Διότι εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο με διαστάσεις μεν μικρού/μεσαίουhatchback, αλλά με το καθαγιασμένο πλέον look ενός crossover και, σημαντικότερα, το στυλ και τις έξυπνες σχεδιαστικές πινελιές που το κάνουν να ξεχωρίζει απ’ οτιδήποτε άλλο στο δρόμο.
Το σχεδιασμένο στο Λονδίνο Juke ήταν φαίνεται αυτό που το κοινό εκεί έξω αποζητούσε και πούλησε (ακόμη πουλάει) σα ζεστό ψωμάκι. Με αποτέλεσμα, τη Nissan να σπεύσουν να μιμηθούν αρκετοί ανταγωνιστές, όπως η Renault με το Captur, η Opel με το Mokka, η Fiat με το 500Χ, η Ssangyong με το Tivoli, ακόμη και γνωστοί δημιουργοί καινούργιων τάσεων, όπως η Citroënμε το Cactus.
Συνεχίζει, όμως, το αυτοκίνητο που τα ξεκίνησε να διαθέτει αυτό το “je ne saisquoi”, ή μήπως νεότεροι σφετεριστές τού έχουν πλέον χαλάσει το πάρτι; Και αρκεί άραγε αυτή η, ας πούμε, ιδιόρρυθμη εμφάνιση, για να επιβάλει το Juke απέναντι στο σημερινό ανταγωνισμό;
Με την ευκαιρία λοιπόν της συμμετοχής του ως Official Car στο φετινό Ladies Run, φρεσκάρουμε τις εντυπώσεις μας από ένα απ’ αυτά τα αιρετικά αυτοκίνητα που πολύ αρέσουν σ’ αυτήν τη στήλη.
Το βλέπεις, πάντως, έτσι ψηλό και περιμένεις στην πρώτη ζόρικη στροφή να κάνει μια έτσι και νά ‘ρθει τ’ ανάσκελα, που έλεγε κι ο Χατζηχρήστος. Στην πραγματικότητα, όμως, παραμένει σταθερό και απόλυτα συγκροτημένο. Και όχι μόνο. Διότι ένα απρόσμενα άμεσο και πιστό στις εντολές τιμόνι κάνει το Juke τόσο διασκεδαστικό στο δρόμο όσο και στην όψη. Χωρίς μάλιστα να συμβιβάζεται στον τομέα της άνεσης.
Στο εσωτερικό, η ελαφρώς πλαστική εικόνα του ταμπλό αμβλύνεται αφενός από μια σχετικά μικρή αλλά βρίθουσα τεχνολογίας οθόνη για το infotainment, και αφετέρου από την κεντρική κονσόλα που φέρνει σε ρεζερβουάρ μοτοσικλέτας και εκτείνεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Όπως, άλλωστε, και οι περισσότερες κεντρικές κονσόλες, αλλά ΟΚ.
Οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό είναι υπεραρκετοί και η θέση οδήγησης καλή, αν και το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω-κάτω και όχι μέσα-έξω – να μια σημείωση για το επόμενο facelift. Κάθεσαι δε και σχετικά ψηλά που είναι φυσικά ό,τι πρέπει για να συμπληρώσει την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε SUV– και αυτό που, κακά τα ψέματα, αποζητά ο τυπικός αγοραστής SUV ή έστωcrossover.
Οι ψηλές πλευρές του Juke πάντως, σε συνδυασμό με τις καθησυχαστικά ευμεγέθεις κολώνες του και τη γραμμή coupé (που θυμίζει το στυλ “cokebottle” του Datsun 120Y του ‘73), αν και σε κάνουν να αισθάνεσαι ασφαλέστερος απ’ ό,τι ίσως σ’ ένα αντίστοιχο hatchback, προϋποθέτουν συμβιβασμούς.
Με αποτέλεσμα οι πίσω πόρτες να είναι σχετικά μικρές, το ίδιο και τα παράθυρά τους, και η ορατότητα προς τα πίσω όχι και η καλύτερη – καλά που υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας. Κάποιους συμβιβασμούς όμως θα πρέπει να κάνουν και οι πίσω επιβάτες, οι οποίοι, αν είναι προικισμένοι σε ύψος όσο και οι μπροστινοί, θα χρειαστεί να μαζέψουν τα γόνατά τους, και ίσως να σκύψουν και λίγο.
Λιγότεροι (συμβιβασμοί) πάντως απαιτούνται πλέον σε ό,τι αφορά το πορτμπαγκάζ του Juke που, στην πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου, μεγάλωσε σημαντικά, έστω κι αν δεν το λες ακριβώς σπηλαιώδες, ενώ διαθέτει κι ένα δεύτερο, κρυφό χώρο, εκεί που θα έμπαινε η ρεζέρβα.
Το Juke είναι διαθέσιμο με δυο βενζινοκινητήρες (1.2 και 1.6) και έναν πετρελαιοκινητήρα 1.5, που συνδυάζονται και οι τρεις με 6τάχυτο manual κιβώτιο. Μπορεί δε να εξατομικευτεί σε πρακτικά άπειρους χρωματικούς συνδυασμούς, μέσα κι έξω.
Αν θέλετε δε, καλά και σώνει, αυτόματο κιβώτιο, η Nissan έχει για σας ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT (μόνο για τον κινητήρα 1.6) που μπορεί να είναι μια χαρά για το «απλό» 1600άρι Juke, αλλά στο τετρακίνητο NISMO RS (από το Nissan Mota Supotsu Intanashonaru Kabushiki-gaisha ή απλώς Nissan Motorsport) των 218 ίππων είναι μάλλον παραφωνία, μιας και αφαιρεί περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση από την ευκολία που προσφέρει.
Δείτε το Juke (και το “Juke NISMO RS”) αυτό το Σαββατοκύριακο στον Αστέρα Βουλιαγμένης, στο πλαίσιο του φετινού Ladies Run, του οποίου η Nissan είναι περήφανος χορηγός.
Διαβάστε ακόμα: Σαλόνι Παρισιού 2016. Τα 5+1 concept cars