Το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι είναι αυτό που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision.

Τι κι αν θεωρούμε τη Eurovision έναν κιτς διαγωνισμό, που πέρα από τον χαβαλέ, δεν έχει να μας προσφέρει τίποτα περισσότερο; Η αλήθεια είναι, πως κάθε χρόνο όταν έρχεται η στιγμή εκείνη που αποκαλύπτεται το τραγούδι που θα στείλει η Ελλάδα στον διαγωνισμό, όλοι από 5 λεπτά έως κανένα τρίμηνο, θα ασχοληθούμε με αυτό.

Φυσικά από τον παραπάνω κανόνα δεν θα έλειπε η φετινή χρονιά. Το βράδυ της (τσικνο)Πέμπτης η ΕΡΤ έκανε τα αποκαλυπτήρια για το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι και από την Παρασκευή το πρωί η χώρα είχε κάτι νέο για να ασχολείται. Ποια ιδιωτικά πανεπιστήμια, sugar daddies και νομοσχέδια; Τα ζάρια έπεσαν και έφεραν ασσόδυο. Ξανά.

Σε αυτό το κείμενο δεν θα μπω σε μια λογική να αναλύσω το κομμάτι της Μαρίνας Σάττι, ούτε αν είναι καλό ή όχι. Άλλωστε, από τη μια πιστεύω ότι εδώ και δεκαετίες είναι ελάχιστα τα ωραία κομμάτια που εμφανίζονται και ακόμα λιγότεροι οι καλλιτέχνες που φτιάχνουν όνομα μέσω Eurovision (ναι, οι Måneskin είναι η εξαίρεση, τι να κάνουμε;). Και από την άλλη, ποιος είμαι εγώ να αναλύσω το κομμάτι.

Αλλά, ακούγοντάς το και βλέποντας και το video clip από το «Ζάρι». τολμώ να πω ότι κάποιες σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου. Για την ακρίβεια, κάποιες απορίες. Πολλές απορίες. Ένα χάος. Εδώ, αφήνω μόνο 5 από αυτές.

Λες, όλο αυτό, να είναι ένα κομμάτι σάτιρα με λούμπεν τρόπο για τα κλισέ made in Greece και εγώ να μην το κατάλαβα;

Τι έπαθε η φωνή της Σάττι;

Δεν θα πω ψέματα, μου αρέσει το στυλ της Μαρίνας Σάττι – ιδιαίτερα όταν είχε πρωτοεμφανιστεί. Έχει μια φρεσκάδα, τσαμπουκά, σου βγάζει κάτι ωραίο. Για αυτό τρόμαξα λίγο στην αρχή, όταν την άκουσα να τραγουδάει «πόνος μη μας έρθει μακάρι» στο ξεκίνημα του τραγουδιού. Sorry, δεν κατάλαβα ότι είναι η Σάττι. Για την ακρίβεια, δεν κατάλαβα ότι κάποιος τραγουδούσε – περισσότερο σαν κάποιος να ζητούσε βοήθεια μου έκανε. Το ξεπεράσαμε μετά από μερικά δευτερόλεπτα.

Τι είδος μουσικής ακούμε;

Ένα από τα αγαπημένα μου σχόλια στο Twitter για το κομμάτι ήταν αυτό που έδειχνε μια φωτογραφία του Μάνθου Φουστάνου από τη σειρά «Κωνσταντίνου και Ελένης» και έγραφε η λεζάντα: «Αυτός ο αχταρμάς θα είναι πολύ πιασάρικος». Γιατί ακόμα και τώρα δεν έχω καταλάβει τι είδος μουσικής άκουσα. Η εισαγωγή θυμίζει σποτάκι του υπουργείου Τουρισμού επί ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Παπανδρέου. Μετά πάμε σε μπαλάντα, μπαίνει λίγο balkan αλά τραπ φάση και μετά πάλι από την αρχή.

Drift με ταξί στην Ομόνοια;

Από τα μεγάλα ερωτηματικά που μου χάρισε το video clip είναι αυτός ο πρωταγωνιστικός ρόλος που έχει ένα κωλοφτιαγμένο μπλε ταξί, που κάνει μια drift στην Ομόνοια και μια drift στον Λυκαβηττό. Θα αναρωτηθείς κι εσύ με το δίκιο σου: με αυτό κόλλησες; Ναι, με αυτό. Δεν το καταλαβαίνω, απλά.

Η εισαγωγή θυμίζει σποτάκι του υπουργείου Τουρισμού επί ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Παπανδρέου. Μετά πάμε σε μπαλάντα, μπαίνει λίγο balkan αλά τραπ φάση και μετά πάλι από την αρχή.

Από ποια δεκαετία βγήκε ο τουρίστας;

Ήμουν νιος και γέρασα με αυτή την εικόνα του τουρίστα στην Αθήνα, που φοράει σαγιονάρα με κάλτσα. Δεν σου λέω ότι δεν έχουμε δει τέτοιους τουρίστες να κόβουν βόλτα στα πλακόστρωτα της Πλάκας. Αλλά από τότε που πήγαινα δημοτικό, μέχρι σήμερα όταν θέλουμε να κοροϊδέψουμε τους τουρίστες πάντα πάμε και φτιάχνουμε αυτή την εικόνα. Γέρασα εγώ, γέρασε και το αστειάκι. Ας βρούμε κάτι άλλο.

Λες εγώ να μην κατάλαβα και η Σάττι να είναι τόσο μπροστά;

Κι αφού έχω ακούσει / δει περίπου τρεις με τέσσερις φορές συνεχόμενες το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι, τότε μου ήρθε κι αυτή η ερώτηση στο μυαλό. Μια ερώτηση που με τρόμαξε πιο πολύ από όλες: λες όλο αυτό το χάος που άκουγα / έβλεπα για 3 λεπτά και 27 δευτερόλεπτα να είναι ένα έξυπνο αστείο; Να είναι ένα κομμάτι σάτιρα με λούμπεν τρόπο για τα κλισέ made in Greece; Λες η Σάττι να είναι τόσο μπροστά κι εγώ απλά να την πάτησα βλέποντας την επιφάνεια, χωρίς να δω το κοινωνικό νόημα πίσω από όλο αυτό; Λες να είδα το δέντρο και να έχασα το δάσος;

Και μια αλήθεια:

Αρέσει, δεν αρέσει το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι, δεν έχει καμιά σημασία. Όπως δεν ξέρω αν θα πάει καλά στον διαγωνισμό της Eurovision στο Μάλμε της Σουηδίας – που μάλλον ούτε αυτό έχει καμία σημασία. Αυτό που ξέρω με σιγουριά είναι ότι θα ακουστεί πολύ. Πάρα πολύ. Από τα ηχεία αυτοκινήτων στη διαπασών μέχρι κλαμπ και beach bars το καλοκαίρι. Και φυσικά στο TikTok, εκεί που πλέον «γεννιούνται» και «πεθαίνουν» μέσα σε τρία λεπτά.

 

Διαβάστε ακόμα: Όσα θέλατε να μάθετε για το μπαρόκ – Μη ντραπείτε να ρωτήσετε

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top