Η κριση ως ευκαιρια!

    Yolenis: το e-shop που θέλει να κάνει τα ελληνικά προϊόντα σέξι

    Ο Νίκος Πίπας, διευθύνων σύμβουλος του ψαγμένου e-shop ελληνικών γεύσεων, και ο Γιάννης Γεωργιάδης, marketing experience coordinator της εταιρείας, εξηγούν πώς πουλάς την Ελλάδα στο πιάτο.

     
    _DSC3138

    Περί ορέξεως «Yolenis»: μια ψηφιακή μπουτίκ νέας γενιάς με επιλεγμένα ελληνικά προϊόντα γεύσης. Στόχο της να μάθει τον κόσμο να τρώει ποιοτικά και οικονομικά.

    Οι «Yolenis» ή αλλιώς μια ψηφιακή μπουτίκ με επιλεγμένα ελληνικά προϊόντα γεύσης, με στόχο να μάθει τον κόσμο, αλλά και τους Έλληνες να τρώνε ποιοτικά και οικονομικά. Μια επιχείρηση νέας γενιάς (μετράει περίπου ένα χρόνο ζωής), η οποία βρίσκεται στο ελληνικό Φαρ Ουέστ, τα Άνω Λιόσια. Σε ένα οικοσύστημα, όπου κυριαρχεί το sui generis των χαλιών και των θηριωδών αγροτικών, τα στρατηγεία του «Yolenis» είναι απτός σουρεαλισμός: open air γραφεία χωρίς διαχωριστικά, στούντιο φωτογράφισης και μια κουζίνα, όπου ενίοτε η οικογένεια, γιατί έτσι θέλουν να αποκαλούνται, τρώει όλη μαζί στο μοναστηριακό τραπέζι υποστηρίζοντας τελικά το δόγμα περί ορέξεως «Yolenis».

    Πώς προέκυψε η ιδέα του «Yolenis»;

    Νίκος Πίπας: O Δωρόθεος Χατζηιωάννου κι εγώ ξεκινήσαμε αυτήν την ιστορία. Εγώ προέρχομαι από το ΙΤ κι εκείνος από το μάρκετινγκ. Αρχικά, υπήρχε η σκέψη να κάνουμε ένα «ψηφιακό καλάθι» που θα είχε αγνά και ιδιαίτερα παραδοσιακά προϊόντα. Σταδιακά, όμως, φτάσαμε εδώ, μετά από κουραστική προσπάθεια 3,5 χρόνων. Όμως, ουσιαστικά έχουμε ξεκινήσει μόλις εδώ και 11 μήνες και ήδη κερδίσαμε 4 βραβεία, δύο για τα social media και δύο στο ηλεκτρονικό επιχειρείν.

    DSC_8065

    “Διακρίνουμε μια αλλαγή στο design και στο rebranding, ειδικά στις νέες γενιές, ώστε να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό του εξωτερικού”, λένε ο Γιάννης Γεωργιάδης και ο Νίκος Πίπας.

    Πολλοί κάνουν e-shops, όμως…

    Γιάννης Γεωργιάδης: Αυτό που κάναμε διαφοροποιείται από το κλασικό e-shop, όπως το ορίζει ο Έλληνας, δηλαδή ένα site με μια μόνο περιγραφή, φτωχό περιεχόμενο και μια απλή παρότρυνση «buy now». Εμείς σεβόμαστε τον παραγωγό και το προϊόν, παρέχοντας λεπτομέρειες και ένα story που λειτουργεί καθοδηγητικά στον κόσμο και τον ωθεί να διαβάζει και να μαθαίνει για τα προϊόντα. Με άλλα λόγια, δουλεύουμε και ως portal. Αρκετοί μας έχουν αντιγράψει, αλλά ο ανταγωνισμός -ειδικά αν είναι καλός- βοηθάει, γιατί, αν κάποιος αγοράσει από τους άλλους, θα έρθει και σε εμάς.

    Δεν θα σου κάνει καλό αυτός που θα μπει στο e-shop σου και θα σου κάνει δέκα παραγγελίες, αλλά εκείνος που θα σε πιστέψει, γι’ αυτό είναι σημαντικά τα σχόλια.

    Πριν από τη συνέντευξη, φάγαμε όλοι κάτω στην κοινή κουζίνα και, γενικά, το κλίμα σας ως εταιρεία δεν θυμίζει το κλασικό στυλ επιχείρησης. Πού στοχεύετε με αυτήν τη διαφοροποίηση;

    Γ.Γ.: Έχουμε, από την πρώτη μέρα της εταιρείας, κάποιες αξίες που μας χαρακτηρίζουν. Κυρίως λειτουργούμε σαν οικογένεια, γι’ αυτό κι έχουμε δημιουργήσει ένα τέτοιο περιβάλλον. Δυστυχώς ή ευτυχώς, δουλεύουμε σε ένα project που έχει προοπτική και είναι προτεραιότητά μας ο πελάτης και ο παραγωγός. Και αυτό δεν μπορεί να το κάνει και να το βιώσει κάποιος από την άλλη άκρη του κόσμου.

    _DSC3286

    Εκτός από το μέλι, πουλάνε τα ειδικά προϊόντα, π.χ. οι μαρμελάδες χωρίς ζάχαρη. Το προϊόν που τελικά δεν έχει τόση απήχηση είναι το λάδι. Ίσως γιατί στην Ελλάδα σχεδόν όλοι έχουν τον δικό τους συγγενή ή φίλο στο χωριό από όπου θα το πάρουν!

    Οι  Έλληνες παραγωγοί, πού ήταν και πού είναι κατά τη γνώμη σας;

    Ν.Π.: Στην αρχή, κανείς δεν πίστευε στην προσπάθειά μας. Πλέον, οι καλοί παραγωγοί όταν ακούνε ότι θα ανοίξει ένα καινούριο site είναι δύσπιστοι. Αντίστοιχα, κι εμείς πια δεχόμαστε πάρα πολλές προτάσεις για συνεργασία, αλλά είμαστε εξίσου δύσπιστοι. Προσωπικά με το πού θα διαβάσω ένα e-mail, καταλαβαίνω τι κάνει ένας παραγωγός, αν θα βγάλει ένα ακόμα λάδι ή θα πάει παρακάτω.

    Πώς μπορείτε να πουλάτε προϊόντα γεύσης που ο άλλος λογικά θέλει να τα δει και να τα πιάσει και να τα μυρίσει;

    Γ.Γ.: Το digital είναι σαν ένα βουνό που στη μία πλαγιά είναι ο πελάτης και στην άλλη το e-shop, δηλαδή εμείς. Και πρέπει να καλύψουμε τις αποστάσεις, παρουσιάζοντας μια αξιόλογη ιστορία. Είναι πολύ σημαντικό, όταν ο πελάτης πατήσει το κουμπί «Ολοκλήρωση Αγοράς» και όταν το παραλάβει, να είναι το προϊόν ακριβώς αυτό που είδε, με κάποιον τρόπο να είναι sexy. Δεν έχει μπει άλλωστε σε κάποιο φυσικό κατάστημα για να κάνει γευσιγνωσία. Γι’ αυτό πρέπει να το δείχνουμε όσο πιο καθαρά γίνεται και αυτό πρέπει να κάνει το marketing: να ανέβει δηλαδή αυτό το βουνό, να καλύψει την απόσταση.
    Ζούμε, άλλωστε, σε μια εποχή όπου βομβαρδιζόμαστε από πληροφορία και πρέπει να ξέρουμε πού θα επενδύσουμε. Δεν θα σου κάνει καλό αυτός που θα μπει στο e-shop σου και θα σου κάνει δέκα παραγγελίες, αλλά εκείνος που θα σε πιστέψει, γι’ αυτό είναι σημαντικά τα σχόλια. Χρειάζεται λοιπόν φαιά ουσία, για να προσδώσουμε κάτι διαφορετικό σε κάτι που υποτίθεται ότι μας είναι οικείο, όπως η φακή και τα φασόλια. Συγκεκριμένα, πρέπει να δείξουμε στον πελάτη τη διαφορά ενός προϊόντος από τον Αχελώο, το οποίο έχει μαζευτεί με το χέρι, σε σχέση με εκείνο που πουλάνε μαζικά στο σουπερμάρκετ!
    Ακούμε για την ευλογημένη γη της Ελλάδας και τα εξαιρετικά της προϊόντα. Ωστόσο, ο κλάδος αυτός ακόμα δεν έχει το δυναμισμό που θα περιμέναμε.

    Διαβάστε ακόμα: Αβγοτάραχο ίσον Ζαφείρης Τρικαλινός.

    photo 2

    Το digital είναι σαν ένα βουνό που στη μία πλαγιά είναι ο πελάτης και στην άλλη το e-shop. Δουλειά του marketing είναι ν’ ανέβει αυτό το βουνό και να καλύψει την απόσταση.

    Γιατί συμβαίνει αυτό;

    Ν.Π.: Υπάρχουν αξιόλογες προσπάθειες, αλλά είμαστε πίσω, γιατί κυριαρχεί η νοοτροπία ότι έρχεται κάποιος από την πρωτεύουσα να μου πει τι θα κάνω. Βέβαια, και οι παραγωγοί από την πλευρά τους έχουν ακούσει πολλά ψέματα και υποσχέσεις και εμπιστεύονται πλέον αυτόν που θα τους κάνει απλώς τζίρο. Εμείς, πάλι, προσπαθούμε να κάνουμε προωθητικές ενέργειες μαζί με τους παραγωγούς. Γενικά ωστόσο υπάρχει αλλαγή, γιατί οι παραγωγοί έχουν δει ότι με τα σουπερμάρκετ δεν συμφέρει και ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους.
    Γ.Γ.: Εγώ βλέπω μια αλλαγή και στο design και στο rebranding, ειδικά στις νέες γενιές, ώστε να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό του εξωτερικού. Κάποιοι ήδη καταλαβαίνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κυριαρχήσει και κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Θέλουμε να γίνουμε η no 1 εταιρεία στην προώθηση ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Αυτό απαιτεί τεράστια δουλειά. Γι’ αυτό δένουμε το κάθε προϊόν με συνταγές και με σεφ με αγγλικό σπικάζ και υπότιτλους σε 3 γλώσσες και κάνουμε δικές μας φωτογραφίσεις.

    Εσείς ποιους παραγωγούς θέλετε κοντά σας;

    Ν.Π.: Έλληνες, σοβαρούς και με τα απαιτούμενα πιστοποιητικά. Δεχόμαστε πολλά requests συνεργασίας και έχουμε απορρίψει παραγωγούς που δεν τα έχουν. Εξάλλου, κι εμείς είμαστε μια πιστοποιημένη επιχείρηση φιλοξενίας και πώλησης βιολογικών προϊόντων.

    _DSC3083

    Πρέπει να δείξουμε στον πελάτη τη διαφορά ενός προϊόντος από τον Αχελώο, το οποίο έχει μαζευτεί με το χέρι, σε σχέση με εκείνο που πουλάνε μαζικά στο σουπερμάρκετ.

    Τι καινούργιο θέλετε να κομίσετε στο χώρο;

    Ν.Π.: Θέλουμε να μπορέσουν οι Έλληνες να προμηθευτούν τρόφιμα γρήγορα, εύκολα, ποιοτικά, οικονομικά και με ασφάλεια. Δεν θέλουμε να βγάλουμε απλώς προϊόντα και να τα πουλάμε στο Ίντερνετ. Αυτό που κάνουμε απαιτεί κόπο και χρόνο. Καθώς πουλάμε ελληνικά προϊόντα, θέλουμε να γίνουμε η νούμερο 1 εταιρεία στην προώθησή τους και στο εξωτερικό, όπου απαιτείται τεράστια δουλειά και πρέπει, ως εκ τούτου, να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Γι’ αυτό δένουμε το κάθε προϊόν με συνταγές και με σεφ με αγγλικό σπικάζ και υπότιτλους σε τρεις γλώσσες, κάνουμε και δικές μας φωτογραφίσεις, ενώ θα μπορούσαμε να πάρουμε κάποιες φωτογραφίες από τους παραγωγούς και να τελειώνουμε. Παράλληλα, προσθέτουμε στο δυναμικό μας συνεχώς νέα προϊόντα, όπως μπάρες δημητριακών και γεμιστά χειροποίητα κουλουράκια.
    Γ.Γ: Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το πώς θα μπορέσουμε σε ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού στην Ελλάδα να κάνουμε το «Yolenis» πρώτη επιλογή στο χώρο των παραδοσιακών προϊόντων.
    Ν.Π.: Πράγματι, τα ελληνικά προϊόντα είναι ανύπαρκτα, αν και υποτίθεται πως όλες οι κυβερνήσεις τα στηρίζουν. Είναι λυπηρό, γιατί είναι καλά και θέλουμε να τα δούμε εκεί που τους αξίζει να βρίσκονται, άρα ένας στόχος μας είναι να τα κάνουμε -στις αγορές που μπορούμε- γνωστά. Κι αυτό είναι σημαντικό, γιατί ο καταναλωτής, Έλληνας και ξένος, δεν χρειάζεται να τρέξει για να τα βρει. Υπάρχει ένας ψηφιακός χώρος που έχει τα καλύτερα!

    _DSC3060 (1)

    Εμείς σεβόμαστε τον παραγωγό και το προϊόν, παρέχοντας λεπτομέρειες και ένα story που λειτουργεί καθοδηγητικά στον κόσμο και τον ωθεί να διαβάζει και να μαθαίνει για τα προϊόντα.

    Τι πουλάει περισσότερο από τα προϊόντα σας;

    Γ.Γ.: Εκτός από το μέλι, πουλάνε τα ειδικά προϊόντα, για παράδειγμα οι μαρμελάδες χωρίς ζάχαρη. Το προϊόν που τελικά δεν έχει τόση απήχηση, όση θα περιμέναμε, είναι το λάδι. Ίσως γιατί, στην Ελλάδα τουλάχιστον, σχεδόν όλοι έχουν τον δικό τους συγγενή ή φίλο στο χωριό από όπου θα το πάρουν!

    Τι σας δυσκολεύει περισσότερο στο εγχείρημά σας;

    Ν.Π.: Η εξάπλωση στο εξωτερικό, η οποία σκαλώνει στο ακριβό μάρκετινγκ. Αν βρεις ωστόσο το σωστό κανάλι επικοινωνίας, έχεις πιθανότητες, γιατί εκεί οι χρήστες είναι πιο εκπαιδευμένοι. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, τρώμε ό,τι χημεία υπάρχει και μας κακοφαίνεται όταν αγοράζουμε ένα ζυμαρικό που κάνει 2 ευρώ αντί για 1,30 που το βρίσκουμε στο σουπερμάρκετ. Αλλά αυτή η διαφορά στην τιμή έχει νόημα: είναι τα αγνά υλικά και οι παραδοσιακές μέθοδοι κατασκευής. Και το τονίζω, η διαφορά είναι τεράστια στην ποιότητα. Τρως κάτι που έχει γεύση.

    Διαβάστε ακόμα: KILIKIO – Το ελληνικό ντελικατέσεν που μόλις άνοιξε στην καρδιά του Παρισιού.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Ο ιδρυτής της ελληνικής ωρολογοποιίας, Ianos Watches, μιλάει στο Andro για το όραμά του να δημιουργήσει ένα brand που θα έχει διεθνή στόχευση και τα ρολόγια του που υμνούν τον μηχανισμό των Αντικυθήρων και τους Συμιακούς σφουγγαράδες.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το εμβληματικό κτίριο απέναντι από τη Χρυσοσπηλιώτισσα στο ιστορικό κέντρο, μετατράπηκε σε ένα 4άστερο, εξωστρεφές ξενοδοχείο που καταυγάζει με τα φώτα του την περιοχή.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Η αρχιτέκτων Ελένη Μπρασινίκα που ανέλαβε το σχεδιασμό της εμπειρίας και τη χωροταξία του event, μας περιγράφει όσα θα ζήσουμε στις 4 και 5 Μαΐου στη Helexpo στο Μαρούσι.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οραματιστής ή μεγαλομανής; Ποιος είναι ο Ιάπωνας επενδυτής που «καταπίνει» μετοχές των σημαντικών Unicorns (startups αξία άνω του ενός δισεκατομμυρίου) με φρενήρεις ρυθμούς;

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top Andro