Από την προβολή του “Wonderbox” στην αίθουσα Gold Class του Village Cinemas στο The Mall Athens.

Το «Wonderbox» είναι η νέα ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Παπαθανασόπουλου γυρισμένη σε υψηλή ανάλυση 8Κ και εμπνευσμένη από την τεχνολογία της εμβληματικής σειράς τηλεοράσεων Samsung Neo QLED 8K. Εκπρόσωποι των media, ψηφιακοί δημιουργοί και συνεργάτες της Samsung Electronics Hellas την παρακολούθησαν σε πρώτη προβολή τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023 στην αίθουσα Gold Class του Village Cinemas στο The Mall Athens και είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την εντυπωσιακή εμπειρία θέασης που προσφέρει η Samsung Neo QLED 8K.

Η Ιόλη είναι ένα νεαρό ξανθό κορίτσι, που αν δεν μίλαγε ελληνικά θα έλεγες ότι είναι κάτοικος της χριστουγεννιάτικης χώρας των παραμυθιών του Χανς-Κρίστιαν Άντερσεν. Σε αυτή τη χώρα τα κορίτσια στην πρώιμη εφηβεία έχουν όλα τα τεχνολογικά και αναλογικά αγαθά που θα μπορούσε κάποιος να επιθυμεί, αλλά παρόλα αυτά χρειάζονται να ξεφύγουν στον κόσμο της φαντασίας. Και ποιο είναι το ισχυρότερο έναυσμα για τη φαντασία; Η τηλεόραση φυσικά, το θαυμαστό κουτί που έφερε την μαγεία του κινημτογράφου και όχι μόνο στην καθημερινότητά μας και μας κάνει παρέα αφηγούμενη ιστορίες.

 Στη συζήτηση που ακολούθησε αμέσως μετά την προβολή, ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Παπαθανασόπουλος μαζί με τον σεναριογράφο Γιώργο Ζαφειρόπουλο απάντησαν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων εξηγώντας μας πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το σκεπτικό και την πραγματοποίηση της ταινίας. Το andro.gr ήταν εκεί για να μας μεταφέρει στο πνεύμα των Χριστουγέννων της υψηλής ανάλυσης και της κινηματογραφικής δημιουργικότητας.

“Κάθε σκηνοθέτης αποβλέπει στο να δει το έργο του στο πανί. Μπορεί να μην έχουμε 8Κ κινηματογραφικές προβολές ακόμα, αλλά ομολογώ πως είναι η πρώτη φορά που χάρηκα δουλειά μας σε τηλεόραση”.

Η αφίσα της ταινίας του Αλέξανδρου Παπαθανασόπουλου.

-Το θέμα της ταινίας είναι η ιστορία της Ιόλης ή η ιστορία που διηγείται η Ιόλη;

Το θέμα της ταινίας είναι η ιστορία του “κουτιού των θαυμάτων”, αυτής της καταπληκτικής εφεύρεσης που έχει ικανοποιήσει για γενιές την αγάπη του ανθρώπου για την ψυχαγωγία της κινούμενης εικόνας. Η ίδια η τηλεόραση είναι μια ιστορία που πρέπει κανείς να αφηγηθεί σαν παραμύθι και αυτό κάνει το “Wonderbox”, παντρεύοντας παραδοσιακές τεχνικές όπως το ιαπωνικό ορίγκαμι με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Είναι η εξιστόρηση μιας ιστορίας και που αρχίζει πολύ παλιά και οι θεατές θα ανακαλύψουν αναφορές σε πολλές ταινίες, οι οποίες έχουν καταγραφεί εγνωσμένα ή ανεπίγνωστα στη συλλογική συνείδηση των ταινιόφιλων.

-Κάνω λάθος ή μπορείς να δεις να συμπλέκονται μια κλασική ρομαντική ταινία, όπως ο Τιτανικός (1997) του David Cameron, ή μια ιστορική σπανιότητα, όπως το In Nacht und Eis (1912) του Mime Misu, μία από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν για το τρομερό ναυάγιο;

Αλλά και πάμπολλες άλλες. Κάναμε μια συνολική ιστορία της εικόνας, αρχίζοντας από τον Καραγκιόζη, την προτηλεοπτική οθόνη, με την τέχνη των σκιών που εμφανίζεται πάνω στο φωτισμενο πανί, περνώντας έπειτα σε εμβληματικές ταινίες των αρχών της 7ης τέχνης, όπως το Ταξίδι στη Σελήνη (1902) του Ζωρζ Μελιές. Μερικά από αυτά ίσως δεν τα έχουμε κάνει συνειδητά, μερικά μπορεί να είναι συμπτώσεις. Είναι και αυτό κομμάτι της μαγείας του κινηματογράφου και της τέχνης των εικόνων γενικότερα.

-Όταν αναφέρεσαι στην οθόνη υψηλής ανάλυσης Samsung Neo QLED 8K, αμέσως σκέφτεσαι και αντίστοιχα υψηλή τεχνολογία στο γύρισμα. Ποιος είναι ο ρόλος των ψηφιακών εφέ;

Η μαγεία σε αυτην την παραγωγή ήταν το πάντρεμα των προχωρημένων σύγχρονων ψηφιακών εφέ και των εντελώς παραδοσιακών αναλογικών πρακτικών. Για παράδειγμα, μια πολύ “πραγματική” ομάδα από συνεργάτες που ρίχνει νιφάδες συνθετικού χιονιού πάνω στο ονειρικό σκηνικό ή που τρέχει γύρω-γύρω με χάρτινες φιγούρες. Η εργασία έγινε υπό τη δαμόκλειο σπάθη της τελειοθηρίας, αφού στην ανάλυση 8Κ η παραμικρή ατέλεια, όπως μια κουκίδα σκόνης στα σκηνικά, φαίνεται.

-Παρά τα εντυπωσιακά ψηφιακά και αναλογικά υλικά, η ταινία παραμένει ανθρωποκεντρική, και στηρίζεται στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών. Πόσο δύσκολο είναι να δουλεύεις με παιδιά; Καθόλου όταν έχεις καλούς συνεργάτες. Η νεαρή ηθοποιός Ειρήνη Παύλοβα που έπαιξε τη μικρή Ιόλη είναι πραγματικά εξαιρετική, όπως και η Ευθαλία Παπακώστα και ο Φοίβος Πατέλης, που υποδύθηκαν την μεγαλωμένη Ιόλη και τον γιο της στην τελευταία σκηνή. Η εύρεση των ιδανικών πρωταγωνιστών έγινε μέσα από επιλογή συνεργατών που είχαν συμμετάσχει σε προηγούμενες σκηνοθετικές εργασίες, οπότε η επιλογή ήταν ένα νοερό casting από ανθρώπους που ήδη γνωρίζαμε τις ικανότητές τους.

@ Village Gold The Mall / Thalia Galanopoulou

-Η διαμόρφωση της ταινίας έγινε μαζί με τον σεναριογράφο Γιώργο Ζαφειρόπουλο. Πώς το δουλέψατε; Έχετε ήδη συνεργαστεί με επιτυχία στην προηγούμενη σας ταινία.

Κάθε φορά που έρχεται κάποιο project κάνουμε με τον Γιώργο μια πρώτη συζήτηση γύρω από το τι μας βγάζει πρώτα αισθητικά, επικοινωνώντας ο ένας στον άλλον αναφορές και references. Στην προκειμένη, γνωρίζαμε πως με τον έναν η τον άλλον τρόπο έπρεπε να κινηθούμε γύρω από το μέσο της τηλεόρασης: το κουτί της θέασης και των θαυμάτων, δηλαδή, για όσους βρέθηκαν στο μεταίχμιο αυτό. Σκεφτήκαμε λοιπόν αυτούς που συνάντησε η τηλεόραση στην παιδική ηλικία και την επίδραση που μπορεί να είχε στη ζωή και στο παιχνίδι και σχεδόν αμέσως οδηγηθήκαμε στο μαγικό σύμπαν του Michel Gondry, και συνδυαστικά με το πως παίζαμε και αφηγούμασταν ως παιδιά τις δικές μας ιστορίες, φτάσαμε σε αυτήν της Ιόλης.

-Η ταινία δηλαδή περιλαμβάνει και προσωπικές αναμνήσεις – και των δυο σας! Οι σημερινοί «μεγάλοι» είναι η γενιά των Ελλήνων που μεγάλωσε με την τηλεόραση.

Εδώ θα μεταφέρω τα λόγια της μητέρας μου αφότου παρακολούθησε την ταινία: «Όταν είδα το Wonderbox, η πρώτη εικόνα που μου ήρθε στον νου ήταν η φωτογραφία σου στην βεράντα της Μιλτιάδου ν’ ανοίγεις την πόρτα του σπιτιού που είχαμε φτιάξει από ένα τεράστιο κουτί. Και όταν είδα τον Τιτανικό, η λεκάνη με το καραβάκι που είχατε βάλει στην κατάψυξη. Θα ψάξω να τις βρω στα άλμπουμ σου».

-Όταν γυρίζατε είχατε στον νου το μέγεθος της οθόνης που θα δουν την ταινία οι θεατές; Πρέπει να πω ότι στην μεγάλη οθόνη ήταν πραγματικά εντυπωσιακή.

Σκοπός αυτού του project ήταν να δημιουργήσουμε 8Κ content με αφορμή την premium σειρά  της Samsung, Neo QLED 8K. Προσωπικά δεν έχω παραδώσει project σε τόσο υψηλή ανάλυση, καθώς δεν υπάρχουν πολλά μέσα αναπαραγωγής εικόνας που να μπορούν να την αποδώσουν. Δέχτηκα λοιπόν την πρόκληση και στήσαμε μια πολύ καλή ομάδα, τόσο για την διαχείριση του υλικού στο γύρισμα, αλλά και φυσικά στο post production. Κάθε σκηνοθέτης αποβλέπει στο να δει το έργο του στο πανί. Μπορεί να μην έχουμε 8Κ κινηματογραφικές προβολές ακόμα, αλλά ομολογώ πως είναι η πρώτη φορά που χάρηκα δουλειά μας σε τηλεόραση.

-Πώς προέκυψε η πρωτοβουλία για τη δημιουργία της ταινίας και η συνεργασία με τη Samsung; 

Η πρωτοβουλία ήρθε από την Samsung Electronics Hellas και την νέα της τηλεόραση Samsung Neo QLED 8K. Μετά την πρώτη μας συνάντηση με την ομάδα Marketing της Samsung συζητήσαμε με τον Γιώργο το αισθητικό σύμπαν μέσα στο οποίο θα θέλαμε να κινηθούμε και φτιάξαμε ένα πρώτο treatment και μετά προχωρήσαμε στη συγγραφή και παρουσίαση του σεναρίου. Το project εγκρίθηκε και ξεκινήσαμε αμέσως τον σχεδιασμό της παραγωγής, καθώς το όλο εγχείρημα ήταν εξαιρετικά απαιτητικό.

Το Wonderbox ενσαρκώνει το όραμα της Samsung, να εμπνέει με τις τεχνολογίες της, να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και να κάνει τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Μέσα από την ιστορία της Ιόλης, βλέπουμε ένα κόσμο γεμάτο χρώματα και λεπτομέρειες που αποδίδονται μοναδικά χάρη στην τεχνολογία 8Κ. Το Wonderbox ξεπερνά τα όρια της φαντασίας, όπως και η Samsung ξεπερνά τα όρια του δυνατού, γι’ αυτό και είναι επί 17 συναπτά έτη κορυφαίος κατασκευαστής τηλεοράσεων στον κόσμο.

Μπορεί κανείς να παρακολουθήσει  το «Wonderbox» και να απολαύσει σε όλο της το μεγαλείο τη χαρά της εικόνας και της αφήγησης, ειδικά εάν έχετε μία οθόνη υψηλής ανάλυσης Samsung Neo QLED 8K. Δείτε το εδώ.

 

Διαφημιστική καταχώρηση της Samsung Electronics Ελλάς Μ.Α.Ε.

 

Διαβάστε ακόμα: Μπορεί ένα smartwatch να είναι κομψό; 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top