18-Mikel-Nikos_Karanikolas-4940

Σαντορίνη

Πως προέκυψε η ιδέα για αυτό το τραγούδι και το βίντεο κλιπ;

Στέλιος Παπακώστας: Η ιδέα – πρόταση για το έργο αυτό προέκυψε μέσω του κ. Κυριακάκη μετά από ένα “live performance” δικό μου. Νομίζω ότι ήθελε κάτι πολύ συγκεκριμένο σε αυτό που οραματιζόταν και προφανώς το είδε στην τότε παρούσα στιγμή, αλλά καλύτερα θα ήτανε να σας μιλήσει ο ίδιος γι’αυτό.

Λευτέρης Κυριακάκης: ‘Οντως ήταν τελείως καρμικό αυτό που συνέβη. Την περίοδο εκείνη άκουγα στο αυτοκίνητο μου ένα cd αγγλόφωνου καλλιτέχνη και αναρωτιόμουν αν θα ήτανε εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο. Εκεί συνάντησα τον Στέλιο σε μια ζωντανή εμφάνιση και του εξήγησα το σκεπτικό μου. Κάπως έτσι ξεκίνησαν ολα…

09-Mikel-Nikos_Karanikolas-8707

Παραλία Θεσσαλονίκης.

Και η υλοποίηση;

ΣΠ: Μετά από πάρα πολλά “meeting-conference” μεταξύ μας, ώστε να αποτυπωθεί αυτό δια του γραπτού λόγου η ερώτηση ήτανε πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί το όλο concept σε ηχογράφημα που μόνο εύκολο δεν φαινότανε για τα δεδομένα της εποχής που διανύουμε. Αν φανταστεί κανείς, ειδικά, ότι θα ήταν ξενόγλωσσο και στην παρούσα φάση όλοι ασχολούνται με άλλου είδους μουσικά θέματα. Εκεί ήρθε η πρόταση του Κώστα Τζούνη (σύνθεση-ενορχήστρωση) να μας ντύσει μουσικά το όλο εγχείρημα. Ο ίδιος έχει ενορχηστρώσει musicals ,opera κ.λ.π και πιστεύω ότι η απόφαση μας δικαίωσε. Η επιλογή σε μουσικούς επίσης ήτανε καθοριστική και δύσκολη καθώς θα έπρεπε να είναι πάνω στο ύφος του έργου, κι αν σκεφτεί κανείς ότι στο σύνολο πλησιάζουν τους είκοσι ήταν αδύνατο να τους βρεις έξω από την πόρτα σου με αποτέλεσμα να επιστρατεύσουμε άτομα από πέντε διαφορετικές πόλεις. Τη δύσκολη αποστολή της παραγωγής ανέλαβε ο Κώστας Καλημέρης ο οποίος θα έλεγα οτι ήτανε ο κατάλληλος στο να “δέσει” τόσους μουσικούς ηχητικά και να μας δώσει αυτό το λονδρέζικο attitude στην ηχογράφηση αφού έχει διαπρέψει και πέρα από τα ελληνικά σύνορα.

07-Mikel-Nikos_Karanikolas-3209

Σε Drive In cinema.

ΛΚ: Σ’ αυτό το σημείο δεν μπορώ να πω ότι είχα γνώση στο ποιοι θα ήτανε οι κατάλληλοι άνθρωποι ώστε να κάνουνε κάτι τέτοιο καθώς είμαι μόνο ακροατής της μουσικής, γνώριζα μόνο κάποια από τα ονόματα που μου πρότεινε ο Στέλιος και το οργανώσαμε. Αναζητούσα όμως κάτι υψηλά και ποιοτικά ανάλογο της εταιρίας MIKEL και το βρήκα.

Η επιλογή του τραγουδιού πως έγινε;

ΣΠ: Το τραγούδι είναι pop σε συνδυασμό με διάφορα άλλα “music genres”. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν μουσικές αναφορές σε flamengo, swing, rock και rap σε σημεία. Εξ αρχής είχαμε μουσικά πολλά κοινά και επιρροές με τον κ.Κυριακάκη με αποτέλεσμα την μεταξύ μας συνεργασία αλλά σε καμία περίπτωση δεν φαντάστηκα προσωπικά ότι θα φτάναμε σε αυτό το πολύπλευρο αποτέλεσμα. Αν μη τι άλλο δεν ήτανε καθόλου προκαθορισμένο .

11-Mikel-Nikos_Karanikolas-1929

Γύθειο.

ΛΚ: Το στυλ δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο κατά τη γνώμη μου και δεν επιλέχθηκε συγκεκριμένα εξ αρχής, κοινώς δεν είπαμε “θα το κάνουμε έτσι ή να μοιάζει έτσι” είχε περισσότερο ενδιαφέρον να δούμε όλες αυτές οι ιδέες – φαντασιώσεις που είχαμε που θα μας οδηγούσαν. Απλώς για μένα ήτανε δύσκολο να μεταφράσω μια σκέψη μου σε μουσική αλλά πιστεύω πως έγινε με τον καλύτερο τρόπο, με τους καλύτερους του είδους και με τα καλύτερα μέσα που υπήρχανε κρίνοντας πάντα από το αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχει συντονισμένη ή ασυντόνιστη προσπάθεια, δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, υπάρχει η αυτοπεποίθηση σε συνδυασμό με το τι σου αρέσει να κάνεις -σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και η αποτυχία είναι ένα μέσο προς τη επιτυχία.

Το βίντεο κλιπ, πάντως, μοιάζει με υπερπαραγωγή. Με γυρίσματα σε τόσα μέρη της Ελλάδας, θα έλεγε κανείς ότι είναι και μια άτυπη προσπάθεια προβολής της χώρας. Δεν είναι όμως καλύτερο αυτές οι προσπάθειες που κάνει ο καθένας από εμάς μόνος του, να είναι συντονισμένες;

ΣΠ: Με το βίντεο κλιπ ήτανε πιο συγκεκριμένα τα πράγματα εφόσον υπήρχε “reference point” το τραγούδι. Θέλαμε να κινηματογραφίσουμε όλα αυτά τα στιχουργικά και μουσικά συναισθήματα του πρωταγωνιστή ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν με όμορφο τρόπο στα μάτια του κάθε τηλεθεατή άμεσα και έμμεσα, εξ ου και οι παραλληλισμοί με τα διάφορα μέρη της Ελλάδας. Αυτή την προσπάθεια επιμελήθηκε ο Αλέξανδρος Γραμματόπουλος που και αυτός με τη σειρά του μπήκε στο “πετσί του ρόλου” γράφοντας το σενάριο και κάνοντας την όλη σκηνοθεσία. Είμαστε Έλληνες και με οποιαδήποτε ευκαιρία θα πρέπει να προβάλουμε και να υπενθυμίζουμε την χώρα μας, πρώτα απ’ όλα “σε εμάς” αλλά και, στη συνέχεια, στο εξωτερικό αφού υπάρχουνε πλέον τόσα μέσα προβολής, νομίζω ότι στον καθένα θα ήτανε καλοδεχούμενο αυτό. Το θέμα της συντονισμένης προσπάθειας δεν έχει να κάνει με το αν είναι μικρή ή μεγάλη, πιστεύω ότι έχει να κάνει με το που απευθύνεται και τι σου μεταφέρει. Γι’ αυτό άλλωστε, λένε, ότι η τέχνη είναι συναισθήματα.

15-

Σαντορίνη.

ΛΚ: Στο κινηματογραφικό μέρος η αλήθεια είναι ότι είχα ενστάσεις. Αναρωτιόμουν πως θα μπορούσε να “παντρέψει” κανείς την ενέργεια και γενικότερα αυτό που απέπνεε όλο αυτό το εξάλεπτο σχεδόν έπος σε μια οθόνη… Το σκεφτόμουνα καιρό αλλά αποτυπώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πίστεψα ότι παρόλο που το τραγούδι είναι αγγλόφωνο όλος αυτός ο δυναμισμός που βγάζει είναι αντίστοιχος με αυτό που βγάζει η χώρα, έτσι σκέφτηκα την διαδρομή σε όλες αυτές τις τοποθεσίες. Η Ελλάδα ανέκαθεν έκανε προσπάθειες, χωρίς αυτές δεν θα είχαμε κουλτούρα σαν χώρα δεν θα υπήρχε το ταμπεραμέντο μας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες γίναμε καλύτεροι και έτσι καλούμαστε ξανά να το αποδείξουμε. Ο καθένας βάζει το δικό του λιθαράκι, με σωστή προσέγγιση και συντονισμό έρχεται η συνεργασία, η ομαδοποίηση. Δεν υπάρχει συντονισμένη ή ασυντόνιστη προσπάθεια, δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, υπάρχει η αυτοπεποίθηση σε συνδυασμό με το τι σου αρέσει να κάνεις -σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και η αποτυχία είναι ένα μέσο προς τη επιτυχία.

06-Mikel-Nikos_Karanikolas-3133

Λίγο έξω από την Αθήνα.

Πως θα λειτουργήσει το βίντεο κλιπ και το τραγούδι στο δίκτυο των καταστημάτων Mikel; Θα προβάλλεται εκεί ή θα έχει και άλλους τρόπους προβολής; Συνδέεται με επιχειρηματικά σχέδια της αλυσίδας Mikel για πιθανή επέκταση στο εξωτερικό;

ΛΚ: Η δημιουργία της συγκεκριμένης μουσικής θεματολογίας αντικατοπτρίζει καθαρά μια ιδέα και μόνο. Ουδέποτε ξεκίνησε με σκοπό το επιχειρηματικό κομμάτι καθότι ξεκίνησε με “αγνά υλικά” και ακόμη αγνότερες σκέψεις. Το βάπτισμά του σε ‘αίσθηση ευφορίας” έγινε γιατί είναι αυτό που θα πρέπει να αισθάνεται καθημερινά ένας άνθρωπος, διαβάζοντας τους στίχους και αφουγκραζόμενος την μουσική πιστεύω ότι γίνεται αντιληπτό και συνάμα κατανοητό. Ιδανικά θα ήθελα ο κόσμος που επισκέπτεται τα καταστήματα Mikel να μοιράζεται την αίσθηση ευφορίας που για μένα προσωπικά το σύνολο ενός Mikel προσφέρει.

Διαβάστε ακόμη:Τα τοπ 5 πρωινά δίδυμα στα μουσικά ραδιόφωνα.

Λάρισα 05:00 π.μ.

Λάρισα 05:00 π.μ.

Ελαφόνησος .

Ελαφόνησος .

19-Mikel-Nikos_Karanikolas-8026

Αναμνηστική φωτογραφία στην χαράδρα του Βίκου, ο φωτογράφος Νίκος Καρανικόλας με τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Γραμματόπουλο και τους υπόλοιπους συντελεστές.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top