Corn Studio: το ελληνικό γραφείο design που συνεργάζεται με το Netflix

Η Βάσια, ο Δήμος και ο Ανδρέας, τρία νέα παιδιά που αγαπούν τις δημιουργικές ιδέες, ένωσαν τις δυνάμεις τους και έφτασαν να δουλεύουν (και) για λογαριασμό του φημισμένου αμερικανικού δικτύου.

 

Η Βάσια, ο Δήμος και ο Ανδρέας. Οι τρεις συντελεστές του Corn Studio.

Η Βάσια, ο Δήμος και ο Ανδρέας. Θα μπορούσαν να είναι τρία ακόμη νέα παιδιά που δεν είδαν το φως και δεν το ακολούθησαν. Στις μέρες μας το πιο εύκολο να χαθεί η ορμή της νιότης κάτω από τη στοιβάδα των απογοητεύσεων. Αυτοί, όμως, αποφάσισαν να πάνε κόντρα στο ρεύμα, να υπογράψουν με την κοινή τους πορεία το γνωστό «η ισχύς εν τη ενώσει», να δημιουργήσουν το Corn Studio και, τελικά, να δρέψουν καρπούς.

Η συνεργασία τους με το Netflix τους βάζει στο κέντρο των εξελίξεων, τους προσφέρει την απαραίτητη ώθηση για νέα project και, φυσικά, τους προσφέρει την άνεση των καλύτερων μελλοντικών επιλογών. Όσο για το κομμάτι της επιβεβαίωσης -αναγκαίο για κάθε δημιουργικό πνεύμα- αυτή ήρθε εκ των πραγμάτων. Μιλώντας στο Andro μας μεταφέρουν τις εμπειρίες τους από το ξεκίνημα της προσπάθειάς τους, μιλούν για τις συνεργασίες τους, αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια.

– Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Corn Studio;
ΔΗΜΟΣ: Η αγάπη μας για το design και γενικότερα για την οπτική επικοινωνία, μας έκανε  να ενώσουμε τις δυνάμεις μας το 2012, κι έτσι, οδήγησε στη δημιουργία του δικού μας ανεξάρτητου δημιουργικού γραφείου. Παρά το γεγονός ότι είμαστε τρεις αρκετά διαφορετικοί χαρακτήρες, συμφωνήσαμε από την πρώτη στιγμή σε δύο πράγματα.Το πρώτο είναι ότι θέλαμε να αφοσιωθούμε σε αυτό που κάνουμε και να το υπηρετήσουμε με τους δικούς μας όρους. Να μελετάμε το brand του πελάτη μας, να ανακαλύπτουμε τις ξεχωριστές του ιδιότητες και ακολουθώντας διάφορες σχεδιαστικές προσεγγίσεις, να βγάζουμε προς τα έξω την εικόνα και την ουσία που του αναλογεί. Το δεύτερο πράγμα είναι στο πόσο πιο γευστικά κάνει όλα τα φαγητά το καλαμπόκι.

Οσοι βλέπετε το Ελ Τσάπο στο Netflix θα ξέρετε πλέον πως από πίσω κρύβεται το ελληνικό γραφείο Corn Studio.

– Το όνομα πώς προέκυψε;
ΑΝΔΡΕΑΣ: Μας αρέσει να ταυτίζουμε τη φροντίδα και την προσοχή που χρειάζεται μια καλλιέργεια με την προσοχή και την έμφαση στη λεπτομέρεια που δίνουμε, όταν αναλαμβάνουμε να σχεδιάσουμε ένα καινούργιο project. Για εμάς είναι σαν να καλλιεργούμε καλαμπόκι. Με ποια έννοια; Αφήνουμε τον χώρο που χρειάζεται για να το καλλιεργήσουμε, το ποτίζουμε διαρκώς και όταν ωριμάσει, συλλέγουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Εν τέλει, έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας μας και από εκεί προέκυψε και το μότο μας “You just bring the seed and we grow it, plant it and harvest the sweetest corn”.

»Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σχεδιάζουμε, ακούγοντας πρώτα την ανάγκη, κάνοντας έρευνα και χτίζοντας στο τέλος μια δυνατή εικόνα που να αντιπροσωπεύει το brand. Άρα με όρους design, “You just bring the need and we research into it, design it and build your brand”.

Geoponiko: πώς το ελληνικό λάδι αποκτάει μια ελκυστική φυσιογνωμία ως προς την παρουσίασή του.

– Είναι εύκολο να συνυπάρξουν τρεις διαφορετικοί άνθρωποι κάτω από μια κοινή «ομπρέλα»;
ΒΑΣΙΑ: Σαφώς και η διαφορετικότητα των χαρακτήρων μπορεί να δημιουργήσει τριβές σε ζητήματα που αφορούν στη δουλειά. Εμείς βλέπουμε τη διαφορετικότητά μας ως πλεονέκτημα, μιας και ο καθένας μας φέρνει τα δικά του δυνατά σημεία σε κάθε project. Αυτό μας βοηθάει να δούμε ένα δημιουργικό έργο από τρεις πλευρές και σε πολλές περιπτώσεις να δώσει ένα πιο ισχυρό σχεδιαστικό αποτέλεσμα. Ουσιαστικά, ο ένας συμπληρώνει τον άλλο, είτε με το διαφορετικό του στυλ είτε με τους τρόπους που ο καθένας αντλεί έμπνευση. Στόχος και των τριών μας ήταν, και παραμένει να είναι μέχρι σήμερα, να καταφέρνουμε με απλά σχεδιαστικά μέσα να υπογραμμίσουμε το θετικό πρόσημο που φέρει το κάθε brand που μας προσεγγίζει. Όταν υπάρχει, λοιπόν, κοινό όραμα και κοινές σχεδιαστικές αξίες, όλες οι τριβές είναι παροδικές.

«Εμείς βλέπουμε τη διαφορετικότητά μας ως πλεονέκτημα, μιας και ο καθένας μας φέρνει τα δικά του δυνατά σημεία σε κάθε project».

– Τι είναι αυτό που σας κινητοποιεί;
ΑΝΔΡΕΑΣ: Αυτό που επιδιώκουμε είναι να επικοινωνούμε σωστά την ιδέα μας, με δημιουργικό τρόπο και να παραδώσουμε μια οπτική ταυτότητα σε μια επιχείρηση ή ένα προϊόν που θα είναι και η τελική εικόνα που θα φέρει. Είναι αυτό που θα κάνει την πιο σημαντική πρώτη εντύπωση στον πελάτη. Πρόκειται για μια οπτική αναπαράσταση ζωτικής σημασίας, που αναπαριστά το ποιος είσαι και το ρόλο σου στην αγορά. Το βασικό μας κίνητρο, πιστεύω, ότι είναι η ανάγκη να παρέχουμε στον πελάτη μας κάτι διαφορετικό, κάτι ξεχωριστό που θα φέρει το κοινό πιο κοντά και θα κάνει τον πελάτη ανταγωνιστικό στην αγορά, επικοινωνώντας την μοναδικότητά του.

»Θέλουμε να παράγουμε φρέσκες και καινοτόμες ιδέες, έξυπνες, παρακολουθώντας τις τάσεις -τα trends- και το τι συμβαίνει στον τομέα του design παγκοσμίως προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο εμπειριών και εντυπώσεων. Μας χαρακτηρίζει έντονα το μότο “Think Outside the Box”, καθ’ότι είμαστε η νέα γενιά δημιουργικών ανθρώπων που προσπαθούν να βρουν έξυπνες λύσεις χωρίς απαραιτήτως να ακολουθούμε την “πεπατημένη οδό”. Εννοείται ότι οι συνεχόμενες αλλαγές των αναγκών της αγοράς και φυσικά, η αναγνώριση της δουλειάς μας είναι δύο πολύ βασικά κίνητρα για να μας κρατάνε σε εγρήγορση, ώστε να συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε ως ομάδα και σε προσωπικό επίπεδο ως σχεδιαστές και το σημαντικότερο, ως άνθρωποι.

Τα macaron κάπως… διαφορετικά. Άλλη μια δουλειά του Corn Studio.

– Τι υπερισχύει στα project σας η έμπνευση της στιγμής ή η οργάνωση έως και την τελευταία λεπτομέρεια;
ΒΑΣΙΑ: Γενικά είμαστε υπέρ της οργάνωσης. Η οργάνωση σε πολλές περιπτώσεις «γεννάει» την έμπνευση που θα φέρει την ιδέα. Αυτό που ακολουθεί πάντα είναι ένα δημιουργικό ταξίδι που συνοδεύεται από πολλή δουλειά, ώστε να αναπτύξουμε την πραγματική ουσία ενός brand με τρόπο οπτικά και σχεδιαστικά άρτιο, συνεκτικό και συνεπή. Έχοντας συνεργαστεί με μεγάλα αλλά και μικρά brands, πολυεθνικά κι ελληνικά, η βάση της δημιουργικής μας στρατηγικής είναι πάντα η ίδια και απαιτεί καλή οργάνωση. Είμαστε εξαρχής συντονισμένοι με τα ζητούμενα του έργου, καλλιεργούμε το έδαφος για να μπορούμε να επικοινωνούμε με τους πελάτες μας σε δημιουργικό κι αισθητικό πλαίσιο και θέτουμε υψηλούς στόχους σε οτιδήποτε κάνουμε.

Ενδιαφέρουσα ήταν η συνεργασία του γραφείου με την ελληνική μπάντα death metal Septicflesh.

– Πόσο γόνιμο είναι το έδαφος στην Ελλάδα για να αναπτυχθούν νέες επιχειρηματικές προσπάθειες;
ΔΗΜΟΣ: Λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουν ακουστεί πολλές απόψεις. Σε κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια υπάρχουν δυσκολίες και εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και θυσίες που πρέπει να γίνουν ανεξάρτητα τον τόπο που συμβαίνει αυτό. Πιστεύω, λοιπόν, ότι το έδαφος της Ελλάδας είναι αρκετά γόνιμο για τη νέα επιχειρηματικότητα αρκεί να υπάρχει αφοσίωση γι’ αυτό το οποίο κάνεις.

«Τον Απρίλιο του 2018 βρεθήκαμε στα γραφεία του Netflix στο Los Angeles, γνωρίσαμε τους συνεργάτες μας και βυθιστήκαμε περισσότερο στη συνολική κουλτούρα του Netflix!».

Η πρόταση από το Netflix απογείωσε το Corn Studio.

– Θέλετε να μας πείτε για τη συνεργασία σας με το Netflix;
ΒΑΣΙΑ: Με αφορμή τo λανσάρισμα του Netflix στην Ελλάδα, το δημιουργικό μας γραφείο επιλέχτηκε να σχεδιάσει έναν μεγάλο αριθμό λογοτύπων των τίτλων ταινιών και σειρών. Η σχεδιαστική πρόκληση ήταν μεγάλη μιας και ο σχεδιασμός στα ελληνικά απαιτούσε δεξιότητες στη χρήση της τυπογραφίας ώστε κάθε λογότυπο τίτλου να θυμίζει τον αρχικό οπτικά και να τον κάνει αναγνωρίσιμο.

»Μία ακόμα πρόκληση για εμάς ήταν – λόγω της ιδιαιτερότητας της ελληνικής αλφάβητου και των μοναδικών γραμμάτων της- ότι ορισμένες φορές έπρεπε να σχεδιαστούν από εμάς γράμματα από την αρχή. Μέσα σε οκτώ μήνες καταφέραμε να σχεδιάσουμε πάνω από 700 λογότυπα τίτλων στα ελληνικά. Φυσικά κάθε λογότυπο έπρεπε να είναι ευδιάκριτο σε κάθε εφαρμογή του και αναλόγως την οθόνη που έχει επιλέξει ο καθένας να προβάλλει Netflix, από μια μεγάλη τηλεόραση μέχρι ένα κινητό τηλέφωνο, όλα έπρεπε να διαβάζονται τέλεια. Για το λόγο αυτό δημιουργούσαμε για κάθε τίτλο/λογότυπο περί τις 18 εφαρμογές. Ανταποκριθήκαμε στο μεγάλο όγκο εργασίας σε πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα, πολλές φορές παραδίδαμε μέχρι και 60 τίτλους την εβδομάδα. Τον Απρίλιο του 2018 βρεθήκαμε στα γραφεία του Netflix στο Los Angeles, γνωρίσαμε τους συνεργάτες μας και βυθιστήκαμε περισσότερο στη συνολική κουλτούρα του Netflix!

«Επιτυχία είναι όταν αισθανόμαστε ότι δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό σε ό,τι κάνουμε».

– Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
ΑΝΔΡΕΑΣ: Nα μας εμπιστευτούν μεγάλα brands σε επίπεδο ισάξιo με τη πιο πρόσφατη συνεργασία μας με το Netflix. Η διεθνής αναγνώριση είναι πολύ σημαντική για εμάς καθώς μας δίνει έναυσμα να κυνηγήσουμε ακόμα πιο πολύ την παγκόσμια αγορά. Ένας άμεσος στόχος για το μέλλον είναι επίσης η αύξηση του κύκλου συνεργατών μας και το δίκτυο ανθρώπων που μας εμπιστεύονται και εμπιστευόμαστε. Ως γνωστόν: “Alone we go faster, together we go further! ”. Επίσης η συνεχόμενη εξέλιξη του σχεδιασμού μας είναι ένας από τους σταθερoύς στόχους που έχουμε σαν ομάδα.

– Το στοιχείο του ανταγωνισμού λειτουργεί ως ένας ακόμη αγχωτικός παράγοντας ή σας κινητοποιεί περισσότερο;
ΑΝΔΡΕΑΣ: Σε όλα τα δημιουργικά επαγγέλματα υπάρχει ανταγωνισμός και φυσικά, άγχος. Στην πραγματικότητα, όμως, το άγχος δεν προκαλείται επειδή ανταγωνίζεσαι τους συναδέλφους σου αλλά τον εαυτό σου, έτσι ώστε εσύ να γίνεσαι όλο και καλύτερος σχεδιαστής. Αυτή όμως, είναι ταυτόχρονα και η μαγεία αυτού που κάνουμε. Το ότι το αγαπάμε τόσο και επιδιώκουμε να γινόμαστε όλο και καλύτεροι είναι και αυτό που μας κινητοποιεί να ανακαλύπτουμε διαρκώς νέα μονοπάτια στη δημιουργική μας πορεία. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να επικοινωνούμε με αισθητική καθαρότητα, να αποφεύγουμε τους συμβιβασμούς και να συμβάλλουμε όσο γίνεται με τη δουλειά μας στην καθιέρωση μιας οπτικής κουλτούρας που παρατηρούμε με πολλή χαρά όλο και να εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

«Σε όλα τα δημιουργικά επαγγέλματα υπάρχει ανταγωνισμός και φυσικά, άγχος. Στην πραγματικότητα, όμως, το άγχος δεν προκαλείται επειδή ανταγωνίζεσαι τους συναδέλφους σου αλλά τον εαυτό σου».

– Τι σημαίνει η λέξη «επιτυχία» για εσάς;
ΒΑΣΙΑ: Όταν αισθανόμαστε ότι δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό σε ό,τι κάνουμε και βλέπουμε τους στόχους που έχουμε θέσει να υλοποιούνται βήμα-βήμα, μας κάνει να νιώθουμε πιο κοντά στην “επιτυχία”.

– Συνακόλουθα, η λέξη «αποτυχία»;
ΔΗΜΟΣ: Να απογοητευτείς από τις απορρίψεις και τα εμπόδια και να σταματήσεις να κυνηγάς τους στόχους και τα όνειρά σου λέγοντας δικαιολογίες στον εαυτό σου. Η αφοσίωση στη δουλειά μπορεί να φέρει και μεγαλύτερη απογοήτευση, γιατί έχεις επενδύσει πολλά κομμάτια του εαυτού σου. Χρειάζεται πολλές φορές να αναπλαισιώνεις, κρατώντας αυτά που έμαθες και που μπορούν να σε πάνε μπροστά, ακόμα και από μία συνεργασία ή ένα project που δεν ευδοκίμησε.

– Υπάρχει σκέψη να ξεφύγετε από τα ελληνικά σύνορα;
ΑΝΔΡΕΑΣ: Αναμφίβολα η οικονομική κρίση και η ύφεση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία έτη έχουν επηρεάσει σχεδόν όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Η εξωστρέφεια είναι σε διάδραση με την διεθνή ανταγωνιστικότητα. Εξ’ αρχής ο στόχος μας ήταν να χτίσουμε ένα πελατολόγιο στο εξωτερικό. Επομένως, επαγγελματικά μιλώντας, δεν νιώθουμε ότι έχουμε μείνει εντός συνόρων και ας έχουμε την έδρα μας στην Αθήνα. Άλλωστε ένα από τα καλά της δουλειάς μας είναι ότι μπορούμε να δουλεύουμε από παντού, αρκεί να έχουμε ρεύμα και σύνδεση στο internet! Έχει χρειαστεί πολλές φορές να δουλεύει κάποιος από εμάς ενώ βρίσκεται εκτός ελληνικών συνόρων.

«Εμείς ουσιαστικά ξεκινήσαμε να δουλεύουμε εν μέσω της κρίσης, οπότε αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίσαμε εξαρχής, και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε, ως επαγγελματίες».

– Η κρίση γέννησε νέες ιδέες ή χαντάκωσε κόσμο με ταλέντο;
ΔΗΜΟΣ: Πιστεύω ότι συνέβησαν και τα δύο. Οι οικονομικές δυσκολίες και οι αναποδιές πίεσαν με παραγωγικό τρόπο, ώστε να γεννήσουν νέες ιδέες και να παλέψουν γι’αυτές. Από την άλλη πλευρά, ταλαντούχοι άνθρωποι στερήθηκαν αρκετές ευκαιρίες που δυστυχώς, δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα ή την τύχη να μπορέσουν να τις αναζητήσουν στο εξωτερικό. Εμείς ουσιαστικά ξεκινήσαμε να δουλεύουμε εν μέσω της κρίσης, οπότε αυτή είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίσαμε εξαρχής, και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε, ως επαγγελματίες. Γνωρίζουμε ότι θα πρέπει να το παλέψουμε διπλά και είμαστε διατεθειμένοι να το κάνουμε γιατί βρίσκουμε νόημα στη δουλειά μας. Νομίζω, όμως, ότι γενικότερα η γενιά μας, που αποτελεί και την αιχμή του δόρατος, θα βγει κερδισμένη αφού θα έχει βρει τρόπο να επιβιώσει ή και να ανθοφορήσει σε μια εποχή με πολύ υψηλές απαιτήσεις.

– Το ταλέντο φτάνει ή χρειάζονται κι άλλα συστατικά;
ΒΑΣΙΑ: Το ταλέντο σίγουρα από μόνο του δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται αφοσίωση, συνεχή εξέλιξη κι ενημέρωση. Άλλωστε, ακόμα και η δική μας δουλειά στο 80% της αποτελείται από ένα σωρό άλλα πράγματα πέρα από τον σχεδιασμό.

 

Διαβάστε ακόμα: Θάνος Ζακόπουλος, «μην δίνεις στον κόσμο ό,τι θέλει, άλλωστε δεν ξέρει τι θέλει».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

80 χρόνια από την ίδρυση του (1939), το Αθηναϊκό τοπόσημο στη γωνία Βουκουρεστίου και Πανεπιστημίου υποχρεώνεται να στερηθεί το διεθνώς γνωστό brand name του. Η επιγραφή κατέβηκε ήδη. Το κατάστημα μετονομάστηκε σε Athénée.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο συνιδρυτής και CEO της διεθνώς αναπτυσσόμενης εταιρείας Syncbnb που βάζει εφαρμογές όπως Booking, Airbnb κ.α. κάτω από μία ομπρέλα, φωτογραφίζεται με το oλοκαίνουργιο Qashqai, το απόλυτο urban crossover της Nissan. Μας μιλάει για τις προοπτικές των ελληνικών startups, τους μεγάλους στόχους που έχει θέσει, αλλά την αγάπη του για το τρέξιμο στο βουνό.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πώς μπορεί η κακή διάθεση και η αρνητική ενέργεια να μετατραπούν σε κάτι δημιουργικό; Υπάρχει τρόπος, αρκεί να το θέλουμε.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Εκπροσωπεί την 4η γενιά του ιστορικού οίκου που εξάγει τον σπινθηροβόλο θησαυρό του σε 150 χώρες. Στα κελλάρια της οικογενειακής επιχείρησης λέγεται ότι αναπαύονται περισσότερα από 12 εκατομμύρια μπουκάλια, ορισμένα εκ των οποίων βρίσκουν τον δρόμο και για την Ελληνική αγορά, μέσω της Trinity Wines. Στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα, ο Clovis Taittinger, ένας ορίτζιναλ Γάλλος από αυτούς που αγαπάμε, μίλησε στο Andro και στον Κίμωνα Φραγκάκη.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro