαφορετικά τις θεματικές του, να γίνει πιο αποκαλυπτικός και ανοιχτός στις προκλήσεις που έθεσε στη μηχανή του ένα θελκτικό γυναικείο σώμα. Μάλλον, πολλά γυναικεία σώματα.

    Το γυμνό ως διεκδίκηση.

    Έκτοτε, πειραματίστηκε αρκετά με την έννοια του γυμνού. Άλλοτε με 3D αποτυπώσεις κι άλλοτε με αντανακλάσεις μέσω καθρεφτών. Ωστόσο, το κύριο «ντύμα» όλων αυτών των πειραματισμών δεν ήταν άλλο από το γυναικείο (κυρίως) σώμα, το οποίο ο Koray Erkaya το παρουσιάζει πάντα με μια αθλητική ρώμη.

    Όψεις γυναικείου ερωτισμού.

    Για τον Koray Erkaya η έννοια της πρόκλησης έχει μόνο αισθητικό, άρα καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Μετά το 2010 άρχισε να ασχολείται έντονα με την καλλιτεχνική μορφή των φωτογραφιών.

    Εκ πρώτης όψεως αψεγάδιαστο, με θαυμαστές αναλογίες και με μια σφριγηλότητα που σε κάνει απιθώνεις πάνω του όλες τις σκέψεις σου. Για τον Koray Erkaya η έννοια της πρόκλησης έχει μόνο αισθητικό, άρα καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Μετά το 2010 άρχισε να ασχολείται έντονα με την καλλιτεχνική μορφή των φωτογραφιών.

    Γυμνό σε όλο τους το μεγαλείο.

    Η σειρά φωτογραφιών “Invacuo” δίνει έμφαση στη γυμνότητα κόντρα στα δακρυγόνα που γίνονται όπλα κατά των διαδηλωτών.

    Το 2013 διαμαρτυρήθηκε με ήρεμο και ειρηνικό τρόπο στο Πάρκο Gezi της Πόλης, μετέχοντας ενεργά στα πολιτικά πράγματα της χώρας του. Από εκεί προέκυψε η σειρά φωτογραφιών “Invacuo” που δίνει έμφαση στη γυμνότητα κόντρα στα δακρυγόνα που γίνονται όπλα κατά των διαδηλωτών.

    Γυμνό και αντιασφυξιογόνες μάσκες.

    Συνολικά έχει κάνει ως τώρα επτά ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει πάρει μέρος σε 34 ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας παγκοσμίως. Οι θεματικές του; Τι άλλο; Οι πολλαπλές όψεις του γυμνού.

     

    Διαβάστε ακόμα: Klaus Kampert, τα «γλυπτά» γυμνά του ζωντανεύουν τη γυναικεία χάρη.

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top