Ο Matthew Miller, γνωστός ως ο Sunflowerman, μίλησε αποκλειστικά στον Κίμωνα Φραγκάκη κατά την επίσκεψή του στο Bespoke Athens.

Ο Matthew Miller, γνωστός ως ο Sunflowerman, ο άνδρας-ηλιοτρόπιο, είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους εικονογράφους της γενιάς του και αγαπημένος καλλιτέχνης της κοινότητας της υψηλής ραπτικής. Ταξιδεύει ανά τον κόσμο αναζητώντας τους μαιτρ του ανδρικού sartorial ντυσίματος, τους θεράποντες του χειροποίητου, τους αυθεντικούς δανδήδες του καιρού μας. Βεβαίως από το παγκόσμιο σιρκουί της κομψότητας δεν θα μπορούσε να παραλείψει και τον αθηναϊκό «ναό» του Bespoke Athens και τον δημιουργό του, Βασίλη Μπουρτσάλα.

Σε μια συνάντηση μαζί του μεταξύ espresso και κασμιριών, μας μίλησε για το Ιταλικό στυλ, τα social media και όσα του διδάσκει η ζωή ταξιδεύοντας.

«Γνήσιο στυλ είναι το προσωπικό στυλ».

– Έχετε ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και έχετε σχεδιάσει τους πιο επιδραστικούς κομψούς άνδρες. Πώς ανακαλύψατε τον Βασίλη Μπουρτσάλα και το Bespoke Athens;
Μέσω του Ιnstagram. Συχνά ψάχνω στον λογαριασμό μου ποιοι ταιριάζουν και μοιάζουν με τους ανθρώπους που εκτιμώ σε αυτόν τον χώρο. Έψαχνα εικόνες γύρω από την έκθεση Pitti Uomo και τον οίκο Sciamat, και κάπως έτσι εμφανίστηκε το Bespoke Athens. Δεν γνώριζα για την ύπαρξή του και με ιντριγκάρισε ανακάλυψη. Συναντηθήκαμε με τον Βασίλη για λίγο στην έκθεση Pitti Uomo λίγες εβδομάδες αργότερα. Ήταν μια αληθινά ευτυχής συγκυρία.

Ο Matthew Miller μαζί με τον Βασίλη Μπουρτσάλα.

– Έχετε ζήσει στην Ελλάδα, για κάποιο χρονικό διάστημα στη Χαλκίδα. Τι σας έφερε στη χώρα μας;
Κατά το παρελθόν, η γυναίκα μου και εγώ, είχαμε μείνει στην Ελλάδα. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλή μια καλή ιδέα επιστρέφοντας να μείνουμε σε μια πόλη έξω από το κέντρο. Μετά από έναν μήνα στη Χαλκίδα, άρχισα να τη νιώθω σαν το σπίτι μου. Είχα μια καθημερινή ρουτίνα που ήταν απολαυστική και όλοι ήταν τόσο ευγενικοί. Και φυσικά ήταν πολύ πιο φθηνά από το να μένεις στην Αθήνα.


Διαβάστε ακόμα: Χρήστος Χουσέας – «Θα ήθελα να ζω στο μέλλον, σε 200-300 χρόνια από τώρα»


Ο Βασίλης Μπουρτσάλας δια χειρός Sunflowerman.

– Η δουλειά σας ανακαλύπτει εκ νέου το στυλ του κλασικού gentleman. Eίναι μια τάση παρελθοντολαγνείας ή ένα βήμα στην εξέλιξη του στυλ μετά από την κυριαρχία και την ομοιομορφία του μαζικού στυλ;
Φοβάμαι ότι θα ακουστώ αντιφατικός. Κατά την άποψή μου η επιστροφή του παλιού εκλεπτυσμένου στυλ είναι ακόμα ένα είδος μαζικού στυλ. Μέσα στον κόσμο της σύγχρονης sartorial τάσης υπάρχει μικρή διαφοροποίηση μεταξύ των επιμέρους στυλ. Μόνο αν είσαι μέλος κάποιου κλαμπ αρχίζεις να βλέπεις τις διαφορές που έχει π.χ. το Ιταλικό από το Αμερικάνικο στυλ ή από το Ιαπωνικό. Επιπλέον, είναι δύσκολο για εμένα να κοιτάω στο παρελθόν και να το βλέπω ως εξέλιξη, από τη στιγμή που ουσιαστικά κάνω ένα βήμα πίσω και όχι μπροστά, όπως είναι η φύση της εξέλιξης. Όμως αγαπώ αυτό το είδος του στυλ, την κομψότητα, την προσοχή που δίνει στο χειροποίητο και την λεπτομέρεια. Είναι κάτι που σέβομαι και εκτιμώ.

– Ποιος είναι ο ορισμός σας για το γνήσιο στυλ;
Γνήσιο στυλ είναι το προσωπικό στυλ. Γνήσιο στυλ είναι η αυτοπεποίθηση. Νιώθω μια έλξη για το κλασικό Ιταλικό στυλ. Το αισθάνομαι ως ένα αυθεντικό στυλ που εξελίχθηκε ανά τους αιώνες βασισμένο στην τέχνη, τη φροντίδα και τη λεπτομέρεια.

Δημιουργίες του Matthew Miller. Αριστερά ο Nicola Ricci, δεξιά ο Frasi Simone Righi.

– Έχετε συνεργαστεί με σημαντικούς, στιλάτους τζέντλεμεν. Τι διδαχθήκατε κοντά τους;
Η αυτοπεποίθηση είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που ανίχνευσα σε αυτούς τους ανθρώπους. Η εμπιστοσύνη στον εαυτό τους μοιάζει να «ρέει» πάνω στα ρούχα που φορούν. Επίσης, όταν συναντήθηκα με τον Luciano Barbera, η συμβουλή του ήταν να μην φοράω ποτέ πολύ κοντές κάλτσες.

«Το Instagram δεν θα υπάρχει για πάντα, όπως όλα τα πράγματα στη ζωή. Ποιος ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μεγάλη ανακάλυψη;».

– Είστε ένας ταξιδευτής, ένας πολίτης του κόσμου που δεν παραλείπει ποτέ να αναδεικνύει ένα δικό του συνεπές στυλ. Ποιες θα ήταν οι συμβουλές σας για επίδοξους κομψούς άνδρες που όμως έχουν λίγα να ξοδέψουν;
Είμαι οπαδός της επίσημης ενδυμασίας. Είναι αυτή που προτιμώ. Συνδυάζοντας κομμάτια που γνωρίζω ότι μου ταιριάζουν, μπορώ πάντα να είμαι άνετος και σίγουρος. Φυσικά αυτή η λογική δημιουργήθηκε μέσα στο πέρασμα των χρόνων και μετά από πολλή αναζήτηση. Φορέστε κάτι που σας ενδιαφέρει για 6 μήνες. Αν μετά από αυτό το διάστημα νιώθετε ότι δεν σας αρέσει, τότε προχωρήστε στο επόμενο. «Διαβάστε» το στυλ των ανθρώπων που εκτιμάτε και δείτε τι ταιριάζει σε εσάς. Πειραματιστείτε. Σας διαβεβαιώ, είναι περισσότερες οι φορές που έμοιασα ανόητα ντυμένος, από αυτές που υπήρξα κομψός.

– Μιλήστε μας λίγο για την τεχνική σας στην ζωγραφική. Είστε τόσο γρήγορος όσο δείχνετε; Ποια είναι τα αγαπημένα σας θέματα;
Νομίζω ότι δεν είμαι τόσο γρήγορος όσο φαίνεται, αλλά είμαι αρκετά γρήγορος. Έχω αναπτύξει ένα είδος τεχνικής που βασίζεται στην ταχύτητα και προκαλεί έκπληξη στους περισσότερους. Μου αρέσει να ζωγραφίζω ανθρώπους στο τρένο ή στο πάρκο. Αυτές είναι κάποιες σπάνιες δουλειές, αλλά με κρατούν χαρούμενο και ευέλικτο στην τεχνική μου.

Ο Matthew Miller επί το έργον στην Pitti Uomo.

– Πώς μπορεί κάποιος να αποκτήσει έργα σας; Δέχεστε και ειδικές παραγγελίες;
Αυτή την περίοδο έχω επιλέξει μια σειρά από έργα μου που είναι διαθέσιμα στο Cassiopee Cafe στο Παρίσι, ενώ κάποιες φορές έχω πίνακες διαθέσιμους στο sunflowerman.com. Εκτυπώσεις των έργων μου μπορεί να βρει κάποιος στο sunflowerman.com, διαφορετικά δέχομαι παραγγελίες για κάποιες δουλειές μέσω mail. Οι ειδικές παραγγελίες είναι σπάνιες, αν και επεξεργάζομαι μια νέα τεχνική για μοναδικά έργα κατα παραγγελία. Αν όλα πάνε καλά θα έχω περισσότερες πληροφορίες για αυτό σύντομα.

– Και τι γίνεται με το Instagram, το κοινωνικό μέσο που σας ανέδειξε; Μπορεί το επιχειρηματικό σας μοντέλο να αναπτυχθεί μέσα από τα social media;
Το Instagram δεν θα υπάρχει για πάντα, όπως όλα τα πράγματα. Η αλήθεια είναι ότι στις «ζωντανές εμπειρίες» το έργο μου θα έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο. Εκθέσεις, live ζωγραφική κατά την διάρκεια επιδείξεων μόδας, αλλά και δημιουργία έργων για καταστήματα και οίκους. Τα social media λειτουργούν περισσότερο για να δείξουν και να περάσουν το μήνυμα της δουλειάς που γίνεται. Ποιος ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μεγάλη ανακάλυψη μετά το Instagram;

 

Διαβάστε ακόμα: Ο οίκος Χριστάκης διδάσκει τα μυστικά του χειροποίητου πουκαμίσου εδώ και 70 χρόνια

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top