SEAT Ateca: Πρώτη φορά από αριστερά

Όποιος αργεί να εμφανιστεί στο πάρτι συνήθως είναι απλώς καθυστερημένος, γράφει ο Αλέξανδρος Κορέσσης, σπεύδοντας να συμπληρώσει πως πολλές φορές είναι αυτός που κάνει τελικά την καλύτερη εντύπωση.

 
seat-ateca-i

Ζούμε ιστορικές στιγμές… Αυτό είναι το πρώτο SUV για τη SEAT, η οποία στοχεύει στο να είναι το Ateca ο τρίτος πυλώνας της μάρκας, μετά το Ibiza και το Leon. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Ιδού λοιπόν το SEAT Ateca. Που είναι και τα δυο. Tο όνομά του, κατά τη γεωγραφική παράδοση της SEAT, αναφέρεται σ’ ένα ορεινό χωριό της Zaragoza, που βρέθηκε στο δρόμο του Rodrigo Díaz de Vivar –κατά κόσμον “El Cid”, ή Charlton Heston–, αλλά είναι τόσο μικρό που ίσως και οι Ισπανοί να το ανακάλυψαν τώρα.

«Το νέο Ateca», λέει ο αρχηγός της SEAT και παλιός γνώριμος Luca de Meo, «σηματοδοτεί την αρχή της νέας στρατηγικής της μάρκας, με σκοπό τη μακρόχρονη κερδοφορία». Και το μόνο σίγουρο είναι ότι χωρίς SUV στις συγκεκριμένες κατηγορίες (B και C), τα πράγματα είναι δύσκολα για οποιαδήποτε μάρκα.

Έτσι, έστω και με καθυστερημένη κίνηση, το «πρώτη φορά SUV» της SEAT έρχεται στην πολύπαθη ελληνική αγορά, «βγαίνοντας από αριστερά», για να μπερδέψει (με την καλή έννοια) ακόμη περισσότερο τους συνεχώς μειούμενους καταναλωτές.

Με «γκολ από τα αποδυτήρια» μάλιστα, λόγω αφενός του καλού 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.000 κ.ε. ECO TSI, με τα 115 άλογα και τη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 στροφές, και αφετέρου της «έξυπνης» πλατφόρμας-πασπαρτού MQB του Ομίλου VW. Με αποτέλεσμα να μη δυσκολέψει καθόλου την εταιρεία στην είσοδό του στην αγορά.

seat-ateca-ii

Το Ateca κινείται από δυο βενζινοκινητήρες (1.0 και 1.4) και δυο diesel (1.6 και 2.0), 115 έως 190 ίππων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση, και 6άρι manual κιβώτιο ή αυτόματο κιβώτιο DSG. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Αυτά βέβαια αν η (ελληνική) αγορά λειτουργούσε σε κάποιο λογικό πλαίσιο και υπήρχε χώρος για όλους. Με αντίπαλο δέος το Qashqai της Nissan και τις πωλήσεις του, οι οποίες και σε ευρωπαϊκό και σε ελληνικό επίπεδο το τοποθετούν στην πρώτη θέση της κατηγορίας C, η προσπάθεια της αντιπροσωπείας είναι λογικό να επικεντρώνεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Ateca.

Eίναι πιο νέο αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός του πιο μοντέρνος. Τα τελευταία δε χρόνια, όλα τα μοντέλα της SEAT ξεχωρίζουν, έχοντας αποκτήσει τη σχεδιαστική ταυτότητα που εδώ και καιρό αναζητούσε η μάρκα.

Τα οποία όντως είναι αρκετά. Κατ’ αρχάς, είναι πιο νέο αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός του πιο μοντέρνος. Τα τελευταία δε χρόνια, όλα τα μοντέλα της SEAT ξεχωρίζουν, έχοντας αποκτήσει τη σχεδιαστική ταυτότητα που εδώ και καιρό αναζητούσε η μάρκα. Παρά το “proudly designed in Barcelona” του Alejandro Mesonero-Romanos, επικεφαλής του σχεδιαστικού της SEAT, το Ateca φέρνει λιγότερο προς τη Sagrada Família και περισσότερο προς τον κοντοσυγγενή του (VW Tiguan), αλλά αυτό μόνο υπέρ του λειτουργεί.

Τα τριγωνικά εμπρός και πίσω LED φωτιστικά βοηθούν πολύ στη διαμόρφωση της εικόνας ενός αυτοκινήτου με “cutting edge” τεχνολογία. Η οποία υπάρχει και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Από το φωτιζόμενο κουμπί START/STOP που πάλλεται καλωσορίζοντάς σε μέχρι το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, με το πέρασμα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, και την επιλογή μεταξύ οκτώ χρωματισμών του εσωτερικού φωτισμού στις πόρτες.

Αν και πρόκειται για SUV μεσαίας κατηγορίας, το Ateca είναι στην ουσία ένα Leon τραβηγμένο απ’ όλες τις μεριές. Το μεταξόνιο είναι το ίδιο, αλλά η ψηλότερη οροφή αφήνει περισσότερο χώρο για τους πίσω, με πολύ δυνατό σημείο τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που, με 510 λίτρα (485 για τις 4κίνητες εκδόσεις), εντυπωσιάζει φέρνοντας το Ateca σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.


Διαβάστε ακόμα: Σαλόνι Παρισιού 2016. Τα 5+1 concept cars.


Η έκδοση που οδηγήσαμε, στους δρόμους γύρω από τον Παρνασσό, ήταν η τετρακίνητη 4Drive, με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI και τους 150 ίππους, η οποία πωλείται στην ίδια, και, ανάλογα με την έκδοση, λίγο χαμηλότερη μάλιστα τιμή από τη δικίνητη με το βενζινοκινητήρα 1.4 TSI, επίσης με 150 ίππους.

seat-ateca-iii

Στοιχεία όπως η τραπεζοειδής μάσκα, το παράλληλο με το έδαφος πλευρικό νεύρο και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα μπρος-πίσω αποτελούν τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της SEAT. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Ο λόγος; Απλός, κατά τα λεγόμενα του αντιπροσώπου κ. Γ. Βασιλάκη, ο οποίος υποστήριξε ότι αυτό είναι το «σωστό» Ateca. Κανείς φυσικά δεν διαφωνεί, αλλά χρειάζεται η τόλμη του “El Cid” για να αψηφήσει κάποιος το ελληνικό Δημόσιο.

Από την άλλη, λίγα Ateca, όπως άλλωστε και κάθε άλλο SUV που κυκλοφορεί, θα κληθούν από τον τυπικό ιδιοκτήτη τους να εξαντλήσουν τις αναμφισβήτητες εκτός δρόμου ικανότητές τους.

Με την αφορμή, υπάρχει και μια δικίνητη έκδοση 1.6 TDI με 115 ίππους, αν πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσετε diesel, και μια ακόμη 2.0 TDI 4Drive με 190 ίππους, η οποία συνδυάζεται μόνο με το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο DSG.

Ο 2λιτρος TDI στα 130 km/h γυρίζει στις 2.200 στροφές κι αν αυτό δεν σας λέει πολλά, το μοτέρ ανεβάζει πολύ εύκολα, βοηθούμενο από το στάνταρ, για όλες τις manual εκδόσεις, 6άρι κιβώτιο. Το κράτημα, ειδικά σε αυτές αλλά και σε υψηλότερες φυσικά ταχύτητες, όπως άλλωστε και η ηχομόνωση δεν σηκώνουν κριτική.


Διαβάστε ακόμα: BMW Motorrad VISION NEXT 100 – Η απόλυτη ισορροπία πάνω σε δύο τροχούς.


Όμως, οι μάλλον ακατάλληλες για τα ελληνικά δεδομένα, ζάντες 18 ιντσών σίγουρα δεν ταιριάζουν και για τις εκτός δρόμου περιπέτειες τις οποίες υπόσχεται η SEAT πως θα μπορέσετε να απολαύσετε με το Ateca σας. Από την άλλη, λίγα Ateca, όπως άλλωστε και κάθε άλλο SUV που κυκλοφορεί, θα κληθούν από τον τυπικό ιδιοκτήτη τους να εξαντλήσουν τις αναμφισβήτητες εκτός δρόμου ικανότητές τους.

seat-ateca-collage

Γνώριμο από το Leon εσωτερικό με «γερμανικής» ποιότητας υλικά, οθόνη αφής 5” (8” στις ακριβότερες εκδόσεις) αυτόματο κλιματισμό, επτά αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.ά. είναι όλα στον στάνταρ εξοπλισμό για όλες τις εκδόσεις. Μεγάλο πορτμπαγκάζ με διπλό πάτωμα, και αναδιπλούμενα 60/40 πίσω καθίσματα. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, το Ateca 1.0 ECO TSI 115 HP ξεκινά από €19.950, το 1.4 TSI 150 HP από €26.750, το 1.6 TDI από €23.850, το 2.0 TDI 150 HP 4Drive από €27.650 και το 2.0 TDI 190 HP 4Drive DSG από €35.750.

Το SEAT Ateca είναι μια από τις πλέον σοβαρές επιλογές στην κατηγορία. Η «γερμανική» του προέλευση είναι εκεί και φαίνεται.

Συνοψίζοντας, το SEAT Ateca είναι μια από τις πλέον σοβαρές επιλογές στην κατηγορία. Η «γερμανική» του προέλευση είναι εκεί και φαίνεται. Ο δε αγοραστής του είναι πολύ πιθανόν να μην είχε ποτέ σκεφτεί τη SEAT ως πιθανή επιλογή, άρα μιλάμε μάλλον για μια εντελώς νέα πελατεία που θα επισκεφτεί της εκθέσεις του δικτύου της αντιπροσωπείας.

Όπου, εν αντιθέσει με κάποιες άλλες «πρώτες φορές», το SEAT Ateca σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει.
Δείτε περισσότερα για το πρώτο SUV της SEAT εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Nissan Juke: Το αυτοκίνητο που ξεκίνησε μια τρέλα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ξέρετε ότι στο Andro προτιμάμε τα κλασικά looks, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε βαρετοί. Ιδού τα items που ξεχωρίσαμε στις πασαρέλες, αλλά στην διαχρονική εκδοχή τους. Η αλλαγή του καιρού δεν να μας πτοεί -προετοιμαζόμαστε με στυλ για το επερχόμενο κρύο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Μουσείο εγκαινιάζεται σήμερα (1η Οκτωβρίου) και φιλοδοξεί να γίνει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ι.&α. Βικέλας ΑΕ μάς ξεναγεί στο εσωτερικό του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αντιφατικός, μανιώδης καπνιστής, όμορφα σκοτεινός και συνάμα εικονοκλαστικός. Ο Καραγάτσης παραμένει ακόμη και στις μέρες μας ένας από τους πιο «θερμούς» έλληνες συγγραφείς. Είναι μια σχολή από μόνος του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro