Από τα φοιτητικά μου ήδη χρόνια, στο μυαλό μου τριγύριζε η ιδέα της κατασκευής ενός ποδηλάτου. Ήθελα ένα ποδήλατο που αρχικά θα κάλυπτε τις προσωπικές μου ανάγκες μετακίνησης, από και προς τη δουλειά. Θα έπρεπε να ανταγωνίζεται αξιοπρεπώς το κλασικό αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου, με άνετη όμως θέση οδήγησης, αλλά να είναι συνάμα «αποδοτικό». Δηλαδή τη μεταφορά της δύναμης του αναβάτη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο πετάλι και στο δρόμο. Πέρα όμως από τις προσωπικές ανάγκες μετακίνησης, η κινητήριος δύναμη για την κατασκευή ενός τέτοιου ποδηλάτου, ήταν και είναι η αγάπη μου για τους δυο τροχούς.
Δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι το ποδήλατο αυτό θα μπορούσε να καλύψει κάποιο εμπορικό κενό. Η κατασκευή ενός ποδηλάτου είναι μια σύνθετη διαδικασία και απαιτεί γνώση σε βάθος όλων των παραμέτρων της, από τη σχεδίαση, τη μηχανολογική μελέτη, την τεχνολογία και αντοχή υλικών και των μηχανολογικών κατεργασιών. Ο συνδυασμός μηχανολογικών σπουδών και η πολύχρονη ενασχόλησή μου με την αγωνιστική ποδηλασία, γέννησαν το Folding Project.
Το FP είναι ένα αλουμινένιο αναδιπλούμενο ποδήλατο με τροχούς διαμέτρου 26 ιντσών, πολλών ταχυτήτων ‒πλήρως λειτουργικό, όπως ένα κανονικό ποδήλατο. Η γεωμετρία του έχει όλα αυτά τα στοιχεία που το κάνουν άνετο στην πόλη, ευέλικτο στην κίνηση, κρατώντας συνάμα κάποια βασικά χαρακτηριστικά της αγωνιστικής ποδηλασίας, και προσφέροντας το στοιχείο της αναδίπλωσης. Το μέγεθος των τροχών καθορίζει την ευκολία με την οποία καλύπτει μεγαλύτερες αποστάσεις, διατηρώντας υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα. Αυτός ήταν και ο λόγος που το σχεδίασα αρχικά ως 26άρι. Στην κλειστή θέση οι άξονες των τροχών ευθυγραμμίζονται και η κύλιση γίνεται εύκολα, όπως ένα παιδικό καροτσάκι.
Το FP θα κερδίσει τον ποδηλάτη σε σχέση με άλλα folding ποδήλατα της αγοράς, διότι τα περισσότερα folding ποδήλατα χαρακτηρίζονται από τη δυσκολία να καλύψουν μέσες και μεγάλες αποστάσεις είτε λόγω του μικρού μεγέθους τον τροχών είτε λόγω της σχεδίασης/ γεωμετρίας του πλαισίου. Σε μια πόλη όπως η Αθήνα, με συνεχείς ανηφόρες-κατηφόρες, έχεις την ανάγκη από έναν άκαμπτο/στιβαρό σκελετό με αρκετές ταχύτητες, που θα είναι ταυτόχρονα και ελαφρύς. Σε αντίθεση με πολλά αναδιπλούμενα ποδήλατα της αγοράς, το FP χαρακτηρίζεται από την ακαμψία του πλαισίου, το χαμηλό βάρος (12kg) και την ευκολία να «ανηφορίζει». Για μένα, το να μπορεί να μειώσει το μέγεθός του στο μισό με μια απλή κίνηση είναι αρκετό.
Η μαζική παραγωγή του FP θα μείωνε δραστικά το κόστος του, κάτι που επιβεβαιώνουν οι συζητήσεις που είχαμε με κατασκευαστές στην Taiwan. Το στοίχημα είναι να παραχθεί το ποδήλατο μαζικά στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό. Ελπίζω να μην το χάσω.
Ήδη τελειοποιούμε και την ηλεκτρική βερσιόν του FP. To πρωτότυπο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο FP (Electronically Power Assisted Cycles’ -EPAC) έχει ετοιμαστεί σε συνεργασία με την εταιρία e-bikes.gr και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 9 Απριλίου 2013 στην πρώτη Έκθεση για την οικολογική μετακίνηση στην «Τεχνόπολις».
Η μπαταρία, χωρητικότητας 10,6 Αh, είναι μέσα στο πλαίσιο (σκελετό) και δεν είναι ορατή, ενώ το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνάει τα 17 kg. Είναι το πρώτο folding μονόμπρατσο με τροχούς 26 ιντσών και direct drive κινητήρα ισχύος 500W παγκοσμίως. Οι πρώτες δοκιμές μας εντυπωσίασαν. Αναμένουμε να είμαστε απόλυτα έτοιμοι το φθινόπωρο του 2013.
//Το FP καταχωρήθηκε στα Eurobike iF Awards 2013 για να διαγωνιστεί, μεταξύ κολοσσιαίων πολυεθνικών με στρατιές σχεδιαστών, στη δημοφιλή κατηγορία «Urban Bikes». Από το 2007, τα βραβεία Eurobike αφορούν στην αναγνώριση προϊόντων με όρους καινοτομίας, λειτουργικότητας, περιβαλλοντικής ευθύνης και βιωσιμότητας. Η έκθεση Eurobike είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση για το ποδήλατο παγκοσμίως. Εκεί παρουσιάζονται όλα τα νέα πρωτότυπα ποδήλατα και οι φρέσκες ιδέες, και επιδεικνύονται οι τελευταίες τεχνολογίες.