Η εμμονη μου

Ο Δημήτρης Κορρές δημιουργεί το ελληνικό supercar: Αποκλειστική συνέντευξη.

Ξεκίνησε κάνοντας τατουάζ. Συνέχισε, μεταφέροντας εκκλησίες σε... ράγες. Σήμερα, κατασκευάζει το αυτοκίνητο-θηρίο των 7.000 κυβικών!

 
Το Korres P4 δεν σταματάει μπροστά σε κανένα φυσικό εμπόδιο!

Οι ικανότητες του σούπερ αυτοκινήτου εντυπωσίασαν ακόμα και τον παγκόσμιο πρωταθλητή Τόμι Μάκινεν, που δήλωσε «είναι εκπληκτικό, δεν περίμενα να οδηγήσω κάτι τέτοιο».

Έχετε υπογράψει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά projects στο χώρο της μηχανικής, με ορισμένους πελάτες σας να αποτελούν ξεχωριστές προσωπικότητες στη διεθνή σκηνή. Κι όμως, ο χώρος δράσης σας παραμένει αυτό το κτίριο στην Πεντέλη. Τι σας κρατάει στην Ελλάδα και δεν έχετε «αποδράσει» στο εξωτερικό; Θα μπορούσαμε, αφού είχαμε πολλές προτάσεις από ξένους οίκους. Ο τόπος έμπνευσης, όμως, για μένα και τους μόνιμους συνεργάτες μου είναι αυτός εδώ.

Το Korres P4 είναι ένα υπεραυτοκίνητο που έχει ορισμένα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά… Η βασική ιδέα του είναι η πρωτοποριακή ανάρτηση. Όλα τα υπόλοιπα –τα 7.000 κυβικά, η κίνηση στο δρόμο σαν Formula 1, με τα 100 χλμ./ώρα να τα πιάνει σε 3,8 δευτερόλεπτα, το σκαρφάλωμα σε εμπόδια ψηλά ή στο ανώμαλο χώμα σαν μοτοσικλέτα trail ή cross κ.α., το όριο ταχύτητας στα 300 χλμ./ώρα- είναι συμπληρωματικά της αρχικής σκέψης.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να μπει δυναμικά σε αυτό το χώρο, του αυτοκινήτου δηλαδή, με projects σαν αυτό; Όχι φυσικά. Τι λέτε τώρα… Εδώ δεν μπορούμε να φτιάξουμε τα βασικά. Ευτυχώς που φτιάχνουμε μπίρες δηλαδή!

O χαρισματικός έλληνας εφευρέτης, μηχανικός και αρχιτέκτονας, ήθελε να γίνει γλύπτης και απορρίφθηκε στις εξετάσεις της ΑΣΚΤ!

O χαρισματικός Έλληνας εφευρέτης, μηχανικός και αρχιτέκτονας, ήθελε να γίνει γλύπτης και απορρίφθηκε στις εξετάσεις της ΑΣΚΤ!

Γιατί, όμως, δεν μπορούμε; Θα σας δώσω ένα απλό παράδειγμα. Παρακολουθούσα τις προάλλες μια συνέντευξη στην τηλεόραση του Τούρκου προέδρου του επιμελητηρίου βιομηχάνων της Ανατολίας. Μιλάμε για εργοστάσια που κατασκευάζουν χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε μέρα, φτιάχνουν εξαρτήματα για όλες τις μάρκες αυτοκινήτων (από Mercedes έως Toyota) κ.λπ. Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν έλεγε: «Εμείς ως κοινότητα βιομηχάνων δεν έχουμε σχέση με τράπεζες. Όποιος πάρει μια καινούργια δουλειά και χρειάζεται ρευστό, μηχανήματα κ.α., έρχεται στο επιμελητήριο και του δίνουμε εμείς». Αυτό αρκεί. Για να σας δώσω όμως την πλήρη εικόνα, σας λέω ότι ο άνθρωπος αυτός, πέρα από την όποια οικονομική αυτάρκεια, έχει και τη στήριξη του Κράτους, αφού οι φόροι που πληρώνει είναι χαμηλοί, καθώς η κυβέρνησή του έχει επενδύσει σοβαρά στον τομέα της ανάπτυξης. Πολύ σημαντικό επίσης είναι πως βρίσκεται σε μια χώρα όπου το να βρει 100.000 μαστόρους που να τους κόβει και να πιάνουν τα χέρια τους είναι εύκολο. Πώς να γίνει κάτι τέτοιο εδώ; Πώς μπορεί να τους ανταγωνιστεί κάποιος;

Η βασική ιδέα του Korres P4 είναι η πρωτοποριακή ανάρτηση. Όλα τα υπόλοιπα –τα 7.000 κ.ε., τα 300 χλμ./ώρα, το σκαρφάλωμα σε εμπόδια ψηλά- είναι συμπληρωματικά της αρχικής σκέψης.

Να υποθέσουμε ότι δεν έχετε καλές σχέσεις με τις τράπεζες… Καμιά σχέση. Δεν έχω μία. Ό,τι βγάζω απ’ τη δουλειά μου το τρώω ή το επενδύω στη δουλειά μου κι εκεί τελειώνει η ιστορία. Α, και πληρώνω τους φόρους μου.

Korres P1 pic 2 copy

Τα Korres Projects δεν σταματούν μπροστά σε κανένα φυσικό εμπόδιο! Εδώ, το P1.

Η ιδέα του σούπερ αυτοκινήτου πώς προέκυψε; Εντελώς τυχαία. Έφτιαχνα κάτι που είχε χαλάσει, λόγω μιας λακκούβας, και μου ήρθε η σκέψη της κόντρας «τροχού εναντίον λακκούβας». Κι όπως λύνεις ένα σταυρόλεξο, για να περάσει η ώρα σου, μετά από λίγο καιρό αναρωτήθηκα πώς θα μπορούσα να το λύσω αυτό; Έκανα λοιπόν κάποια προσχέδια, πήρα χρηματοδότηση από ένα εργοστάσιο, έφτιαξα ένα πρώτο αυτοκίνητο, μας παράγγειλαν ένα δεύτερο και το πράγμα πήρε το φυσικό του δρόμο. Όλα αυτά την εποχή του χρηματιστηρίου, γύρω στο 2000. Μόλις κατέρρευσε το χρηματιστήριο, όμως, σταμάτησε και το project. Ευτυχώς, προσωρινά. Μετά έβαλα ό,τι είχα και δεν είχα από λεφτά, καταχρεώθηκα στο 3ο πρότζεκτ και φτάσαμε τώρα στο 4ο όπου βρήκαμε και πάλι χρηματοδότες. Το πρώτο ήταν σε επίπεδο ερασιτεχνικό με 1.600 κυβικά. Το τρίτο, το οποίο χρηματοδότησα μόνος, έγινε σε 3.300 κυβικά και τώρα αυτό είναι το θηρίο!

Όταν βρισκόμαστε με τους παλιούς φίλους σε κάνα μαγαζί, από τα τέρατα που ακούγονται σιγά σιγά αδειάζουν τα γύρω τραπεζάκια.

Ο στόχος σας ποιος είναι; Να φτιάξουμε κάτι αληθινά μοναδικό και πρωτοποριακό – ο Τόμι Μάκινεν (4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα ράλι ταχύτητας) που έκανε test drive πριν από λίγες βδομάδες εντυπωσιάστηκε, αν και δεν ήμαστε ακόμη έτοιμοι- και να αποσβέσουμε τα χρήματα της επένδυσης. Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να φτιάξουμε και να πουλήσουμε 60 αυτοκίνητα.

Τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος πετυχημένος επιχειρηματίας στην Ελλάδα; Όραμα παραγωγής. Επιχειρηματική αντίληψη. Βιομηχανική παιδεία. Ικανότητα στο να διαχειρίζεται μεγάλο ανθρώπινο δυναμικό (από τα πλέον σημαντικά, να μπορείς να εμπνέεις τους ανθρώπους που δουλεύουν μαζί σου) και γερό στομάχι. Λίγοι στην Ελλάδα τα έχουν αυτά. Τα έχω εντοπίσει στον Κόκκαλη –διαθέτει μια τρομερή αντίληψη επιχειρηματικότητας που δεν έχω δει σε άλλο άνθρωπο- και σε 3-4 ακόμη.

Ο Δημήτρης Κορρές ειδικεύεται στις μετακινήσεις κτιρίων, μνημείων, εκκλησιών. Ο βυζαντινός ναός Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα μετακινήθηκε 450 μέτρα μακρύτερα προκειμένου να κατασκευαστεί ο αεροδιάδρομος του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.

Ο Δημήτρης Κορρές ειδικεύεται στις μετακινήσεις κτιρίων, μνημείων, εκκλησιών. Ο βυζαντινός ναός Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα μετακινήθηκε 450 μ. μακρύτερα, προκειμένου να κατασκευαστεί ο αεροδιάδρομος του Ελευθέριος Βενιζέλος.

Το κράτος τι ρόλο παίζει σε όλο αυτό; Μάλλον με δουλεύετε. Δεν υπάρχει Κράτος. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει Κτηματολόγιο, Δασολόγιο, δεν υπάρχει διαχωρισμός με την Εκκλησία, με μια γραφειοκρατία που τσακίζει ότι καλό πάει να δημιουργηθεί, τι Κράτος μου λέτε…

Θα μπορούσατε να ζήσετε στο εξωτερικό; Άνετα. Παντού. Η Ελλάδα, όμως, είναι από τις ομορφότερες χώρες στον κόσμο και διαθέτει το κορυφαίο οικόπεδο του πλανήτη, την Κρήτη. Τέτοιο μέρος δεν υπάρχει σε όλη τη Γη. Από κάθε άποψη. Γεωφυσικά είναι το κάτι άλλο. Με τέλειο κλίμα, υπέροχη θάλασσα, ακαταμάχητο τοπίο, γη που βγάζει τα καλύτερα προϊόντα κ.ο.κ.

Έχω κάνει 4 γάμους και έχω 4 παιδιά. Το μεγαλύτερο είναι 36 και το μικρότερο 5.

Πείτε μας μερικά πράγματα για τη ζωή σας. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Πετράλωνα, σε μια μικροαστική οικογένεια. Ο πατέρας μου ήταν ηλεκτρολόγος-μηχανικός και από αυτόν πήρα το μαστοριλίκι. Από μικρός μαστόρευα. Στα 7-8 ήξερα να λύνω και να δένω τη ραπτομηχανή της γιαγιάς μου, ενώ παράλληλα ζωγράφιζα. Έχω κρατήσει ένα σκίτσο από κείνη την εποχή: ένα γαϊδαράκο να τραβάει καροτσάκι σε μια λαϊκή. Αργότερα μετακομίσαμε στη Φωκίωνος Νέγρη. Δεν άντεχα το περιοριστικό οικογενειακό περιβάλλον και, με το που πέρασα στο Πολυτεχνείο, την ίδια ώρα έφυγα από το σπίτι. Ήθελα να γίνω γλύπτης. Έδωσα και στην ΑΣΚΤ, αλλά δεν πέρασα. Αλητείες, γνώρισα τον υπόκοσμο της Αθήνας, δούλευα παντού -ως και τατουάζ έφτιαχνα- και κάποια στιγμή το πράγμα πήρε τυχαία το δρόμο του και με κέρδισε η μηχανική. Ακόμη και σήμερα, όταν βρισκόμαστε με τους παλιούς φίλους σε κάνα μαγαζί, από τις βωμολοχίες και τα τέρατα που ακούγονται σιγά σιγά αδειάζουν τα γύρω τραπεζάκια. Έχω κάνει 4 γάμους και έχω 4 παιδιά. Το μεγαλύτερο είναι 36 και το μικρότερο 5.

Korres P2 pic2 copy

Οι αναρτήσεις είναι εμπνευσμένες από το 2CV, αλλά μόνο ως πρωτόλεια ιδέα, καθώς ο τελικός σχεδιασμός είναι παγκόσμια πατέντα του Δ. Κορρέ.

Αναφέρατε πριν ότι η τύχη ότι έπαιξε μεγάλο ρόλο στη ζωή σας. Νιώθετε τυχερός; Πάρα πολύ. Υπερβολικά ίσως. Τα πάντα σχεδόν στη ζωή μου, άντε το 80%, έχουν προέλθει από τυχαία περιστατικά. Η πρώτη μου μεγάλη δουλειά (η μελέτη για το ΟΑΚΑ το 1978), η πρώτη μεταφορά μνημείου –το εκκλησάκι στην Κηφισίας- τι να πρωτοθυμηθώ. Όμως, είμαι και υπερκινητικός. Αυτό σημαίνει ότι, λόγω κινητικότητας, αυξάνω τις πιθανότητες να μου συμβούν πράγματα. Κάποια θετικά, αλλά φυσικά και κάποια αρνητικά.

korres P3 copy

Το εντυπωσιακό Korres P3 δανείζει αρκετή από τη λάμψη του στο επόμενο, βελτιωμένο μοντέλο.

Οι γυναίκες τι θέση έχουν στη ζωή σας; Σημαντική. Κανένας άντρας δεν μπορεί να ζήσει χωρίς γυναίκες. Όμως, χρειάζεται προσοχή, καθώς κάθε χωρισμός είναι μια απερίγραπτη ταλαιπωρία.

Τι άλλο αγαπάτε εκτός από την ταχύτητα, τα αυτοκίνητα, τις γυναίκες και προφανώς την καλή ζωή; Την ορειβασία. Μάλιστα, χάρη στην ορειβασία έχω γνωρίσει καταπληκτικούς ανθρώπους και έχω βρει δουλειές από κει που δεν το περίμενα. Η τύχη που λέγαμε.

KORRES 4

Το supercar, πέρα από την ιδιότυπη ανάρτηση και τα εντυπωσιακά μεγέθη του, έχει επιδόσεις που προκαλούν ίλιγγο, όπως ότι πιάνει τα 100 χλμ. σε 3,8 δεύτερα.

Διαβάστε ακόμα: Ο Νίκος Μανάφης σχεδιάζει εντυπωσιακά μονοθέσια πόλης.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο Μίκης Θεοδωράκης μιλά για την αναζήτηση της αρμονίας στη ζωή του και προβλέπει την απογείωση του ανθρώπου «στον αχανή χώρο όλων των Γαλαξιών που απαρτίζουν τη Συμπαντική Δημιουργία». Αποσπάσματα από τον διάλογό του με τον πρύτανη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου Κώστα Γουλιάμο μέσα από το βιβλίο τους «Στη Διαλεκτική της Αρμονίας», που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ενώ η κάθε σεξουαλική πρακτική είναι πλέον αποδεκτή, ο αυνανισμός παραμένει ένα είδος ταμπού. Παράλληλα, η αχαλίνωτη διάδοση της πορνογραφίας έχει ελαχιστοποιήσει τον ρόλο της φαντασίας στην αυτοϊκανοποίηση. Σε πολύ λίγα χρόνια ίσως ο αυνανισμός δεν θα είναι καθόλου αυτό που γνωρίζουμε.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ένας Αθηναίος της παλιάς σχολής, αστός αλλά και νεόπτωχος, συντηρητικός αλλά και ερωτύλος, ζωντανεύει μέσα από τις σελίδες του νέου μυθιστορήματος «Zουρ Φιξ» της Λώρης Κέζα. Ο Κίμων Φραγκάκης μίλησε μαζί του για την Αθήνα του AirBnB, την Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ, τον έρωτα, το θάνατο, και έμαθε που ράβει τα κομψά πουκάμισα του αυτός ο ιδιοσυγκρασιακός τζέντλεμαν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Με τους «Κύκλους του Ζωδιακού», ένας ανοιχτός λογοτεχνικός και προσωπικός λογαριασμός του Έλληνα υπερρεαλιστή κλείνει. Τα ανέκδοτα αυτά κείμενα κυκλοφορούν με καθυστέρηση πενήντα οκτώ χρόνων. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro